Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Betty
Vi har haft en fin och solig sensommardag i Luleå idag.
Absolut kolmörkt och 12,6 grader just nu, jag med saknar de juniljusa nätterna...
Alba
Inte blev det något regn i går.
Vi har övervägande mulet idag men solen försöker så tappert.
Lugnt ocg hanska varm 21°

Jag saknar också de ljusa nätterna.
Nu blir det mörkt ganska snabbt på kvällen och jag har inte riktigt vant mig än.
Betty
Solsken och så gott som vindstilla, 21,1 grader. coolgleam.gif
Netha
Sol +20° smile.gif

Kom in en sväng för lite svalka.
Krolliljan
Sol från och till och 25 grader g.gif borde haft svalare kläder på mig när jag gick iväg i morse.
Alexander-VG-zon3
+17c i natt som lägst nu 21,4c i dag som max 24c . mulet och blåsigt i dag
Gossen Ruda
Märkligt väder. Klockan är 22, det är den 21:e augusti och det är 20 grader varmt. Blåser gör det också. Dagen har varit växlingsrik med sol och moln om vartannat.
Netha
Just nu + 7,3°
I morse hade svärson fått skrapa rutorna i bilen. Frost 21 augusti!!!!
men inte hos oss. smile.gif vi hade + 1,6 som lägst.
Gossen Ruda
Frost!!!!! Här är det fortfarande 20 grader. Snacka om att vi bor i ett avlångt land.
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 21-08-2007, 23:11) *
Frost!!!!! Här är det fortfarande 20 grader. Snacka om att vi bor i ett avlångt land.

Avlååångt... var ordet. sad.gif
Krolliljan
Här har det varit varmt i natt . 18 grader nu på morgonen. confused.gif
Alba
20° och sol men med lite hotfulla moln.

I går kväll kom rejäla störtskurar med åska.
Betty
Soligt/halvmulet, svag vind och omkring 20 grader i Luleå idag.
KURT
Det finns många verktyg för att få aktuella väderprognoser tillgängliga på datorn. Men Forecastfox är ett mycket praktiskt "add-on" till Firefox. Man kan själv bestämma vart i menyn det skall ligga och vilken information (antal dagar framåt etc) den skall visa.

Alexander-VG-zon3
CITAT (Netha @ 21-08-2007, 23:15) *
Avlååångt... var ordet. sad.gif

har ni inte varmt på dagen än? så hur gör ni med sommarblommor och övriga trädgårds växter som inte kommer från Sverige ?
alltså blir dom skade eller har dom ställt in sig på vinter ?

hade tyckt det va dö tråkigt om jag fick frost nu massa växter och sommar blommor står i full blom hos mig som inte skulle klara frost .

i dag soligt och varmt ca runt 25c i skuggan och i natt +19c +20c som lägst .
AnnammA
I dag regnigt och mulet, men i går var det en riktigt skön sensommardag, så jag och yngsta sonen tog oss ner till stranden och tog oss ett dopp(eller två)... Det var väl c:a 19 grader i vattnet, kanske... Sommarens sista dopp?

Hälsn

AnnA
Krolliljan
Idag har det regnat, några ordentliga skurar. Men nu regnar det inte. smile.gif Det är dock mulet men 20 grader. sweatingbullets.gif
Alba
Sol från en klarblå himmel. 25,3° just nu.

[attachment=6667:Solar.gif]
Betty
Solsken i Luleå med, svag vind och ca 21 grader.
Tosan
Fy! Kallt och blött och eländigt. 8 grader varmt ute nu, 15-16 idag. Kör värme i växthuset inatt, gurkorna trivs inte i det svala vädret. Bläää!
Alexander-VG-zon3
blå himmel med moln på solen tittar fram svagt , isig vind och +12,5c nu i natt +12,1c .
Malvia

Huga! + 5,5 grader i natt! Stackars änglatrumpeter som precis börjat blomma.

Hade planterat om mina chili och lät dem stå kvar ute, kl. 22.30 kollade jag temperaturen, 7,4

då blev det bråttom at ta in alla 9 st som stod i mörkerkylan!
Tosan
+8,1 nu och regn +3 inatt. Tragiskt att hösten kommer redan när sommaren inte ens har hunnit med -cry-.gif
Betty
Regn på förmiddan men nu skiner solen, temp. 14 grader
Alexander-VG-zon3
nu runt +12c +13c i dag sol i ena minuten och andra storm vindar [attachment=6814:sommar_267.jpg]
och andra minuten skyfall [attachment=6815:sommar_282.jpg]
max temp +20,1c
Piccante
23,4C som varmast idag, nu i skrivande stund bara +10,7C
Krolliljan
14,5 grader och en tråkig hård blåst emellanåt. sad.gif

Det regnade en rejäl skur innan idag och för övrigt molnigt och trist men det ser ut att klarna upp nu. yes.gif
Alexander-VG-zon3
+9,3c nu
Krolliljan
CITAT (flaxss @ 27-08-2007, 22:08) *
+9,3c nu

Det bär mig emot att sätta + tecknet framför -cry-.gif men så är det bara. Nu går det snart ner under 0 till minus.
Här är det +10,7 nu.
Alexander-VG-zon3
CITAT (dagliljan @ 27-08-2007, 22:13) *
Det bär mig emot att sätta + tecknet framför -cry-.gif men så är det bara. Nu går det snart ner under 0 till minus.
Här är det +10,7 nu.

jag sätter gärna + tecken framför . nää inte minus snart , minus kommer i okt-nov .

nu hos mig +8,5c .
Berith
5,5 som kallast inatt, mot 12,0 ifjol. Första frostnatten 2006 var 28 okt, precis två månader dit...
Krolliljan
7 grader i natt klarblå himmel.
Betty
Går tyvärr inte längre att förneka att sommaren är på upphällningen. Har sett några björkar som så sakta börjat byta färg till en gulare nyans...
+7 som kallast inatt, 9 grader just nu och solen skiner.
Bee
Och på lokalradion sa dom att folk hade fått skrapa bilrutorna imorse! Usch, det är för tidigt för höst!
(Fast jag gnällde inte när det var 30+ i slutet av mars....)
Tosan
Mellan 9-10 grader idag och en hel del solglimtar. 6 grader inatt.
Alexander-VG-zon3
i natt som lägst ca +3 +4c , max i dag +19c nu +7,7c .
Alexander-VG-zon3
i natt -0,6c +1,6c nu +8,5c
Rossi
+9 grader halvsex imorse. Varmare nu, hög, klar luft, sol. Härligt!
Betty
Vilken tur att man bor uppe i Norrbotten, det verkar ju vara rena vintertemperaturerna på nätterna nere i Skåne! tongue.gif
Som kallast +5,5 grader i natt, just nu 8,5 grader och solsken. biggrin.gif
Tosan
+10,4 nu och sol. Inatt +0,5 mot husväggen.
Krolliljan
I natt har det varit 5 grader.
I morse regnade det sad.gif men sen sprack molnen upp och nu är det fullt solsken och bara så härligt. yes.gif

Piccante
Jag ville bara krypa ned i sängen igen och dra täcket över mig och inte gå upp igen förrän i april- maj nån gång när jag såg på termometern i morse. Hade som lägst +1,0 under natten
under dagen runt 16C, som mest i solen 23,4C.
Netha
+ 1° som lägst förra natten

soligt + 13,2° under dagen och just nu + 3°
Netha
I morse fick jag en smärre chock när jag tittade ut genom fönstret... vitt på marken! Snö 30 augusti!!!!!!! ohmy.gif sad.gif
Men vi hade iaf inte lika mycket som de i centrum. smile.gif
Nattens lägsta + 0,2°
Fotade kl 06.25
[attachment=6890:30_8_2007_kl_06.25.jpg]
Krolliljan
Som lägst 4,1 grad i natt och nu 7,2. brrrr sad.gif
Betty
Som lägst 3,5 i natt, nu 5,5 och spöregn - jag fryyyyser!
Berith
Ja det vore inte dumt med en värmebölja ett par veckor nu! tummenupp.gif
Krolliljan
giggle.gif
Skämt åsido så tyckte jag att det såg ut som det nu yes.gif , åtminstone om man bor i södra Sverige och nöjer sig med 20 grader.
skogstroll
CITAT (Netha @ 30-08-2007, 22:20) *
I morse fick jag en smärre chock när jag tittade ut genom fönstret... vitt på marken! Snö 30 augusti!!!!!!! ohmy.gif sad.gif
Men vi hade iaf inte lika mycket som de i centrum. smile.gif
Nattens lägsta + 0,2°
Fotade kl 06.25
[attachment=6890:30_8_2007_kl_06.25.jpg]

Fy vad vidrigt med snö, jag hade deppat ihop -cry-.gif
Netha
Just nu - 1°
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon