Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Marina i Hällekis
+5 som kallast i natt och 7 mm regn.
+7,5 Kl 11.30 började blåsa nordan från sjön och regna och skönk till +1,5 grader på 10 min, har börjat stiga igen! Burrrr!!!!
Betty
CITAT (Magdis @ 23-11-2007, 11:40) *
Oj vilken härlig vinterdag! -5° och strålande sol o vindstilla. Det gnistrar vackert i snön.

Samma väder några mil norrut. biggrin.gif
MariaS
I morse skrev jag +7,8 och +6,9 som kallast. Vid elvatiden vände vinden, regnet började skvala och vips var temperaturen nere på +2,8. Vid tretiden började det flyga bomullstussar i luften, men de smälter direkt. +2,2 just nu och 3mm nederbörd har registrerats på regnmätaren.
Netha
SOL - 4.6° lite blåsigt har det också varit.
Gillan
Kallaste natten den här säsongen i alla fall, -8,7 i skrivande stund.......brrrr. Men det är vackert! Jag kan ana en sol i horisonten, och himlen är stålgrå..............måntro vad det blir för väder idag..........man kan aldrig veta när man bor så lokalt som vi gör giggle.gif
Krolliljan
-2,3 som kallast i natt och nu -2,1.
En av kaprifolerna tror att det är vår, när det emellanåt är 8-9 grader varmt,och sätter blad stackarn.
Betty
-0,2 och solsken.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Krolliljan @ 24-11-2007, 08:34) *
-2,3 som kallast i natt och nu -2,1.
En av kaprifolerna tror att det är vår, när det emellanåt är 8-9 grader varmt,och sätter blad stackarn.

jag hade runt +0,5c i natt som kallast . . bravo.gif ,, nu +3,3c och mulet
Krolliljan
+4,9 grader, blåst och ruggigt regn[attachment=9928:regn001.gif]
MariaS
Har just kommit hem. Konstaterar att någon av de senaste två nätterna har det varit skrämmande -6,1! Lite tidigt tycker jag. Just nu är det grått och +5,9 i alla fall.
Alexander-VG-zon3
i natt +2c som lägst nu +6c och har regnat hela natten och morgonen och gör än .
ninnisky
minus -1.6 i natt med fin fullmåne nu +5.5 lite blå himmel blandat med grå moln.

Ser snart fram emot en medeltemperatur på +24 grader under några dagar cool.gif
Marina i Hällekis
http://tv4vadret.se/#/sverige

Vad avis jag blir på Gotland, har tydligen haft 23 grader hela veckan.

Alexander-VG-zon3
CITAT (Marina i Hällekis @ 25-11-2007, 14:00) *
http://tv4vadret.se/#/sverige

Vad avis jag blir på Gotland, har tydligen haft 23 grader hela veckan.

ohh varför bo man inte där , eller varför inte en klass 2 biljett till gotland nu , det skulle ju vara skönt yahoo.gif
Piccante
Temperaturen har varit mellan +2 och +5,8C som varmast. I morse var det snö kvar på marken fear.gif
Bettis
+2,2 nu och det har varit mulet hela dagen thumbdown.gif
Marina i Hällekis
Stjärnklart, +2,4 grader, och väldigt friska vindar!
Bettis
Ganska likt väder som igår +2,2 molnigt.
MariaS
Som lägst +0,5. Just nu blåsigt och +2.
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 26-11-2007, 07:26) *
Som lägst +0,5. Just nu blåsigt och +2.

hos mig mulet igår och kraftig nordan(storm) i natt uppklarnander och frost . vilket jag inte har i skåne eller hur ?
Betty
Igår kring nollgradigt och regn och snöfall om vartannat.
I natt har det snöat ca 5 centimeter så nu är vi uppe i ca 15 cm totalt.
Idag, -2 grader just nu och ett stilla snöfall.
Anders zon 1
Ingen frost i natt (+1 grad som lägst) och +4 grader nu. Blåsigt och ganska ruskigt väder även om det var en hel del sol under dagen. Det har blåst rejält i flera dagar nu och i morse kom det några kraftiga men kortvariga snöbyar (ingen snö blev liggande som tur var).....brrr. Inte särskilt kul att vara ute, fast i lä för vinden så värmde solen gott mitt på dagen. smile.gif
Alexander-VG-zon3
kraftiga vindar . och +1c ute nu .
Felicia
har varit mulet idag med nån snöby. Minus 5 ungefär.
Vi har väl mest en halvmeter snö nu, fint för santa.gif
Marina i Hällekis
Strålande solsken coolgleam.gif 0 gradigt, som kallas -1 grad i natt.
Blåsten börjar avta men fortfarande, vita gäss på sjön.
Fortfarande ingen snö, bara lite snöblandat regn, vissa dagar.
Alba
-5,7° och klar himmel med strålande sol....ett vackert vinterlandskap som ett julkort.
Betty
CITAT (Alba @ 27-11-2007, 10:57) *
-5,7° och klar himmel med strålande sol....ett vackert vinterlandskap som ett julkort.

Samma väder uppe i Luleå idag. smile.gif
Kajsa i Arvika
Ingen snö här ännu, ett par minusgrader och strålande sol hela dagen... tummenupp.gif
Felicia
Klart och fint väder idag. Minus 12,5 just nu och det verkar sjunka hela tiden så det blir nog en kall kväll och natt.
Magdis
CITAT
(Alba @ 27-11-2007, 10:57)
CITAT (Betty @ 27-11-2007, 13:04) *

Samma väder uppe i Luleå idag. smile.gif

Samma sak i Piteå också! smile.gif
Krolliljan
-1,7 i natt. Soligt på dagen och nu är det 0,3.
Marina i Hällekis
Kallaste natten hittils, -7,5 grader!
Kristallklar natt, utan blåst, vita kristaller i träden.

Nu är det en svag sydlig vind, börjar mulna och tempen, har stigit till -0,5.

Alba
Klar himmel och sol...och kallt om näsan ... -11,4°
sqrulan
Här är det minus 24 grader idag,burr,burr,massor av snö har vi redan här i V-bottens inland.
Det känns ju skönt för alla stackars växter som kämpar där ute.
Netha
- 15.5° solen skiner. smile.gif
Betty
Luleå -13,4 och solsken. Brrrr...
Dito Verde
Göteborg lever upp till sitt rykte.
Grått och småregnigt.
Piccante
-7,6C som kallast i natt nu +2,2C och duggregn.
Alexander-VG-zon3
-8,4c i natt nu runt +1c och mulet
MariaS
Inatt -7,1 som kallast, just nu småregn och +3,7.
MariaS
Just nu kan jag erbjuda regn och +5,8.
Betty
CITAT (MariaS @ 29-11-2007, 07:23) *
Just nu kan jag erbjuda regn och +5,8.

Tack, men nej tack! du får behålla blötvädret. Det är visserligen mycket kallare här, - 11,2° men hellre ett gäng minusgrader än regn mitt i vintern... rolleyes.gif
Kajsa i Arvika
Regn regn regn... -cry-.gif var e snön de lovat??!!
Krolliljan
Man ska säkert inte klaga, men regn har vi fått i år så det räcker tycker jag. crying.gif
Det är så blött ute. På lördag har de lovat hård blåst. Hoppas att det inte är kombinerat med regn så att det torkar upp lite i alla fall även om man kanske får binda fast en och annan pryl ute.

Just nu + 4,9 och regn. sad.gif
Krolliljan
Det har slutat att regna men är väldigt blött +5,9 grader.
Betty
Vilka vädersvängningar! Från gårdagens -11 till dagens 0-grad ohmy.gif Väldigt mulet där ute g.gif hoppas bara det inte blir regn... no.gif
Anders zon 1
Härligt väder! Strålande solsken +6 grader och bara lite blåst. I lä är solen riktigt varm nu mitt på dagen! Nästan lite vårkänslor idag.
Netha
Mulen dag - 3,8°
Netha
- 7,2° har kommit några mm snö på morronen... utegranen är sååå mysigt julig.smile.gif
Farbror Blå
Välkommen hit då, här vräker det ner, snön ligger tjock och det är helt vitt på himlen..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon