Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
AnitaO
CITAT (askar @ 25-01-2007, 10:34)
- 4° just nu

Måste vara första gången vi har kallare än er denna vinter i alla fall smile.gif
Gillan
CITAT (askar @ 25-01-2007, 10:34)
- 4° just nu

Bara 4,5 månader till det börjar grönska i skogen biggrin.gif

Håller med Anita jag blink.gif blink.gif . Det är knappt jag tror vad jag läser blink.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
askar
Nja... vet jag väl inte. Visst hade vi plusgrader nån gån sent i höstas
och södra delarna fick snö och minus.
Men säker det är jag inte...så jag helgarderar. laugh.gif
Alexander-VG-zon3
-7c i natt nu -5,5c och solen skiner
AnitaO
Verkar som om Kiruna är varmast idag laugh.gif
askar
Man får ju nästan vårkänslor biggrin.gif
Kathy
-8 grader, strålande sol och ett fantastiskt vinterväder. wub.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 11:30)
-8 grader, strålande sol och ett fantastiskt vinterväder. wub.gif wub.gif

Vi har också en helt underbart vit, gnistrade och solig dag smile.gif
Piccante
Nu har det blivit kallt på allvar. Mintemp under natten var -13.2C, nu är det -8.3C. Har nog inte haft så kallt som ner mot -13 vare sig före eller efter nyår?
Alexander-VG-zon3
-3,2c och solen skiner
askar
+ 2° hos mej.
Reserv
CITAT (askar @ 25-01-2007, 14:56)
+ 2° hos mej.

blink.gif Upp och nervända världen! -6,5 här, det blir mildare med andra ord, på väg åt rätt håll, känns skönt i frossan rolleyes.gif
Betty
- 4° hos mig, nu har det börjat blåsa en del...
askar
Det blåser en hel del här också.

Upp o nervända... visst verkar det så.
Knepig vinter det här. wink.gif
Gillan
Ja, visst sjutton måste det vara " upp-och-ner-vända världen" blink.gif . Här är det nu - 12,8 blink.gif . Det tillhör ju inte vanligheterna precis, att vi här, nere, har det såååå mycket kallare än ni dääääär uppe
Betty
CITAT (Evgeni @ 25-01-2007, 15:24)
Ja, visst sjutton måste det vara " upp-och-ner-vända världen" blink.gif . Här är det nu - 12,8 blink.gif . Det tillhör ju inte vanligheterna precis, att vi här,  nere, har det såååå mycket kallare än ni dääääär uppe

Ja visst är det konstiga årstider vi har nu för tiden - och värre lär det antagligen bli...
Men jag vill minnas att den här vintern började ungefär som den förra, nånstans på mitten av landet, innan den sakta började knata på uppåt... unsure.gif wacko.gif
Magdis
Idag har det vänt och är helt plötsligt bara -5,9 men det blåser nåt ruggigt. Idag vågade jag mig iallafall ut med lilleman.
askar
Alldeles nyss blåste det upp ordentligt... rena rama stormbyar
så snön yr.
ninnisky
-5.2 hos mig i Götet och "inte ett löv rör sig" . Vi har haft en underbar vinterdag biggrin.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 25-01-2007, 15:38)
CITAT (Evgeni @ 25-01-2007, 15:24)
Ja, visst sjutton måste det vara " upp-och-ner-vända världen" blink.gif . Här är det nu - 12,8 blink.gif . Det tillhör ju inte vanligheterna precis, att vi här,  nere, har det såååå mycket kallare än ni dääääär uppe

Ja visst är det konstiga årstider vi har nu för tiden - och värre lär det antagligen bli...
Men jag vill minnas att den här vintern började ungefär som den förra, nånstans på mitten av landet, innan den sakta började knata på uppåt... unsure.gif wacko.gif

Om det möjligtvis var så, har jag absolut ingen önskan om att bli påmind rolleyes.gif tongue.gif rolleyes.gif rolleyes.gif . Klarar mig så väldigt bra utan tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
-9c här nu och stjärnklart
malin72
-8,5 här nu burr sa kasper..... det blir så rått här bor ju vid havet så det är inte torrt och kallt det blir fuktig kyla sad.gif
Anma
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 19:16)
-8,5 här nu burr sa kasper..... det blir så rått här bor ju vid havet så det är inte torrt och kallt det blir fuktig kyla sad.gif

Ja, visst är det kallt här vid kusten nu! Känns som -35 minst fast det är runt -8...
Inte ens hundarna vill va ute... Ok, Gibbe som har tunn päls avskyr kyla men inte ens med vintertäcke på vill han mer än kissaoch gå in igen... sad.gif
Nu vill jag ha lite värme, tack!
malin72
CITAT (Anne R @ 25-01-2007, 19:43)
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 19:16)

Ja, visst är det kallt här vid kusten nu! Känns som -35 minst fast det är runt -8...
Inte ens hundarna vill va ute... Ok, Gibbe som har tunn päls avskyr kyla men inte ens med vintertäcke på vill han mer än kissaoch gå in igen... sad.gif
Nu vill jag ha lite värme, tack!

ja jag vill också ha värme nu smile.gif
så du bor också vid kusten wub.gif jag usch vad det är ruggigt
Alexander-VG-zon3
-10,9c
Lady Hamilton
ohmy.gif Våren är här???
Vi har endast -3.8* nu smile.gif
(-18* i morse)
askar
Vi har ännu mera vår. Bara 1,8 minusgrader biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (askar @ 25-01-2007, 21:56)
Vi har ännu mera vår. Bara 1,8 minusgrader biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
-10,8c
Kathy
Ikväll var det -7 grader när jag var ute på några ärenden....det kändes dock som -17 grader......hua.....
Kyla i Sthlm är eländigt.
Alexander-VG-zon3
-11,4c
evelina
-5 grader och det blåser och snöar!!
AnitaO
Nollgradigt. Blåser = kallt sad.gif
Reserv
- 1,8, det är variation på kylan i alla fall blink.gif
Malvia

- 1 grad och snöar kramsnö.
Gillan
Ja det är ingen dålig variation heller blink.gif Idag är här 0.8 plus blink.gif
Lady Hamilton
Vindstilla och -3*
Kathy
Lätt snöfall och -12,2 grader!! Nu är det kalltkallt i Sthlm....
Brrrrrrr......
askar
- 8,5 har kommit några mm snö under natten.
Farbror Blå
minus fyra grader, ifrån 22 igår morse=)
Kathy
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2007, 08:38)
minus fyra grader, ifrån 22 igår morse

Ojj...det var skillnad det.
AnitaO
Nollgradigt och så har det börjat att snöa.
Perfekt för snöbollskrig med andra ord biggrin.gif
Betty
Mulet och -1,9°
Reserv
Strålande solsken och -0,9 grader.......och hur fasen kan det kännas kallare än
-15?? blink.gif wacko.gif Det blåser och man är väl dum som varken använder mössa eller halsduk när man är sjuk och ska ut i blåsten unsure.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 26-01-2007, 09:57)
Strålande solsken och -0,9 grader.......och hur fasen kan det kännas kallare än
-15?? blink.gif wacko.gif Det blåser och man är väl dum som varken använder mössa eller halsduk när man är sjuk och ska ut i blåsten unsure.gif

Man brukar säga "Tomma lador behöver inget tak..." rolleyes.gif

Obs! Skojjade bara. tongue.gif
ninnisky
+4.6 på Hisingen nu. Det har regnat lite under morgonen men klarnat upp nu. Rena gummistövelvädret idag... och här behövs minsann varken mössa eller halsduk smile.gif
askar
Strålande sol -8,2
en massa fåglar vid matborden... nyss kom en hel flock med gråsiskor. smile.gif
anna_rispan
Det snöar! Igen. I morse snöade det också. Fin fint!!! smile.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
+1c och det snöar i natt -11,5c som lägst
Leia
Har snöat här under natten, men nu står termometern på nollan. sad.gif Hoppas att snön får ligga....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon