Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
evelina
Ja man blir less fast här har vi iaf haft solsken i 2 dag.
Men tycker synd om Bergen i Norge!!! ohmy.gif

Rekord i regn
i Norge
I den norska staden Bergen har
det regnat i över sjuttio dagar i sträck.
Det brukar regna mycket i Bergen.
Men aldrig tidigare har det varit så här blött.
Nu har bilarna i staden börjat ta skada.

I moderna bilar är det mycket elektronik.
Elektroniken kan skadas av vatten.
I Bergen har det varit fuktigt så länge
att många bilar gått sönder.
Alexander-VG-zon3
i natt -1c nu +7c och regn
Magdis
Strålande sol och -1 har vi haft idag. Det har blåst ganska ordentligt men knappast i närheten av hur det stormat i södra Sverige.
Reserv
-5 grader nu och ännu kallare ska det bli inatt wacko.gif Man är bortskämd med värmen nu
ninnisky
Jag är så himla trött på regnvädret i Göteborg - det ska regna i morgon, i övermorgon och inte någon snö i sikte alls. Mörkt som attan är det - inte ett dugg kul. Är såååååå trött på eländet sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
malin72
tur att dom lagade taket igår för fyyyy vad det blåser här nu och regnar sad.gif sad.gif sad.gif
Alexander-VG-zon3
+8,2c och regn
Alexander-VG-zon3
hos mig nu +8c och regnar och har börjat att blåsa
Reserv
0 gradigt idag och snön har packat ihop sig rätt bra, ingen pudersnö, men bra skotersnö om det får ligga kvar till helgen. Såg på vädret i TV att det skulle komma mer snö i morron biggrin.gif .....och en massa kallgrader wacko.gif
AnitaO
Nollgradigt och blåsigt.
Trist med andra ord. Novemberväder skulle man kunna kalla det rolleyes.gif
Anki på Öland
5 grader, blåsigt men växlande molnighet så nyss strålade solen så rart!!
Anki
Betty
-7,8° och mulet.
pejori
rejält blåsigt och en sol som inte orkar ta sig igenom molnen här sad.gif sad.gif
8 plus
malin72
sol smile.gif inte så blåsigt men det vänder ju snabbt så vi får se...men nu är det vacker ute,synd bara att man inte hade lite vit vacker snö sad.gif
AnitaO
Och nu lyser solen igen från en klarblå himel.
Flera plusgrader och man tror att man har fel på almanackan rolleyes.gif
Magdis
-9, mulet.
Stussi
Ja se det snöar, ja se det snöar det var väl roligt hurra! Äntligen!! wub.gif

Alldeles nytagen bild. Det snöar och det snöar och det snöar... Vart var all den här
snön i december då? biggrin.gif -2,8 har vi just nu så det är alldeles lagomt kallt. Vi borde
ha en halvmeter snö snart.
Piccante
Nu kyler det på lite, bara +2.8C idag. Kan någon förklara varför det är uppehåll när jag tittar ut genom fönstret men ALLTID regnar så fort jag går ut sad.gif
Alexander-VG-zon3
+2c nu och regnar i dag som max 6,2c
pejori
3,5 grader här nu sad.gif sad.gif
det känns i kroppen att kylan kommer nu...det blir stelt smile.gif
känner mej som plåtnicklas här wub.gif wub.gif
nån som har en oljekanna för leder att låna ut? laugh.gif
Alexander-VG-zon3
+2c och det snöar ute blink.gif blink.gif
Alexander-VG-zon3
en massa rälig blötsnö är överallt helt vitt skulle tro det är ca 1-2cm tjockt
askar
- 6° lite snö har vi fått också idag.
Normalt är kommunens snösväng ute 4 -5 ggr i dec månad...
nu fick de göra 15 svängar och januari kommer nog också slå snörekord.
Plogvallarna är flera meter höga.
Gossen Ruda
Just nu har jag bara 2 plusgrader och eftersom det är klart väder kommer det säkert att bli minus i natt. Det var rimfrost på bilen i morse så det blir långsamt kallare men än så ligger genomsnittet över noll.
Alexander-VG-zon3
0,7c som lägst nu blir det varmare till +1,5c snöar än tråkigt någ
anna_rispan
Nu har vi -0,4 grader kallt o lätt snöfall!! hoppas att det blir kallare!! *håller tummarna*
Reserv
-5.9 och mer snö på gång lovar dom, det är skoterföre ute nu rolleyes.gif
askar
- 6,9° Fortsätter snöa
Alla som vill är välkomna att komma hit och ta för sig av det vita
alldeles gratis smile.gif

Kan man köra fryst mat jorden runt... så bör man väl kunna
forsla snö inom landet. smile.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 07:54)
-5.9 och mer snö på gång lovar dom, det är skoterföre ute nu rolleyes.gif

kör försiktigt bara!! wink.gif
anna_rispan
CITAT (askar @ 19-01-2007, 08:03)
- 6,9° Fortsätter snöa
Alla som vill är välkomna att komma hit och ta för sig av det vita
alldeles gratis smile.gif

Kan man köra fryst mat jorden runt... så bör man väl kunna
forsla snö inom landet. smile.gif

Ja, visst borde det gå o transportera snö. Bara det kunde blir jämnt på minussidan i termometern så!
malin72
jag ser det snöar trallalala smile.gif
ska tydligen bli snö kaos här i stockholm...men det blir det ju alltid för alla här blir ju så chockade av att det ligger snö på gatorna wink.gif rolleyes.gif
Castea
Hej mitt vinterland, tralalala.

Västerås är vitt-vitt-vitt idag.
faith
Jag vill också ha snö! *ser trumpen ut*
anna_rispan
Nu är flingorna större! Och tempen har sjunkit lite lite. Nu är det -1,4!!!

Men det ser lite slaskigt ut! Snart ska jag gå u så då får jag prova på underlaget.... biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
jaja vit överallt sån rälig blötsnö . +3c hoppas innerligt det smälter bort
Anki på Öland
+3 och strålande sol!:D
Anki
malin72
här är det jätte vackert lessen över att jag inte har kamera skulle så gärna ta en bild på utsikten över havet från altanen wub.gif wub.gif äsch får låna grannens tongue.gif tongue.gif

det bara öser ner snö på någon minut syns inga fotspår
Kathy
-0,4 grader och snö. Hörde på lokala nyheterna att de håller på att halkbekämpa i hela länet.
Betty
-6° blåsigt och solsken. smile.gif
malin72
snö kaos på gång
Alexander-VG-zon3
0,7c i natt snön frös det på så nu är där isig snö istället . +4,8c hoppas det smälter bort i dag . vill inta att denna kommande natts kyla ska frysa på mina palmer . isig snö till hälften smält blötsnö ojoj bättre med tjocktlager av puder snö unsure.gif
Alexander-VG-zon3
+5,5c och solen skiner blå himmel nästan , men snön smälter väldigt sakta
mulle
På två timmar blev det vitt!
-2 och hunden leker plogbil med nosen...
Mulle
Alexander-VG-zon3
snön har smält bort sakta och har blivit nåt isigt skit som ligger över allt i dag +5c skulle jag tro som max nu +3,8c
Inga från Närke
Här började det att snöa redan vid 7-tiden i morse. Sedan höll det på en stund. Under dagen har solen lyst på den vita snön som var ca 2-3 cm.
Utanför mitt fönster på jobbet vid 15-tiden krockade 2 bilar p.g.a. av halkan, som tur "bara plåtskador".
Senare under eftermiddagen runt 15,30 började det blåsa och snörök förekom. Nu är det -4 grader och uppehåll och blåsväderet har bedarrat.
Magdis
Vi har haft -7 och strålande sol idag.
Alexander-VG-zon3
+2c hos mig nere i trädgården -1c . stjärn klar himmel blir säkert -3c -5c i natt men inte lägre än -5c tror jag inte
askar
Temperatur just nu - 13,7°
Snön når upp till övre kanten av balkongen... vi bor i markplan.
Snödjupet sades idag vara 1 meter här i stan. ohmy.gif
Piccante
Just nu -3.9C fast värmesystemet i huset ändrar sig långsammare än vädret ute. Så just nu känns det nästan som det vore kallare inne än ute
Anders zon 1
Här var det +7 under dagen och äntligen lite sol - riktigt vårlikt! smile.gif. Nu är det + 4 grader och västlig vind så det blir nog inte frost i natt heller. Otroligt nog har det fortfarande inte varit någon frost sedan köldknäppen i början av november, och hittills har det inte kommit någon snö alls den här vintern. Men i nästa vecka verkar det som om vi också ska få smaka på lite kyla. Hoppas bara att det inte blir alltför långvarigt.......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon