Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Alexander-VG-zon3
+1c ute den snö som kom i förgår natt är borta sen under morgonen , i natt -2c och i går under dagen som mest +5c
Betty
Uppehåll, halvmulet, -6,2 grader just nu i Luleå.
Alexander-VG-zon3
innan i dag i skåne , runt +2c +3c i norr , och en nordan vind (MariaS). nu är jag inte kvar i skåne , så vi får se hur vädret blir här uppe .
MariaS
CITAT (flaxss @ 14-11-2007, 18:43) *
innan i dag i skåne , runt +2c +3c i norr , och en nordan vind (MariaS). nu är jag inte kvar i skåne , så vi får se hur vädret blir här uppe .

Bättre w00t.gif yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 14-11-2007, 19:35) *
Bättre w00t.gif yahoo.gif

så trevligt ,,, bättre är det här uppe , men om det är bättre väder vet jag inte det får jag se i morron tummenupp.gif

har kommit på att jag hatar skåne om vintern , blåser isigt och ett ice wonderland . så irriterande när allt blåser bort
Alexander-VG-zon3
enligt mamma är det nu -2c i nord-östra skåne, och här är det -5c .
MariaS
CITAT (flaxss @ 14-11-2007, 21:39) *
enligt mamma är det nu -2c i nord-östra skåne, och här är det -5c .

Ja men Marka är väl inte bättre än skåne confused.gif Det är runt Vänern man ska vara smiley_small_hug.gif
Här är det nu -1,2 och har varit -3,5 som kallast.
Berith
*hutter* Minus 3,3 grader nu. Men det är lugnt och ingen snö så man får väl vara glad ändå. Och det är tur att hundarna tar med mej på skogspromenad annars gick jag nog inte ut mer än nödvändigt. thumbdown.gif
Aqvakul
Minus 4 i Lund, svag vind, men "huttrigt"
Krolliljan
-1,9 och -5,9 som kallast i natt. Brrrrrr.
Betty
Som kallast inatt -9,4 och just nu -6,7. Just nu kommer det en ganska kraftig skur av nån sorts konstig form av "snöblandat halvhagel" wacko.gif
Magdis
-7,9° och lätt snöfall har vi just nu i Piteå. Det kändes inte alls kallt ute när jag skjutsade jäntan till skolan, fast det var -9° då. Det är liksom en mild kyla.
Alphaville
CITAT (Magdis @ 15-11-2007, 09:25) *
-7,9° och lätt snöfall har vi just nu i Piteå. Det kändes inte alls kallt ute när jag skjutsade jäntan till skolan, fast det var -9° då. Det är liksom en mild kyla.

Beror väl till viss del på luftfuktigheten, kanske...? Jag trivs bättre i norrland än i götaland på vintern!
Magdis
CITAT (Alphaville @ 15-11-2007, 17:56) *
Beror väl till viss del på luftfuktigheten, kanske...? Jag trivs bättre i norrland än i götaland på vintern!

Det var lite känslan av att vara inbäddad i bomull. smile.gif Nu är det så mycket som -13,5°.
Alphaville
Skulle gärna flytta upp till norrland på vintern om det fanns jobb. Gillar stabila vintrar.
Sommarvädret är säkert ok också... laugh.gif
Netha
Just nu - 20,6° bilden togs igår morse
[attachment=9595:novembermorgon.jpg]
Alphaville
Var är bilden tagen?
Netha
CITAT (Alphaville @ 15-11-2007, 18:33) *
Var är bilden tagen?

På gångvägen, en bit härifrån ... i Kiruna
Tosan
CITAT (Netha @ 15-11-2007, 18:31) *
Just nu - 20,6° bilden togs igår morse
[attachment=9595:novembermorgon.jpg]

Jäklar! har ni så kallt?
-4,2 här, ganska skönt vinterväder.
Krolliljan
-4,3 som kallast i natt och nu -2,0.
Usch det ser grått ut och det känns som om snö skulle vara på väg. sad.gif
Ingen mening med. Här brukar snön komma och sen töa bort samma dag. Det blir ändå bara slabb.
Tosan
-12,1 blir nog kallt inatt...
Hoppas det är lite varmare i Umeå till veckan, både minusgrader och rå snålblåst gillar jag inte wacko.gif
Magdis
-17,9° har vi här nu!! *fryyyyys* help.gif
Netha
- 8,1° ikväll
Magdis
-17,5° och soligt idag. Det gnistrar i snön.
Krolliljan
Sverige är ett avlångt land . Här är det +6,5.
Det är helmulet och har regnat lite smått i natt.
Marina i Hällekis
Nu är det halvklart -3grader och frostigt vackert.
[attachment=9696:frost.JPG]
Har inte haft någon snö i år, bara lite snöblandat regn, nu ska det vara milt i veckan så det ser inte ut att bli någon på ett tag.
MariaS
Här är det strålande solsken, +3,5 och som kallast -1,1 i natt. Konstigt egentligen. Bor altså på andra sidan viken till Marina...
Betty
Igår 3 - 4 minusgrader och lite blåsigt. Dimma drog in under kvällen och idag är det mulet och nollgradigt. Vi har ett tunnt snötäcke som nätt och jämnt täcker marken, hoppas det kyler på igen så att vi slipper få barmark igen.
Marina i Hällekis
CITAT (MariaS @ 19-11-2007, 11:20) *
Här är det strålande solsken, +3,5 och som kallast -1,1 i natt. Konstigt egentligen. Bor altså på andra sidan viken till Marina...

Där ser man, men du bor ju ca 3 mil sydväst om mig, rena söderbönan smile.gif
Här är fortfarande minusgragder (-2) och halvklart, men solen verkar bryta fram mer och mer.
Magdis
-0,6° bara. Hoppas det inte börjar töa nu för då blir jag vansinnig.
MariaS
CITAT (Marina i Hällekis @ 19-11-2007, 11:33) *
Där ser man, men du bor ju ca 3 mil sydväst om mig, rena söderbönan smile.gif

Nja inte riktigt. Jag ser ju Rockwooltornet rätt över. Så det är nog max 1 mil till Hällekis härifrån.
Alexander-VG-zon3
+4c ute
Felicia
Minus två, har varit mulet väder och plus idag. Kom på i eftermiddag att jag glömt mina amaryllisar ute och dom var nog ganska frusna, får se om dom klarar det..
MariaS
Just nu +6,4 och gråtrist. +3,8 som kallast inatt.
Betty
Sol och -2 grader idag.
Marina i Hällekis
+4,5 och fuktig dimma.
Ska tydligen bli snö i hela Sverige nästa vecka, huga! no.gif

MariaS
CITAT (Marina i Hällekis @ 20-11-2007, 15:35) *
+4,5 och fuktig dimma.
Ska tydligen bli snö i hela Sverige nästa vecka, huga! no.gif

crying.gif fear.gif
Netha
I morse kl 06 hade vi + 4.9° ohmy.gif

Är ju inte många dagar sen vi hade kring 20 minus.

Just nu + 0.6°
Netha
- 1.2° faller några flingor vitt
Krolliljan
+7,3 just nu. Nej jag vill inte ha snö sad.gif
Betty
+0,8 grader och snöfall, usch...
Felicia
-4 grader och snöar jätte-mycket
Magdis
Det har snöat idag och nu är det 0°.
Marina i Hällekis
+7,2 Grått och fuktig luft

MariaS
VA blink.gif Har det varit väder idag? I maskinhallen ser vi bara köksskåp och lådor.
Annars säger termometern säger 6,9 just nu och det har varit 3,9 som kallast inatt. Det har visst ramlat ner en mm regn under natten också.
Aqvakul
Tillfällig ? värmebölja i Lund. Drygt 10 grader mitt på dan. Molnigt, men vindstilla. Fick lite vårkänslor.
Alexander-VG-zon3
CITAT (aq42 @ 22-11-2007, 17:39) *
Tillfällig ? värmebölja i Lund. Drygt 10 grader mitt på dan. Molnigt, men vindstilla. Fick lite vårkänslor.

samma här runt +9c i dag och i natt +3,3c
Krolliljan
+ 6,3 som kallast i natt. confused.gif +7,1 nu g.gif
Alexander-VG-zon3
+6c som lägst i natt
Magdis
Oj vilken härlig vinterdag! -5° och strålande sol o vindstilla. Det gnistrar vackert i snön.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon