Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 27-06-2007, 11:17) *
Igår och fram till nu på morgonen har jag fått 50 mm här i Götet. Under midsommaraftonen kom det ytterligare 33 mm, fast det kom 43 mm i Landvetter. Veckan innan det kom det lika mycket. Känns liksom att det räcker nu.
CITAT (Betty @ 27-06-2007, 11:26) *

Usch så blött! Finns kanske risk att de boende på Sveriges framsida utvecklar simhud mellan tårna... whist.gif

Äh, Rudor har väl simhud från början? crazy.gif
Gossen Ruda
Blubb, blubb. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
nu ösregn och lite blåst ca +16c idag både sommar värme med sol och ca 23-25c i skuggan med skyfall med +15c och med kraftiga vindar
Betty
Vi fick en regnskur på förmiddan men sen klarnade det upp och vi fick ett vacker solskensväder resten av dan och fortfarande under hela kvällen. Tempen kom upp i ca 19-20 grader på eftermiddan, nu 15,5 grader.
Netha
+ 17 och mestadels sol hela dan fastän SMHI lovat +10 och regn
Några små skurar har vi fått, men inget att tala om.... om man jämför med översvämningsdrabbade Smålänningar.

Imorron startar festivalen... håller tummar för toppenväder med sol och värme. smile.gif
Krolliljan
12,5 grader C , regn och mycket blåsigt.
Alba
Helmulet och regnskurar. 13,5°.
Betty
Mulet (men det ser ut att vilja klarna upp lite), lite blåsigt, för tillfället uppehållsväder och 14.2°C
Pia L
Gråmulet och trist, 18 grader dock, men dom känns ändå kalla
Alexander-VG-zon3
rehnar och blåser +13,5c i natt +11,7c
titti49zon6
Här har regnat sen i natt,ganska kraftigt på fm. men nu har det upphört, är dock mulet och ganska blåsigt. Temperaturen ligger just nu på 17,2 grader
Men eftersom det varit väldigt torrt och soligt tidigare så är regnet välkommet
Alexander-VG-zon3
uppehåll och mulen himmel och blåser +18,9c
Pia L
18,2 grader, mulet och det blåser isbitar i luften känns det som crying.gif hur kan 18,2 grader kännas så kalla?
Alexander-VG-zon3
i narr +6,6c nu +20c och mulet med blåst
Betty
Regn på förmiddan men nu lyser solen mellan molnen. Temp. 18,1°
Alba
Jag kan nästan vända på Bettys inlägg.
Vi hade sol mellan molnen på förmiddan men nu regnar det ....18°
Krolliljan
Här på västkusten har regnat och regnat och regnat men nu lyser solen dock endast 15,3 grader.
Betty
Mulen och blåsig start på dagen - men nu skiner solen mellan molnen! biggrin.gif
18.5°
(men himlen är full av mörka hotande moln så det är inte säkert att man får gå torrskodd hela den här dan...)
Betty
Facit av gårdagen: Vi fick gå torrskodda resten av dagen. yes.gif
Men idag känns det lite mer tveksamt... Ganska mulet och rätt blåsigt, temp. 16.4°
Pia L
Jag hängde tvätten på tork ute igår, och DÅ kommer det efterlängtade nattregnet angry.gif
Nu har jag tagit in kläderna för torkning efter den extra sköljningen, för här lyser solen.........med sin frånvaro, men det är 19,2 grader.
Alexander-VG-zon3
jätte soligt hela dagen och i natt +2,9c!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu +20,8c i norr i söder 25-45c . fundera starkt på att ta in mina tropiska växter
Pia L
Snart kan man nynna på "sommaren är kort", 13 grader och mulet/disigt, med lite tur så kanske det kan lätta upp under dagen.
Krolliljan
Samma väder här.
titti49zon6
Soligt och 21 grader,inte så tokigt tummenupp.gif
Pia L
Ok Titti, jag får uppdatera lite, just nu är det 23,8 grader och solen skiner, kanske inte från en molnfri himmel, men det är vindstilla.
Betty
Perfekt sommarväder även i Luleå - molnfritt, 22° och strålande sol. coolgleam.gif
Alexander-VG-zon3
i natt +11,7c , nu 23,2c och blåser
Cathis
Södra delen av Jönköpings län håller på att flyta bort.

Idag ösregnar det igen och är cirka +13.

Vart tog sommaren vägen -cry-.gif
Betty
CITAT (Betty @ 02-07-2007, 11:45) *
Perfekt sommarväder även i Luleå - molnfritt, 22° och strålande sol. coolgleam.gif

Samma väder idag som igår - fast ännu bättre! 25 grader i skuggan och 30 i solen. biggrin.gif
Gossen Ruda
17-18 grader i väst och hittills har det kommit 26 mm himlavatten sen igår. Fördelen är dock att spanjorerna är framme och kan avplockas/stampas. Jag har just befriat potatisen men resultatet kommer så småningom i en snigeltråd.
Krolliljan
I Halmstad har det regnat mest i hela Sverige i juni,enligt SMHIs mätningar Det har kommit 242 millimeter och naturligtvis regnar det idag också. Just nu håller det upp men jag var ute i värsta spöregnet innan.
Alexander-VG-zon3
i natt ihållande regn lika så i morse sen därefter soligt och fint väder men molnigt , solen försvann igen och kom och försvann emellan åt ,men när den visade sig soligt å fuktigt och runt 25c som max i norr
Cathis
Helt otroligt, regn idag igen och cirka +13 nu på förmiddagen
Krolliljan
Regn,regn,regn och sen lite sol en stund .
Nu otäcka svarta moln som kanske inte går ända ut här till havskanten ( hoppas)
Alexander-VG-zon3
ful sol nu och blåser innan molnigt och svalt och blåsigt . i natt +12,1c nu 22c i skuggan
Betty
CITAT (Betty @ 03-07-2007, 14:13) *
Samma väder idag som igår - fast ännu bättre! 25 grader i skuggan och 30 i solen. biggrin.gif

Med risk för att låta tjatig... Samma fina sommarväder idag med, 25.6° coolgleam.gif
Pia L
Soldis mest hela dagen, det blåser varma vindar, rätt starka såna också och 26 grader.
Alexander-VG-zon3
fint för sommar väder med 23,1c i skuggan men blåser än
Farbror Blå
regn hela natten, bättre nu 23,7
Blomstertanten
Regnet fullkomligt vräker ner just nu !!!!
Ser ut som Niagarafallet utanför balkongen, hängrännorna hinner inte med överhuvudtaget duh.gif
Alexander-VG-zon3
i natt ihållande skyfall och +13c som lägst , nu +13,9c och samma ihållande skyfall som aldrig har slutat med starka vindar från norr och väst .
Krolliljan
Regn, regn,regn
Betty
Och här i Luleå skiner solen idag med, 25.7° Sov sk*tdåligt i natt för det är så himla varmt i huset. Vore det inte för de så beryktade norrlänska myggen så hade jag valt att sova ute på altanen...
Pia L
Soldis, lite småblåsigt och 28,5 grader, det känns som vid medelhavet, helt underbart yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Pia L @ 05-07-2007, 18:02) *
Soldis, lite småblåsigt och 28,5 grader, det känns som vid medelhavet, helt underbart yahoo.gif

vill med ha så ser min normala sommar ut ,,

hos mig nu
regnet har slutat +17,5c i dag som max +18c och ihållande regn med nordliga vindar
Krolliljan
regn,regn.regn
Krolliljan
bara regn hos mig
Pia L
Jaja, jag får väl vara solidarisk med er som har skitväder, här är det 20 grader, i det närmaste vindstilla, och en tät molnmassa som solen garanterat inte tar sig igenom.
Eva-Helene
äntligen mulet! vi behöver verkligen regn efter den värme vi haft här! sweatingbullets.gif
Chamomille
Sol, 21 grader och lite bris...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon