Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Leia
1 dm snö har kommit under natten, ska sätta mig och titta på sångerna i "julsångstråden" och mysa! wub.gif
Eva-Helene
Snöat under natten och snöar fortfarande. Det blev ju lite ljusare, iallafall.
Lady Hamilton
Ett par centimeter snö har kommit i natt men tempen håller sig kring 0:an så den kommer nog inte att ligga kvar
herkules
snö i natt, spöregn i morse här i sthlm, nu håller det på att klarna upp.
Tosan
Första snöskottningen idag smile.gif men vi har ett par plusgrader nu, så det försvinner nog lika fort som det kom
Netha
2 - 3 mm snö har vi fått idag... just nu visar termometern - 6,5°
Alba
I morse när jag tittade ut var allt vit. Första snön kom under natten. bravo.gif

Just nu -1.1° och snötäcket har krympt men det är fortfarande vitt ute.
Krolliljan
-0,7 nu och -1,1 som kallast inatt.
Solen skiner, ingen blåst. Det ser ut att bli en underbar dag. yes.gif
Tosan
Snön som föll igår ligger ff kvar och har fått påfyllning. Vi får se vad som händer idag, +1,5 nu
Magdis
Vi fick också lite pudersnö igår som ligger kvar än. -3,4° just nu.
Betty
Frost i gräset och -3,1 men ingen snö hos mig här i Luleå ännu.
Alba
Halvklart och -1.1°.

Snön vi fick natten mot lördag ligger kvar.....vitt och fint ute och framförallt ljusare på kvällarna.
Tosan
Nu snöar det igen, +0,1
Lillja
Här i Umeå har vi snö det fick vi redan igår
+0,3grader knöligt o halt usch o fy, va jobbigt
o cykla till jobbet i morgon.
MariaS
Sol, blå himmel och +7,7
Alexander-VG-zon3
hos mig nu i östra skåne +5c och klart .
Netha
Strålande SOL och -2,8° idag

på backen ligger ca 1 cm vit snö
MariaS
Just nu sol, lätt blåst +5,4. Inatt som kallast -2,3
Betty
Grått och trist, +3,2 grader.
Felicia
Mulet väder, -2 grader och ett litet snötäcke på några centimeter som ligger kvar sedan lördagen.
I går var det däremot strålande sol och riktigt fint då snön gnistrade så vackert!
Har lite morötter kvar ute som jag nu sitter och gruvar för att försöka ta upp, ska nog försöka ge mig på det nu..
Lilla Birka
Gråtrist väder, 4,8°
Alexander-VG-zon3
i natt -0,8c nu +7,8c och mulet med vind , idag +10c i norr +15c i söder och blå himmel och soligt
Alexander-VG-zon3
i natt +6c som lägst och regnat hela natten , nu +9c och soligt och blåser lite lätt och blå himmel med några moln .
Alexander-VG-zon3
max idag +10,6c nu +8c och mulet med vindar som blåser upp mer . idag soligt i söder +14c
Betty
De snackade om snö på väderleksrapporten igår kväll... blev inget av med det...
Regn och gråtrist väder idag, 2,4 grader.
Alexander-VG-zon3
mulet och +7,4c blåser upp mer . björkarna vajar ute
MariaS
+4,4 just nu och hot om snö. Ända ner i småland.
Netha
Mulet + 1,4° på dan.

Nu - 6,2°
Tosan
Kallt idag, -7,8 nu
Betty
Kom just in från en kylslagen promenad, soligt och kring -5 grader.
Gillar inte barfrost, ska det vara så här kallt så får det lov att komma snö tycker jag.
MariaS
Det kom faktisk lite snö vi tvåtiden inatt, men det försvann lika fort igen. Strax innan snön kom var det -1,1, men sen steg temperaturen snabbt till +2. Just nu skiner solen igen och temperaturen är +6,4 grader.
Alexander-VG-zon3
under för natten -1,7c och under natten regn +4c , nu +8c och mulet och vindar . i dag skurar med vindar och emellan åt soligt
Azola
Snöat till för 30 min. sedan. Brrr
Felicia
Klart i morse, -10 grader, men sen började det snöa mitt på dagen och nu snöar det stora snöflingor (eller "lapphandskar" som vi brukar säga). Usch, så trist men det blir ju ljust ute i alla fall.
Alba
-4.7° och molnigt.
I natt kom ytterligare lite snö men än så länge är det bara just så pass att världen är vit.
Betty
Tunnt snötäcke överallt i morse när jag vaknade, har några få minusgrader så snön ligger kvar. SMHI har lovat ännu mera snö, yahoo.gif säger jag som inte gillar barfrost. biggrin.gif
MariaS
Kallaste natten i år. -3,9 Ve o fasa. Men nu är det +7,9 istället, så det jämnar väl ut sig...
Netha
Gråmulen dag - 6,3° på dan.... just nu - 12,3°

Hoppas vi slipper snöandet.. vi har bara "puder" på marken än. smile.gif
Alexander-VG-zon3
i natt -2,1c nu regn +8c och blås
Aqvakul
Lund +8,6 blåst lätt regn
Tosan
-1,1 och snöar... Folk pratar om klass2 och klass 3-varningar men enligt smhi klass 1... Kan bli 15-30 cm snö till imorrn, lokalt mer.
Alexander-VG-zon3
+8,9c och regn med vindar
Gossen Ruda
Busväder på Västkusten, regn och blåst och värre skall det bli i morron. Dags att gå i ide.
Alexander-VG-zon3
pendlar mellan +8,8c och +9c , vindar och skyfall , strömmen har blinkat 5gånger knakar i huset och dörrarna, så är det när man bor uppe på en vind utsatt backe!!! , kanske dags att stänga ner för ikväll . who ho jag har varmare än New york och Madrid och Bari Italien
Alba
+3.4° och mulet - regn.

Den snö som vi fick natten mot igår har nu försvunnit i allt regnande.. angry.gif
Betty
CITAT (Betty @ 08-11-2007, 14:47) *
Tunnt snötäcke överallt i morse när jag vaknade, har några få minusgrader så snön ligger kvar. SMHI har lovat ännu mera snö, yahoo.gif säger jag som inte gillar barfrost. biggrin.gif

Vad jublade jag för igår... Vaknade idag till regn och 3 plusgrader. Gräsmattorna är gröna igen... sad.gif
Netha
- 8,1° snöar... har kommit ca 3 cm hittills.
Felicia
Här har snöat ca 30 cm i natt och det fortsätter snöa.. Men det är ju bra för växtligheten i trädgården i alla fall, ett rejält skyddande täcke rolleyes.gif
estet
Här håller snön på att försvinna i spöregnet. Vitt och fint i 2 dar med 8-10 minusgrader blev det.

Äsch, bort med snön förresten, jag har inte hunnit köpa mej nya skor som jag kan ha i vinter! smile.gif
Alexander-VG-zon3
+5c och regnar och börjar blåsa upp till storm .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon