Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
renate
Här är det grått,det har regnat lite 3,9°
Betty
Här har varit soligt och fint idag och ungefär nollgradigt.
Netha
Vi har just nu - 7,1° men fortfarande inte ens frost på granen. sad.gif

Tror inte att jag hädanefter kommer att klaga på snö och några minusgrader i december.
Hela världen blir ju vackrare med vitt. smile.gif
Betty
Håller med dig Agneta, skulle inte vara så dumt med åtminstone ett par tre decimeter nysnö. Jag saknar vårt norrlänska blå vinterljus...
Netha
CITAT (Betty @ 25-12-2007, 20:52) *
Håller med dig Agneta, skulle inte vara så dumt med åtminstone ett par tre decimeter nysnö. Jag saknar vårt norrlänska blå vinterljus...

Jamen vi har ju snö... även om det är fläckvis bart.
Men inte ska det vara synlig gräsmatta under utegranen... näää. sad.gif
Vi har ju faktiskt t.o.m plogvallar på sina ställen och jag vet att ni i Luleå har det ännu värre. trostar.gif

Det blå ljuset har vi haft... syrra i Uppsala undrade om vi haft filter när vi fotade ... men nä... det var ljuset.
Alba
Ja se det snöar....ja se det snöar...det var väl roligt hurraaaa. Nu är det så vackert ute.
I natt kom så den snö som jag ville ha på julafton.

+1,2° helmulet och SNÖ
Aqvakul
Lund: +3 grader REGN!!! F-n vad jag hatar den här Skånevintern! rtfm.gif
tettan
falköping: mulet känns som jag inte sett solen på tre månader
titti49zon6
Just nu har vi ca 1+° och det har snöat några cm så pass att barnbarnen hann göra snöänglar innan dom åkte hem till Luleå
annars har det varit snö eller rättare sagt is på tomten hela julen så vi har haft en vit jul och barnen har åkt skidor varje dag, temperaturen har legar på någon +° hela helgen, helt perfekt julväder m.a ord tummenupp.gif
God fortsättning på helgen från Kalix
MariaS
Har just kommit hem från Gävle. Där var det bara kallt och ingen snö. Nu hemkommen visar termometern +4,7 och som lägst (sen i lördags) 0,0. Sen säger regnmätaren att det har kommit 7mm regn också. Eftersom det är mörkt ute, är det svårt att säga om det är lika grått som vanligt, men med det återkommer jag imorgon.

santa.gif
Netha
- 8,2°
Aqvakul
Lund: +3 grader och gråare än någonsin. Urtrist! mad.gif
Alba
+2,4° ovh nästan klar himmel. Tyvärr har solen hittat moln att gömma sig bakom.
Men vad gör väl det när vi ska bort på surströmming i dag......hmmm......gott gott.
Aqvakul
CITAT (Alba @ 27-12-2007, 12:09) *
+2,4° ovh nästan klar himmel. Tyvärr har solen hittat moln att gömma sig bakom.
Men vad gör väl det när vi ska bort på surströmming i dag......hmmm......gott gott.

Jag som trodde att "luktegottet" åts i augusti. whistling.gif
Betty
CITAT (aq42 @ 27-12-2007, 12:15) *
Jag som trodde att "luktegottet" åts i augusti. whistling.gif

Många "infödingar" och en del andra s.k. "finsmakare" äter "sånt där" året runt... rolleyes.gif

Lulevädret idag: +2,8 grader och jämngrått.
Marina i Hällekis
I söndags kom det nästan 2cm snö, som låg i 2h.
Julafton var det lite solglimtar och +6,5o.
Resten av veckan har varit ganska grå, regnig (8mm totalt) och blåsig, tempen har legat mellan +2o och +6,5o, igår visade sig dock solen kortvarigt.
Nu är det nästan +5o och blåsten verkar öka
MariaS
Back in business. Ordningen återställd sånär som på blåsten. Det vill säga GRÅTT +7.0 och styv kuling.
VAR ÄR SOLEN?
Gossen Ruda
Regn och blåst över Götet just nu. Ca plus 5.
Netha
Just nu + 0,8° I morse föll några mm snö ... rent och fint ute. smile.gif
Betty
Kring +2 grader och solsken. Blött och jättehalt på vägarna, trist för det skulle vara skönt med en promenad... no.gif
Marina i Hällekis
+8o, mulet, några droppar regn och vindstilla.
Vårkänslor trots det mulna vädret! blomknoppar på snödropparna börjar synas, bladpersiljan står grön och fin, forsythia knopparna sväller och fåglarna vårkvittrar.
Enda smolket i bägaren när det gäller vädret
[attachment=11004:slug.gif] de jäklarna överlever!
en låg i diket vid vägkanten, har inte haft några i trädgården än, men nu var en nära och i december!
Antagligen kört till våren ranting.gif

Aqvakul
Lund: Snigelväder, plus 6 grader och regn!
Netha
- 4° klart och fint väder idag... snart kommer solen åter smile.gif
Marina i Hällekis
+6o grått och blåsigt.
Igår kväll kl 23.30 var det +8o, blåste kraftigt och regnet piskade (6mm).

På nyårsafton ska det tydligen bli soligt! yes.gif och även flera dagar efter det, så då får nog grillen komma fram

Aqvakul
Lund. grått, regnigt, plus 3 grader. Finns det inget annat väder? crying.gif
MariaS
CITAT (Marina i Hällekis @ 29-12-2007, 12:40) *
+6o grått och blåsigt.
Igår kväll kl 23.30 var det +8o, blåste kraftigt och regnet piskade (6mm).

På nyårsafton ska det tydligen bli soligt! yes.gif och även flera dagar efter det, så då får nog grillen komma fram

Jo jag tackar jag. Får väl gå ut och sniffa över viken.

CITAT (aq42 @ 29-12-2007, 12:44) *
Lund. grått, regnigt, plus 3 grader. Finns det inget annat väder? crying.gif

Möjligen då att vårt gråväder bjuder på +7 till +8 just nu whistling.gif
Netha
- 11.4° just nu
Aqvakul
X i taket! Solen tittar fram! biggrin.gif
MariaS
Det är något konstigt på utsidan. blink.gif Det är något med ljuset. wacko.gif det är inte grått längre...
+5,4
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 30-12-2007, 13:13) *
X i taket! Solen tittar fram! biggrin.gif

Varade tyvärr bara en minut! -cry-.gif
Krolliljan
Här är det sol cool.gif
aanderss
här är de sol
Aqvakul
Här är det nästan sol!
aanderss
nu är de inte sol
Netha
-15° i morse ... just nu -10,4° nu är skogen otroligt vacker igen med frostklädda träd. smile.gif
Krolliljan
Länge söderut i vårt avlånga land är det nu 3,4 grader och förut såg jag en helt underbar solnedgång över havet. rolleyes.gif
Betty
Idag har det varit kring 5 minusgrader, rätt blåsigt och lite snöfall. Skulle inte vara så dumt om det kom så pass att det åtminstone täcker marken till nyår när vi nu fick lov att uppleva vår första snöfria jul här uppe i Luleå...
Netha
- 10,6°
Aqvakul
Lund: Strålande sol och någon kallgrad! happy.gif
happy.gif
Kathy

Det snöade imorse. wub.gif
Krolliljan
-3,4 i morse och nu +2 och strålande sol cool.gif yes.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 31-12-2007, 11:53) *
-3,4 i morse och nu +2 och strålande sol cool.gif yes.gif

känns ovant, eller hur? cool.gif
MariaS
blink.gif Det kommer vita tussar i luften confused.gif Undrar vad det är för konstigt!

+2,4 just nu och -0,2 i natt.

Sen kan december månad sammanfattas med ett dygnsmedel på +2,34 grader, vilket är 1,92 grad kallare än förra året. Total nederbörd 40mm, 41 mm mindre än förra året!
Den totala dygnsmedeltemperaturen för hela året är dock +6,34 grader. 0,81 grad varmare än förra året.
Det har kommit totalt 782 mm nederbörd, vilket är 91mm mindre än förra året.
En liten sammanfattning från norra Kålland, mellan Läckö Slott och Lidköping.
Betty
Kring 3 - 4 minusgrader och solsken idag.
skogstroll
hm ja det där med klart å kallt stämmer ju inte här i alla fall... snöblandad gucka, rått o ruskigt brrrr sad.gif
Marina i Hällekis
+1o ganska otroliga färger på himlen, ljusgrått, blågrått, stålgrått, askgrått och jag tror jag ser lite grått också.
På gräsmattan ligger, ja vad kan det vara, kanske 1-2 cm, nej på vissa håll är det säkert 3 cm tjockt lager av mossa.

Solen de lovade för några dagar sen, lyser med sin frånvaro.
Idag har de lovat lite nedebörd, hoppas de har lika rätt i den spådomen!

God fortsättning

MariaS
CITAT (Marina i Hällekis @ 01-01-2008, 09:43) *
+1o ganska otroliga färger på himlen, ljusgrått, blågrått, stålgrått, askgrått och jag tror jag ser lite grått också.
På gräsmattan ligger, ja vad kan det vara, kanske 1-2 cm, nej på vissa håll är det säkert 3 cm tjockt lager av mossa.

Solen de lovade för några dagar sen, lyser med sin frånvaro.
Idag har de lovat lite nedebörd, hoppas de har lika rätt i den spådomen!

God fortsättning

Kan bara instämma på andra sidan viken... -cry-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon