Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Magdis
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 22:17)
nä..man tar inte ut bäbisar i det vädret nä

precis...så om den här kylan kvarstår imorrn får gubben åka från jobbet o hämta Caroline på dagis o jag slipper sticka ut näsan i kylan. smile.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 22:18)
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 22:17)
nä..man tar inte ut bäbisar i det vädret nä

precis...så om den här kylan kvarstår imorrn får gubben åka från jobbet o hämta Caroline på dagis o jag slipper sticka ut näsan i kylan. smile.gif

japp...det får han...en så liten kan man inte ta ut i den stränga kylan..det går inte smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 22-01-2007, 22:15)
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 22:14)
CITAT (Reserv @ 22-01-2007, 22:11)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 22:09)
-27,1!!!!!!

Du......glöm att jag skulle flytta uppöver blink.gif wacko.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Hur kunde du frivilligt flytta in i den arktiska fryshålan???? wacko.gif

har du planer på att flytta igen? smile.gif smile.gif

Inte uppöver i alla fall märker jag blink.gif wacko.gif Här har vi "bara"- 10.1 rolleyes.gif

kom ner till mig du tongue.gif wub.gif

-6,2c nu
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 22:15)
Visst har jag rätt i att man inte kan ta ut en baby i så kallt väder? unsure.gif

Inte om du hade tänkt promenera till dagis... då får nog pappa hämta Caroline. smile.gif

Inte bara för att det inte är bra för Lilleman (nu har jag glömt hans namn sad.gif )
Det är inte heller bra för vare sig dig eller Caroline att gå en längre sträcka i den kylan.
pejori
CITAT (askar @ 22-01-2007, 23:03)

Visst har jag rätt i att man inte kan ta ut en baby i så kallt väder?  :unsure:

Inte om du hade tänkt promenera till dagis... då får nog pappa hämta Caroline. smile.gif

Inte bara för att det inte är bra för Lilleman (nu har jag glömt hans namn sad.gif )
Det är inte heller bra för vare sig dig eller Caroline att gå en längre sträcka i den kylan.

nä..en så liten som elias tar man nog inte ut om det rusar över femton grader inte sad.gif
Pirum
-12C här på västkusten, och ingen snö att tala om, synd. Fast, förhoppningsvis får fästingar och andra otyg sig en rejäl knäpp på nosen nu smile.gif

(Snötäcket på västkusten verkar variera väldeliga just nu)
pejori
blir rejält kallt här nere med den tempraturen pirum
Piccante
Nu kan jag skriva utan decimaler, precis - 8 C. Konstigt att det är så kallt vid västkusten, det brukar vara mildare vid havet än här i inlandet? Men kylan kommer kanske in väster ifrån.
askar
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 23:05)
CITAT (askar @ 22-01-2007, 23:03)

Visst har jag rätt i att man inte kan ta ut en baby i så kallt väder?  unsure.gif

nä..en så liten som elias tar man nog inte ut om det rusar över femton grader inte sad.gif

Elias var det smile.gif Skäms över mitt dåliga minne sleep.gif
askar
CITAT (Leocarpus @ 22-01-2007, 23:14)
Nu kan jag skriva utan decimaler, precis - 8 C. Konstigt att det är så kallt vid västkusten, det brukar vara mildare vid havet än här i inlandet? Men kylan kommer kanske in väster ifrån.

Nämen... inga decimaler ohmy.gif
Ja,ja... låt gå för den här gången då. tongue.gif
Alexander-VG-zon3
-6,4c här hos mig nu , ska bli intressant och se i morgon när jag vaknar va det minsta va
Alexander-VG-zon3
-7,5c
nu -8,1c sjunker snabbt wink.gif unsure.gif
faith
-12,1 nu. smile.gif
herkules
kallt och klart. - 11 grader och snö på backen i sthlm.
AnitaO
-9 grader *burr*
Gillan
Ähh, nu har ni ju rena rama värmeböljan jämförelsevis rolleyes.gif

Idag är här -19,9 grader blink.gif blink.gif Idag är jag gladare än vanligt över min vedspis i köket och den " öppna spisen " i vardagsrummet wub.gif
Det blir i alla fall varmt inne biggrin.gif
Eva i Skåne
10,5 minus sad.gif sad.gif Brrrrr
Leia
CITAT (Scrollan @ 22-01-2007, 21:16)
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 20:08)
CITAT (Scrollan @ 22-01-2007, 20:07)
CITAT (Leia @ 22-01-2007, 19:23)
Ja, nu är det mössa på! smile.gif

Ska kanske starta en tråd där alla får visa upp sig i sina mössor? biggrin.gif

Glöm inte att leta upp den gamla möss-tråden först. tongue.gif

ingen återvinning här inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
nya frächa trådar ska det vara wub.gif

Behövs inte, någon har lyckats hitta den!! biggrin.gif

Fast jag menade en tråd med bilder på folk med sina mössor på! biggrin.gif
Jag har många olika mössor så jag kan bistå med flera bilder, bara någon kan ta korten så..... rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 23-01-2007, 07:44)
Fast jag menade en tråd med bilder på folk med sina mössor på! biggrin.gif
Jag har många olika mössor så jag kan bistå med flera bilder, bara någon kan ta korten så..... rolleyes.gif

Starta en sån tråd du. Tror säkert att många hänger på smile.gif
Gossen Ruda
Det var nere i -8 under natten. Nån gång på morronen var det -6 men när jag satte mig i bilen för att köra till jobbet visade biltermometern 0!!!!! Trodde det var fel på den men det stämde faktiskt. Förmodligen driver det in luft som värmts upp av havet. Lite lätt snöfall men nedåt Kungsbacka snöade det ordentligt enl en arbetskamrat.
Alexander-VG-zon3
f'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''n
skydd j****let hade blåst av i natt på palmerna så dom är sten döda utom en av palmerna -15c mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif slåg till
och jag kan inte se minsta under natten utan nu visar termometern -15c vid palmen , själv hade jag vid fönstret -13c i natt som lägst
askar
Oj oj oj så tråkigt Linus sad.gif

Nog är den här vintern konstig... vi har "bara" - 11,2°
AnitaO
CITAT (flaxss @ 23-01-2007, 08:14)
f'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''n
skydd j****let hade blåst av i natt på palmerna så dom är sten döda utom en av palmerna -15c mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif slåg till
och jag kan inte se minsta under natten utan nu visar termometern -15c vid palmen , själv hade jag vid fönstret -13c i natt som lägst

Näää .... vad trist sad.gif
pejori
nu är här bara en minus här...men mera snö påväg sad.gif
Anders zon 1
Just nu en gnistrande klar morgon med bara enstaka moln som seglar förbi och snö och -8 grader (som lägst -9 under natten). Lite kallt men vackert! smile.gif
pejori
nu vräker det ner snö här...stora som dasslock!!!! mad.gif
askar
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 09:13)

Herreminje.... såååå stora ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Kan du inte fota och lägga in. tongue.gif

laugh.gif laugh.gif wub.gif
Betty
-24,6°, här är det definitivt myggfritt! huh.gif
Önskar att det ska börja snöa så det blir varmare men det ser ut att bli en solig dag, knappt ett moln på himlen.
pejori
CITAT (askar @ 23-01-2007, 09:20)
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 09:13)

Herreminje.... såååå stora ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Kan du inte fota och lägga in. tongue.gif

laugh.gif laugh.gif wub.gif

dom är för stora för att få plats ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
-6,3 i sonens rum (men där har solen legat på så.....)
AnitaO
CITAT (malin72 @ 23-01-2007, 09:23)
-6,3 i sonens rum (men där har solen legat på så.....)

Inte INNE i rummet va ohmy.gif rolleyes.gif laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Betty @ 23-01-2007, 09:21)
......-24,6°, här är det definitivt myggfritt! huh.gif......

Pricis som, här fast vi har bara -22*
unsure.gif Kan inte förstå varför sörlänningarna tror att det finns så mycket mygg i norrland?........Nu kan de ju själva komma upp och se laugh.gif
evelina
Här är det - 10 ser ut att bli lite sol, igår var en otroligt fin dag med massor av sol. Just nu frostar jag av frysen det har jag väntat på att få göra länge.

Sedan tycker jag att - 10 här är kallare än - 20 i norrland, vi har fuktigare luft så det blir råare här nere.
askar
När man ser väderrapporterna på teve och kikar på SMHI sida
så tror man att alla ens termometrar har fått fnatt.
Det pratas om om 25 -35 graders kyla men vi har fortfarande bara -12,8°
Reserv
Termometern går åt fel håll här sad.gif det va´-6,1 när jag klev upp, nu är det - 9,9 helt plötsligt wacko.gif
pejori
har du också en jojjo till termometer reserv? ohmy.gif ohmy.gif smile.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 10:06)
har du också en jojjo till termometer reserv? ohmy.gif ohmy.gif smile.gif

ska hänga den på södersidan istället, där skiner solen från klarblå himmel......inte för att det blir varmare när man ska ut med bilen sen....men man blir nog gladare av att kolla på termometern som visar + 30 grader istället rolleyes.gif
Lady Hamilton
Jag testade det i går sad.gif men det blev ingen märkbar skillnad........... smile.gif Det var lika förbakat kallt ändå laugh.gif (skillde knappt 2*)
pejori
CITAT (Reserv @ 23-01-2007, 10:08)
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 10:06)
har du också en jojjo till termometer reserv? ohmy.gif  :o  :)

ska hänga den på södersidan istället, där skiner solen från klarblå himmel......inte för att det blir varmare när man ska ut med bilen sen....men man blir nog gladare av att kolla på termometern som visar + 30 grader istället rolleyes.gif

det är fusk att hänga in den i bastun smile.gif smile.gif
Anders zon 1
Oj, här går det undan. Nu är det 0-gradigt (i skuggan). Temperaturen har stigit 8 grader på bara drygt en timme! Solen skiner fortfarande. Hoppas den fortsätter med det ett tag till - vi är inte bortskämda med den varan här nere så här års. smile.gif
Lars-Olof Arvids
Här är det ett par minusgrader och snön vräker ner. Härligt att det äntligen har blivit vinter på riktigt! wub.gif Dessutom ska vintervädret hålla i sig åtminstone in i nästa vecka. Hoppas bara att det inte händer några olyckor, för vägarna ser inte roliga ut.

Olle
pejori
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-01-2007, 10:40)
Här är det ett par minusgrader och snön vräker ner. Härligt att det äntligen har blivit vinter på riktigt! wub.gif Dessutom ska vintervädret hålla i sig åtminstone in i nästa vecka. Olle

tyst!!!! mad.gif mad.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 10:43)
tyst!!!! mad.gif mad.gif

Jag låter mig inte tystas utan vidare! tongue.gif Gillar du inte det här vackra vädret? Det är ju rena julstämningen, om än en månad för sent! biggrin.gif wub.gif

Olle
pejori
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-01-2007, 10:52)
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 10:43)
tyst!!!!  :angry:  :angry:

Jag låter mig inte tystas utan vidare! tongue.gif Gillar du inte det här vackra vädret? Det är ju rena julstämningen, om än en månad för sent! biggrin.gif wub.gif

Olle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif du uppviglar min snö att stanna kvar ju!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
visst är det julstämning, men jag vill ha vår och varmt smile.gif
Lars-Olof Arvids
Men hela "vintern" har ju varit rekordvarm ända fram till nu, är du inte nöjd med det? ohmy.gif

Olle
faith
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-01-2007, 10:40)
Härligt att det äntligen har blivit vinter på riktigt! wub.gif Dessutom ska vintervädret hålla i sig åtminstone in i nästa vecka.

Härligt var ordet wub.gif
Anma
-11,2 Solen gassar och det knastrar under fötterna... Gibbe fick fnatt och skulle leka med snöbollar men dom va inga roliga för dom höll inte ihop... rolleyes.gif
Betty
CITAT (Betty @ 23-01-2007, 09:21)
-24,6°, här är det definitivt myggfritt! huh.gif
Önskar att det ska börja snöa så det blir varmare men det ser ut att bli en solig dag, knappt ett moln på himlen.

En hel grad "varmare" nu, bara -23,6°, tur att det inte blåser...
Så här ser himlen ut:
Alexander-VG-zon3
jaja man får ta det som det är , palmen överlever med en utebli blomning och den måste börja om med bladen (dom ev knopparna som var där har frusit bort ) .

hos mig nu -3,5c
Piccante
Jag har gnällt så mycket över vädret innan men idag är det bättre. En temp på -1C är mänsklig temp att leva i. Jag blev lite orolig i går när det tempen verkade falla fritt, det blev -9,4C som kallast. Nu har det blivit lite ljusare och trevligare ute, men snöfallet verkar inte stanna upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon