Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Betty
Frysboxväder idag med, -26° på den ena termometerm och -27,6° på den andra sad.gif I och för sig en klen tröst - men jag väljer att tro på den första...
Reserv
-14,5....men det är utlovat mildare i helgen, bara -8 rolleyes.gif
AnitaO
5 minusgrader och det har snöat hela natten
Lars-Olof Arvids
-4°C på morgonen imponerar väl knappast på er som bor norröver, men i den fuktiga västkustluften är det KALLT! sad.gif Anki och Anita, ni får gärna skicka lite snö västerut, för utan snö tycker jag inte att det är någon vits med att det är kallt!

Olle
evelina
Så här såg det ut i Skåne igår morse det var en som var lycklig iaf.
Nu är jag hemma igen och här är det -8.
Vintergäcken blommade i Malmö när jag var där i måndags.

herkules
- 4 grader och grått här i sthlm, kanske kommer det snö?
Magdis
-25, sol och klarblå himmel här. Jäntan fick stanna hemma från dagis idag för att Lilleman skulle slippa gå ut i kylan. Igår kväll var det -30!
Alexander-VG-zon3
-8,3c i natt nu +1c och snöar lätt marken är knappt snötäckt ,

jag skulle inte sagt nåt nu snöar det mer än lätt huh.gif
Anki på Öland
Det har slutat snöa och blåsa och solen skiner helt plötsligt! biggrin.gif Riktigt vackert är det med massor av tung blöt snö - bara 0-gradigt.
Anki
Alexander-VG-zon3
solen sken iann och 2c , här nu väller det in snö och allt blev mulet och marken blev vit efter ca 3min så jätte mycket snö som snöar och marken vit mad.gif mad.gif
Piccante
Konstigt att det snöar och är kallt överallt, här är +1,2C, solsken och uppehåll. Då bor jag ändå i inlandet och här brukar vara kargare än vid kusten. Men vinden är fortfarande råkall, man blir ganska frusen när man är ute och går.
Gossen Ruda
Nu snöar det i Göteborg!!!!! Visserligen i en takt som knappast ger ett snötäcke men jag ser enstaka flingor. laugh.gif

Tillägger att tempen är ca 1 plus.
Alexander-VG-zon3
marken är vit -0,5c
AnitaO
8 minusgrader
Eva i Skåne
-2, 3-4cm nysnö och SKITHALT blink.gif
Reserv
En decimeter pudersnö på den packade hala isen blink.gif och 9,9 minus, vackert är det i alla fall huh.gif
Betty
-17,9° och en blek vintersol steg upp ur havet för en kvart sen. smile.gif
Alexander-VG-zon3
nu -3c i natt -4,5c
Gossen Ruda
Väderprofeterna pratar om 15-20 minus i natt här på Västkusten, åtminstone i inre norra delen. Nu har jag ca 4 minus.
Piccante
Nä inte 15-20 minus sad.gif har -6,7C nu det är väl illa nog.
askar
- 8,6°
Alexander-VG-zon3
-4,5c och stjärnklart
Betty
10 grader varmare än i morse, - 8° biggrin.gif
AnitaO
-10 grader ..... Jag fryser sad.gif

Snart kommer norrbottningarna med sina inlägg rolleyes.gif laugh.gif
Gossen Ruda
-8 här men jag fryser inte. Håller mig inomhus, ickehundägare slipper många plågor. rolleyes.gif
herkules
solen öser ner från en klarblå himmel, - 12 grader i sthlm
Reserv
Här är himlen inte så blå än, men den är nog på gång, just nu 10,6 minus
Alexander-VG-zon3
solen skiner blå himmel i natt -6,7c nu -2c och i solen +6c
Betty
Luleå, strålande sol och -10,8 friska grader! smile.gif
Alexander-VG-zon3
-2c på söder i solen +12c , blå himmel och en varmande sol
ninnisky
-1.6, solen gömmer sig med jämna mellanrum bakom molnen. Norröver ser det ut som om det är snö på gång. sleep.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (ninnisky @ 10-02-2007, 13:13)
-1.6, solen gömmer sig med jämna mellanrum bakom molnen. Norröver ser det ut som om det är snö på gång. sleep.gif

Ja det tyckte jag också, men inget snö här.

Nu skiner solen igen från klarblå himmel.

Elisabeth
Piccante
Under natten -11,5C som mest, under dagen ganska behagligt. Nu visar termometern -8,2C.
Alexander-VG-zon3
-5,3c och stjärnklart varmast i dag ca +1c på norr på söder +12c ( man måste ju ta med söder sidan när allt annat är så kallt ) unsure.gif

hoppas det håller sig runt -10c vill verkligen inte ha -15c eller lokalt -20c men det är någ i småland det gäller för
askar
Strålande sol har vi haft idag och 7,5 minusgrader.
Alexander-VG-zon3
-7,9c och stjärnklart
malin72
-10,1 är det nu..usch vad jag vill ha vår sad.gif unsure.gif
Anki på Öland
10 grader kallt och massor av snö! Solen har lyst hela dagen!
Anki
Piccante
Jag tryckte på termometerns reset-knapp och glömde bort hur kallt jag hade i går natt, var tvungen att läsa här vad jag skrev förut laugh.gif Det verkar bli kallt igen -10,5C nu. En fördel med frost på kalmark är att det går hårt åt fästingar och annat otäckt. Men annars får det gärna bli vår nu.
AnitaO
-13 grader sad.gif
Alexander-VG-zon3
i natt -8,3c nu +1c
Bettis
-12 nu på fm, härligt solsken så det blir nog inte så kallt fram på dagen smile.gif
ninnisky
-4 och strålande sol. Inte ett moln på himlen wub.gif
Alexander-VG-zon3
-1c och molnigt och blåser
askar
SOL från blå himmel - 7,1° smile.gif

på solsidan +1°
Alexander-VG-zon3
-1,5c och blåser JÄTTE kallt
AnitaO
-4 grader och blåsigt
Betty
-17,8° och vindstilla. Nu får permafrosten lov att släppa sitt grepp snart, jag fryyyser!
rolleyes.gif
Reserv
- 15,2 grader, ser ut som det blir sol idag, just nu är himlen molnfri
Magdis
-16,3 grader, ganska molnigt men man ser lite blått ändå. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon