Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Reserv
Här går det sakta men säkert mot kallare dagar, i morse va´det 2,4 minus, runt lunch - 4,5, till middan - 7,7 och nu -10,9 sad.gif och värre ska det bli är det utlovat huh.gif .....snö, det ska juh va´snö....inte bara kallt mad.gif går väl inte att köra skotern på nästan barbacken heller sad.gif
Alexander-VG-zon3
har vi tur så får vi lite mildare igen dom sa där va nån chans
malin72
här snöar det för fullt sad.gif sad.gif blä vill ha vår
AnitaO
-8 grader *burr*
Reserv
- 11,2 grader och jag har gått i ide biggrin.gif
Betty
-25.4°!
Gossen Ruda
Vågar knappast skriva att jag "bara" har 2 minus. Kasta inga snöbollar på mig, det är inte mitt fel. rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 06-02-2007, 07:52)
-25.4°!

ohmy.gif ohmy.gif
Betty
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2007, 07:53)
Vågar knappast skriva att jag "bara" har 2 minus. Kasta inga snöbollar på mig, det är inte mitt fel. rolleyes.gif

Du har tur, det går inte att göra snöbollar när det är så här kallt... rolleyes.gif
Reserv
Ska ni försöka va´värst på olika sätt ni, Betty och Ruda??? laugh.gif va´glada ni att ni inte bor i Jockmock då....där har dom - 40!!!! blink.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 06-02-2007, 07:56)
CITAT (Betty @ 06-02-2007, 07:52)
-25.4°!

ohmy.gif ohmy.gif

Ja visst är det för jäkligt! Och just idag som jag måste ta bussen in till stan en sväng. sad.gif
malin72
här är det också -2,0 men en massa ny snö
Betty
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 08:03)
Ska ni försöka va´värst på olika sätt ni, Betty och Ruda??? laugh.gif va´glada ni att ni inte bor i Jockmock då....där har dom - 40!!!! blink.gif

Ja fy för katten, Jokkmokk är en riktig köldhåla! Dit åker jag så sällan som det bara är möljigt och skulle aldrig ens fundera på att göra en vintertripp dit. tongue.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 06-02-2007, 08:07)
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 08:03)
Ska ni försöka va´värst på olika sätt ni, Betty och Ruda??? laugh.gif  va´glada ni att ni inte bor i Jockmock då....där har dom - 40!!!! blink.gif

Ja fy för katten, Jokkmokk är en riktig köldhåla! Dit åker jag så sällan som det bara är möljigt och skulle aldrig ens fundera på att göra en vintertripp dit. tongue.gif

Visst är det Nikaloukta (stavning) som brukar vara det klassiska köldhålet?
Betty
CITAT (AnitaGg @ 06-02-2007, 08:09)

Ja Nikkaluokta och Vuoggatjålme är ett par platser som ofta nämns när det handlar om extrem köld.

Vuoggatjålme har tillsammans med Malgovik svenskt köldrekord. Den 2 februari 1966 uppmätte man en temperatur av -52,6° där...
huh.gif
Gossen Ruda
CITAT (Betty @ 06-02-2007, 08:13)

Ja Nikkaluokta och Vuoggatjålme är ett par platser som ofta nämns när det handlar om extrem köld.

Vuoggatjålme har tillsammans med Malgovik svenskt köldrekord. Den 2 februari 1966 uppmätte man en temperatur av -52,6° där...
huh.gif

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Jag får rimfrost i mustaschen när jag läser sånt. ohmy.gif
AnitaO

huh.gif

Vuogga var det jag tänkte på men inte kom på .... smile.gif
Hur f-n kan man bosätta sig där frivilligt? ohmy.gif unsure.gif
AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2007, 08:15)

huh.gif

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Jag får rimfrost i mustaschen när jag läser sånt. ohmy.gif

Precis ... näsborrarna fastnar på inandning laugh.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 06-02-2007, 08:18)
Vuogga var det jag tänkte på men inte kom på .... smile.gif
Hur f-n kan man bosätta sig där frivilligt? ohmy.gif unsure.gif

Extrem-naturturister...
Det är säkert väldigt vackert där. smile.gif
herkules
- 3 grader i sthlm och det ska bli mer snö! smile.gif
Alexander-VG-zon3
nu ca -2c -3c när jag gcik upp kl 07.55 så var det -6c i natt -8,3c som lägst
Eva i Skåne
Det stiger sakta uppåt. -0,1 såg jag nyss på termometern.
Ett tunt lager, 1 cm, vitt skit har det kommit i natt, men jag har hopp om att det töar bort snabbt.
Solen skiner smile.gif
Magdis
Jahapp, här blev det bekymmer idag igen. Strålande sol är det ute, -28 grader visade termometern!! ohmy.gif Jag ringde till maken på jobbet o frågade hur det var tänkt att jag skulle kunna hämta C. på dagis idag o ta ut lilleman i sån kyla. sad.gif Det fick bli så att han hämtar henne redan kl. 12 då han har en lucka, sen i eftermiddag har han begravning o då kan man ju inte bara lämna återbud hur som helst.
Alexander-VG-zon3
+1c och än frost på sina ställen halv mulet
stennie
Just nu någon plusgrad och det snöar med stora härliga flingor! smile.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 11:39)
Jahapp, här blev det bekymmer idag igen. Strålande sol är det ute, -28 grader visade termometern!!  :o

Såg på SMHI:s sida att ni ska få ända ner till -32 i natt... sad.gif

Här, 5 mil norrut håller vi på att få rena rama blidan, -20,6° nu jämfört med de 25 minusgraderna vi hade i morse.
rolleyes.gif
Fialotta
Usch...jag fryser när jag läser om era massa minusgrader...räcker gott o väl med våra -5 här...fryser ändå ju tongue.gif smile.gif
Alexander-VG-zon3
-1c ingen snö än
askar
Igår em hade vi - 32,4°

Just nu har vi - 12,9°
herkules
stjärnklart och - 13 grader i sthlm nu, det är friskt! smile.gif
malin72
-12 här
Alexander-VG-zon3
0c hos mig kan inte se om det snöar men tror inte det
herkules
klart och - 16 grader i sthlm nu
AnitaO
- 9 grader
Piccante
Temperaturen pendlar mellan -3,7C - -4C och det började precis snöa.
Betty
-22,4°, lika kallt som i frysen ju...
Castea
- 12 i Västerås just nu. Så kallt tror jag inte vi har haft tidigare i vinter.
Gossen Ruda
I morse var det mellan 1 och 2 minusgrader men en isande ostvind ställde till med obehag. Nu har solen gått upp så det SER skönt ut när man tittar ut. Verkligheten är nog annorlunda. tongue.gif
malin72
-11 här kallt burr
kan inte fatta er andra jag hade dött av att kliva ut i - 20 rolleyes.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 07-02-2007, 09:46)
I morse var det mellan 1 och 2 minusgrader men en isande ostvind ställde till med obehag. Nu har solen gått upp så det SER skönt ut när man tittar ut. Verkligheten är nog annorlunda. tongue.gif

inte då... smile.gif
satt ute och drack morgonkaffet, med jacka på visserligen, men våren är på väg... laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 10:28)
-11 här kallt burr
kan inte fatta er andra jag hade dött av att kliva ut i - 20 rolleyes.gif

Dött, inte då! biggrin.gif Kan tala om för dig att -20 graders torr kyla här uppe i norr känns "varmare" än -3 gradig fuktig kyla i Stockholm. tongue.gif
Magdis
soligt och -18 grader.
Malvia

Soligt och - 21 grader i morse.
Alexander-VG-zon3
mulet i natt -1c som lägst nu +1c och hagel och korn snö

snabbt därefter blev det pudersnö och nu +2c och det snöarn än men jag tror någ att det smälter lite med när det landar på marken
Anki på Öland
Från snödroppar till detta på 1 dygn...... smile.gif

Anki
Alexander-VG-zon3
+1c och snön har näsatn allt smält bort nu mulet till grått
Gurkan
Sol och +1 hela dan, ingen snö i sikte, i går morse fick jag dock skrapa rutorna lite på bilen.

Hittade massor av blommande snödroppar idag under en buske och sambons påskliljor kommer att blomma vilken dag som helst om det inte blir kallt nu. wink.gif
pejori
svinkallt hela dagen här med en minusgrad, men skam den som ger sig smile.gif smile.gif
fikade ute i trädgården idag med...snart kommer dom nog och hämtar mej för inlåsning laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
+1c och ja , bävar inför lördagen blink.gif mad.gif sad.gif sad.gif
Anki på Öland
Har fortsatt att snöa några dm till under eftermiddagen och kvällen och det blåser ganska hårt. Det skulle visst snöa ännu mera under natten så vi får väl se om jag kommer ut i morgon.... tongue.gif
Vägarna blåser igen helt så skolan i Mörbylånga är stängd i morgon för det kommer inte att gå några bussar hit på morgonen. Vill man åka någonstans får man vacker vänta till plogarna har behagat börja köra. Tur jag inte jobbar varken i morgon eller fredag!! rolleyes.gif
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon