Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Alexander-VG-zon3
+23c och mulet solen lyser svagt i natt +10,3c
olgak
Torsdag: Kors i taket! Sol i Stockholm!
Alexander-VG-zon3
soligt till mulet , i natt +15,2 som lägst nu runt +20c i morse vid 6 tiden åska och dunder och ett rejält åsk regn med storm vindar varade ca en halv timme
Gossen Ruda
Torsdag em ganska skönt väder med lite sol. Sent på kvällen regn och vidare under natten. När jag var på väg till jobbet började det regna kraftigare för att efter en stund bli ett jäkla ösregn. Sen klarnade det upp och blev lite solsken med mycket blå himmel. Nu mulnar det mer och mer. Omväxlande väder iaf.
Alexander-VG-zon3
växlande väder allt från sol till sommar värme till kraftiga storm vindar och slag regn och rejäl åska med en rejäl hagel skur hela marken blev täckt av hagel . har inte en hel blomma i hela trädgården och alla nya blad helt i remsor och alla mina krukväxter har blåst omkull . himla växlande väder
Betty
Nu är det dags för Norrbottenskusten att drabbas av regn- och ruskväder. Såg på TV-vädret igår kväll att vi skulle få kring 40 mm regn idag. Och jodå, det har kommit 13 mm hittills och det skvalar på för fullt - ingen ljusning i sikte. Termometern står på ynkliga 15,3.
Farbror Blå
hade skördedag i säöndags.. liade trunt hembygdsgården och hässjade..
sen åt vi glödstekt sill, när plötsligt regnet kom.. sen mer.. sen mer.. sen mest å sen slut.. 20 mm på en kvart
Alba
14,6 ° .....burrr

Himlens portar har öppnat sig ......någon sitter med högtryckstvätt för att rengöra vår stad.
Det regnar så det dånar på taket och gatan utanför ser ut som ett mindre vattendrag.

I rättvisans namn ska vi väl också ta del av nederbörden som drabbat de södra delarna under sommaren.
Betty
CITAT (Alba @ 31-07-2007, 13:46) *
I rättvisans namn ska vi väl också ta del av nederbörden som drabbat de södra delarna under sommaren.

Tydligen... rolleyes.gif
Nu är vi uppe i 22 mm regn och det är tillfälligt uppehåll, ser faktiskt ut som att det ljusnar upp litegrann. Jag håller tummen att det ska räcka med regn nu, rosorna och riddarsporrarna far så illa...
Malvia
Fint, varmt o soligt väder idag. Blommorna frodas och man kan ge sig på gräsmattan igen, plus lust att grilla igen.
Leia
Strålande sol från klarblå himmel.
(törs man säga att vi har fått för lite regn här i östra Uppsala, det kunde åtminstonne regna lite på nätterna, det är så torrt i backen och jag har nya buskar som måste vattnas hela tiden....)
Krolliljan
450 mm regn här på två månader.
Alexander-VG-zon3
max i skuggan i dag 23c och soligt och blåsigt i dag i natt +9c
Betty
CITAT (dagliljan @ 01-08-2007, 08:22) *
450 mm regn här på två månader.

122 mm här i Luleå mellan 9/6 - 1/8, en ovanligt normal mängd nederbörd. Förra sommaren regnade det bara tre (3) gånger öht här, korta åskskurar: en i juni, en i juli och en i augusti.
Idag har det regnat några skurar under dan men till kvällen blev det riktigt soligt och fint, likadant väder igår.
Berith
Sammanfattar väl regnmängden jag också då - juni gav 131 och juli 175 mm = lite drygt 300 mm.

1 juni kom det 42 mm, sen var det uppehåll till den 13 då det kom 2 mm. Midsommarafton fick vi 20 mm. I juli var det den 8 med sina 39, den 9 med 37 och den 23 med just 23 mm som var mest anmärkningsvärda.

Dom 2-3 första veckorna i juni var väldigt varma, mellan 25 och 30-32 grader (till och med upp till 35!) de flesta av dom dagarna. Gräsmattan blev alldeles brun och blommorna tog stryk. Sen när regnet kom igång så tog allt stryk av det, så i år har trädgården inte varit till sin fördel alls egentligen.

Men det är ju faktiskt en månad kvar av sommaren! Det kan ju fortfarande bli lagom varmt och lagom med regn. tummenupp.gif

(Ifjol kom det bara 69 mm i juni, varav 19 mm en dag och 25 en annan, resten bara småskurar. Juli bidrog med 43 mm, med 19 mm en dag, resten bara smått vid totalt 7 olika tillfällen. Det var sommar det!)
Lars-Olof Arvids
Enligt det senaste jag har hört ska det faktiskt bli fint sommarväder ett tag nu. Det ser jag verkligen fram emot, för juli har inte varit rolig i år. Men jag märker hur markerna lever upp när solen kommer fram. Ännu har det faktiskt inte regnat i denna månaden. rolleyes.gif Fortsätter det vara uppehåll ska jag börja slå min äng i eftermiddag.

Olle
Alba
Just nu 17° och uppehåll från regnet. Det har vräkt ner hela förmiddagen men jag skickade regnet norrut. flirting.gif
cic
Mulet å si så där 18 grader. Det är helt enkelt för ledsamt. sad.gif
Betty
CITAT (Alba @ 02-08-2007, 13:44) *
Just nu 17° och uppehåll från regnet. Det har vräkt ner hela förmiddagen men jag skickade regnet norrut. flirting.gif

Ja du gjorde ju det, tack ska du ha! giggle.gif Vi hade en solig och fin morgon men så drog molnen ihop sig och det skvätter på med nån skur då och då, vi har fått 4 mm hittills idag, men det kommer säkert lite till.
Termometern står på ynkliga 13,9 just nu...
Alexander-VG-zon3
nu i skuggan +25,1c och soligt i natt +9,8c
Krolliljan
24 grader, inget regn visserlgen nästan helt molningt En underbar dag.
Leia
CITAT (Alba @ 02-08-2007, 13:44) *

Kunde du inte ha skickat det till U-a istället? Här är det sååå torrt, jag vill ha regn åtminstonne på nätterna!!!!
Alba
Oj då.....ska tänka på er nästa gång regnet kommer. slap.gif
Jag skickade regnet norrut och Magdis ville inte ha regn.......hm otack är världens lön. yaay.gif

Kan tyvärr inte hjälpa dig idag.......vi har strålande sol och 19°. Enl SMHI ska det hålla i sig helgen. bravo.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Leia @ 02-08-2007, 15:41) *
Kunde du inte ha skickat det till U-a istället? Här är det sååå torrt, jag vill ha regn åtminstonne på nätterna!!!!

ohmy.gif confused.gif

Jaså Uppsala... Vi använder förkortningen U-a för Uddevalla också, och där har det sannerligen inte varit någon torka! laugh.gif

Olle
Krolliljan
"Små lätta moln, ser jag på min himmel, min himmel som är blå"
(men bara 12 grader )
Alexander-VG-zon3
i natt 6c nu +18c i skuggan och blå himmel i solen 40c
Alexander-VG-zon3
stekande sol och stekande hetta i solen och i norr +24,2c
Alexander-VG-zon3
soligt och blå himmel i norr +25,5c i solen +42c .

yeeeeeeees 27c i skuggan
mamamaggan
Igenmulet och grått och c:a 22 grader. Fast jag klagar absolut inte utom på BLÅSTEN !
Betty
Efter några dar med halvdassigt väder så skiner nu solen på oss i Luleå igen. coolgleam.gif
Krolliljan
25 grader och sol. Riktigt sommarväder och alla badgästerna kom fram från någonstans.
Netha
Sol och sommarväder har vi haft igår och idag.
Till på tisdag lovas + 25 - 28° bravo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Här ska grillas och ätas och njutas!
Krolliljan
17 grader och strålande sol. "oh, vilken underbar morgon"
Alba
Klar himmel och en strålande sol-- 22,7°.
Betty
Jättevackert väder i Luleå idag, temp. 21.7° och strålande sol.

Längar inte ett dugg efter jobbig snö och vinterkyla... rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
blå himmel skinande sol och 25c i norr
Krolliljan
20 grader , sol.
Sommartider hej
Alba
Klar himmel och en värmande sol. 25°.
Betty
Kanonväder coolgleam.gif , 23.1° , kommer att bli svettigt idag... sweatingbullets.gif
Netha
SOL och + 26,8° på skuggsidan idag. smile.gif

Alba
He jer vaat ida ......28°
Chamomille
Här blev det världens dj...la oväder alldeles nyss. Åska och regn.
Betty
Kanonfint idag med, gassande sol och 28° sweatingbullets.gif Måste gå in och svalka mig en stund...
Malvia

25 grader och sol imorse, nu har det regnat ett tag och vi hör hur det mullrar en bit bort.

Men det behövs regn för nu är det torrt i rabatterna.
mamamaggan
Våldsam regnskur just nu och lite muller. C:a 20 grader i alla fall.

Oj nu kom solen fram igen. Verkligen växlande väder! giggle.gif
Krolliljan
sol,sol,sommar och sol ( havet och vinden och doft av kaprifol)

25 grader.

( jag vill inte ha regn)
Alexander-VG-zon3
i skuggan som max i dag 29,9c soligt och hett idag 27c nu i norr i natt +14c
Kajsa i Arvika
Åskan slog ett par slag här och det kom en regnskur men nu skiner solen igen från en klarblå himmel!! tummenupp.gif
Netha
Sol från molnfri himmel + 28,9° på skuggsidan. sweatingbullets.gif yahoo.gif Just nu + 21,1°
Ute från sju i morse till 20.30 ikväll.
Sov ett par timmar under parasollerna... sååå skönt... två st fläktar ger skön svalka. smile.gif

Om ett par månader har vi snö... det gäller att ta vara på alla fina dagar. smile.gif
Berith
Två månader!! Jösses! Ni är värda varenda solstråle ni kan få. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon