Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Piccante
Som kallast -0,2C annars ligger temp runt knappa +10C och det regnar sad.gif Som tur är så håller sig snön bort ännu.
MariaS
Regn, mulet, trist och besvärligt. 10,7 ute nu. 3,9 som kallast i natt. Regnmätaren visa 7mm.

Lidköpingstrakten
Tosan
0,1 nu, har legat runt 3 grader under dagen... Tror det blir svinkallt inatt. Ska fixa med vintertäckningen imorrn, men det känns som om jag borde gjort det idag wacko.gif
Alexander-VG-zon3
+9,8c nu och mulet och regn
anna_rispan
här har det regnat hela dan nu sad.gif
Alexander-VG-zon3
ca 9c ute och stormar och regnar lätt
Netha
Strålande sol har vi haft också idag, men bara ett par plusgrader på skuggsidan.
Blåste lite kallt... barnbarnet kom in och ville ha varmare mössa... hon hade stickad luva på.

Just nu - 3,6°
Alexander-VG-zon3
nu +10,4c blåser rätt så bra , känns som om jag börjar få salt på rutorna nee riktigt så illa är det inte .
Krolliljan
ca 10 m/s men 17,8 m/s i kastvindar vid niotiden. sad.gif
Lilla Birka
-4,1° som kallast i natt, frost i morse, +8,2° nu och regn. brrrr (I Sörmland)
Tosan
-2 nu.
Bilen var tack och lov varm när jag for på stallet ikväll. Och när jag skulle hem var jag ordentligt glad över mina 350 kubiktum gjutjärns- V8. Den kallnar ungefär lika fort som köttsoppa med klimp (alltså, typ aldrig) och får fort upp driftstempen. wub.gif Jag älskar verkligen min bil
Betty
CITAT (Tosan @ 11-10-2007, 21:52) *
-2 nu.
Bilen var tack och lov varm när jag for på stallet ikväll. Och när jag skulle hem var jag ordentligt glad över mina 350 kubiktum gjutjärns- V8. Den kallnar ungefär lika fort som köttsoppa med klimp (alltså, typ aldrig) och får fort upp driftstempen. wub.gif Jag älskar verkligen min bil

Du skriver så härligt, vilken jämförelse! rotfl.gif Lite nyfiken blir jag allt... "350 kubiktum gjutjärns- V8"... En Cheva eller hur? ninja.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Krolliljan @ 11-10-2007, 21:46) *
ca 10 m/s men 17,8 m/s i kastvindar vid niotiden. sad.gif

jag har nog nåt runt där med , slår hårt på fönstret som är öppet .

regnar lätt ute och +11c älskar väst-sydliga vindar
Tosan
CITAT (Betty @ 11-10-2007, 22:06) *
Du skriver så härligt, vilken jämförelse! rotfl.gif Lite nyfiken blir jag allt... "350 kubiktum gjutjärns- V8"... En Cheva eller hur? ninja.gif

Nope Buick. Fast det är ju egentligen en chevamotor...
MariaS
Här runt Lidköping kan vi just nu presentera lätt sol, +6,4 (6,1 som lägst) och blåsigt värre...
Alexander-VG-zon3
+11c +12c i natt nu runt +12c och blåser mycket solen tittar fram ibland
Magdis
Vi hade -7,7° igår kväll. sad.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Magdis @ 12-10-2007, 11:19) *
Vi hade -7,7° igår kväll. sad.gif

usch vad kallt ,, hos mig nu +14c
Tosan
- 4,9 inatt, +2,8 nu.
Har varit ute och bäddat för vintern för lite växter. Men några står bra till så där får jag vänta lite.
anna_rispan
Cyklade en sväng förut. Eller rättare sagt höll balansen i motvinden. Ruggigt kalla vindar. Känns som snö....
Krolliljan
+4,6 i natt.
I förmiddags var det rent ljuvligt wub.gif med strålande sol och nu är det 13,3 med en sol som nästan bryter fram. yes.gif
Alexander-VG-zon3
max i dag +14,1c nu +3,8c
Alexander-VG-zon3
+0,5c , uscccccccccch vill inte ha frost
aanderss
- 0,7 har de varit i västra skåne i natt. 2 mil i från öresund
MariaS
Nu har jag gjort de sista utejobben sweatingbullets.gif För närvarande +5,2 och mulet med uppehåll. Som kallast inatt var det -3,1 Brrrr
Alexander-VG-zon3
i natt -2c som lägst nu i solen +20c i norr +7c och blå himmel
Krolliljan
I natt -2,2 som kallast. Nu är det 8,8,ingen blåst och mulet.
Pia L
Sundsvall: 4,9 grader, mulet och vindstilla
Tosan
-6,9 inatt, just nu +4 och sol
Netha
Strålande sol och + 1° på dan.
Nyss gick jag och tittade ut när jag hörde glada barn (inte så vanligt den här tiden på dygnet)
Jesses... vitt på marken ohmy.gif

Blåser ganska friskt och snöar.

Nu gäller att tänka positivt... vi får ju sååå mycket ljusare . tummenupp.gif
Eva i Skåne
Ja du Agneta, tänk positivt kram2.gif

Just nu är det +2. Det kommer säkert att frysa i natt också.
I eftermiddags grävde jag upp hälften av mina dahlior och imorgon får jag fortsätta. Trist när det vackra är över, men det är ju den tiden nu.
Vi har iaf sol på dagarna för tillfället och då är det roligare att jobba ute. Positivt tänk var det ju laugh.gif
Netha
Eva... nu kan jag dra upp persiennerna och se ifall någon står därutanför...
otäckt är det, tycker jag, när det är helsvart, innan snön kommmer.
Positivt . yes.gif

Visst ja... -2° just nu
Alexander-VG-zon3
+0,5c
Krolliljan
+1,7
Magdis
Det har SNÖAT inatt men nu är det +5,1°. Det är bara en liten tunn vit snöhinna som snart försvinner hoppas jag.
Alexander-VG-zon3
+10c och mulet i natt -2,5c
Betty
CITAT (Magdis @ 14-10-2007, 11:08) *
Det har SNÖAT inatt men nu är det +5,1°. Det är bara en liten tunn vit snöhinna som snart försvinner hoppas jag.

Samma här... såg ut som om nån hade pudrat lite sånt där vitt och kallt på plattgången när jag tittade ut i morse - men nu är det borta. smile.gif
Krolliljan
CITAT (Magdis @ 14-10-2007, 11:08) *

NEj jag vill inte ha snö. -fear-.gif

Här har det varit -2,2 i natt och nu 11,1.
titti49zon6
Här har regnat inatt men ingen snö a0a.gif
men en mil härifrån, riktning Luleå-Piteå har det snöat a0a.gif
MariaS
TAck o lov ingen snö ännu. Den brukar i o för sig inte dyka upp förrän mellan januari och februari i vanliga fall, men i år ska man ju inte vara säker på ngt. ...
Annars är det just nu +11,9 och 6,3 som kallast inatt. Mulet och grått, med några enstaka stänk under dagen. So far... 1mm nederbörd.
Alexander-VG-zon3
max i dag +16c och soligt
Netha
Strålande sol och 8 plusgrader idag. smile.gif
freddie
max 15,4 idag. soligt.
Alexander-VG-zon3
i dag som mest i norr +16,5c och dimma hela dagen med en del sol glimtar nu +13,8c
Krolliljan
I natt +10,3 som kallast och nu 13,6 och molnigt. confused.gif
Alexander-VG-zon3
+2c i natt nu +10c och soligt och blå himmel ,,, inne +13c fear.gif , hatar när mitt fönster sväller och inte går stänga .
Alexander-VG-zon3
here gud , tröga satans offer smhi . som inte klarar av att ge en ordentlig prognos över skåne . dom skrev att det skulle hålla sig 0c +2c i skåne . vad bra tänkte jag ingen frost så man lämnar allt ute utan skydd , vips när man går upp kl6 visar den på -2c . och jag som hade ett paqr växter som bara tål ner till 0c sen ger dom upp . hoppas att det var värmare där nära väggen där dom stod .

frost än på skuggiga platser och klar himmel , hopaps det värms upp snart så skadorna blir så minimala som mölijgt
Castea
Tittade ut 23:30 igår natt och då snöade det. ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Castea @ 19-10-2007, 07:50) *
Tittade ut 23:30 igår natt och då snöade det. ohmy.gif

usch hade inte klarat av att få snö flingor i okt .
MariaS
Här är det fortfarande lugnt. +3,6 i natt och +6,7 justnu och härligt soligt höstväder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon