Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
askar
Stjärnklar himmel - 12,2°
Gossen Ruda
Kan ni tänka er, det har SNÖAT!!!!!!!! Visserligen bara någon mm och jag ger inte ett ruttet lingon för dess möjlighet att överleva förmiddagen men ändå. laugh.gif

1 plusgrad och regn och storm i sikte. God morgon alla, nu skall jag värma mjölk och slafsa i mig en semla. rolleyes.gif
askar
Stackars er som igen ska drabbas av storm och regn. sad.gif
Här sjunker temperaturen... just nu - 14,8°
Gossen Ruda
Nu är det närmast snöstorm, stora stora flingor. Sånt som kallas lappvantar eller tussesnö.
Anders zon 1
Det blev ingen frost i natt (+3,5 som lägst) och nu hällregnar det......... sad.gif
Boxer
Snö laugh.gif wub.gif

Idag ska det göras en snögubbe, ifall vädret håller i sig.
Reserv
-14 grader och strålande sol
Gillan
-2,5, och riktigt grå himmel. Vi väntar på snön som de utlovat. Och eftersom vi enligt SMHI, alltid bor på så olika ställen i Värmland så kan vi få allt från lite puder upp till ett par dm sägs det rolleyes.gif
askar
Ny rapport... Svinkallt har vi nu Sol och - 19,4°
Gossen Ruda
CITAT (askar @ 20-01-2007, 10:57)
Ny rapport... Svinkallt har vi nu  Sol  och  - 19,4°  

Jag avundas dig inte, jag har 1 plus och snöstorm. biggrin.gif

flaxss
herre gud säger jag bara vid 9 kom ett par snö flingor vid 11tiden är det 5cm tjock lager med snö ute , allt som skulle regna kommer nu som snö nu är det väl 7-10cm tjockt blink.gif blink.gif och jag måste ut och ruska i växterna .

temperatur +1c i natt -2c
Magdis
-16,5 grader och strålande sol från blå himmel. smile.gif
netaave
Vi fick lite snö i natt men hade redan några cm. -6 gr och lite lätta moln.

Undrar om någon vet hur det är runt Forshaga? Har några "käringar" som ska dit från Oslo idag, sen vidare åt det här hållet i morgon.
flaxss
http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052AXZILB
http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052xdbHFY
isch massa rälig snö , men det är bra för växterna .

temperatur +1,5c
Gossen Ruda
Slut på det "roliga". Det har slutat snöa, tempen stiger och har passerat 2 grader. Snön ligger på marken och gråter och är snart ett minne blott.
Gillan
CITAT (netaave @ 20-01-2007, 12:14)
Vi fick lite snö i natt men hade redan några cm. -6 gr och lite lätta moln.

Undrar om någon vet hur det är runt Forshaga? Har några "käringar" som ska dit från Oslo idag, sen vidare åt det här hållet i morgon.

Runt Forshaga är det ganska lugnt än så länge, men det ska komma en del nederbörd i form av snö sa de 13.30 på lokalradion. Det skulle tom kunna bli en hel del och ganska blåsigt. Sen har jag lite svårt att lita på vad de säger, men,men.......
Gillan
Okej, jag tryckte på skicka-knappen och tittade ut................det snöar nu!
AnitaO
Det snöar i Östergötland!! ohmy.gif sad.gif
Gillan
I morse var här total barmark, med undantag för några få frostfläckar. Nu är här totalt kritvitt. Helt skilda världar och det fortsätter att vräka ner snö. Sen att det inte kommer uppifrån, utan från vänster till höger ( eller tvärtom,beroende av vart du tittar naturligtvis ), det är väl nåt annat naturfenomen misstänker jag rolleyes.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 16:50)
I morse var här total barmark, med undantag för några få frostfläckar. Nu är här totalt kritvitt. Helt skilda världar och det fortsätter att vräka ner snö. Sen att det inte kommer uppifrån, utan från vänster till höger ( eller tvärtom,beroende av vart du tittar naturligtvis ), det är väl nåt annat naturfenomen misstänker jag rolleyes.gif laugh.gif

Samma här.
Kommer inte uppifrån utan från vänster till höger laugh.gif
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 20-01-2007, 16:54)
I morse var här total barmark, med undantag för några få frostfläckar. Nu är här totalt kritvitt. Helt skilda världar och det fortsätter att vräka ner snö. Sen att det inte kommer uppifrån, utan från vänster till höger ( eller tvärtom,beroende av vart du tittar naturligtvis ), det är väl nåt annat naturfenomen misstänker jag rolleyes.gif   laugh.gif

Samma här.

För övrigt anser jag att det borde råda undantagstillstånd för rökare då rolleyes.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 20-01-2007, 16:55)
I morse var här total barmark, med undantag för några få frostfläckar. Nu är här totalt kritvitt. Helt skilda världar och det fortsätter att vräka ner snö. Sen att det inte kommer uppifrån, utan från vänster till höger ( eller tvärtom,beroende av vart du tittar naturligtvis ), det är väl nåt annat naturfenomen misstänker jag rolleyes.gif   laugh.gif

Samma här.

För övrigt anser jag att det borde råda undantagstillstånd för rökare då rolleyes.gif laugh.gif

blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Vilken point du har där! Den skickar jag vidare till min älskade make wub.gif wub.gif ( jag har ju inte slutat än rolleyes.gif )
faith
CITAT (AnitaGg @ 20-01-2007, 16:31)
Det snöar i Östergötland!!  :o  :(

Jag har trott att du bor i Göteborg, att Gg är någon förkortning för Göteborg. rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 17:02)

Samma här.

blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Vilken point du har där! Den skickar jag vidare till min älskade make wub.gif wub.gif ( jag har ju inte slutat än rolleyes.gif )

Passade du inte på att sluta till nyår?? Det gjorde jag och det går bra, finns annat man kan få abstinens av rolleyes.gif lika illa det kanske wub.gif
här har i alla fall vintern slagit sig ner för att stanna nu tror jag....yeack!!! -15
AnitaO
CITAT (faith @ 20-01-2007, 17:05)
CITAT (AnitaGg @ 20-01-2007, 16:31)
Det snöar i Östergötland!!  ohmy.gif  sad.gif

Jag har trott att du bor i Göteborg, att Gg är någon förkortning för Göteborg. rolleyes.gif

laugh.gif
Iofs väldigt logiskt.
Gg är första och sista bokstaven i mitt efternamn .... till dess att jag bytte efternamn i våras vill säga.
Tyvärr går det inte att ändra användarnamn här på odla, och då skulle jag bli tvungen att regga en ny användare och börja om från början.

Fåfägan över att ha en egen titel övervinner alltså detta laugh.gif
Efter vad jag har förstått så kommer en uppgradering av forumet, och då kommer man att kunna ändra medlemesnamn, så jag väntar till dess smile.gif
Gossen Ruda
Det har börjat blåsa ordentligt på Västkusten nu och barometern faller hela tiden.
Gillan
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 17:06)
CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 17:02)

Samma här.

Passade du inte på att sluta till nyår?? Det gjorde jag och det går bra, finns annat man kan få abstinens av rolleyes.gif lika illa det kanske wub.gif
här har i alla fall vintern slagit sig ner för att stanna nu tror jag....yeack!!! -15

Nej, jag ger ju inga nyårslöften, och åker till Holland den 1:e februari. Där är alla mina nära och kära storrökare, och dessutom så vet jag av erfarenhet att det blir , för mig i alla fall , en massa alkohol. Så det är defenitivt inte läge att ens försöka innan jag varit där wub.gif

Himla kul att det går bra för dig..........blir lite avis faktiskt wub.gif
anna_rispan
Det snöar även här i Västra Sörmland. Om ingen redan nämnt det. unsure.gif Det börjar bli mjuka konturer ute nu. smile.gif wub.gif
Lady Hamilton
-22* och mygg fritt sleep.gif
AnitaO
CITAT (Hamilton @ 20-01-2007, 17:37)

*burr*
Gillan

Måste ju vara skönt att slippa mygen då?! rolleyes.gif

Här har vi inte haft några tvåsiffriga minusgrader på hela "vintern " tongue.gif
askar

Samma som vi hade på em... nu är det nästan blida...bara -18,1° tongue.gif
flaxss
+4,6c och snön har börjat att smälta i dag men kommer i natt att frysa på ,
smälter fryser smälter fryser , snöar regnar snöar regnar så går det till i skåne mellan natt och dag . man kan ju knappt gå ut förens man slår ihjäl sig .
i natt snö storm om jag har fattat allt rätt
malin72
nu kommer snön och blåsten hit 1+grad och det kommer nog vara massa snö snart wink.gif
Lady Hamilton
CITAT (flaxss @ 20-01-2007, 18:03)
........... man kan ju knappt gå ut förens man slår ihjäl sig ....................

mad.gif Då min unge herre vill jag belägga dig med Utegångs förbud! Ingen här på Odla kommer att låta dig få "godkänd frånvaro" pga "ihjäl-slagning"...... unsure.gif
Skämt o sido ta det försiktigt när du går ut. wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 17:41)
-22* och mygg fritt  -_-

Måste ju vara skönt att slippa mygen då?! rolleyes.gif

Jo det är "uppfriskande" ute nu. Och visst är det skönt att kunna sitta ute en sådan här härlig stjärn klar kväll kväll utan att besväras av mygg........ laugh.gif
flaxss
CITAT (Hamilton @ 20-01-2007, 18:09)
CITAT (flaxss @ 20-01-2007, 18:03)
........... man kan ju knappt gå ut förens man slår ihjäl sig ....................

mad.gif Då min unge herre vill jag belägga dig med Utegångs förbud! Ingen här på Odla kommer att låta dig få "godkänd frånvaro" pga "ihjäl-slagning"...... unsure.gif
Skämt o sido ta det försiktigt när du går ut. wub.gif

ska genast ta det lugnt nu wub.gif
och vara aktiv på odla hela kvällen wub.gif

jo det är hemskt när det fryser till is istället unsure.gif
malin72
oj oj oj vad det blåser nu wink.gif sad.gif
flaxss
här blåser med nu 5,3c temperaturen höjs och snön är kvar men det droppar och förvandlas mer och mer till slask
pejori
CITAT (flaxss @ 20-01-2007, 19:38)
här blåser med nu 5,3c temperaturen höjs och snön är kvar men det droppar och förvandlas mer och mer till slask

här börjar det krympa bra också... smile.gif
har skakat av mitt träd här, så grenarna inte ska knäckas av snön och blåsten wub.gif
jag vill ha sol och värme nu!!!!! unsure.gif wink.gif
flaxss
CITAT (pejori @ 20-01-2007, 20:15)
CITAT (flaxss @ 20-01-2007, 19:38)
här blåser med nu  5,3c temperaturen höjs och snön är kvar men det droppar och förvandlas mer och mer till slask

här börjar det krympa bra också... smile.gif
har skakat av mitt träd här, så grenarna inte ska knäckas av snön och blåsten wub.gif
jag vill ha sol och värme nu!!!!! unsure.gif wink.gif

jag bårde kanske med gå ut en sväng och ruska av snö +5,1c här och det blåser och regnar
askar
Nu har vi tre vädertrådar igång. tongue.gif

Ruda är inte tillräckligt sträng för att kunna samla klassen. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
Nu har snöandet och blåsande avtagit och det är ganska mysigt ute smile.gif
Ett tunt snötäcke har det blivit i alla fall.
Vi får väl se om det ligger kvar i morgon bitti.
flaxss
CITAT (askar @ 20-01-2007, 20:19)

Ruda är inte tillräckligt sträng för att kunna samla klassen. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

fattas bara att jag gör en ultra ny vädertråd 2007 .
Reserv
CITAT (flaxss @ 20-01-2007, 21:05)

Ruda är inte tillräckligt sträng för att kunna samla klassen. laugh.gif  :lol:  :lol:

Näe, gör inte det för då kan man lika gärna hålla sig till gnäll eller gladtrådarna beroende på va´man nu tycker om sitt dagsväder tongue.gif
flaxss
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 21:07)
CITAT (flaxss @ 20-01-2007, 21:05)

Ruda är inte tillräckligt sträng för att kunna samla klassen. laugh.gif  :lol:  :lol:

Näe, gör inte det för då kan man lika gärna hålla sig till gnäll eller gladtrådarna beroende på va´man nu tycker om sitt dagsväder tongue.gif

haha så tänker inte jag wub.gif
var bara ironisk
askar

Kommentarer överflödiga.
faith
Vi ska få så kallt som -9 grader på onsdag enligt prognoserna. *längtar* Ska bli skönt med lite riktig vinter äntligen. wub.gif
malin72
näääääääääää nu regnar det vi som hade vinter och så vackert...nu ska det regna sen imorgon natt ska det bli -8 sad.gif sad.gif

barnen som planerade in pulka dag imorrn sad.gif
flaxss
+6,2c och det blåser mycket , dönar och smäller
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon