Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Irene_L
[attachment=31725:y1pdODC_...HI_0LjNA.gif]

Godmorgon Biggan! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif
Alba
God morgon Biggan.
Jag hoppas du får en fin dag.
smiley_small_hug.gif
Betty
Måndagskram, smiley_small_hug.gif . Hoppas helgen har varit OK.
Biggan_
Godmorgon unsure.gif , eller rättare sagt godförmiddag!
Jag skall ge mej på att så lite tomatfröer i dag. Jag har varit ledig i helgen, men har inte blivit färdig att få detta gjort.
Jag har fortfarande lite svårt för att göra saker som jag bestämt mej för att göra d.v.s jag bestämmer mej för en sak men det slutar med att jag springer omkring och pillar med än det ena och än det andra medan tankarna är på annat håll. Undrar om det är normalt att man blir så disträ och glömsk i min situation? Det är faktiskt lite kusligt att inte ha koll på läget! crying.gif
Jag hoppas ni får en trevlig dag också!
smiley_small_hug.gif

Eva-Helene
Hejsan Biggan! Jadå, det är väldigt normalt! Det kan gå över, men gör det inte det, så välkommen i gänget flirting.gif smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Eva-Helene @ 09-03-2009, 10:55) *
Hejsan Biggan! Jadå, det är väldigt normalt! Det kan gå över, men gör det inte det, så välkommen i gänget flirting.gif smiley_small_hug.gif

Ok! Jag får väl bosätta mej i svammeltråden när det gått för långt! dunno.gif
Krolliljan
smiley_small_hug.gif

Det är klart att du blir disträ och glömsk när du har det så känslomässigt jobbigt. Otäckt är det !! Men går över. kompiskram.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 09-03-2009, 11:06) *

giggle.gif smiley_small_hug.gif Välkommen!!!
Lars-Olof Arvids
Gomorron Biggan! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Boxer
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Chamomille
smiley_small_hug.gif Morrn!
Krolliljan
[attachment=31772:MoL_20_9_.gif]
Eva-Helene
CITAT (Biggan_ @ 09-03-2009, 11:06) *

Hmmm g.gif undras hur jag ska tolka det där... giggle.gif smiley_small_hug.gif
Irene_L
Godnatt Biggan! Sov gott! kompiskram.gif
[attachment=31802:1235.jpg]
smiley_small_hug.gif
Biggan_
Tittar snabbt in och tackar för alla hälsningar och kramar! smiley_small_hug.gif

CITAT (Irene_L @ 10-03-2009, 21:59) *
Godnatt Biggan! Sov gott! kompiskram.gif
[attachment=31802:1235.jpg]
smiley_small_hug.gif

Så söt den är! wub.gif

CITAT (Eva-Helene @ 10-03-2009, 10:01) *
Hmmm g.gif undras hur jag ska tolka det där... giggle.gif smiley_small_hug.gif

giggle.gif smiley_small_hug.gif
Nostalgia
CITAT (Eva-Helene @ 09-03-2009, 10:55) *

Jag tillhör det där "gänget" jag också just nu kompiskram.gif
Nostalgia
STOOOR KRAM till dig Biggan smiley_small_hug.gif

[attachment=31814:p_se.jpg]
Alba
God morgon Biggan.
smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Stor Kramis, Biggan! kompiskram.gif [attachment=31815:Biggan2.gif]
Chamomille
smiley_small_hug.gif
Krolliljan
[attachment=31818:Floridah...L_20_51_.gif]
Biggan_
Tack för alla kramar! kompiskram.gif
I dag har jag varit ledig från jobbet och jag har fyllt bilen med en massa skräp som jag kört till tippen. Jag trodde att det skulle bli lite varmare väder så jag kunde börja att jobba lite i trädgården, men idag kändes det inte så inbjudande precis! Jättekallt och skarpt i vinden och nu mot kvällen så snöade det! Det skulle bli varmare till helgen men typiskt nog så jobbar jag då.
Krolliljan
Här var jättefint i förmiddags så det blev grävt en del nya land, som nu ligger under 4 cm snö angry.gif

smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Krolliljan @ 12-03-2009, 20:55) *
Här var jättefint i förmiddags så det blev grävt en del nya land, som nu ligger under 4 cm snö angry.gif

smiley_small_hug.gif

Jag är inte uppe så tidigt så jag hinner göra något i trädgården på förmiddagen,(sover inte hela natten) men jag såg ju att det var fint väder då! Men var det inte kallt? Fast när man gräver så håller man ångan uppe. Men då är du redo då och har färdiggrävt när värmen kommer! tummenupp.gif
Krolliljan
Nej det var inte så kallt +4. Den kalla vinden kom inte hit förrän på eftermiddagen.

Så skönt att du kan sova lite på förmiddagen tummenupp.gif
Biggan_
Ja det är jätteskönt och jag börjar aldrig jobba förrän på eftermiddagen. Så jag kan ta det lugnt om jag har sovit dåligt. Men det har blivit bättre, jag sover mer nu än jag gjorde innan.
Polly66
Jag känner dig inte men en kram kan man ändå ge sin medmänniska trostar.gif

Jag läste ditt inlägg o ville ge dig lite hopp om att du kan/orkar för att du måste, för dina barns skull.
En nära vän till mig förlorade sin dotter, då 5 år, utan förvarning. Hon dog framför ögonen på henne hemma i köket. Gränslös sorg, inte bara för henne o hennes familj. Det var bysorg.
Hon förstod då inte hur hon skulle orka vidare, men hon kämpade, hon hade ju tre barn till som behövde sin mamma. Det följde ett långt o jobbigt år, fyllt av frågor... "Varför?" Men med familjen o många vänner, så tog hon sig igenom det första jobbiga året.

Fjorton år senare så hängde hennes äldste son sig, han var 21 år! Det var hans föräldrar som hittade honom...
Inga förklaringar, ingen förvarning. Åter stod hon inför frågan... "Hur ska jag orka" Av fyra barn, hade hon nu två kvar! I två månader var hon begravd i sorg, men hon hade fortfarande två barn som behövde henne. Hon hade precis börjat jobba igen, nån timma i veckan.

Då kom nästa chock, hennes dotter hängde sig, i en liten stuga på deras tomt! Det var mina söner som hittade henne, plockade ner henne o gjorde hjärt o lung räddning på henne. Dom fick puls samtidigt som mamman o ambulansen kom. Men hon överlevde inte natten...

Hon hade fyra barn, tre har hon begravt, men hon har yngste sonen kvar. Han är fjorton i dag, han var bara några månader gammal då hans syster dog. Nu är han ensam kvar o han behöver sin mamma!

En dag så känns dagen lite ljusare o det känns lite lättare att gå upp på morgonen. Sorgen kan kännas övermäktig. Sorgen kan göra omgivningen riktigt kolsvart. Men om du tittar riktigt noga, så ser du en ljusglimt långt där framme. Alla har olika långt att gå, men du är stark, dina barn behöver dig.
Du klarar det, en timme i taget. ...

Tänker på dig
//Kram
Nostalgia
Du får klicka på bilden Biggan smiley_small_hug.gif

[attachment=31892:bj_rn.gif]
Krolliljan
[attachment=31893:knus8.gif]
Biggan_
CITAT (Polly66 @ 13-03-2009, 01:25) *
Jag känner dig inte men en kram kan man ändå ge sin medmänniska trostar.gif

Jag läste ditt inlägg o ville ge dig lite hopp om att du kan/orkar för att du måste, för dina barns skull.
En nära vän till mig förlorade sin dotter, då 5 år, utan förvarning. Hon dog framför ögonen på henne hemma i köket. Gränslös sorg, inte bara för henne o hennes familj. Det var bysorg.
Hon förstod då inte hur hon skulle orka vidare, men hon kämpade, hon hade ju tre barn till som behövde sin mamma. Det följde ett långt o jobbigt år, fyllt av frågor... "Varför?" Men med familjen o många vänner, så tog hon sig igenom det första jobbiga året.

Fjorton år senare så hängde hennes äldste son sig, han var 21 år! Det var hans föräldrar som hittade honom...
Inga förklaringar, ingen förvarning. Åter stod hon inför frågan... "Hur ska jag orka" Av fyra barn, hade hon nu två kvar! I två månader var hon begravd i sorg, men hon hade fortfarande två barn som behövde henne. Hon hade precis börjat jobba igen, nån timma i veckan.

Då kom nästa chock, hennes dotter hängde sig, i en liten stuga på deras tomt! Det var mina söner som hittade henne, plockade ner henne o gjorde hjärt o lung räddning på henne. Dom fick puls samtidigt som mamman o ambulansen kom. Men hon överlevde inte natten...

Hon hade fyra barn, tre har hon begravt, men hon har yngste sonen kvar. Han är fjorton i dag, han var bara några månader gammal då hans syster dog. Nu är han ensam kvar o han behöver sin mamma!

En dag så känns dagen lite ljusare o det känns lite lättare att gå upp på morgonen. Sorgen kan kännas övermäktig. Sorgen kan göra omgivningen riktigt kolsvart. Men om du tittar riktigt noga, så ser du en ljusglimt långt där framme. Alla har olika långt att gå, men du är stark, dina barn behöver dig.
Du klarar det, en timme i taget. ...

Tänker på dig
//Kram

Tack för kramen! ....och visst är talesättet att "det alltid finns dom som har det värre" sant! Ett så fruktansvärt tragiskt livsöde du berättar om. Men det är nog så att hur hemskt det än är, och hur förtvivlad och ledsen man än är så någonstans så har man lite självbevarelsedrift kvar och med hjälp av den kan man börja att kravla sig upp ifrån avgrunden igen. Jag har haft tur på min resa tillbaks till livet igen eftersom jag fått mycket hjälp och stöd av mina barn, mina vänner, arbetskamrater och sist men inte minst alla mina vänner här på odla. wub.gif Det betyder så oerhört mycket att någon bryr sig, hör av sig och undrar hur man mår eller ger en kram. Jag tror inte att jag hade varit där jag är idag om jag inte hade haft mina vänner här och den här tråden att skriva av mej i. Fortfarande är jag ju lite skör och det är som att dansa jenka, tre steg fram och ett tillbaka, men det går framåt i allafall! tummenupp.gif
Vill passa på att tacka er andra också för kramarna! wub.gif
smiley_small_hug.gif
Myosotis
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 13-03-2009, 21:40) *
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Detsamma Myosotis! biggrin.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif x8
Myosotis
Ja inte är det särskilt fantasifullt men jag hittar fortfarande inga ord och du kan behöva alla kramar du kan få smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 13-03-2009, 21:45) *
Ja inte är det särskilt fantasifullt men jag hittar fortfarande inga ord och du kan behöva alla kramar du kan få smiley_small_hug.gif

Det räcker så bra så, jag förstår ju vad du menar! kompiskram.gif Ibland säger bilder mer än ord!
Krolliljan
Irene_L
Godmorgon Biggan! Hoppas att du får lite sol i helgen!! kompiskram.gif
[attachment=31921:good_mor...aphic_12.gif]

smiley_small_hug.gif
Chamomille
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Hur är det med ryggen föresten?
Biggan_
Gomiddag govänner! smiley_small_hug.gif
Här är drygt 8 grader på norrsidan, solen har varit framme men det är lite molnigt just nu! Men visst är det vår i luften!
På din fråga Chamomille kan jag svara att ryggen är så gott som bra nu. Det var nog tack vare dina salvor som jag kom igång snabbare med att röra mig! tummenupp.gif Skönt att det gick över för det är ju dags med trädgårdsarbetet nu. Fast det blir nog inte så mycket trädgårdsarbete i helgen eftersom jag jobbar.
Ha en trevlig helg allesamman!
smiley_small_hug.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 14-03-2009, 12:03) *
På din fråga Chamomille kan jag svara att ryggen är så gott som bra nu. Det var nog tack vare dina salvor som jag kom igång snabbare med att röra

Va bra smile.gif
Lars-Olof Arvids
Gomorron Biggan! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Chamomille
Morning Biggan smiley_small_hug.gif
Biggan_
smiley_small_hug.gif

Irene_L
[attachment=32103:t_nker.jpg]
Idag har jag haft soligt väder.Hoppas att du också har haft sol idag! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 17-03-2009, 16:53) *
[attachment=32103:t_nker.jpg]
Idag har jag haft soligt väder.Hoppas att du också har haft sol idag! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif

Jo det har varit soligt och fint här också, men fy så kallt i den isande blåsten! thumbdown.gif Det var inget skönt att vara ute, kändes som minusgrader nästan fast det var +8º

smiley_small_hug.gif
Netha
Biggan_
CITAT (Netha @ 17-03-2009, 23:17) *

Tack Netha! smiley_small_hug.gif
DragonLady
Skickar ett hjärta för jag tänker på dig Biggan kompiskram.gif
Boxer
Biggan_
Tack skall ni ha! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Kramis Biggan! kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon