Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Biggan_
CITAT (Gillan @ 16-12-2008, 23:57) *
Men snälla söta, ska det vara tvunget att bli ryggskott också på grund av ett jordskalv crying.gif , som om det inte vore nog som det var. Sov så gott du kan kompiskram.gif

Neeej! giggle.gif Jag hade ryggskottet innan! Jag har beställt tid till i morgon, nej eftermiddag för massage, får se om det hjälper! Jag får det gratis genom jobbet, så det är ju värt ett försök.

Tack för alla kramar och godnatt mina vänner! sleeping.gif
smiley_small_hug.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2008, 00:29) *
Neeej! giggle.gif Jag hade ryggskottet innan! Jag har beställt tid till i morgon, nej eftermiddag för massage, får se om det hjälper! Jag får det gratis genom jobbet, så det är ju värt ett försök.

Tack för alla kramar och godnatt mina vänner! sleeping.gif
smiley_small_hug.gif

Kram gumman smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 18-12-2008, 00:34) *
Kram gumman smiley_small_hug.gif

Tack! kompiskram.gif Sitter du uppe så här sent?
Chamomille
Ja, dessvärre. Är det fullmåne mån tro?
Biggan_
Nä det tror jag inte!
Har du också svårt för att somna?
Chamomille
Ja, usch.... Ska det vara så svårt att sova wacko.gif
Biggan_
Ja det är ett elände! trostar.gif
Chamomille
Ja, va fasiken ska vi göra confused.gif
Biggan_
Jag skall ta en halv insomningstablett, det hjälper, för jag måste vara alert i morgon. Jag skall passa ett av mina barnbarn i morgon medan mamman är hos frissan, och sedan skall jag iväg på massage för min onda rygg!
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2008, 01:11) *
Jag skall ta en halv insomningstablett, det hjälper, för jag måste vara alert i morgon. Jag skall passa ett av mina barnbarn i morgon medan mamman är hos frissan, och sedan skall jag iväg på massage för min onda rygg!

Jag fick några tabletter för ett par år sen, fast jag ligger bara och sprattlar av dom wacko.gif

Edit: Du skulle ju kunna få en salva av mig som jag har köpt i Thailand. Jättebra yes.gif Stinker mint men fungerar jättebra.
Biggan_
Oj, starka saker! -fear-.gif Hur somnar du till slut då? För du sover väl nån gång?
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2008, 01:20) *
Oj, starka saker! -fear-.gif Hur somnar du till slut då? För du sover väl nån gång?

Ja, emellanåt händer det. Egentligen fattar jag inte hur jag överlever med så få timmars sömn wacko.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 18-12-2008, 01:23) *
Ja, emellanåt händer det. Egentligen fattar jag inte hur jag överlever med så få timmars sömn wacko.gif

Usch, stackare! smiley_small_hug.gif
Chamomille
Kram själv du. smiley_small_hug.gif Nu ska jag försöka blunda sleeping.gif
Aqvakul
God Morgon Biggan!

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Myosotis
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Hur är det med ryggen?
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 18-12-2008, 13:48) *
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Hur är det med ryggen?

Jo, jag var ju på ryggmassage i dag och det var en ny upplevelse för mej. Jag har ju aldrig haft såååååååå ont i ryggen förr så att jag behövt göra något åt det. Jag kunde ju knappt klä på mej eller komma ur sängen! crying.gif
I allafall så hade jag mer ont efter massagen än innan, men nu är det några timmar sedan och jag tycker att jag känner mej lite rörligare nu. Jag har en ny tid till den 26, annandagen! Det bästa är att jobbet betalar! bravo.gif Jag fick prova att ligga på spikmatta också, crying.gif men jag kunde inte slappna av, så det gjorde rätt ont.
ingrid fuxwall
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2008, 18:54) *
Jag fick prova att ligga på spikmatta också, crying.gif men jag kunde inte slappna av, så det gjorde rätt ont.

Du menar alltså att om man slappnar av så gör det inte ont att ligga på spikmatta!!!

Sak samma hoppas allt blir bra för dig rose.gif
Biggan_
CITAT (ingrid fuxwall @ 18-12-2008, 20:48) *
Du menar alltså att om man slappnar av så gör det inte ont att ligga på spikmatta!!!

Sak samma hoppas allt blir bra för dig rose.gif

Tack! kompiskram.gif
Jag tror att det skall lite träning till att slappna av!
Gillan
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2008, 18:54) *
Jo, jag var ju på ryggmassage i dag och det var en ny upplevelse för mej. Jag har ju aldrig haft såååååååå ont i ryggen förr så att jag behövt göra något åt det. Jag kunde ju knappt klä på mej eller komma ur sängen! crying.gif
I allafall så hade jag mer ont efter massagen än innan, men nu är det några timmar sedan och jag tycker att jag känner mej lite rörligare nu. Jag har en ny tid till den 26, annandagen! Det bästa är att jobbet betalar! bravo.gif Jag fick prova att ligga på spikmatta också, crying.gif men jag kunde inte slappna av, så det gjorde rätt ont.

Jag har provat mycket Biggan, men spikmatta står inte med på reportoaren ( stavas det så? ). Fast efter att ha gått Feldenkreispedagogik i tre år, så skulle det kanske inte varit omöjlig ( där får man verkligen lära sig att slappna av i vilken muskel det än gäller )..............fast det låter inte speciellt skönt wink.gif .............nåja, jag hoppas du blir bättre i ryggen och att du klarar av att sova inatt igen. Skönt att du får hjälp i alla fall.

Men du! Jag funderade på vilka nätter du har svårast att somna! De nätter efter du har jobbat eller när du är ledig? Fundera på det. För kanske är det så att du är för mycket "uppe i varv" efter du har jobbat och därför behöver mer tid på dig på nåt sätt?
Bara en tanke.

Ha en bra kväll nu kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Gillan @ 18-12-2008, 21:10) *
Jag har provat mycket Biggan, men spikmatta står inte med på reportoaren ( stavas det så? ). Fast efter att ha gått Feldenkreispedagogik i tre år, så skulle det kanske inte varit omöjlig ( där får man verkligen lära sig att slappna av i vilken muskel det än gäller )..............fast det låter inte speciellt skönt wink.gif .............nåja, jag hoppas du blir bättre i ryggen och att du klarar av att sova inatt igen. Skönt att du får hjälp i alla fall.

Men du! Jag funderade på vilka nätter du har svårast att somna! De nätter efter du har jobbat eller när du är ledig? Fundera på det. För kanske är det så att du är för mycket "uppe i varv" efter du har jobbat och därför behöver mer tid på dig på nåt sätt?
Bara en tanke.

Ha en bra kväll nu kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

Jo det är efter jag jobbat, för när jag skall vara ledig tar jag inte insomningstablett! Ha en trevlig kväll du också! kompiskram.gif
Alba
Hej Biggan
Jag hoppas det blir bättre med ryggen nu när du får hjälp.
Det är ofta så att man har mer ont efter en behandling. De rör ju till det ganska mycket så det kan blir ordentlig värk.
Men sen är det ju fler behandlingar som gör att det blir bättre och bättre.

Jag hoppas du kan sova bättre i natt.

Jag tänker på dig.

Sov gott Biggan
smiley_small_hug.gif
Irene_L
Godnatt Biggan! Jag hoppas att du får sova bra i natt! kompiskram.gif

[attachment=28476:c268.gif]
Chamomille
Kram på dig Biggan smiley_small_hug.gif
Jag funderar på ifall du kan ha en inflammation? Det hade jag en gång och då vågade inte naprapaten ens ta i mig utan jag fick gå till vårdcentralen och fick Voltaren. Sen försvann värken. Sen har jag använt Thailandssalvan yes.gif
Krolliljan
God morgon Biggan. Hoppas att du fått sova och att ryggen är bättre.
smiley_small_hug.gif
Aqvakul
God Morgon Biggan!

Lars-Olof Arvids
Gomorron Biggan! Hoppas verkligen att du är bättre idag. trostar.gif

Olle
Gillan
Hoppas du fick sova när du väl kom i säng kompiskram.gif

Biggan_
En tackkram till er alla för er omtanke! Jag har sovit rätt bra i natt men jag vaknar ju varje gång jag försöker vända mej, aj, aj,aj! Fast jag känner mej inte fullt så stel i dag.

Betty
Så bra att du äntligen fått sova någorlunda ordentligt och snart ska du se att ryggskottet ger med sig! smiley_small_hug.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 19-12-2008, 10:13) *
En tackkram till er alla för er omtanke! Jag har sovit rätt bra i natt men jag vaknar ju varje gång jag försöker vända mej, aj, aj,aj! Fast jag känner mej inte fullt så stel i dag.

Vad är det där för gulligt djur wub.gif
Snart kommer salvorna smile.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 19-12-2008, 10:49) *
Vad är det där för gulligt djur wub.gif
Snart kommer salvorna smile.gif

Det ser ut som en sengångare. En liten unge!
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 19-12-2008, 10:59) *
Det ser ut som en sengångare. En liten unge!

En sån såg vi i Thailand, fast betydligt större wub.gif
Lars-Olof Arvids
Sengångaren finns annars i Sydamerika. För några år sedan såg jag en i Amazonas, men den var verkligen inte lätt att se uppe i trädet. Den ser ut precis som ett fågelbo när den hänger uppochner på en gren, och är svagt grönaktig eftersom det faktiskt växer alger i pälsen på den. Man skulle kunna tro att ett så långsamt djur har svårt att klara sig i djungeln, men det är tvärtom. Inte många rovdjur upptäcker att det stora "fågelboet" som inte rör sig är ett levande djur.

Olle
Alba
Jag hoppas du får sova liiite bättre i natt.
Var inte rädd att ta värktabletter. Det kan du behöva under en tid. Det är bara bra att avlasta kroppen lite smärta.

Sköt om dig Biggan.
smiley_small_hug.gif

Chamomille
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 19-12-2008, 12:07) *
Sengångaren finns annars i Sydamerika. För några år sedan såg jag en i Amazonas, men den var verkligen inte lätt att se uppe i trädet. Den ser ut precis som ett fågelbo när den hänger uppochner på en gren, och är svagt grönaktig eftersom det faktiskt växer alger i pälsen på den. Man skulle kunna tro att ett så långsamt djur har svårt att klara sig i djungeln, men det är tvärtom. Inte många rovdjur upptäcker att det stora "fågelboet" som inte rör sig är ett levande djur.

Olle

Den som vi såg bars på en arm av en dam som ville tjäna pengar på den genom att fotografera den i vår famn sleeping.gif Den var gulaktig och väldigt söt wub.gif Och gulliga små händer som knep åt om våra fingrar smile.gif
Irene_L
[attachment=28512:Godnatt_19.jpg]

smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Biggan_ @ 18-12-2008, 01:31) *
Usch, stackare! smiley_small_hug.gif

Var inte rädd för att ta en hel tablett, Biggan.
Sömnen är det viktigaste som finns, för att man skall klara vardagen.
Testa dom du har, mår du inte hundra dagen efter, eller du hittar på saker i sömen...berätta för din läkare...
Det finns mängder av insomnings/sömntabletter, men man får testa vilket som passar en själv bäst...
Sova och vakna utvilad....det är mottot...inga efterdyningar eller "glasbubblor" är ok.
Kämpa på...du kan och du orkar. kompiskram.gif
När du kan sova utan piller, så vet du, men tills dess....Var inte rädd för dom, dom hjälper. tummenupp.gif
Krolliljan
God morgon Biggan smiley_small_hug.gif
titti49zon6
God morgon Biggan kompiskram.gif
Jag säger som Pejori eftersom jag den senaste tiden varit tvungen att ta insomningstablett för att kunna sova,
har varit vaken en hel del nätter och var helt slut dagen efter.Det är inte beroendeframkallande med lättare insomningstabletter
God sömn är bra medicin för kroppen. Krya på dig
Aqvakul
God Morgon Biggan!

Irene_L
Tänker på dig!
[attachment=28518:img_46d3ce26ec05a.gif]

smiley_small_hug.gif
Biggan_
Tack, smiley_small_hug.gif på er också! kompiskram.gif

Jag har sovit hela natten och jag är lite bättre i ryggen också! Om det är massagen som gjort nytta eller om jag blivit bättre ändå det vet jag inte, och det kvittar vilket.
Jag är ju väldigt anti emot sömnmedicin för att jag tror att man blir beroende av dem. Jag fick utskrivet Imovane 5 mg, veckan efter sambon gått bort. I början tog jag en hel tablett men minskade ner det till halv dos rätt snart och det gick också bra. Nu tar jag dem bara när jag skall jobba dagen efter. Men de kvällar jag inte tar dem somnar jag inte förrän framåt morgonkvisten och sover då bara ca 4 timmar. Jag tror att det gått lite troll i det här för jag har provat med en fjärdedels tablett och det funkar med det också! Att en kvarts tablett gör lika mycket nytta som en hel tablett låter ju inte riktigt klokt. Hade det varit sockerpiller hade jag nog inte märkt nån skillnad. Men det är precis som att det är tryggheten att kunna somna med det här pillret som har blivit som ett spöke för mej. Jag fick utskrivet Sobril för att klara begravningen och jag har provat att somna på en kvarts tablett av dom och det fungerar också! Så egentligen tror jag inte att jag behöver några tabletter, det är nog bara tryggheten av att kunna somna med dom här pillren som ställer till det för mej.
Nu får ni ha en riktigt trevlig och mysig fjärde adventssöndag allesamman! smiley_small_hug.gif
Alltså, nu är jag ute och reser, det är ju inte adventssöndag förrän i morgon! duh.gif
Hur som helst, ha en mysig helg! smiley_small_hug.gif
netaave
Frisk luft precis före sänggående funkar för mig, om jag inte vill gå ut så vädrar jag ut sovrummet precis innan jag kryper ner. Men oftast går vi ett varv runt kvarteret.
Netha
Ha en mysig fjärde advent du också kompiskram.gif
... i morse skulle jag tända det fjärde ljuset
men då sa maken STOPP! det är ju bara lördag idag...
ja,ja .. då var jag ute i god tid iaf. laugh.gif
Irene_L
[attachment=28553:Goodnight_20_14_.gif]

smiley_small_hug.gif
Biggan_
Tack! smiley_small_hug.gif
Krolliljan
God morgon Biggan smiley_small_hug.gif
Gillan
Morrn Biggan och en trevlig fjärde advent smiley_small_hug.gif

Aqvakul
God Morgon Biggan!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon