Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Netha
Biggan_
CITAT (Netha @ 10-04-2009, 00:45) *

Så gullig! wub.gif Tack Netha! smiley_small_hug.gif
Motti
Hej Biggan !har läst den här tråden ett tag och känner en stor empati för dig yes.gif hoppas att allt ordnar sig till det bästa för dig rolleyes.gif allt ordnar sig nog tummenupp.gif
Biggan_
Tack Motti!
smiley_small_hug.gif
Glad Påsk!
Skruttis
God morgon Biggan.
Önskar dig en Glad & Trevlig Påsk!

Kram från Skruttis
Uggi
God Morgon Biggan, vad har du för planer inför dagen, själv skall jag ta en långtur på cykel.
smiley_small_hug.gif
Alba
God morgon Biggan.

Ha en riktigt fin dag.
smiley_small_hug.gif

Boxer
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
En kram är en fysisk omfamning av en annan person med armarna. Kram är en form av beröring.

Kramen fyller i vissa sociokulturella sammanhang en viktig funktion vid hälsning och avsked, ofta som ett alternativ eller komplement till handskakning när detta kan kännas alltför formellt, i Sverige till exempel inom familjen eller den närmaste vänskapskretsen.

Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet åt en annan varelse. Denna användning har stöd i vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring.
/Wikipedia
Biggan_
CITAT (Skruttis @ 10-04-2009, 08:33) *
God morgon Biggan.
Önskar dig en Glad & Trevlig Påsk!

Kram från Skruttis

Tack detsamma Skruttis! smiley_small_hug.gif
Vilken fin bild! Är det din häst?

CITAT (Uggi @ 10-04-2009, 08:57) *
God Morgon Biggan, vad har du för planer inför dagen, själv skall jag ta en långtur på cykel.
smiley_small_hug.gif

Hoppas du får en trevlig färd Uggi! smiley_small_hug.gif
Själv skall jag omskola lite plantor och njuta i trädgården av det underbara vädret!

CITAT (Alba @ 10-04-2009, 09:38) *
God morgon Biggan.

Ha en riktigt fin dag.
smiley_small_hug.gif

Tack detsamma Alba! smiley_small_hug.gif

CITAT (Boxer @ 10-04-2009, 09:56) *
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
En kram är en fysisk omfamning av en annan person med armarna. Kram är en form av beröring.

Kramen fyller i vissa sociokulturella sammanhang en viktig funktion vid hälsning och avsked, ofta som ett alternativ eller komplement till handskakning när detta kan kännas alltför formellt, i Sverige till exempel inom familjen eller den närmaste vänskapskretsen.

Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet åt en annan varelse. Denna användning har stöd i vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring.
/Wikipedia

Visst är det så Boxer! Här får du några tacksamma kramar från mej! kompiskram.gif
Krolliljan
Skickar en påskhälsning mitt i planterandet. smiley_small_hug.gif

[attachment=33081:B8FCAH3V...CAZOQBML.jpg]

Biggan_
Tack Krollis! kompiskram.gif .....och god fortsättning!
smiley_small_hug.gif
Irene_L
En påskkram till dig Biggan!
[attachment=33131:p_skhare.jpg]
smiley_small_hug.gif
Netha
[attachment=33132:twobh.gif]
Biggan_
Påskkram till dej Irene och till Netha!
smiley_small_hug.gif
Dom här gulliga får ni av mej! wub.gif

Lars-Olof Arvids
GLAD PÅSK Biggan!

Här visar naturen att till synes sköra små liv kan komma fram och sprida glädje även när det är motigt.

[attachment=33140:Tussilago.jpg]

Olle
Irene_L
CITAT (Biggan_ @ 11-04-2009, 00:54) *
Dom här gulliga får ni av mej! wub.gif

Tack Biggan! Så ulliga och gulliga dom var! wub.gif
Glad Påsk!
smiley_small_hug.gif
svarthätta
Hej Biggan,

läste om din sorg och hoppas att du och dina barn klarade den svåra tiden efter din sambos hastiga bortgång.
Kanske blir det lite lättare nu när våren kommer med nytt liv i naturen. Jag hoppas att du har goda vänner och någon familj, som stödjer dig. Fruktansvärda alla de ensamma helgar, juldagar... Tiden ska läka...men det ska ta tid, innan du ska öppna dig så småningom för livets sköna sidor igen.
Jag önskar dig och dina barn lycka till.

Med vänliga hälsningar från svarthättan :kompiskram trostar.gif

attachment=33183:blume_0242.gif]
Netha
[attachment=33189:kram.gif]
Boxer
Godmorgon Biggan, önskar dig en go dag i solen. smiley_small_hug.gif
Alba
God morgon Biggan.
Jag hoppas du får en fin dag....även om du arbetar.

smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-04-2009, 09:41) *
GLAD PÅSK Biggan!

Här visar naturen att till synes sköra små liv kan komma fram och sprida glädje även när det är motigt.

[attachment=33140:Tussilago.jpg]

Olle

Tack detsamma Olle! kompiskram.gif
Dina tussilago sprider verkligen glädje och jag har röstat på dem i fototävlingen! tummenupp.gif

CITAT (svarthätta @ 11-04-2009, 19:17) *
Hej Biggan,

läste om din sorg och hoppas att du och dina barn klarade den svåra tiden efter din sambos hastiga bortgång.
Kanske blir det lite lättare nu när våren kommer med nytt liv i naturen. Jag hoppas att du har goda vänner och någon familj, som stödjer dig. Fruktansvärda alla de ensamma helgar, juldagar... Tiden ska läka...men det ska ta tid, innan du ska öppna dig så småningom för livets sköna sidor igen.
Jag önskar dig och dina barn lycka till.

Med vänliga hälsningar från svarthättan :kompiskram trostar.gif

attachment=33183:blume_0242.gif]

Tack skall du ha! kompiskram.gif

Ser att det är jag som får äran av ditt första inlägg i min tråd!
Jag får passa på att hälsa dej välkommen till odla! rose.gif

CITAT (Irene_L @ 11-04-2009, 09:53) *
Tack Biggan! Så ulliga och gulliga dom var! wub.gif
Glad Påsk!
smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif

CITAT (Boxer @ 12-04-2009, 09:20) *
Godmorgon Biggan, önskar dig en go dag i solen. smiley_small_hug.gif

Tack detsamma Boxer! smiley_small_hug.gif

CITAT (Alba @ 12-04-2009, 09:45) *
God morgon Biggan.
Jag hoppas du får en fin dag....även om du arbetar.

smiley_small_hug.gif

Jag skall strax iväg och jobba, men i morgon är jag ledig och på tisdag också! Hoppas vädret håller i sig!
Ha en fin dag du också Alba! kompiskram.gif

CITAT (Netha @ 11-04-2009, 23:46) *
[attachment=33189:kram.gif]

Netha! En må-bra-kram till dej! smiley_small_hug.gif
Irene_L
En liten påskkram från "våran" valp! Vi har precis varit och träffat henne för första gången. Hon är nu 2 veckor! wub.gif
[attachment=33204:valp.JPG]

smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 12-04-2009, 14:11) *
En liten påskkram från "våran" valp! Vi har precis varit och träffat henne för första gången. Hon är nu 2 veckor! wub.gif
[attachment=33204:valp.JPG]

smiley_small_hug.gif

Åh så söt! wub.gif wub.gif wub.gif
Hoppas det lilla livet kan mildra eran smärta efter Morris! smiley_small_hug.gif
Krolliljan
Söndagskram.

[attachment=33214:knus8.gif]
Netha
[attachment=33227:big_hug.jpg]En stoooor en. :-)
Biggan_
Kram på er också Netha och krollis! smiley_small_hug.gif
Jag var så trött när jag kom hem från jobbet igår så jag la mej vid tv:n och somnade naturligtvis! Vaknade inte förrän i morse! blush.gif
Jag skulle egentligen varit ledig idag men blev inringd i eftermiddags eftersom en av tjejerna blivit sjuk!
Hoppas ni alla har haft en skön och trevlig påskhelg!
smiley_small_hug.gif

CITAT (Netha @ 12-04-2009, 23:57) *
[attachment=33227:big_hug.jpg]En stoooor en. :-)

Vilken gullig anka! wub.gif
Skruttis
God morgon Biggan!
Det var inte min häst på bilden du frågade om, tyvärr....Jag har ingen själv.
Däremot gillar jag hästar väldigt mycket så här kommer en sötnos till.
Bilderna är lånade från nätet.
Hoppas du får en fortsatt bra dag!

/Skruttis

Aqvakul
God Morgon Biggan!kompiskram.gif
Irene_L
Godmorgon Biggan!
[attachment=33309:godmorgonkramvers.jpg]

smiley_small_hug.gif
Chamomille
Morning Biggan! Nu har våren kommit och jag har varit i solen sen i torsdags = gris. Hoppas du har haft det bra i påsk. Kramar smiley_small_hug.gif

Editerar: Vilken fin bild på den svarta hästen Skruttis!
Betty
Godmorgon Biggan! Det är länge sedan jag skrev i din tråd. Hoppas du har haft en bra påskhelg smiley_small_hug.gif
Biggan_
kompiskram.gif

Jag är lite yrvaken! blink.gif Vaknade precis i tv-soffan. Det är som om ett halvårs sömnbrist nu tar ut sin rätt! Eller så är det våren! Innan har jag knappt kunnat somna och nu somnar jag bara jag slår mej ner framför tv:n. Jag har t.o.m somnat framför datorn! shy.gif
Tack för morgonhälsningar och kramar! Jo, påsken har varit bra! Jag har ju jobbat alla dagarna så det har inte varit så mycket tid att tänka på hur vi brukade fira påsk. Det är en himla tur att man har sitt arbete att ta sin tillflykt till emellanåt.
Hoppas att ni också har haft en bra påsk!
smiley_small_hug.gif
Boxer
ängsvädd
Ja, det är väl ett positivt tecken när man kan somna i tv-soffan smile.gif

kompiskram.gif
Krolliljan
God morgon

Va´bra att du somnar till då. Du har ju lite sömn att ta igen.

[attachment=33354:CAC9E789.gif]
Lars-Olof Arvids
Gomorron Biggan! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Aqvakul
God Morgon Biggan!kompiskram.gif
Chamomille
Godmorgon Biggan! Somnat framför datorn.... Hade du alfabetet i ansiktet när du vaknade giggle.gif
Nostalgia
CITAT (Biggan_ @ 15-04-2009, 01:22) *
kompiskram.gif

Jag är lite yrvaken! blink.gif Vaknade precis i tv-soffan. Det är som om ett halvårs sömnbrist nu tar ut sin rätt! Eller så är det våren! Innan har jag knappt kunnat somna och nu somnar jag bara jag slår mej ner framför tv:n. Jag har t.o.m somnat framför datorn! shy.gif
Tack för morgonhälsningar och kramar! Jo, påsken har varit bra! Jag har ju jobbat alla dagarna så det har inte varit så mycket tid att tänka på hur vi brukade fira påsk. Det är en himla tur att man har sitt arbete att ta sin tillflykt till emellanåt.
Hoppas att ni också har haft en bra påsk!
smiley_small_hug.gif

Hej Biggan smiley_small_hug.gif
Så skönt att läsa att du kan somna iallafall framför tv:n smile.gif OCH datorn giggle.gif men då var du väl ändå inte inne på Odla? unsure.gif giggle.gif
Låter bra att även Påsk helgen gott bra, annars så är det ju, tycker jag, just storhelgerna med alla traditioner som kan bli än mer jobbiga när man mist någon som stått en mycket nära.

Hoppas du får som här en solig dag Biggan
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Myosotis
Ja men det är väl jättebra att du somnar lätt var som helst! d010.gif

CITAT (Chamomille @ 15-04-2009, 09:28) *
Somnat framför datorn.... Hade du alfabetet i ansiktet när du vaknade giggle.gif

rotfl.gif
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 15-04-2009, 10:29) *
Ja men det är väl jättebra att du somnar lätt var som helst! d010.gif
rotfl.gif

Ja, man undrar ju giggle.gif . Alltså med att somna vid datorn. Jag hade en kollega som somnade med huvudet mot nåt instrument han skulle reparera. Han hade ett jack i pannan i flera dagar efteråt.. giggle.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 15-04-2009, 09:28) *
Godmorgon Biggan! Somnat framför datorn.... Hade du alfabetet i ansiktet när du vaknade giggle.gif

rotfl.gif
Nej så djupt hade jag nog inte somnat. Jag hängde med armbågarna på bordet och huvudet nerböjt över tangentbordet när jag vaknade. Jag hade nog bara nickat till lite! biggrin.gif
Jag har precis letat upp batterier till musen. Det var min sambo som hade hand om den biten, att ha koll på att det fanns batterier hemma till musen, klockorna och till fjärrkontrollen till tv:n. Det är mycket sådant som han jämt har gjort som jag själv får ha koll på nu. Jag blir påmind dagligdags om vilka sysslor han brukade göra.

Tack och kram tillbaka go vänner, och ha en skön dag! smiley_small_hug.gif
svarthätta
Hej,

hoppas ni alla får lika mycket glädje av alla de fina vårblommorna med sina underbara färger. Solen skiner så fantastiskt och allt blir lättare. Har varit i trädgården och lite pysslat.
Vi har två katter (syskon, som är kasterade). De brukar gå ut genom kattluckan. Redan när de varit små stängde jag kattluckan på kvällen och de sover över i huset. Jag tycker det är bättre. Innan hade vi en Main Coon som inte hade kommit hem på kvällen. Det var egentligen storebror till mina katter. Det var buskörning med motorcycklar på natten in vårt område och katten blev ihjälkört. Jag hade letat i två dagar innan jag fick veta, vad som hade hänt. Då had e någon granne redan slängt vår katt i soptunnan för det var dags för sophämtningVår katt hade halsband och ett märke på. Men det har varit så mycket blod på den att grannen inte kunde kolla vems katt det var. Tyvärr. Katten hann inte att fylla ett år.

Hälsningar från svarthättan rose.gif

Chamomille
smiley_small_hug.gif på dig!
Krolliljan
smiley_small_hug.gif
Netha
smiley_small_hug.gif
Irene_L
Godmorgon Biggan! kompiskram.gif
[attachment=33430:godmorgonalla.gif]
Jag hoppas att du får en solig och skön fredag!
smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (svarthätta @ 16-04-2009, 19:10) *
Då hade någon granne redan slängt vår katt i soptunnan för det var dags för sophämtning...

-fear-.gif Det var hemskt okänsligt gjort. Elak granne.
Betty
Hoppas du får en trevlig fredag och en skön helg! Här uppe är det soligt, kallt och blåsigt.
[attachment=33435:a_big_hug_4_u.jpg]
Alba
Trevlig helg Biggan.
Om du är ledig hoppas jag du får fina dagar i trädgården.

Här skiner solen just nu men det är halv storm...känns det som. Trädgården har inte behagat visa sig än.
En krokus och 2 vårstjärnor (eller Scilla....hur var det nu då.....Vårstjärnan tittar upp på dig men Scillan tittar ner mot marken .....elelr var det tvärtom giggle.gif ) mot husväggen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon