Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Irene_L
[attachment=33765:godmorgon_blomma.gif]
Godmorgon Biggan!
Det var en jättefin lilja! Jag har inte beställt något ännu. Jag älskar liljor och har en massa olika sorter i min trädgård. Jag har redan klämt den första liljebaggen på kejsarkronan. Iår har jag tänkt att köpa Myrr och strö ut så får jag se om det minskar dom otäckingarna!
Ha en solig skön helg!! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif
Alba
God morgon Biggan.

Så vacker lilja.....hur ska du kunna motstå den......bara en till.....känner du igen de orden biggrin.gif

Jag hoppas du får en riktigt fin helg.
smiley_small_hug.gif

Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 24-04-2009, 01:13) *

wub.gif Jättefin!
Biggan_
Godmorgon på er!
Jag får tänka över det här med liljan! Det är ju inte lönt att köpa en lilja för 39 kronor och betala porto på 49 kronor för den! Antingen låter jag bli, eller också beställer jag mer! dunno.gif

Kram på er och en trevlig helg!
Myosotis
Ja men det är väl solklart att då får du beställa mer! biggrin.gif Annars lönar det sig inte ju! Du får unna dig många vackra blommor nu som du kan glädja dig åt. rose.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 24-04-2009, 11:00) *
Ja men det är väl solklart att då får du beställa mer! biggrin.gif Annars lönar det sig inte ju! Du får unna dig många vackra blommor nu som du kan glädja dig åt. rose.gif

giggle.gif Jag måste erkänna att det lutar åt det hållet! Undrar om jag är snål eller hagalen? unsure.gif
Aqvakul
Ha en riktigt trevlig helg, Biggan! kompiskram.gif (sticker till Blekinge)
Betty
CITAT (Biggan_ @ 24-04-2009, 11:07) *
giggle.gif Jag måste erkänna att det lutar åt det hållet! Undrar om jag är snål eller hagalen? unsure.gif

Du är ingetdera Biggan, du är en sann blomstervän! tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 24-04-2009, 15:06) *
Du är ingetdera Biggan, du är en sann blomstervän! tummenupp.gif

Tack Betty! kompiskram.gif
Ha det gott i helgen! smiley_small_hug.gif

CITAT (Aqvakul @ 24-04-2009, 14:24) *
Ha en riktigt trevlig helg, Biggan! kompiskram.gif (sticker till Blekinge)

Tack detsamma Anders!
Kom nu inte hem med en förkylning för att du känner dej tvingad att bada i havet! rtfm.gif
Ha det gott! smiley_small_hug.gif
Irene_L
[attachment=33894:gonattnalle.jpg]
Godnatt Biggan! Hoppas att du har haft en skön och solig helg! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif
Uggi
God Natt Biggan, vi hörs en annan dag!
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 26-04-2009, 21:32) *
[attachment=33894:gonattnalle.jpg]
Godnatt Biggan! Hoppas att du har haft en skön och solig helg! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif

Godnatt Irene! Hoppas du också har haft en skön helg! kompiskram.gif
Trevligt såg jag i husdjurstråden att du hade haft i dag! Så söt liten Milla! wub.gif wub.gif wub.gif
smiley_small_hug.gif

CITAT (Uggi @ 26-04-2009, 21:53) *
God Natt Biggan, vi hörs en annan dag!

Det gör vi Uggi! Godnatt med dej!
Alba
Godmorgon Biggan.

Jag önskar dig en riktigt bra dag.

smiley_small_hug.gif
Aqvakul
God Morgon Biggan!kompiskram.gif

Biggan_
Tack detsamma Alba o Aqua! smiley_small_hug.gif
Det kan inte vara rätt att man måste jobba en så här fin dag!
Alba
Hej Biggan

Hur kunde du veta att jag ser ut som din bil på morgonen blink.gif

Ja solen strålar.....och här sitter jag vid datorn. giggle.gif borde kanske gå ut och insupa lite vårluft.

Ha en riktigt fin helg....hoppas du har någon ledig dag i helgen.

smiley_small_hug.gif
Myosotis
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Chamomille
smiley_small_hug.gif på dig!
Nostalgia
Ha en skön helg Biggan smiley_small_hug.gif eller du kanske ska jobba unsure.gif ha det gött iallafall smiley_small_hug.gif

[attachment=34027:spring_comment_02.gif]
Uggi
CITAT (Biggan_ @ 29-04-2009, 09:49) *
Tack detsamma Alba o Aqua! smiley_small_hug.gif
Det kan inte vara rätt att man måste jobba en så här fin dag!

Hej Biggan! Jag hoppas du är ledig och kan njuta av det fina vädret, ha en bra Valborg!
kompiskram.gif
Biggan_
Jag tittar bara in som hastigast, innan jag sticker iväg till jobbet, för att önska alla mina vänner en trevlig Valborg och 1:a Maj!
Ha det gott och många kramar till er alla!
smiley_small_hug.gif
Chamomille
Kram själv smiley_small_hug.gif Ha en bra helg!
Betty
smiley_small_hug.gif på dig med, hoppas du får en trevlig Valborg och 1:a maj du med. tummenupp.gif
Biggan_
smiley_small_hug.gif på er också!
Jag hoppas att vädret blir bra nästa vecka också, för då har jag semester! Jag skall bara jobba i dag också. Jag har massor att göra både inne och ute. Mycket har ju blivit åsidosatt det senaste halvåret och det straffar sig!
Ha en bra dag!
smiley_small_hug.gif
Krolliljan
smiley_small_hug.gif
Irene_L
[attachment=34215:thinkingofu.gif]
Hoppas att det är bra med dig! Här går dagarna sakta. Jag längtar såå till fredag då jag ska hälsa på Milla! wub.gif
smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 04-05-2009, 22:22) *
[attachment=34215:thinkingofu.gif]
Hoppas att det är bra med dig! Här går dagarna sakta. Jag längtar såå till fredag då jag ska hälsa på Milla! wub.gif
smiley_small_hug.gif

Jotack, det är bra med mej! kompiskram.gif
Jag förstår att du längtar Irene! Men nu är det väl inte så lång tid kvar innan ni kan hämta henne, sötnosen wub.gif
Du får ta fler bilder att gotta dej i väntans tider!
smiley_small_hug.gif

CITAT (Krolliljan @ 01-05-2009, 13:19) *
smiley_small_hug.gif

Kram på dej också Krollis! Bättre sent än aldrig! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif
aanderss
önskar dig allt gott
Biggan_
CITAT (aanderss @ 04-05-2009, 22:36) *
önskar dig allt gott

Tack detsamma Anders! kompiskram.gif
Aqvakul
Stor Kramis, Biggan! kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 04-05-2009, 22:41) *
Stor Kramis, Biggan! kompiskram.gif

smiley_small_hug.gif
Gillan
Jag önskar dig en helt fantastist skön "semestervecka" Biggan! Samtidigt passar jag på att tacka för en fin, men kort, samvaro smiley_small_hug.gif . Jag hoppas verkligen att vi ses igen kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Gillan @ 04-05-2009, 22:47) *
Jag önskar dig en helt fantastist skön "semestervecka" Biggan! Samtidigt passar jag på att tacka för en fin, men kort, samvaro smiley_small_hug.gif . Jag hoppas verkligen att vi ses igen kompiskram.gif

Tack själv Gillan! Det var så trevligt så! Det får vi göra om, absolut! kompiskram.gif
smiley_small_hug.gif
Nostalgia
Natti, natti Biggan Tack för ordfajten kompiskram.gif , men nu ger jag upp tror datorn är segare än mig ikväll blink.gif

[attachment=34217:natt.jpg]
Biggan_
CITAT (Nostalgia @ 04-05-2009, 23:00) *
Natti, natti Biggan Tack för ordfajten kompiskram.gif , men nu ger jag upp tror datorn är segare än mig ikväll blink.gif

[attachment=34217:natt.jpg]

Godnatt Nostalgia! Sov gott! d010.gif
smiley_small_hug.gif
Lars-Olof Arvids
Godnatt Biggan, och smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif på dig!

Olle
Biggan_
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 04-05-2009, 23:07) *
Godnatt Biggan, och smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif på dig!

Olle

Tack detsamma Olle! smiley_small_hug.gif
DragonLady
En kul historia är aldrig fel happy.gif
smiley_small_hug.gif [b]Biggan..
[/b]
Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.[/font]
Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma morgon klockan 9.30.

Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.

Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring

så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt ”där nere” så jag åtminstone såg presentabel ut.
Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.

Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.
Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen,
tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.
Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
-Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss!
Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.

Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.

Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet: ”Mamma, var är min tvättlapp?”

Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg I tvätten.
[font="Arial"]Hon svarade: ”Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den.”

Biggan_
CITAT (DragonLady @ 04-05-2009, 23:32) *
En kul historia är aldrig fel happy.gif
smiley_small_hug.gif [b]Biggan..
[/b]
"Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.[/font]
Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma morgon klockan 9.30.

Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.

Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring

så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt "där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut.
Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.

Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.
Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen,
tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.
Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
-Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss!
Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.

Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.

Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet: "Mamma, var är min tvättlapp?"

Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg I tvätten.
[font="Arial"]Hon svarade: "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den."

[color="black"][/color]

rotfl.gif
Wilmer
Har du semester, ha då en superskön vecka! Jobba inte ihjäl dig i trädgården nono.gif njut också. Hoppas vädret är roligare hos dig än hos mig, burr! Men det är perfekt för inomhusarbete förstås.
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 04-05-2009, 23:48) *
Har du semester, ha då en superskön vecka! Jobba inte ihjäl dig i trädgården nono.gif njut också. Hoppas vädret är roligare hos dig än hos mig, burr! Men det är perfekt för inomhusarbete förstås.

Tack Wilmer! För mej ligger det inte något konfliktfyllt i att jobba ihjäl sej i trädgården eller njuta! giggle.gif
Vädret har blivit kyligare nu så det var kanske dålig timing att ta semester denna veckan, men vi får se det blir kanske bättre! tummenupp.gif
Annars har jag massor att göra inne också, men det är faktiskt inte lika lockande! angel_not.gif
Wilmer
giggle.gif Det har du rätt i Biggan. Jag köpte av någon anledning en baden baden för flera år sedan. Har jag tur så sitter jag kanske fem minuter i den med en kopp kaffe eller ett glas vin, men sedan springer jag och pillar i trädgården med koppen i högsta hugg duh.gif . Det är riktigt jobbigt när det kommer folk och fikar som kanske vill att man sitter vid bordet i lugn och ro. Mer än tio minuter alltså sos.gif det är ju så mycket som händer i trädgården varje sekund på sommaren!!

NJUT och hoppas att det blir lite gottigare ute så du kan få grejjat där också kompiskram.gif .
Uggi
CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 09:27) *
giggle.gif Det har du rätt i Biggan. Jag köpte av någon anledning en baden baden för flera år sedan. Har jag tur så sitter jag kanske fem minuter i den med en kopp kaffe eller ett glas vin, men sedan springer jag och pillar i trädgården med koppen i högsta hugg duh.gif . Det är riktigt jobbigt när det kommer folk och fikar som kanske vill att man sitter vid bordet i lugn och ro. Mer än tio minuter alltså sos.gif det är ju så mycket som händer i trädgården varje sekund på sommaren!!

NJUT och hoppas att det blir lite gottigare ute så du kan få grejjat där också kompiskram.gif .

Det är helt rätt, jag känner lika dant, även om det är roligt att få besök. tummenupp.gif

En bra vecka till dig Biggan, det blir säkert några bra dagar utomhus. kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 09:27) *

Nej jag har inte lyckats slita ut någon solstol än så länge! giggle.gif Man blir solbränd ändå, fast mest på axlar och rygg. Jag brukar ha två sidor, en brunröd skinnflådd baksida ( man märker ju inte hur solen tar när man har trevligt i rabatterna) och en vit framsida! Fast näsan brukar bli röd! giggle.gif Men det är ingen risk idag! no.gif
Biggan_
CITAT (Uggi @ 05-05-2009, 09:33) *
En bra vecka till dig Biggan, det blir säkert några bra dagar utomhus. kompiskram.gif

Tack Uggi!
Jag bryr mej egentligen inte så mycket om solen, det är värmen jag vill ha! Det är ju jätteskönt att jobba i trädgården även om det är mulet bara det är hyfsat varmt.
Alba
Dragon Lady........ den var bra .......rotfl.gif rotfl.gif

Hej Biggan
Jag ser att du haft "storfrämmen"......det var säkert en trevlig stund.

Här vräker regnet ner idag så det blir till att hålla sig inomhus.

Ha en riktigt fin dag
smiley_small_hug.gif
Betty
smiley_small_hug.gif onsdagskram till dig Biggan! Regn och rusk uppe i Luleå idag, men det är rätt ok att vara innomhus en dag och låta kroppen vila sig lite mellan varven där ute i trädgården... jag tror jag har träningsvärk... whist.gif
Myosotis
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif Här regnar det också. Och blåser! Lampan har redan blinkat ett par gånger, dags att stänga av datorn snart. Jag ska bara... Om en stund. Alldeles strax ska jag stänga av. yes.gif
Aqvakul
kompiskram.gif Stor kramis, Biggan - Du blåser väl inte bort.... confused.gif
Biggan_
Jodå Alba, jättetrevligt besök hade jag i måndags! tummenupp.gif

Så dåligt väder det varit i dag, men det har ni väl haft allesammans! 28 mm regn har det kommit senaste dygnet och så har det varit nästan full storm. Jag var och köpte lite växter att sätta i krukor och lådor igår, men jag var för trött att plantera ut dom när jag kom hem och det var ju väl med tanke på stormvindarna idag. Bara att hoppas på bättre och varmare väder i morgon då!
smiley_small_hug.gif på er och ha en skön natt och en trevlig morgondag! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon