|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Irene_L
24-04-2009, 08:44
[attachment=33765:godmorgon_blomma.gif] Godmorgon Biggan! Det var en jättefin lilja! Jag har inte beställt något ännu. Jag älskar liljor och har en massa olika sorter i min trädgård. Jag har redan klämt den första liljebaggen på kejsarkronan. Iår har jag tänkt att köpa Myrr och strö ut så får jag se om det minskar dom otäckingarna! Ha en solig skön helg!!
God morgon Biggan. Så vacker lilja.....hur ska du kunna motstå den......bara en till.....känner du igen de orden Jag hoppas du får en riktigt fin helg.
Myosotis
24-04-2009, 09:29
CITAT (Biggan_ @ 24-04-2009, 01:13)   Jättefin!
Biggan_
24-04-2009, 09:57
Godmorgon på er! Jag får tänka över det här med liljan! Det är ju inte lönt att köpa en lilja för 39 kronor och betala porto på 49 kronor för den! Antingen låter jag bli, eller också beställer jag mer! Kram på er och en trevlig helg!
Myosotis
24-04-2009, 10:00
Ja men det är väl solklart att då får du beställa mer!  Annars lönar det sig inte ju! Du får unna dig många vackra blommor nu som du kan glädja dig åt.
Biggan_
24-04-2009, 10:07
CITAT (Myosotis @ 24-04-2009, 11:00)  Ja men det är väl solklart att då får du beställa mer!  Annars lönar det sig inte ju! Du får unna dig många vackra blommor nu som du kan glädja dig åt.   Jag måste erkänna att det lutar åt det hållet! Undrar om jag är snål eller hagalen?
Aqvakul
24-04-2009, 13:24
Ha en riktigt trevlig helg, Biggan!  (sticker till Blekinge)
CITAT (Biggan_ @ 24-04-2009, 11:07)   Jag måste erkänna att det lutar åt det hållet! Undrar om jag är snål eller hagalen?  Du är ingetdera Biggan, du är en sann blomstervän!
Biggan_
24-04-2009, 15:17
CITAT (Betty @ 24-04-2009, 15:06)  Du är ingetdera Biggan, du är en sann blomstervän!  Tack Betty! Ha det gott i helgen!  CITAT (Aqvakul @ 24-04-2009, 14:24)  Ha en riktigt trevlig helg, Biggan!  (sticker till Blekinge) Tack detsamma Anders! Kom nu inte hem med en förkylning för att du känner dej tvingad att bada i havet! Ha det gott!
Irene_L
26-04-2009, 20:32
[attachment=33894:gonattnalle.jpg] Godnatt Biggan! Hoppas att du har haft en skön och solig helg!
God Natt Biggan, vi hörs en annan dag!
Biggan_
26-04-2009, 22:42
CITAT (Irene_L @ 26-04-2009, 21:32)  [attachment=33894:gonattnalle.jpg] Godnatt Biggan! Hoppas att du har haft en skön och solig helg!  Godnatt Irene! Hoppas du också har haft en skön helg! Trevligt såg jag i husdjurstråden att du hade haft i dag! Så söt liten Milla!  CITAT (Uggi @ 26-04-2009, 21:53)  God Natt Biggan, vi hörs en annan dag! Det gör vi Uggi! Godnatt med dej!
Godmorgon Biggan. Jag önskar dig en riktigt bra dag.
Aqvakul
28-04-2009, 09:10
God Morgon Biggan!
Biggan_
29-04-2009, 08:49
Tack detsamma Alba o Aqua! Det kan inte vara rätt att man måste jobba en så här fin dag!
Hej Biggan Hur kunde du veta att jag ser ut som din bil på morgonen Ja solen strålar.....och här sitter jag vid datorn.  borde kanske gå ut och insupa lite vårluft. Ha en riktigt fin helg....hoppas du har någon ledig dag i helgen.
Myosotis
29-04-2009, 14:08
Chamomille
29-04-2009, 16:01
 på dig!
Nostalgia
30-04-2009, 07:50
Ha en skön helg Biggan  eller du kanske ska jobba  ha det gött iallafall [attachment=34027:spring_comment_02.gif]
CITAT (Biggan_ @ 29-04-2009, 09:49)  Tack detsamma Alba o Aqua! Det kan inte vara rätt att man måste jobba en så här fin dag!  Hej Biggan! Jag hoppas du är ledig och kan njuta av det fina vädret, ha en bra Valborg!
Biggan_
30-04-2009, 12:40
Jag tittar bara in som hastigast, innan jag sticker iväg till jobbet, för att önska alla mina vänner en trevlig Valborg och 1:a Maj! Ha det gott och många kramar till er alla!
Chamomille
30-04-2009, 12:41
Kram själv  Ha en bra helg!
 på dig med, hoppas du får en trevlig Valborg och 1:a maj du med.
Biggan_
01-05-2009, 10:30
 på er också! Jag hoppas att vädret blir bra nästa vecka också, för då har jag semester! Jag skall bara jobba i dag också. Jag har massor att göra både inne och ute. Mycket har ju blivit åsidosatt det senaste halvåret och det straffar sig! Ha en bra dag!
Krolliljan
01-05-2009, 12:19
Irene_L
04-05-2009, 21:22
[attachment=34215:thinkingofu.gif] Hoppas att det är bra med dig! Här går dagarna sakta. Jag längtar såå till fredag då jag ska hälsa på Milla!
Biggan_
04-05-2009, 21:36
CITAT (Irene_L @ 04-05-2009, 22:22)  [attachment=34215:thinkingofu.gif] Hoppas att det är bra med dig! Här går dagarna sakta. Jag längtar såå till fredag då jag ska hälsa på Milla!  Jotack, det är bra med mej! Jag förstår att du längtar Irene! Men nu är det väl inte så lång tid kvar innan ni kan hämta henne, sötnosen Du får ta fler bilder att gotta dej i väntans tider!  CITAT (Krolliljan @ 01-05-2009, 13:19)  Kram på dej också Krollis! Bättre sent än aldrig!
aanderss
04-05-2009, 21:36
önskar dig allt gott
Biggan_
04-05-2009, 21:37
CITAT (aanderss @ 04-05-2009, 22:36)  önskar dig allt gott Tack detsamma Anders!
Aqvakul
04-05-2009, 21:41
Stor Kramis, Biggan!
Biggan_
04-05-2009, 21:42
Jag önskar dig en helt fantastist skön "semestervecka" Biggan! Samtidigt passar jag på att tacka för en fin, men kort, samvaro  . Jag hoppas verkligen att vi ses igen
Biggan_
04-05-2009, 21:49
CITAT (Gillan @ 04-05-2009, 22:47)  Jag önskar dig en helt fantastist skön "semestervecka" Biggan! Samtidigt passar jag på att tacka för en fin, men kort, samvaro  . Jag hoppas verkligen att vi ses igen  Tack själv Gillan! Det var så trevligt så! Det får vi göra om, absolut!
Nostalgia
04-05-2009, 22:00
Natti, natti Biggan Tack för ordfajten  , men nu ger jag upp tror datorn är segare än mig ikväll [attachment=34217:natt.jpg]
Biggan_
04-05-2009, 22:01
CITAT (Nostalgia @ 04-05-2009, 23:00)  Natti, natti Biggan Tack för ordfajten  , men nu ger jag upp tror datorn är segare än mig ikväll [attachment=34217:natt.jpg] Godnatt Nostalgia! Sov gott!
Lars-Olof Arvids
04-05-2009, 22:07
Godnatt Biggan, och  på dig! Olle
Biggan_
04-05-2009, 22:17
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 04-05-2009, 23:07)  Godnatt Biggan, och  på dig! Olle Tack detsamma Olle!
DragonLady
04-05-2009, 22:32
En kul historia är aldrig fel [b]Biggan.. [/b] ”Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.[/font] Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma morgon klockan 9.30.Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.
Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt ”där nere” så jag åtminstone såg presentabel ut. Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning. Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn. Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta. Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa: -Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss! Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången. Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.
Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet: ”Mamma, var är min tvättlapp?” Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg I tvätten. [font="Arial"] Hon svarade: ”Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den.”
Biggan_
04-05-2009, 22:37
CITAT (DragonLady @ 04-05-2009, 23:32)  En kul historia är aldrig fel [b]Biggan.. [/b] "Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.[/font] Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma morgon klockan 9.30.Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.
Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt "där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut. Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.
Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn. Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta. Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa: -Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss! Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.
Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.
Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet: "Mamma, var är min tvättlapp?" Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg I tvätten. [font="Arial"] Hon svarade: "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den."
[color="black"][/color]
Har du semester, ha då en superskön vecka! Jobba inte ihjäl dig i trädgården  njut också. Hoppas vädret är roligare hos dig än hos mig, burr! Men det är perfekt för inomhusarbete förstås.
Biggan_
04-05-2009, 22:58
CITAT (Wilmer @ 04-05-2009, 23:48)  Har du semester, ha då en superskön vecka! Jobba inte ihjäl dig i trädgården  njut också. Hoppas vädret är roligare hos dig än hos mig, burr! Men det är perfekt för inomhusarbete förstås. Tack Wilmer! För mej ligger det inte något konfliktfyllt i att jobba ihjäl sej i trädgården eller njuta! Vädret har blivit kyligare nu så det var kanske dålig timing att ta semester denna veckan, men vi får se det blir kanske bättre! Annars har jag massor att göra inne också, men det är faktiskt inte lika lockande!
 Det har du rätt i Biggan. Jag köpte av någon anledning en baden baden för flera år sedan. Har jag tur så sitter jag kanske fem minuter i den med en kopp kaffe eller ett glas vin, men sedan springer jag och pillar i trädgården med koppen i högsta hugg  . Det är riktigt jobbigt när det kommer folk och fikar som kanske vill att man sitter vid bordet i lugn och ro. Mer än tio minuter alltså  det är ju så mycket som händer i trädgården varje sekund på sommaren!! NJUT och hoppas att det blir lite gottigare ute så du kan få grejjat där också  .
CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 09:27)   Det har du rätt i Biggan. Jag köpte av någon anledning en baden baden för flera år sedan. Har jag tur så sitter jag kanske fem minuter i den med en kopp kaffe eller ett glas vin, men sedan springer jag och pillar i trädgården med koppen i högsta hugg  . Det är riktigt jobbigt när det kommer folk och fikar som kanske vill att man sitter vid bordet i lugn och ro. Mer än tio minuter alltså  det är ju så mycket som händer i trädgården varje sekund på sommaren!! NJUT och hoppas att det blir lite gottigare ute så du kan få grejjat där också  . Det är helt rätt, jag känner lika dant, även om det är roligt att få besök. En bra vecka till dig Biggan, det blir säkert några bra dagar utomhus.
Biggan_
05-05-2009, 12:14
CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 09:27)   Det har du rätt i Biggan. Jag köpte av någon anledning en baden baden för flera år sedan. Har jag tur så sitter jag kanske fem minuter i den med en kopp kaffe eller ett glas vin, men sedan springer jag och pillar i trädgården med koppen i högsta hugg  . Det är riktigt jobbigt när det kommer folk och fikar som kanske vill att man sitter vid bordet i lugn och ro. Mer än tio minuter alltså  det är ju så mycket som händer i trädgården varje sekund på sommaren!! NJUT och hoppas att det blir lite gottigare ute så du kan få grejjat där också  . Nej jag har inte lyckats slita ut någon solstol än så länge!  Man blir solbränd ändå, fast mest på axlar och rygg. Jag brukar ha två sidor, en brunröd skinnflådd baksida ( man märker ju inte hur solen tar när man har trevligt i rabatterna) och en vit framsida! Fast näsan brukar bli röd!  Men det är ingen risk idag!
Biggan_
05-05-2009, 12:19
CITAT (Uggi @ 05-05-2009, 09:33)  En bra vecka till dig Biggan, det blir säkert några bra dagar utomhus.  Tack Uggi! Jag bryr mej egentligen inte så mycket om solen, det är värmen jag vill ha! Det är ju jätteskönt att jobba i trädgården även om det är mulet bara det är hyfsat varmt.
Dragon Lady........ den var bra .......  Hej Biggan Jag ser att du haft "storfrämmen"......det var säkert en trevlig stund. Här vräker regnet ner idag så det blir till att hålla sig inomhus. Ha en riktigt fin dag
 onsdagskram till dig Biggan! Regn och rusk uppe i Luleå idag, men det är rätt ok att vara innomhus en dag och låta kroppen vila sig lite mellan varven där ute i trädgården... jag tror jag har träningsvärk...
Myosotis
06-05-2009, 14:15
Aqvakul
06-05-2009, 14:18
Stor kramis, Biggan - Du blåser väl inte bort....
Biggan_
06-05-2009, 21:06
Jodå Alba, jättetrevligt besök hade jag i måndags! Så dåligt väder det varit i dag, men det har ni väl haft allesammans! 28 mm regn har det kommit senaste dygnet och så har det varit nästan full storm. Jag var och köpte lite växter att sätta i krukor och lådor igår, men jag var för trött att plantera ut dom när jag kom hem och det var ju väl med tanke på stormvindarna idag. Bara att hoppas på bättre och varmare väder i morgon då!  på er och ha en skön natt och en trevlig morgondag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|