Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Krolliljan
God Morgon Biggan smiley_small_hug.gif
Boxer
Godmorgon Biggan! Hoppas du har sovit riktigt, riktigt gott.
Aqvakul
God Morgon Biggan!

Irene_L
En stoooor Luciakram till dig! smiley_small_hug.gif
Idag bjuder jag på en Lucia-cupcake till fikat! giggle.gif

[attachment=28260:cupcakes...27_50409.jpg]

kompiskram.gif
Biggan_
Godmiddag! Hoppas ni haft en fin luciamorgon!
Tack för kakan Irene kompiskram.gif , men den ser så stor ut att jag tror jag delar med mej till dej och er andra som hälsat mej godmorgon idag!
smiley_small_hug.gif

Gillan
Hopppas du haft en riktigt fin luciadag Biggan smiley_small_hug.gif

Hoppas du får en fin fortsättning på helgen också kram2.gif
Chamomille
smiley_small_hug.gif
Biggan_
Jotack, jag har haft en fin luciadag. Ikväll var jag hemma hos yngsta dottern och åt middag och sedan blev det kaffe med nybakta lussebullar och pepparkakor. De två äldsta barnbarnen 4 och 6 år sjöng lussevisor för oss. wub.gif
Barnen var ganska trötta för dom hade haft lussefirande nästan hela dagen med goda vänner och deras barn.
Leia
Hej Biggan!
Dino tackar för hälsningen i sin gästbok. Som du kanske förstår gillade han inte riktigt mattes påhitt, så dumstruten satt snart på sne och stjärnan blev uppäten... tongue.gif

Får du någon sömn? Såg att det var i natt du var in på min hemsida...
Tänker på dig i massor! kram2.gif

Jag hör av mig och skickar lite valpbilder om någon vecka eller så, när jag har några! wub.gif
Biggan_
Jag ser verkligen fram emot att få se Dinos kommande bebbar på bild! Dom kan ju inte bli annat än världens sötaste med en så vacker far! wub.gif
Nä, i natt har jag inte sovit alls! no.gif
Ge Dino en jättekram från mej, smiley_small_hug.gif och så får du också en kram såklart! smiley_small_hug.gif

Gillan
Men Biggan då, så jobbigt för dig att inte få sova trostar.gif . Tänker massor på dig..............

Irene_L
Åhh så jobbigt Biggan att du inte kunnat sova i natt! Skickar dig en styrkekram:
[attachment=28297:ann.gif]

trostar.gif
Aqvakul
God Morgon Biggan!

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Wilmer
smiley_small_hug.gif Usch så jobbigt att inte sova! En liten tröst när man är sömnlös är att internet finns, förr fanns ju bara dålig natt TV eller att läsa att välja på. Hoppas du får sova bättre i natt kompiskram.gif
Nostalgia
Advents smiley_small_hug.gif till dig Biggan
Att inte kunna sova är jobbigt och man blir sååå trött dagen efter så jag hoppas att du får sova bättre den kommande natten trostar.gif

[attachment=28309:tr_tt.jpg]
Alba
Hej Biggan

Jag såg att du inte sovit bra i natt. Det är så jobbigt när man inte får den vila som man så väl behöver.
Oh om jag kunde göra något för dig.......men du vet att jag tänker på dig varje dag.

En stor varm kram till dig.[attachment=28312:hugs1.gif]
pejori
CITAT (Biggan_ @ 14-12-2008, 06:41) *
Jag ser verkligen fram emot att få se Dinos kommande bebbar på bild! Dom kan ju inte bli annat än världens sötaste med en så vacker far! wub.gif
Nä, i natt har jag inte sovit alls! no.gif
Ge Dino en jättekram från mej, smiley_small_hug.gif och så får du också en kram såklart! smiley_small_hug.gif

Massor av smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif Och hoppas du får en bättre natt inatt. kompiskram.gif
netaave
Skickar en bamsekram o en stor bukett vita o röda amaryllis.
Tänker på dig jättemycket, vet ju....
Biggan_
Tack alla!
Ja idag är jag mör! Jag sov 3 timmar på förmiddagen så förhoppningsvis skall jag kunna sova i natt. Jag drack ett the i gårkväll som hette Kvällsro, men på mej hade det ingen verkan! Det var Friggs örtte och det står på paketet " En unik blandning av örter, alla kända för sina harmoniserande egenskaper. Njut en stilla kopp innan natten. Sov gott! " Innehåller passionsört, lavendelblomma, citronmeliss och pepparmynta.
Finns här kanske någon klok gumma eller gubbe som har något förslag på hur jag skall kunna somna. Någon häxbrygd kanske? flirting.gif
Visst är det tur att odla finns så man kan gå in och läsa emellanåt när det blir olidligt att ligga och vrida sig i sängen. tummenupp.gif
Kram på er! smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Tjena Biggan!
Själv har jag haft sömnproblem i hela mitt vuxna liv. Det enda jag säkert lärt mig är att ju mer man bekymrar sig ju sämre sover man. Vi hade ju en "sömntråd" här i höstas och en del råd kom ju fram typ: Samma kvällsrutiner, motionm är bra dock inte precis innan läggdags, försök inte kompensera för förlorad sömn, ligg inte kvar i sängen och pinas m.m. och INGEN HAR DÖTT AV BRIST PÅ SÖMN.
Rekommenderar dagliga längre promenader och andra fysiskt tröttande aktiviteter.
Sköt om dig!
smiley_small_hug.gif
Anders

Biggan_
Nej, ingen har dött av sömnbrist, men jag behöver sova för att klara av mitt jobb.....dessutom så börjar jag se allmänt glåmig och hålögd ut alien.gif och hur kul är det när man har med kunder att göra?
Promenader är jätteskönt och jag brukar vara ute en timmes tid på morgonen, men inte sover jag bättre för det. Jag trodde jag skulle få bättre aptit genom att cykla och promenera, men inte, och kilona bara rasar.
Aqvakul
Nej, visst är det skittrist att vara så trött att man har svårt att klara jobbet och lika trist att se trött och tråkig ut (fast jag tror det är mer som man själv känner det). Tyvärr är min erfarenhet att det bara blir sämre ju mer man funderar och oroar sig över sömnproblemet. Medger att det låter helknäppt men det enda vettiga är att "strunta i det" och kanske t.om. försöka göra något roligt av all extra vaken tid. kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2008, 22:12) *
Nej, visst är det skittrist att vara så trött att man har svårt att klara jobbet och lika trist att se trött och tråkig ut (fast jag tror det är mer som man själv känner det). Tyvärr är min erfarenhet att det bara blir sämre ju mer man funderar och oroar sig över sömnproblemet. Medger att det låter helknäppt men det enda vettiga är att "strunta i det" och kanske t.om. försöka göra något roligt av all extra vaken tid. kompiskram.gif

Jo, jag läser ju mycket här på odla de nätter jag är vaken. Ni får ju hålla igång alla trevliga trådar på dagarna så jag har mycket kul att läsa. naughty.gif
Wilmer
Hoppas du får sova gott i natt, om inte får du leta fram sömntråden, där har du lite nattläsning.. Inte för att det kanske hjälper, men i allafall. Ljung i huvudkudden, var det inte det som man stoppade i soldaternas kuddar på militärsjukhusen under 2:a världskriget? Jag letar i minnets irrgångar efter sömntips sweatingbullets.gif Planera frösådder och fröinköp eller annat mycket trivsamt tycker jag är bra OM jag kan tvinga mig att låta tankarna stanna vid det trevliga, inte alltid det går. Natti natti!

Kicki
Sussie F-Flower
Hej Biggan!
För det första, en STOR kram till dig, för nu var det ett tag sedan jag skrev i denna tråd...

Har det inte blivit något bättre med sömnen???
Usch, vad jobbigt när man vet att man måste vara alert och arbeta...

Ett tips jag har till dig är Circadin, som innehåller melatonin, vårt eget sömnhormon.
Du får diskutera detta med din läkare då det är receptbelagt.

Jag fick äta det själv i somras, precis när de blev godkända och kom ut på Apoteken i juni.
För mig fungerade det fantastiskt bra. Man tog en tablett en timme innan man gick och lade sig. Man blev inte trött men somnade inom bara några minuter... Morgonen därpå vaknade man pigg och utvilad. Helt otroligt, säger jag!

Melatonin har funnits för många år sedan på svenska apotek men läkarna skrev ut det till patienter som hade alla möjliga olika fel, som mensvärk, sömnstörningar, tandvärk m.m. m.m. och de hänvisade till doseringar allt ifrån 0,5 mg till 100 mg/dos. När inga fasta riktlinjer/föreskrifter fanns så drog läkemedelsverket tillbaka melatoninet och ingen läkare kunde skriva ut det längre. (finns att läsa på läkemedelsverkets hemsida)

Nu finns de dock igen, efter ca 10 års frånvaro, på apotekshyllorna.

Det som jag tyckte var så bra, var att det inte innehöll något s.k. vanebildande medel så att man skulle gå och vara dåsig eller gå på "halvfart" dagen efter.
Kuren är på 3 veckor och för mig gjorde den verkligen dundersuccé!

Finns väldigt mycket att läsa om på internets alla möjliga sidor. Du kan även kolla FASS om du vill.
Rekommenderar varmt detta piller. Jag vet att det som hjälper den ena behöver inte med säkerhet hjälpa den andra också, men det är definitivt värt att prova såtillvida inte din läkare avråder pga annan omständighet...
Hoppas verkligen detta kan hjälpa dig! Du måste få d010.gif !!!

Bifogar info.länk: http://www.apoteket.se/rd/d/2587/a/5770/pg/0

kompiskram.gif
Sussie.
Irene_L
Godmorgon Biggan! Jag hoppas att du har kunnat sova i natt! kompiskram.gif
[attachment=28338:img_4519ffa6668cf.gif]

smiley_small_hug.gif
Nostalgia
God Morgon Biggan smiley_small_hug.gif hoppas att du fått några timmars sömn inatt.

[attachment=28340:morgon.jpg]

Gillan
God Morgon Biggan säger jag med. Jag hoppas också att du fått sova lite inatt d010.gif kompiskram.gif

Betty
Förstår om du inte vill äta receptbelagda sömnmedel... Här är ett absolut giftfritt förslag: spela TAIPEI ! Jag blir jättesömnig efter bara en liten stund när jag lyssnar till vågskvalpet, måsarnas skri och det ensliga brölet från en pråm i fjärran... sleeping.gif
Alba
Hej Biggan

Jag hoppas den här dagen skall bli lite ljusare för dig och jag hoppas du får sova.
Tänker på dig.
smiley_small_hug.gif
Irene_L
[attachment=28371:img_454a1b40f3fd3.gif]

kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Sussie F-Flower @ 14-12-2008, 22:50) *
Hej Biggan!
För det första, en STOR kram till dig, för nu var det ett tag sedan jag skrev i denna tråd...

Har det inte blivit något bättre med sömnen???
Usch, vad jobbigt när man vet att man måste vara alert och arbeta...

Ett tips jag har till dig är Circadin, som innehåller melatonin, vårt eget sömnhormon.
Du får diskutera detta med din läkare då det är receptbelagt.

Jag fick äta det själv i somras, precis när de blev godkända och kom ut på Apoteken i juni.
För mig fungerade det fantastiskt bra. Man tog en tablett en timme innan man gick och lade sig. Man blev inte trött men somnade inom bara några minuter... Morgonen därpå vaknade man pigg och utvilad. Helt otroligt, säger jag!

Melatonin har funnits för många år sedan på svenska apotek men läkarna skrev ut det till patienter som hade alla möjliga olika fel, som mensvärk, sömnstörningar, tandvärk m.m. m.m. och de hänvisade till doseringar allt ifrån 0,5 mg till 100 mg/dos. När inga fasta riktlinjer/föreskrifter fanns så drog läkemedelsverket tillbaka melatoninet och ingen läkare kunde skriva ut det längre. (finns att läsa på läkemedelsverkets hemsida)

Nu finns de dock igen, efter ca 10 års frånvaro, på apotekshyllorna.

Det som jag tyckte var så bra, var att det inte innehöll något s.k. vanebildande medel så att man skulle gå och vara dåsig eller gå på "halvfart" dagen efter.
Kuren är på 3 veckor och för mig gjorde den verkligen dundersuccé!

Finns väldigt mycket att läsa om på internets alla möjliga sidor. Du kan även kolla FASS om du vill.
Rekommenderar varmt detta piller. Jag vet att det som hjälper den ena behöver inte med säkerhet hjälpa den andra också, men det är definitivt värt att prova såtillvida inte din läkare avråder pga annan omständighet...
Hoppas verkligen detta kan hjälpa dig! Du måste få d010.gif !!!

Bifogar info.länk: http://www.apoteket.se/rd/d/2587/a/5770/pg/0

kompiskram.gif
Sussie.

Jag skall kolla upp dessa på internet! Tack Sussi! kompiskram.gif

CITAT (Betty @ 15-12-2008, 10:49) *
Förstår om du inte vill äta receptbelagda sömnmedel... Här är ett absolut giftfritt förslag: spela TAIPEI ! Jag blir jättesömnig efter bara en liten stund när jag lyssnar till vågskvalpet, måsarnas skri och det ensliga brölet från en pråm i fjärran... sleeping.gif

Jag är inte så mycket för spel, men hjälper det så måste jag ju prova! kompiskram.gif

Tack för alla kramar och omtänksamhet! smiley_small_hug.gif Ni ska veta att jag uppskattar det!
Boxer
Åh, vad jag önskar att jag kunde överföra några timmars sömn till dig Biggan.

Apoteket har en avspännings-CD med Lars-Eric Uneståhl.
Jag har aldrig lyckats hålla mig vaken till den, kanske kan det vara något för dig?
Här är en länk.

Boxer
Här är några praktiska tips också.

Många gånger har jag gått igenom i huvudet vad jag ska ha på mig nästa dag...det har heller aldrig slagit fel.
Tänk dig in i hur du långsamt letar upp varje klädesplagg, tar på dig ett efter ett och känn efter hur det känns. Låt det ta extra lååång tid.

KRAM smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Boxer @ 15-12-2008, 23:47) *

Jag har aldrig lyckats hålla mig vaken till den, kanske kan det vara något för dig?
Här är en länk.

Jag har den cd:n men jag lyckas inte somna till den. Jag lyckas slappna av i kroppen men sedan vandrar tankarna iväg och jag blir helt spänd i musklerna igen. I natt har jag sovit med hjälp av insomningstablett, men jag vill inte bli beroende av tabletter så jag tar bara dom när jag skall jobba.

CITAT (Boxer @ 15-12-2008, 23:55) *
Här är några praktiska tips också.

Många gånger har jag gått igenom i huvudet vad jag ska ha på mig nästa dag...det har heller aldrig slagit fel.
Tänk dig in i hur du långsamt letar upp varje klädesplagg, tar på dig ett efter ett och känn efter hur det känns. Låt det ta extra lååång tid.

KRAM smiley_small_hug.gif

Tack för länken, jag får läsa den sedan för jag skall jobba imorgon och måste lägga mej nu! kompiskram.gif
Gillan
Jag hoppas av hela mitt hjärta Biggan kompiskram.gif , att du sovit och fortfarande sover så här sött:

Krolliljan
God morgon Biggan smiley_small_hug.gif
Aqvakul
God Morgon Biggan!

Lars-Olof Arvids
Gomorron Gomorron Biggan! Hoppas verkligen att du har sovit i natt.

Olle
Sussie F-Flower
God morgon Biggan! smiley_small_hug.gif
Hur har natten varit?
Irene_L
[attachment=28376:img_46e3e9445b7b7.gif]

smiley_small_hug.gif
Alba
Hej Biggan. Ja du är väl på jobbet nu när jag skriver.
Jag hoppas och håller tumamrna att du får sova i natt.

Kom gärna till vår "träffpunkt" när du orkar. Vi saknar dig. smiley_small_hug.gif

CITAT (Boxer @ 15-12-2008, 23:47) *

Här är en länk.

Jag kan verkligen rekommendera Lars-Erik Uneståhl.
Det finns också en hel del avslappningsmusik att välja på både på Apoteket och ute i handeln.
Gillan
Nu tänker jag försöka vagga dig till sömns Biggan.......sätt på Uneståhls band bredvid dig i sängen en gån till.......

Lägg dig ner, slappna av, slappna av genom att lyssna på hans röst så att du känner dig som om att du sakta flyter ihop med madrassen du ligger på, Andas med magen, långa djupa andetag....."se" ditt eget syresatta blod, strömma sakta men säkert genom varenda liten por i din kropp, låt det strömma genom armar, ben, ut i fingertopparna och övriga kroppen................sen sover du Biggan kompiskram.gif

Biggan_
Tack alla! smiley_small_hug.gif
Jo i natt har jag sovit med hjälp av tablett, men vilken J***a smäll man vaknade av tidigt i morse! Hela huset skakade och fönsterrutorna skallrade en lång stund! Vi har ett stenbrott rätt nära där jag bor så jag trodde först att dom laddat för skarpt, men sedan såg jag att klockan bara var 6.20 och vid den tiden spränger dom inte. Jag satte på TV:n och hörde på nyheterna att det var ett skalv. En dag till att jobba, sedan är jag ledig två dagar. Nu har jag fått ryggskott också, precis som jag inte hade nog av elände! sad.gif
God natt med er! smiley_small_hug.gif
Irene_L
Men vad jobbigt med ryggskott....hoppas att du snart blir bättre!

[attachment=28408:cc9.gif]

God natt! smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 16-12-2008, 23:40) *
Men vad jobbigt med ryggskott....hoppas att du snart blir bättre!

[attachment=28408:cc9.gif]

God natt! smiley_small_hug.gif

Tack! kompiskram.gif
Gillan
Men snälla söta, ska det vara tvunget att bli ryggskott också på grund av ett jordskalv crying.gif , som om det inte vore nog som det var. Sov så gott du kan kompiskram.gif

Aqvakul
God Morgon Biggan!

Krolliljan
CITAT (Biggan_ @ 16-12-2008, 23:28) *
Tack alla! smiley_small_hug.gif
Jo i natt har jag sovit med hjälp av tablett, men vilken J***a smäll man vaknade av tidigt i morse! Hela huset skakade och fönsterrutorna skallrade en lång stund! Vi har ett stenbrott rätt nära där jag bor så jag trodde först att dom laddat för skarpt, men sedan såg jag att klockan bara var 6.20 och vid den tiden spränger dom inte. Jag satte på TV:n och hörde på nyheterna att det var ett skalv. En dag till att jobba, sedan är jag ledig två dagar. Nu har jag fått ryggskott också, precis som jag inte hade nog av elände! sad.gif
God natt med er! smiley_small_hug.gif

[attachment=28445:Hugspic_20_9_.jpg]

Hoppas ryggskottet är bättre.
Irene_L
Jag hoppas att det är bättre med din rygg!! Jag skickar en stor styrkekram!!! smiley_small_hug.gif

[attachment=28447:hugs_118..._1506644.gif]

kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon