|
Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Zarah P
30-11-2005, 12:41
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-11-2005, 11:24) Det här är vad jag ser när jag öppnar ytterdörren! Det syns tyvärr inte på bilden att det snöar jättemycket fortfarande. -5 grader och MASSOR av pudersnö!  Vad vackert!! Men då får ni en blöt jul - för idag är det ju Anders! Eller gäller det där bara åt ena hållet?
CITAT (Zarah P @ 30-11-2005, 12:41) Vad vackert!! Men då får ni en blöt jul - för idag är det ju Anders! Eller gäller det där bara åt ena hållet?  Det gäller nog inte här uppe, här är nog alltid kallt vid juletid! Just nu är det -19 grader och ett tjockt, gnistrande vitt snötäcke!
Här töar det nu.. Såklart  Alltid ska det vara så.
*Felix matte*
01-12-2005, 19:39
-19,3 och ca 7 cm snö
Anki på Öland
01-12-2005, 19:56
+4,6 och ingen snö förståss...... Anki
vickeva
01-12-2005, 21:56
I södra Skåne, minus en halv grad, och jag hoppas bara på tööööööööööväder. Ljuvlig mild skånsk vinter, det gillar jag! Gärna lite blötdimma och svartglänsande leråkrar med pilaléer i bakgrunden. Då trivs jag!
andreas i uppsala
01-12-2005, 22:02
+2.5C och mulet i Upsaliensis
Gossen Ruda
01-12-2005, 22:16
Göteborg, +4-5, det har regnat en stor del av dan. Ett mycket kallt regn. Fast igår såg man solen.
Jag tror nästan ni fryser mer ni som har plusgrader och blött än vi med -19!  Sen snön föll känns det varmare än när det var några plus och regn. Nu känns allt som inlindat i bomull!
Nu har vi ett par minusgrader..  Så det som liksom "töade" i går har nu frysit till is.. Jag och hunden går som två skitnödiga pensionärer..
Igår kväll var det -19 grader och idag har temperaturen bara krupit högre och högre upp....just nu är det -0.1. Jag får paniiiiiiiik! Slaskar det nu så vet jag inte vad jag gör!
andreas i uppsala
03-12-2005, 16:33
ännu en dag med mulet väder och +3C
mamamaggan
03-12-2005, 16:44
CITAT (cic @ 02-12-2005, 10:20) Nu har vi ett par minusgrader.. :blink: :wacko: Så det som liksom "töade" i går har nu frysit till is.. :wacko: :blink:
Jag och hunden går som två skitnödiga pensionärer.. Skicka bilder ! Vi vill se!
*Felix matte*
03-12-2005, 19:44
-8 igår och just nu -4,1 och några cm snö.
Några plusgrader och väldigt råkallt i Stockholm idag
Och jag snubblade just hem.. Och det måste ha med väglaget att göra.. INTE alkoholhalten i mitt blod.. Appråpå mitt tidigare inlägg..
netaave
06-12-2005, 08:24
Har lärt mig ett nytt uttryck från Radio Uppland idag gråmysigt väder +3 gr.
Yin o Yang
06-12-2005, 08:29
CITAT (netaave @ 06-12-2005, 08:24) Har lärt mig ett nytt uttryck från Radio Uppland idag gråmysigt väder +3 gr. Gör inte att det känns roligare  . Jag vill att det ska vara lite minusgrader och snö. Just nu är det precis tvärtom, grått, ett par plusgrader och regn  .
+3 och grått som bara den. All snön som föll är ett minne blott
Perfekt vinterväder, 10 cm snö och - 7°. Så här får det gärna vara ända till mars!
Ett par plusgrader.. Känns som om det regnat konstant i två dagar.. Ingen snö finns det kvar. Men å andra sidan finns det inte is kvar heller!
Latmask
06-12-2005, 12:23
Ett par plus här också. Droppar från taket av all snö som smälter bort, vattnet ligger i små geggiga pölar på marken och snön ligger bara fläckvis kvar. När min lilla pojke och jag går ut så går han raka vägen till pulkan och när jag går förbi för att hämta vagnen i stället så kastar han sig ner på marken och gråter. Han älskar att åka pulka och förstår inte att man inte kan göra det om det inte finns mer snö. Halt är det också här och var. Jag går med broddar på skorna, vill inte skada bebisen i magen.
*Felix matte*
06-12-2005, 12:40
Ca 10 cm snö, 6 minusgrader och det faller några flingor  Bilden tog jag kl 12.30
Lars-Olof Arvids
07-12-2005, 08:13
Tänk om det kunde se ut som på den bilden! Men Stenungsund upplever ändå något av en sensation idag - det är UPPEHÅLL efter åtminstone två dygn med oavbrutet regn!  Olle
*Felix matte*
09-12-2005, 09:37
I väderrapporterna pratas om 20 -30 minusgrader... vi har just nu grått och -4 Otroligt vackert ute med träden tyngda av tjock frost och snö... satt in nytaget i Dagens bild.
Lars-Olof Arvids
09-12-2005, 10:57
Idag är det riktigt vackert här också, strålande sol och knappt ett moln på himlen! För den kallas väl för "sol", den där ljusa saken på himlen som vi nästan hade glömt hur den såg ut?  Tänk om detta vädret ville hålla i sig över helgen! Olle
pisanggoreng
11-12-2005, 08:07
+9 grader i Skåne idag.
Ska gräva ner lite tulpanlökar...
Anki på Öland
11-12-2005, 13:21
Så här himla tråkigt ser det ut utanför min dörr den 11 dec. +9,8 i tempratur........  Anki
andreas i uppsala
11-12-2005, 18:46
Swingtime
12-12-2005, 10:31
Idag skiner solen och himlen är blå Jippppi Temperaturen faller just nu +1
Anki på Öland
12-12-2005, 12:39
+7 och strålande solsken här med. Anki
Nu tror jag det har blivit helt knasigt med vädret!  Vaknade av att det stormade så hela huset dallrar och det är +5.6 grader ute! Snön har redan sjunkit undan så mycket att altangolvet börjat skymta fram! Man skulle kunna tro att det är mars nu och inte december!
Ingen sol i sikte i Luleå... +2° och regn.
*Felix matte*
12-12-2005, 15:40
+2,4 har snöat en del under dagen och nu på em har det börjat blåsa friskt. Snö blåste upp på fönsterrutorna, nu rinner det ner. Konstig vinter i år. Nu ska jag ut och leta efter Jenga.
Gossen Ruda
12-12-2005, 17:13
Våren har kommit till Götet, plus 8 och solsken så gott som hela dagen. Man kan dessutom glädja sig åt att solen har nått sin lägsta nivå på eftermiddagen. 15:22 gick den ner idag och samma tid en vecka framåt. Visserligen kommer den att gå upp lite senare ändå i några veckor men man får glädja sig åt varje förbättring.
andreas i uppsala
12-12-2005, 18:25
Upsaliensis: 5°C och SOL
Här har stormat hela dan, strömavbrotten har avlöst varann, gårdsplan ser ut som en skridskobana. Vart tog vintern vägen? det är bara ca.+6 grader nu.
Snöflinga
12-12-2005, 22:07
Det har, vad jag sett på T.V. stormat förfärligt oppe i Nordlandet  Är det ingen som blivit drabbad här på forumet  Här i Närke är det bara trist väder +grader och enda fördelen är att man då kan promenera utan att vara rädd för att trilla........
*Felix matte*
12-12-2005, 22:11
Efter att ha följt de senaste dagarnas väderrapporter så tappar jag än mer förtroendet för SMHI eller vem det nu är som gör prognoserna. Inte en flinga rätt har de haft Här har kommit lite snö idag och blåst en del men inget som ens hamnar i närheten av stormstyrka. Ingen halka hade vi heller trots omsväng till plusgrader... vet jag efter biltur på em. Fortfarande +1,2 (hittade inte Jenga  )
*Felix matte*
13-12-2005, 09:49
Inatt kom snön och det fortsätter snöa... har nog kommit minst 20cm. Det blåste hårt ett tag nu på morgonen men nu är det ganska lugnt Temperatur +-0 Tog detta kort genom köksfönstret... Julkänsla:wub:
Ganska typiskt tycker jag det är att ena dagen är det +5 och all snö som jag har täckt rosorna med har töat bort och nästa dag är det -5 och där står rosorna skyddslösa! Ska jag måsta ge mig ut och hämta jordpåsen i förrådet och hälla över dem?
Gossen Ruda
16-12-2005, 20:03
Igår kväll kom det nåt konstigt vitt från himlen. Det låg faktiskt kvar under hela dagen, åtminstone bitvis. Så här såg det ut vid mitt hus i eftermiddags.
mamamaggan
16-12-2005, 20:26
Läs och begrunda ni som inte bor i närheten av polcirkeln.
Snart är Julen här... Julstämning. En utflyttad Linköpingsbos dagbok, bor i norra norrlands inland 9:e December Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen? Att flytta hit är det bästa jag någonsin gjort. Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln. Vilket underbart liv. 12:e December Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle ju vara förskräckligt! Juha säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror inte att det är möjligt. Juha är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne. 14:e December Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset. 15:e December 50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera men jag tycker det verkar löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska. 16:e December Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme...Roligt.. 17:e December Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum. 20:e December Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där vita skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger idag. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Juha säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning på jobbet. Jag tror Juha ljuger också! 22:a December Juha hade rätt om att det blir en vit jul. Det föll 32 cm till av vit jävla snö inatt och det är så inihelvete kallt att det antagligen inte kommer att smälta förrän i Augusti! Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen så var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Juha att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den jävla skitstöveln ljuger!! 23:e December Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse. Är hon helt jävla slut eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det men jag tror fan kärringjäveln ljuger! 24:e December 15 cm. Snön har blivit så jävla hårt packad av snöplogen att jag bröt av skyffeljäveln. Tror jag fick en hjärtattack också. Om jag får tag på han som kör plogbilen så ska jag fanimej ta tag i pungen på han och dra honom genom snön! Jag vet att det jävla psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt..Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medans vi öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen. 25:e December God jul. 50 cm till av förbannad jävla snö!!. Blev insnöad. Tanken på att skotta får mitt blod att koka. Gud vad jag hatar SNÖ!!! Plogbilsföraren stannade till idag och frågade hur läget va, jag slog till den jäveln i huvet med skyffeln... 26:e December Fortfarande insnöad. Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla!! Och allt var HENNES idé..Hon går mig på nerverna... 28:e December Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen. 29:e December 25 cm till. Juha säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa in. Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller?? 30:e December Taket rasade in. Plogföraren har stämt mig på 1 miljon för att jag slog honom i huvet och kärringen har åkt till sin mamma... 31:a December Eldade upp hela jävla hushelvetet.. Ingen mer snöskottning här!! 8:e Januari Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig, men varför är jag fastbunden i sängen?
*Felix matte*
17-12-2005, 14:57
Har snöat hur mycket som helst, blåst och drivit, 3 minusgrader.  men inne är det varmt och gott... spela Jenga, lägga pussel och käka praliner
Snöflinga
17-12-2005, 17:18
*Felix matte*
17-12-2005, 20:37
Var ut och tog ett kort kl 20.30 , så här ser det ut hos mig och det fortsätter snöa. Plogsvängen har varit igång hela dagen. lite dålig kvalitet på bilden, tog med ´"nattinställn"
Snöflinga
17-12-2005, 23:09
Lyllos dej
Vad härligt med snö! Det snöade ganska ymnigt här i Skåne igår men det gick över väldigt snabbt och la sig inte på marken något nämnvärt. Idag har vi haft minusgrader och strålande solsken. Riktigt härligt det med!
Snöflinga
17-12-2005, 23:14
HURRA, nu har det börjat SNÖA ........ Är så glaaad
netaave
17-12-2005, 23:18
Här har det vräkt ner i ett par timmar nu. Varnas för trafiksvårigheter och E4 är mer snöig än vad som är bra, trafikmässigt sätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|