Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Lady Hamilton
Ja det låter som även ni har torka (men att granarna är bruna kan ofta bero på andra orsaker) Gräset bruka återhämta sig så snart det blir regn.
Jag vill inte önska dig en sådan åskskur som vi hade men jag önskar dig en "mildare" variant som förhoppningsvis även ger lite mer regn än vad vi fick. (Jag tycker att det är så otäckt när åskan är precis över där man bor, den kan ju slå ner!)
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hamilton @ 06-07-2006, 12:22)
Ja det låter som även ni har torka (men att granarna är bruna kan ofta bero på andra orsaker) Gräset bruka återhämta sig så snart det blir regn.
Jag vill inte önska dig en sådan åskskur som vi hade men jag önskar dig en "mildare" variant som förhoppningsvis även ger lite mer regn än vad vi fick. (Jag tycker att det är så otäckt när åskan är precis över där man bor, den kan ju slå ner!)

jo jag vet inte hur ni hadde det men jag skulle vilja haft en ritikgt åsk oväder . wub.gif
fast är det ett hård åskskur så kankse dte är mindre rooligt om det slår sönder saker .
usch jja tur det inte slåg ner nån stanns vid dig. fast vi har ju helgeå som skyddar lite som slår ner där i stället . fast mna kna alldrig vara helt säker
Rossi
Vi har närmare 30 grader och har haft så i flera dagar nu. Idag fläktar det tack och lov lite. Det ska bli varmt och fint hela månaden ut sa de på radion imorse men imorgon skulle åtminstone vi här nere i delar av Skåne få lite åska.
Magdis
Ojojoj...idag är det ÄNNU varmare! Tänk om det är så här när vi ska åka bort på semester och inte har nån som vattnar åt oss!
Alexander-VG-zon3
jag har 32c å jag kom å tänka på en sak på nord sidan är fukt 40% sen i öst ligger det på 27% i fukt å temp på 46c . man ska någ inte ha väöxterna för soligt imed fukten är låg i solen . får kankse flytta min banan å några nadra .

varför får inte jag nån åska vi komemr säkert bara få lite regn sne inget mer å sen så åskar dte i södra å västa skåne typist
Rossi
Flaxss! Åskan skulle komma först imorgon men den kanske inte når upp till dig. Vi får se!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Rossi @ 06-07-2006, 13:06)
Flaxss! Åskan skulle komma först imorgon men den kanske inte når upp till dig. Vi får se!

jo jag vet dte var i mororn men jag har en känsla av att den inte vill pressa sig upp vid den denna sida huh.gif wink.gif smile.gif å om där kommer nät bler det väl 3 små knallar å jag som ville haft ett åskoväder . men regn får vi säkert både freda,lörda så det kan ju vara bra^^
Gossen Ruda
Läget just nu på kökstermometrarna . Båda utetermometrarna sitter i skuggan på varsin vägg. Kan man leta upp en bastu och svalka sig i?

AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 06-07-2006, 15:16)
Kan man leta upp en bastu och svalka sig i?

Säg till om du hittar nån, så hänger jag med laugh.gif tongue.gif
Biggan_
31,8 i skuggan,puhhh
Jag längtar till havet, men skall iväg o jobba sad.gif

Det här ser också skönt ut! laugh.gif
Gillan
Hmm, här är det "bara " 30,7 i skuggan tongue.gif
Inne däremot är det 25 grader och det är nog första
gången den här sommaren som jag går in och " pysslar "
istället för att stanna kvar ute ohmy.gif laugh.gif

Ärligt talat, så vill jag ha lite regn nu. Inte för egen skull,
men för växtligheten. Den torkar ju ut hur mycket man än
vattnar. Och som jag sa förut, vatten börjar bli hårdvaluta
nu smile.gif
Betty
26° ute och 28° inne just nu...
kristerh
CITAT (Betty @ 06-07-2006, 16:17)

öppna fönstret/na så får du ner tempen med 2 grader wink.gif laugh.gif laugh.gif
krister
Alexander-VG-zon3
28c nu har varit över 30c i da
Betty
CITAT (kristerh @ 06-07-2006, 17:02)
CITAT (Betty @ 06-07-2006, 16:17)

öppna fönstret/na så får du ner tempen med 2 grader wink.gif laugh.gif laugh.gif
krister

Skrev fel ju, menade tvärt om... tongue.gif Har både fönster och dörrar öppna, men luften står ju nästan stilla idag! rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Pirum
Vansinnesvarmt, vaknade med nära 30C i sovrummet imorse, nu känns det ännu värre wacko.gif Förstår inte att folk står ut med att åka på SOLSEMESTER nu, känner folk som ska göra det...ojoj...själv hade jag gärna åkt till Island om jag hade haft råd. Norrland hade inte räckt ser jag på väderleksrapporterna.
Alexander-VG-zon3
är det inte nån mer än jag som tycker det är underbart skönt å kankse även haft lite varmare .
så farligt är det ju inte lite varmnt i solen bara å ska man göra nåt så får man dricka mycket å ta det lungt . i skuggan tycker jag det är rätt så skönt .
jovist man behöver vattna allt varje da å man bler trött av att jobba.men annars är dte inte så farligt alls .
helskönt väder wub.gif
Gossen Ruda
DET REGNAR.

Det har mullrat sen jag vaknade för en timme sen och jag har på div väderlekssidor sett att det ligger ett åskväder ute till havs i sydväst och som närmar sig. Det kom visserligen bara några stänk nu men himlen är härligt svart därborta. biggrin.gif
Gillan
Ja,ja, skryt lagomt du Ruda. Här var himlen skönt mörk
för en timme sedan smile.gif

Men, nu..........är den så vackert blå så wink.gif blink.gif sleep.gif .

Antagligen blir det vattenslangen idag också.

Av nån underlig anledning så är det just nu svalast i växthuset blink.gif
Där är det 22 grader, medans det är 25 ute och inne wink.gif , mysko?
Fialotta
CITAT (Evgeni @ 07-07-2006, 07:02)
Ja,ja, skryt lagomt du Ruda. Här var himlen skönt mörk
för en timme sedan smile.gif

Men, nu..........är den så vackert blå så wink.gif blink.gif sleep.gif .

Antagligen blir det vattenslangen idag också.

Av nån underlig anledning så är det just nu svalast i växthuset blink.gif
Där är det 22 grader, medans det är 25 ute och inne wink.gif , mysko?

Halloj...va mysko att det är svalare i växthuset ohmy.gif har du fläkt där kanske...men inte dumt att du kan krypa in där mellan varven då vännen...ha en mysig dag...kramis wub.gif
Rossi
Jag vaknade halvsex imorse och då var det nästan 20 grader varmt ute. Det är lite disigare här idag men varken regn eller åska än så länge.

Igårkväll vid sju/halvåtta åkte vi till stranden och badade. Det var fortfarande packat med folk och massor av människor i vattnet. Det var underbart varmt och härligt att bada.
Berith
Vi hade 33,4 grader i går, hittills årets varmaste dag. Pust... Synd att man inte orkar njuta av härligheten, det är skönare att vara inne där det är svalt.

Vid kvällsdoppet var det 34,5 grader i det solvärmda vattnet i poolen.
Alexander-VG-zon3
nu är här 24c vid 7tiden var det jätte molnig men nu är himlen blå .
Gossen Ruda
Det blev inte så mycket med regnet, knappt mätbart, men tempen ligger just nu på behagliga 22 grader. Fast med en luftfuktighet på 70% känns det nästan klibbigt. Åskan bara försvann eller tog en annan väg. Igår sa vädergubbarna att vi skulle få en tropisk natt här på Västkusten, dvs tempen aldrig under 20. Stämde faktiskt, den ena termometern visade lägst 20,5 och den andra 19,9.
AnitaO
Nu har det mulnat här och det fläktar lite.
Det är dock fortfarande 30 grader i skuggan.
Åskan mullrar ibland långt bort.

Jag får nog erkänna att jag skulle bli glad över ett litet åskregn just nu smile.gif
Magdis
Att jag en dag skulle tycka att det var FÖR varmt har jag aldrig trott! Idag blir jag till o med glad när solen går i moln. Det måste ju bero på att jag är gravid. Hjärtat orkar knappt med känns det som.
ingmet
Stockholm City: Sitter i en sval kontorslokal med air condition.. Var ute på lunchen och köpte lite mat, kändes enormt häftigt att gå ut i denna värme.. men ganska skönt att krypa tillbaka in i det svala igen. Utanför fönstret skiner nu solen, det var molningt ett tag mitt på dagen. Disigt..mmm.. en aningen.. Nu är det bara 1 timme innan det är dags att ta helg.. sen ytterligare 5 arbetsdagar innan 6 veckor semester tar vid.. Hurra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
cosmos
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif Det här händer alltid när jag varit och badat...och då menar jag simma omkring i en timme åtminstone:Jag cyklar hem och tänker;Så skönt att det är lite svalare idag...för jag känner mej sval och skön....och så lever jag i tron på detta...tills jag råkar titta på termometern...och inser att det är minst 30 grader(nästan 32 idag)!! unsure.gif
Tack alla gudar för det svalkande vattnet!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
*Felix matte*
Inget regn här... ca 26 på em biggrin.gif Skönt! wub.gif
Vill inte klaga på värmen... går in när det blir för jobbigt
att sitta under parasollen.
Alla persienner nere = svalt och skönt inomhus.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Felix matte @ 07-07-2006, 21:23)
Inget regn här... ca 26 på em biggrin.gif Skönt! wub.gif
Vill inte klaga på värmen... går in när det blir för jobbigt

rätta takter tongue.gif
skönt ute å här är nu 27c
*Felix matte*
CITAT (flaxss @ 07-07-2006, 21:29)
CITAT (Felix matte @ 07-07-2006, 21:23)
Inget regn här... ca 26 på em biggrin.gif  Skönt! wub.gif
Vill inte klaga på värmen... går in  när det blir för jobbigt

rätta takter tongue.gif
skönt ute å här är nu 27c

"Bara" +20 just nu hos mig i Kiruna biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
25c här nu jag har både dansat sol å temp dansen
*Felix matte*
CITAT (flaxss @ 07-07-2006, 21:53)

HÄR dansar de soldansen (tror jag) tongue.gif

Välj Africa Hit i listan till höger. smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Felix matte @ 07-07-2006, 21:56)
CITAT (flaxss @ 07-07-2006, 21:53)

HÄR dansar de soldansen (tror jag) tongue.gif

Välj Africa Hit i listan till höger. smile.gif

oki hmmmm tongue.gif smile.gif
inge fler hyllor då som ligger nere om man gör så
Leia
CITAT (Felix matte @ 07-07-2006, 21:36)

Önskar att jag vore där, det är den skönaste temperaturen i mitt tycke. 20-23 grader sådär är optimalt!
Det här är alldeless för varmt! (man är aldrig nöjd.... wacko.gif tongue.gif )
Alexander-VG-zon3
här är nu 23c å mulet ute
*Felix matte*
CITAT (Leia @ 08-07-2006, 09:33)
CITAT (Felix matte @ 07-07-2006, 21:36)

Önskar att jag vore där, det är den skönaste temperaturen i mitt tycke. 20-23 grader sådär är optimalt!
Det här är alldeless för varmt! (man är aldrig nöjd.... wacko.gif tongue.gif )

+26,2 på skuggsidan, luften står still.
Fläkten går på full fart...jag ska iväg till ÖB och köpa en till. biggrin.gif
Snöflinga
Här har vi nära 30, samma igår ... tillbringar stor del av dagen under duchen med nästan kallt vatten tongue.gif Vad har du för sorts fläkt "matten" Byggfläkt ? Har bordsfläktar och visst är det ganska bra för någon svalka ger det dock wub.gif
yenny
solen skiner och det är fortfarande runt en +30 här.
Alexander-VG-zon3
här är 25c å mulet inegn sol som skiner
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 08-07-2006, 12:00)
Här har vi nära 30, samma igår ... tillbringar stor del av dagen under duchen med nästan kallt vatten  :P    Vad har du för sorts fläkt "matten"  Byggfläkt ?  Har bordsfläktar och visst är det ganska bra för någon svalka ger det dock  :wub:

Jag har en sån här Golvfläkt... köpt på COOP Forum, idag ska jag köpa bordsmodell att ha på utebordet.

Min fläkt blåser rejält me kalluft, har jag den fööör nära så fryser jag tongue.gif
Gillan
Idag har vi "bara" 25 grader.
Fast jag jag vet inte om jag tycker det var värt allt dansande
igår för att få en fem minuter lång regnskur som kom för en stund sen
sleep.gif laugh.gif laugh.gif

En sån där fläkt tror jag att jag ska införskaffa. Måste vara jätteskönt
när man sitter i skuggan med en bok i händerna. Inte var den
dyr heller smile.gif
Biggan_
Nu regnar det här! tongue.gif
Det kommer jättefint och har nog hållt på en halvtimme, hittills 3 mm. Hoppas på minst 10 mm!
Temp 20,7
Alexander-VG-zon3
här regnar med nu har väl med hållit på i en halvtimme .
Rossi
Strålande sol och varmt ..... Det regnade under förmiddagen men nu är det tropisk värme igen som gäller.
Alexander-VG-zon3
här är 22regnade inann i nån timme
*Felix matte*
+27 idag... åska vid 16-tiden fick temperaturen att gå ner till +22 smile.gif

Nu mullrar det igen.... får snabba å stänga av datorn.
Castea
Det kom en ynka liten skur här på eftermiddagen. Raggarna som är här i stan just nu skulle nog behöva litet mera svalka. tongue.gif rolleyes.gif
yenny
Det har regnat här i kväll... nästan 1 mm fortfarande varmt o kvavt, bara 20 grader.
*Felix matte*
Såg inslag om raggarträffen på TV smile.gif

Åskvädret ikväll fick temperaturen att gå ner till
hör o häpna... +15 ohmy.gif sad.gif
Hoppas, hoppas att värmen återkommer imorron. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon