Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Pirum
Hagel och snö i Göteborg smile.gif blink.gif biggrin.gif

Men, plusgrader så det lägger sig nog inte.
Alexander-VG-zon3
här är verkligen varmnt nu +12c i skuggan och +18c i öst jätte varmnt är det wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Tror att vi har haft ett par plusgrader men det har kommit
så in i norden mycket snö... ser ut som i januari... vitt, vitt, vitt
vart man än tittar sad.gif
Snöflinga
Här leker vårvindarna och mamma tö sopar och sopar tongue.gif Tycker det är lite nöjsamt att titta på TV-vädret... eftersom jag på ett ungefär vet var ni bor kära vänner .... tänker på er då och tänker att nu kommer det mutter från vissa landsändar på vädertråden.... kram smile.gif
yenny
här har det varit riktigt fint idag. +6 grader och mestadels sol.
Kom en liten regnskur nu på kvällen.
Lady Hamilton
Det här har jag "sysslat" med i går och i dag
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 07-04-2006, 21:53)
Det här har jag "sysslat" med i går och i dag

Med spade ohmy.gif Var har du tongue.gif
Lady Hamilton
mad.gif Den tog grannen sedan hans gick sönder! Han är en riktig latmask! laugh.gif
Reserv
Snön stundtals vräker ner och det är 3 plusgrader mad.gif Vart tog våren vägen i år? unsure.gif
Gillan
Och här är det inte bättre. Men igår regnade det
mest hela dan, och det är ju bra för snösmältningen
om inte annat. Imorse när jag klev upp vid 6.30 var
det kritvitt ute igen. Bläää

Och nu är det så här

yenny
Här är det fint väder... större delen i alla fall.. det är ngra gråa moln som hotar mellan varven. +6 grader
*Felix matte*
Mulet +7 har vi haft igår och idag... riktigt vårväder fast solen inte behagat visa sig mer än några min. smile.gif
Kathy
Solen strålar ifrån en blå, blå himmel och det är vår ute! wub.gif wub.gif wub.gif
Tog en paus, åkte med bilden till Nacka strand, köpte mjukglass på vägen. Vi satte oss på piren och tittade på när Birka Prinsess och Ånedinlinjen åkte förbi, in mot Stockholms hamninlopp. Man såg nästan ända in till stan. Säkerligen bortåt +15 i solen. wub.gif
Kathy
Vad är det här??? sad.gif sad.gif
När man började tro att våren hade kommit, så vaknar man upp på måndags morgon, kikar ut genom fönstret och ser att det snöar . sad.gif sad.gif sad.gif
Gillan
Här ser det ...peppar..peppar.. ut som om det
kaaaanske skulle kunna bli lite.....
idag. Hoppet är det sista som dör wub.gif tongue.gif
*Felix matte*
Nollgradigt och sol... åtminstone än så länge
finns en del moln som kan komma att skymma.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Än så länge skiner solen och några plusgrader. Men halv sju imorse var det nollgradig.

Elisabeth
yla

lägger den här här för det är första blåsippan för mej i år o den finns på torpet '
där det igår va ljuvligt att sitta i solen o njuuuuta
nu på morgonen är de 2,2 plusgrader o disigt
menmen de kan ju bli bra till etfermiddan eller hur
våren är här
oroas inte
yenny
Grått och mulet är det här... +3
Alexander-VG-zon3
solen skiner det är jätte soligt överallt +10c . inget regn eller nåtinng hoppas det inte komemr mer heller
Anki V
4-5 cm blötsnö i morse när jag vaknade (Sundsvall) och altanen översnöad ....igen.

Jag som skulle prova nya högtryckstvätten i dag sad.gif

/Anki
ninnisky
Kan ni tänka er, molnen börjar skingras och det syns några blå fläckar på himlen och det är +9 grader - och detta i Göteborg!! Vi som haft regn hur länge som helst.......

wub.gif
Reserv
Inte en påskkärring i sikte, men inte undra på, +2 och strilande blink.gif jaa, strilande snö wacko.gif
CITAT (ninnisky @ 14-04-2006, 09:49)
Kan ni tänka er, molnen börjar skingras och det syns några blå fläckar på himlen och det är +9 grader - och detta i Göteborg!! Vi som haft regn hur länge som helst.......

wub.gif

Ja Solen skiner nu men var har du 9 grader. Bor ju på samma sidan stan som du men här är det bara + 7 ( på bägge sidor huset)

Elisabeth
ninnisky
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-04-2006, 09:57)
CITAT (ninnisky @ 14-04-2006, 09:49)
Kan ni tänka er, molnen börjar skingras och det syns några blå fläckar på himlen och det är +9 grader - och detta i Göteborg!!  Vi som haft regn hur länge som helst.......

wub.gif

Ja Solen skiner nu men var har du 9 grader. Bor ju på samma sidan stan som du men här är det bara + 7 ( på bägge sidor huset)

Elisabeth

bor högt så jag har närmare till solen laugh.gif laugh.gif
Betty
+2,5° grått, trist och nån sorts duggande nederbörd som påminner både om snö och regn - samtidigt... Ja ja, det blåser i alla fall inte lika jä**igt som det gjorde igår... sad.gif
Jag vill ha soligt och varmt nu - det är ju påsk ju och vi brukar ha vår grillpremiär då ju... huh.gif
Alexander-VG-zon3
+10c nu ljust ute solen är frame men ingen stekande sol . inget regn inget annat .
Lady Hamilton
CITAT (Reserv @ 14-04-2006, 10:50)
Inte en påskkärring i sikte, men inte undra på, +2 och strilande blink.gif jaa, strilande snö wacko.gif

laugh.gif Nä vi gjorde allting klart igår så vi flög hem igen
(Men jag saknade en del odlaiter.......vi var faktiskt inte sååå många på Blåkulla i går. Skärpning tills nästa år!)
Alexander-VG-zon3
ohmy.gif sad.gif nu blåser det här i ren panik grejerna dom flyer
Reserv
CITAT (Hamilton @ 14-04-2006, 15:14)
CITAT (Reserv @ 14-04-2006, 10:50)
Inte en påskkärring i sikte, men inte undra på, +2 och strilande blink.gif jaa, strilande snö  :wacko:

laugh.gif Nä vi gjorde allting klart igår så vi flög hem igen
(Men jag saknade en del odlaiter.......vi var faktiskt inte sååå många på Blåkulla i går. Skärpning tills nästa år!)

Men du måste väl ha passerat Njurunda på vägen hem, att inte du kom förbi på lite tårta rolleyes.gif tongue.gif
Reserv t.o.m. jag har varit i Njurunda. Har en väninna som kommer därifrån, så när hon tömde Mammas lägenhet så var vi en vecka där, hyrde en campingstuga. Sen dess vaknar jag till när jag hör Njurunda. Som t.ex. när dom alltid vinner på Bingolotto

Elisabeth
cic
Typ 7-8 grader och ömsom sol ömson regn.. Just det, det är april.. wacko.gif
Alexander-VG-zon3
nu är det +9c blåser än imellan åt
Hannele
Förra månaden.

Underbart solig dag för utefika och lagom blåsigt för surfare.
Islossning förra veckan, +4° i havet idag, nytt kylrekord för sonen i våtdräkten..
Det blåste ca 8 m/s, medelhastigheten ca 24 m/h, maxhastigheten 45 m/h idag.
smile.gif

Samma plats. Våren är här! smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hannele @ 14-04-2006, 19:14)
Förra månaden.

Underbart solig dag för utefika och lagom blåsigt för surfare.
Islossning förra veckan, +4° i havet idag, nytt kylrekord för sonen i våtdräkten..
Det blåste ca 8 m/s, medelhastigheten ca 24 m/h, maxhastigheten 45 m/h idag.
smile.gif

Samma plats. Våren är här! smile.gif

vilken mysig bild .vilket underbart hav wub.gif wub.gif
Hannele
CITAT (flaxss @ 14-04-2006, 20:35)
vilken mysig bild .vilket underbart hav  :wub:  :wub:

Ja, vilket privilegium att få bo en kilometer därifrån. sleep.gif
Vi har öppna landskap, åkrar och skog också.
*Felix matte*
4 plusgrader på dan och nu nollgradigt... har snöat och snöar fortfarande
Jag vill ha vårvärme så jag kan sitta ute... är sååå less det vita mad.gif

Fotade nyss .. så här ser det ut utanför mitt fönster sad.gif Notera att plogvallen är högre än bilen.

Alexander-VG-zon3
usch vad mycket snö sad.gif sad.gif nu är det +7,1c ute å klar himmel blåsten har helt slutat nu sleep.gif sleep.gif
*Felix matte*
+7 har vi haft idag på em men likt förbaskat har det snöat en hel del.mad.gif
Snösvängen har jobbat för högtryck sad.gif

Just nu +1 och hör o häpna.. Uppehåll smile.gif
linn
våren har hittat hit, trots allt rolleyes.gif (hört: "klart det inte kan bli vår när det är så mycket snö ute!")

9-12 (plus)grader idag där jag befann mig i östersundstrakterna

och igår fick jag uppleva detta års första "riktiga" regn- cyklade genom vattenpussar och andades in friskhet.andedräkten från ett nyfallet regn.
detta tillsammans med min hjärtevän

wub.gif
*Felix matte*
Äntligen har solen hittat tillbaka till oss biggrin.gif
nollgradigt än så länge.
Berith
Över 10 plus här och strålande sol! Har precis hängt ut en massa lakan på tork, dom kommer att dofta sååå gott. wub.gif
netaave
Strålande sol, lite vind, 16 gr och i trädgården säger det bara plopp plopp plopp! biggrin.gif (ej av vatten)
netaave
CITAT (Scrollan @ 09-04-2006, 15:50)
Vi satte oss på piren och tittade på när Birka Prinsess och Ånedinlinjen åkte förbi, in mot Stockholms hamninlopp. Man såg nästan ända in till stan. Säkerligen bortåt +15 i solen. wub.gif

Birka Princess kan du inte ha sett den 9/4! Då gick hon sen länge i medelhavet.
Betty
Klart/halvklart +9° i Luleå. smile.gif
*Felix matte*
Ser ut som att ingen haft väder sen 24-4 ohmy.gif tongue.gif

Nå då får jag väl berätta att vi också idag haft
och jag har legat ute i solen mest hela dan... har redan fin solbränna. smile.gif
yenny
Jo då... väder har vi haft... +10 sol blandat med mörka moln och ett jäkla blåsande!
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 01-05-2006, 21:38)
Jo då... väder har vi haft... +10 sol blandat med mörka moln och ett jäkla blåsande!

smile.gif men... väder iaf biggrin.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 01-05-2006, 21:51)
CITAT (yenny @ 01-05-2006, 21:38)

smile.gif men... väder iaf biggrin.gif

japp... det kan man kalla det för (jag känner mej nästan helt tom i skallen av all blåst) blink.gif laugh.gif
Betty
Vi har haft ett fantastiskt fint vårväder de senaste dagarna. Idag har solen strålat från en klarblå himmel och jag har städat fyra av mina rabatter så nu känns det verkligen att jag har en rygg... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon