|
Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Reserv! Ska vi ta oss en dag "Off" i morgon? Vi kan sitta och "chatta" hela dagen. Det är tveksamt om jag tar sig till jobbet med kollektivtrafiken även om jag bor relativt centralt. /Anki
CITAT (Anki V @ 18-01-2006, 22:34) Reserv! Ska vi ta oss en dag "Off" i morgon? Vi kan sitta och "chatta" hela dagen. Det är tveksamt om jag tar sig till jobbet med kollektivtrafiken även om jag bor relativt centralt. /Anki  Om man får fråga sånt... hur centralt bor du....eller inte?
andreas i uppsala
18-01-2006, 22:51
håll i er nu för här kommer vädernyheter. Jag har spenderat de senaste dagarna med att kolla på olika prognoser och det kommer bli väldigt kallt nu i helgen, men det kommer redan bli lite mildare i de södra delarna av sverige på måndag men tyvärr kommer extremkylan tillbaka fredag nästa vecka det kölden åter vänder in mot oss.
Hela europa kommer drabbas! Från Irland i väst till Ryssland i öst. Från Kiruna i norr till södra italian (inklusive korsika & sardinien) i söder. Alla kommer få smaka på frost och minusgrader
Nu jädrar har domedagsprofeten slagit till  Fast stackars ryssarna har redan kallt så det räcker, nästan 30- och ingen snö heller. Brr!!
Reserv! Jag bor nästan vid COOP-forum = Bydalen./Anki
CITAT (Anki V @ 18-01-2006, 22:54) Reserv! Jag bor nästan vid COOP-forum = Bydalen./Anki Aha, 2:ans buss som gäller då, den brukar fastna redan i Johannedal  så det vart nog en oplanerad semesterdag för dig också skulle jag tro
*Felix matte*
18-01-2006, 23:00
CITAT (andreas i uppsala @ 18-01-2006, 22:51) håll i er nu för här kommer vädernyheter. Jag har spenderat de senaste dagarna med att kolla på olika prognoser och det kommer bli väldigt kallt nu i helgen, men det kommer redan bli lite mildare i de södra delarna av sverige på måndag men tyvärr kommer extremkylan tillbaka fredag nästa vecka det kölden åter vänder in mot oss.
Hela europa kommer drabbas! Från Irland i väst till Ryssland i öst. Från Kiruna i norr till södra italian (inklusive korsika & sardinien) i söder. Alla kommer få smaka på frost och minusgrader Här är vi vana vid sträng kyla, fast den uppträder alltmer sällan numera. Det gäller att klä sig förståndigt om man ska ut.. som vi idag... täckbyxorr och jacka med varmt under
Reserv! Det är Plusbussen från Bosvedjan som gäller, den brukar inte ens försöka när det är "lite sämre" väder" Det blir nog en stärkande promenad i morgon /Anki
CITAT (Anki V @ 18-01-2006, 23:05) Reserv! Det är Plusbussen från Bosvedjan som gäller, den brukar inte ens försöka när det är "lite sämre" väder" Det blir nog en stärkande promenad i morgon /Anki Fy faen!  Ska skänka dig en varm tanke i alla fall  Klä dig varmt, och glöm inte att ha nåt på huvet, det blåser småspik ute
Snöflinga
18-01-2006, 23:08
Är luddorna historia blott eller........ jamenherreguddetmåstedevälvara .... Suck !
Gossen Ruda
19-01-2006, 13:29
Nu har ovädret börjat visa sig i götet. Visserligen bara fin pudersnö än så länge men det tätnar och blåst har det gjort ett tag. ca 3 minus. Alla Rudor som inte vill frysa om fenorna stannar nog inne ett tag.
CITAT (Snöflinga @ 18-01-2006, 23:08) Är luddorna historia blott eller........ jamenherreguddetmåstedevälvara .... Suck ! Tror jag inte de är... kolla HÄR!
Inget oväder i sikte i Luleå - än så länge. Sol och -13° = innomhusväder med andra ord...
kristerh
19-01-2006, 13:49
CITAT (andreas i uppsala @ 18-01-2006, 22:51) håll i er nu för här kommer vädernyheter. Jag har spenderat de senaste dagarna med att kolla på olika prognoser och det kommer bli väldigt kallt nu i helgen, men det kommer redan bli lite mildare i de södra delarna av sverige på måndag men tyvärr kommer extremkylan tillbaka fredag nästa vecka det kölden åter vänder in mot oss.
Hela europa kommer drabbas! Från Irland i väst till Ryssland i öst. Från Kiruna i norr till södra italian (inklusive korsika & sardinien) i söder. Alla kommer få smaka på frost och minusgrader Jag har slutat tro på meterologerna, det stämmer aldrig vad de säger för några dagar sedan sades det att södra sverige skulle få + grader i slutet på denna veckan krister
här är det kallt idag -8 och det är förädiskt halt... det är pudersnö överallt och en himla massa is under. (det han ju lagom börja smälta innan det blev kallt igen)
Lady Hamilton
19-01-2006, 14:55
-8 snö och blåst  Känns som man bor i Antarktisk Och det skulle bli värre i morgon.............. Har handlat hem mat och fotogen utifallatt det blir ström avbrott och allmänt kaos
andreas i uppsala
19-01-2006, 19:58
CITAT (kristerh @ 19-01-2006, 13:49) CITAT (andreas i uppsala @ 18-01-2006, 22:51) håll i er nu för här kommer vädernyheter. Jag har spenderat de senaste dagarna med att kolla på olika prognoser och det kommer bli väldigt kallt nu i helgen, men det kommer redan bli lite mildare i de södra delarna av sverige på måndag men tyvärr kommer extremkylan tillbaka fredag nästa vecka det kölden åter vänder in mot oss.
Hela europa kommer drabbas! Från Irland i väst till Ryssland i öst. Från Kiruna i norr till södra italian (inklusive korsika & sardinien) i söder. Alla kommer få smaka på frost och minusgrader Jag har slutat tro på meterologerna, det stämmer aldrig vad de säger för några dagar sedan sades det att södra sverige skulle få + grader i slutet på denna veckan krister så länge det inte är smhi så är det okej...
Minus 6 grader och ymnigt snöoväder har vi just nu där jag bor i Skåne. Vi kom hem för ett tag sedan och det fyker rätt mycket ute på vägarna och det var rejält halt.
-10 här i Stockholm! Och en snörök över E4 idag som gjorde att 50 bilar krockade! Såg ni det på nyheterna? Läbbigt!!! Tydligen hoppade två personer ut ur en taxi i farten och det räddade livet på dom - av bilen blev inget kvar!
*Felix matte*
19-01-2006, 21:10
-22 blåst lite och också snöat lite idag.
Gossen Ruda
19-01-2006, 22:13
CITAT (Felix matte @ 19-01-2006, 21:10) -22 blåst lite och också snöat lite idag. Jaja, du skall alltid vara värst. Här nere fortsätter pudersnöandet, 1-2 cm hittills men det riktiga snöandet har tydligen inte kommit in än.
*Felix matte*
19-01-2006, 22:16
CITAT (Gossen Ruda @ 19-01-2006, 22:13) CITAT (Felix matte @ 19-01-2006, 21:10) -22 blåst lite och också snöat lite idag. Jaja, du skall alltid vara värst. Här nere fortsätter pudersnöandet, 1-2 cm hittills men det riktiga snöandet har tydligen inte kommit in än. Inte värst idag... dotter m sambo kom hit på em och tyckte vi hade rena blidan... deras termometer visade -29.4  Kollade precis på termometern.... 26,9 minus
kerstin z5-6
19-01-2006, 22:22
27 här .... blev det nån BB tur ?
*Felix matte*
19-01-2006, 22:26
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-01-2006, 22:22) 27 här .... blev det nån BB tur ? Jasså... har ni sååå kallt där nere Jag har vilat idag...vi åker imorron förmiddag.
andreas i uppsala
19-01-2006, 22:46
-7.6 grader just nu men håll ut, bara tre dagar kvar innan mildare väder kommer in...
Gossen Ruda
20-01-2006, 07:45
Det här väl kommit ungefär en dm snö under natten men snösvängen tycks ha varit förvarnad. Lite snömodd på vägarna annars gick det bra i trafiken. Lite svårt att uppskatta snödjupet dock för det har blåst ordentligt, bakom bilen hade jag en driva på 30 cm. Fast jag undrar var mina arbetskamrater håller hus. En cyklar, en åker bil/moped och en kommer med tåg. Dom borde varit här nu.
Vi hade minus 5 grader imorse. Det var inte så kul att köra till jobbet idag. Det snöade och blåste. Jag bor på landet i Skåne och småvägarna blåser igen på nolltid. På en del av vägsträckan visste jag inte vad som var väg och vad som var åker - med DIKE emellan!!! Lite otäckt.
Jag hörde på radion att skolbussarna i flera skånska kommuner var inställda idag.
Lars-Olof Arvids
20-01-2006, 08:32
Det har kommit uppemot en dm snö i Stenungsund också. Ännu är det lite små snöflingor i luften och träden rör sig lite i vinden. -8°C visade termometern innan jag gick till jobbet från Mammas lägenhet där jag har sovit i natt. Igår kväll var jag på möte med Uddevalla akvarieförening. Bussen därifrån till Stenungsund var bara 10 minuter försenad, vilket man knappast kan klaga på med tanke på hur vägarna såg ut. Väglaget är väl inte det roligaste nu på morgonen heller, men jag hoppas verkligen att den vackra snön får ligga kvar i åtminstone några dagar!
Olle
kerstin z5-6
20-01-2006, 11:56
-32 nu på morronen -det här börjar bli långdraget verkar det som
Nu är all stadstrafik (buss) inställd i Sundsvall tillsvidare pga. "ymnigt snöfall".
Jag älskar när det är vitt och fint ute men, det börjar bli nog nu...... Som tur är så har jag en ledig dag idag och slipper oroa mig över hur jag ska komma hem.
Det är svårt att beräkna hur mycket snö som kommit senaste dagarna eftersom det "driver" men jag tror inte att jag överdriver om jag gissar på minst 40 cm.
Snösvängen har inte en chans att hinna med så det är oplogat praktiskt taget över allt.
/Anki
kristerh
20-01-2006, 15:27
Får se hur man ska ta sig hem från jobbet  det snöar diagonalt ute och mycket dessutom krister
Lady Hamilton
20-01-2006, 15:35
Och jag är orolig för hur jag skall ta mig TILL jobbet För här snöar det vågrätt! Pga all blåst
Gossen Ruda
20-01-2006, 15:42
Under dan upphörde snöfallet temporärt och övergick till duggregn. Vid -5!!! Allting blev glaserat som inte var snötäckt vilket som tur var det mesta var. Fast dom renblåsta gatstenarna på Kyrkbytorget gick att åka skridskor på. Bilen fick ispansar.
Här har det också slutat snöa (blev några cm bara mot dom paret dm som det var hotat med) men det blåser alldeles onödigt mycket fortfarande, och 7 minusgrader. Hutter!
Och jag ska se om jag kommer hem nu .... Det är väldigt halt ute och enligt uppgift dels från en kompis som ringde, dels från min man så ligger det bilar i vägkanterna.
Sen ska vi ut och fara på vägarna igen eftersom vi ska se på hockeymatchen mellan Malmö Redhawks och Skellefteå ikväll.
Yin o Yang
21-01-2006, 13:47
Här i Degerfors har vi nog fått 4-5 dm pudersnö. Skottade igår kl 13.00, igen 15.00 och en gång på kvällen  . I morse var det 2 nya dm att skotta  . Tur att det är pudersnö, för den väger inte så mycket  . Termometern visar ca -7 och det är just nu sol - vackert med andra ord  Hoppas bara att det kan få vara så här nu ett tag
Här har vi idag endast några minusgrader, men ett förbannat ihållande snöande  Igår kom det 50-60 cm snö, snöslungan vägra starta, och traktorn stod helt plötsligt med punktering  Vad göra? Jo, ut och handskotta för att hitta bilj****n, sen fortsatt skottning för att hitta vart vägen hade tagit vägen  Med andningssvårigheter och ont som faen under höger skulderblad va´det bara att ta en tur upp på hospitalet, där dom kunde konstatera att jag fått en muskelsträckning under skulderbladet och ett brustet revben framtill  Förbannade vinter, nu är man i alla fall sjukskriven några veckor framöver. Idag så fortsätter det vräka ner äcklig snö, som jag skiter i att få undan, ska försöka få tag i nån hjälpsam bonde.  Nu längtar jag till våren!!!
Anki på Öland
21-01-2006, 14:42
Här är det fortfarande ett lätt snöfall och -5,6 men det blåster av bara den fortfarande. Ser ut som sanddyner ute - på vissa ställen sticker gräset fram och på andra är det meterhöga drivor. Hur många cm snö det egentligen har kommit går inte att avgöra. Vägarna är farbara om du absolut måste ut, men det är inte roligt att köra och det går definitivt inte fort........ nu är man tacksam för snöpinnarna!! dom som står kvar och om dom syns över snövallarna.... Nu skall jag se om bilen startar och halka iväg till jobbet. Anki
Elisabeth-Västkustkolonisten
21-01-2006, 14:53
Och här i Göteborg har det just nu börjat snöa lite igen, lite lätt bara men det räcker. För dom klarar ju inte av lite snö här... Det blir ju chaos so fort det snöar.
Men det rär råkallt ute, inte trevligt. Så man kunde nästan bli lite avundsjuk på vädret uppe i Norrland. Inte är det väl så rått uppe hos er när det är bara några minusgrader?
Elisabeth
kristerh
21-01-2006, 16:07
Här i södra stockholm har det varit ca -8 grader och kraftiga snöbyar av o till, har skottat uppfarten efter gårdagens snöoväder, sedan tog jag fram spettet o hackade bort en ca 3 cm isbeläggning på hela uppfarten, har aldrig varit med om att det blir så mycket is, jag har ju grus på uppfarten, och vattnet brukar försvinna rätt fort, men nu kan man gå upp till huset igen utan att vara rädd att halka. Och motion har jag fått oxså. krister
Var just ute och kissade hunden. -15 har vi nu! Jösses.. Det är vackert som bara den. Snön är som puder och gnistrar så där fint. Det knarrar riktigt ordentligt under skorna, och om man andas in kraftigt med näsan känner man att snoret liksom fryser till..
hua... nu ska man ut i kylan och fara till jobbet -16 brrr Hndra jag hur tågen går idag
Vi har minus 13 grader här och solen är på väg att skina igenom. Det blir nog ett härligt väder!
CITAT (cic @ 22-01-2006, 00:36) ---och om man andas in kraftigt med näsan känner man att snoret liksom fryser till.. :P :rolleyes:
CITAT (Reserv @ 21-01-2006, 14:11) Här har vi idag endast några minusgrader, men ett förbannat ihållande snöande  Igår kom det 50-60 cm snö, snöslungan vägra starta, och traktorn stod helt plötsligt med punktering  Vad göra? Jo, ut och handskotta för att hitta bilj****n, sen fortsatt skottning för att hitta vart vägen hade tagit vägen  Med andningssvårigheter och ont som faen under höger skulderblad va´det bara att ta en tur upp på hospitalet, där dom kunde konstatera att jag fått en muskelsträckning under skulderbladet och ett brustet revben framtill  Förbannade vinter, nu är man i alla fall sjukskriven några veckor framöver. Idag så fortsätter det vräka ner äcklig snö, som jag skiter i att få undan, ska försöka få tag i nån hjälpsam bonde.  Nu längtar jag till våren!!! Jah, du, det var inte jag i alla fall, som skickat iväg det onda ögat  . Så hämndgirig är jag inte  . Nej skämt åtsido, stackars dig. Det har tydligen sina fördelar ibland, att vara handikappad redan innan. Då slipper man att bli utsatt för sånt här. Här kom också en hel del snö och starka vindar. Och min stackars karl fick sköta om allt själv. Och sjuk är han dessutom  . Nu är här -17,5 och alldeles vindstilla. Det ser ut att bli en vacker dag. Hoppas att du snart känner dig bättre. /Gillan
AnnammA
22-01-2006, 10:08
Sydöstra Skåne kl 10 på morg/fm: Det snöar inte, men snön är tjock och gnistrande vit. Solen har tittat fram. Kallt? Tja, ett par minusgrader kan jag väl gissa på(termometern försvann när vi bytte ut fönsterna), Grannen är ute och skottar, och mina spår sedan i går middags, då jag var runt huset till vedboden och hämtade bränne, har snöat igen, så det kom en del igår.(Skönt att vara ledig och slippa kana runt på vägarna...) Hälsn AnnA
AnnammA
22-01-2006, 10:13
CITAT (AnnammA @ 22-01-2006, 10:08) Sydöstra Skåne kl 10 på morg/fm: Det snöar inte, men snön är tjock och gnistrande vit. Solen har tittat fram. Kallt? Tja, ett par minusgrader kan jag väl gissa på(termometern försvann när vi bytte ut fönsterna), Grannen är ute och skottar, och mina spår sedan i går middags, då jag var runt huset till vedboden och hämtade bränne, har snöat igen, så det kom en del igår.(Skönt att vara ledig och slippa kana runt på vägarna...) Hälsn AnnA Tillägg: Jag var ute med bilen en runda igår eftermiddag, efter en rejäl utgrävning. Insnöad är den i dag med, men eftersom jag haft motorvärmare på går det snabbt att hitta fransyskanmed lite hjälp av borste och skrapa. AnnA
Brrrrrrrrr så kallt det är idag.Kl 8:00 var det -21°,nu har solen kommit fram och det blir väl en underbar vacker vinterdag.Termometern visar nu -13,5°
Anki på Öland
22-01-2006, 10:59
Vi har fortfarande bara -5 men när nu vinden lagt sig kommer snön - det har vräkt ner hela förmiddagen!! Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|