Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 17-12-2005, 23:14)
HURRA, nu har det börjat SNÖA ........ Är så glaaad biggrin.gif

Håller mina fyra för att ni ska få behålla det över jul wub.gif
yenny
Titta vad vi vaknade till... hoppas den stannar kvar till julen
och liite till kan det ju få snöa, fast nu är det i alla fall vitt på backen:)

stennie
Snö vid sydkysten med....underbart väder

Tiny tyckte att han kunde bada lite i alla fall !!! tongue.gif

Betty
Idag håller jag mig helst innomhus... - 25° !!!
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 28-12-2005, 12:06)
Idag håller jag mig helst innomhus... - 25° !!!

-25 ohmy.gif
vi har just nu -7,1 det är kallare än vi haft på flera dagar.
Betty
Tror det här är det kallaste vi haft på hela vintern hittills, brrrrrr.
Tur att vi fick så mycket snö på julafton, säkert en halvmeter, så trädgården har fått ett rejält värmande snötäcke i alla fall. smile.gif
Rossi
Och här i Skåne är det snökaos. (I alla fall där jag bor - det kan variera lite.) Mer snöoväder väntas in i eftermiddag/kväll/natt med kulingstyrkor och mer nederbörd i form av just snö. Just nu snöar det mycket. Jag får nog köra hem tidigare från jobbet. Vi bor på landet och det kan vara problem för mig att ta mig sista biten hem. Sen får vi se om jag överhuvudtaget kommer ut med bilen imorgonbitti eller om jag måste stanna hemma då.
ninnisky
Har varit ute och gått i skogen med barnbarnet, snart 4. Det kom några enstaka flingor och någon solglimt, men vinden gör det dock kallare än de -2 som det egentligen är just nu i Gbg!
stennie
I Trelleborg är det nu ca 10 cm snö, och mer att vänta !!!! biggrin.gif

Jag körde ett par timmar tidigre från jobb..i morgon jobbar jag nog hemmifrån !
*Felix matte*
Ca 25 cm snö och kylan har nått oss - 17.8 just nu.
andreas i uppsala
-1.8 just nu.. Efter nyår blir det plusgrader för vår del wink.gif
Magdis
Vi har firat julen i Lycksele och imorse var det -30 där! Det ringde en bekant på mobilen när vi var borta och sa att det hade snöat 1 meter här i Piteå och att han gått förbi vårt hus och det syntes knappt för all snö + att det var tidernas plogvall utanför vår garageuppfart. Han erbjöd sig att anlita en man med traktor som brukar skotta åt honom när det är väldigt mycket snö. Så när vi kom hem vid 21-tiden ikväll var det plogat på garageuppfarten och skottat en gång ända fram till dörren! smile.gif Tur man har omtänksamma vänner! Vi betalar ju naturligtvis för skottningen och det är det absolut värt...inte så kul att komma hem sent på kvällen i svinkylan med ett sovande barn i bilen och det tar några timmar att ta sig in i huset!
*Felix matte*
Såna grannar och vänner borde alla ha wub.gif Brorsan min han klippte gräsmattor och skottade snö hos sina grannar ... men när han var bortrest växte gräset högt och snön fick han ta bort själv.
Ibland så stämmer faktiskt... Otack är världens lön. sad.gif
andreas i uppsala
+2C och mulet just nu klockan 01:20 smile.gif Har just varit ute och borstat bort snö från palmer m.m

Vi upplever rena tropikerna just nu biggrin.gif Det är 6 grader varmare här än i Sète-Montpellier-Marseille just nu. 9 grader mildare än i Florens och mer än dubblet så varmt som i Rom och London, men så lever man i "tropikerna" också tongue.gif

Men med tropikerna kommer även "monsunen". Något som vi kommer få uppleva under lördag-söndag-måndag sad.gif
netaave
Så olika man upplever det här med väder, det som skåningar upplever som snökaos är vardagsmat för dom i norr.
Vindar på samma sekundmeter kan kännas som orkan vid kusten men inte så farligt i inlandet.
Luftfuktigheten gör att -30 i Gällivare inte känns så farligt men -10 i skåne är nästa outhärdligt.

Just nu har vi runt nollan här i norduppland men har säkert fått en dm snö i två olika snöbyar.
Har vänner som är på väg upp från O-hamn, hoppas dom tar dagen på sig och inte stressar, det är mycket trafik på E4 idag.
pisanggoreng
+3 grader och regn idag.

Den riktiga skånska vintern är tillbaka... sad.gif
Magdis
Mycket snö är det här men bara -4 grader. Ser ut som att man borde ut och ta bort lite snö från buskarna, eller? unsure.gif
Anki på Öland
Snöigt och fint här också ännu så länge... +4 och dropp ffrån taken...
Anki

yenny
här är det -1 och himlen är grå/vit
pisanggoreng
Nu blir det kallare igen... -4 i Skåne idag.
yenny
Det är kallare här med. -10 idag. Allt är helt vitt.
Betty
Luleå, -7° och mulet.
Betty
Solen skiner men det är - 20° kallt i Luleå idag...
anna_rispan
sex minus grader o mulet i västra sörmland.
Lady Hamilton
Sol o -18* (Kall hål i västernorrland)
ninnisky
-1,6 i Götet, grått och lite tråkigt. Det känns att det är töväder på gång sad.gif
Anki på Öland
En underbar dag med blå himmel och -3,2.
Anki
Magdis
-22 grader och MASSOR av snö i Piteå!!
*Felix matte*
-6 har vi haft på dan... nu -12 men här blåser iaf inte som det gjorde uppe på stan Brrrr!
andreas i uppsala
nu är det bara timmar kvar innan mildvädret kommer, och det kommer slå till hårt!! Vi ska få temperaturer upp emot +8 på onsdag och torsdag smile.gif
Pirum
CITAT (ninnisky @ 09-01-2006, 13:59)
-1,6 i Götet, grått och lite tråkigt. Det känns att det är töväder på gång sad.gif

Ja, SMHI hotar med regn på onsdag. Får hoppas det blir i små mängder, och att det sedan framåt veckoslutet blir kallare igen. Snön klarar ju sol några dar, men regn kan gå hårt åt den.
Inga från Närke
I morse när jag vaknade kl. 06,30 så var det -10 grader. Vid lunchtid ca 13,00 så började det blåsa och regna, Nu när klockan är 22,35 är det +2 grader men vindstilla. Snön som låg så vit och fin har packat ihop sig och blivit gråaktig.
Gubben kom hem precis nu kl. 22,50 och säger att det har börjat blåsa som he..ete och det regnar. Det var inget kul, då är snön snart borta innan jag har varit ute med kameran.
pejori
just nu vräker regnet ner här. sad.gif sad.gif
det är jättekul att rasta hundar då blink.gif blink.gif
det blåser rätt bra också, men är nollgradigt så jag kan ha öppet fönster och vädra lääänge
(är rädd för frostskador på blomorna annars) wink.gif
cic
+1 grader, lätt duggregn och sval bris.. *suck* sad.gif
Lars-Olof Arvids
Nyss var det skidväder, nu är det skitväder! Vart tog snön vägen???
Tur i alla fall att skolbussen har börjat gå efter jullovet, så att jag slipper cykla den dryga milen till jobbet.

Olle
Magdis
Ena dagen -24 grader...nästa dag +0,1 grader! Nu snöar det lite lätt också. Är det bara för att jag äntligen var ute och tog bort all snö från mina stackars buskar igår?? unsure.gif
yenny
Här rinner snön bort sad.gif jag som tyckte det var så härligt o ljust med snön... +4 grader
pejori
idag är det ingen hit att vara hundägare i Göteborg sad.gif
det blåser och ösregnar hela tiden sad.gif
kvittar vad man tar på sig, fukten och kylan kryper innanför kläderna ändå smile.gif smile.gif
ninnisky
... Gbg var öde i förmiddags. Det var bara årskollen hos tandläkaren som mig dit. Med en tusenlapp fattigare kändes regnet ännu värre sad.gif sad.gif sad.gif
Anki på Öland
Här har vi sluppit regn men +4 och blåst tär ordentligt på snön. Ser smutsigt och grått ut igen.....
Anki
Magdis
Jag blir toooookig! wacko.gif Nu är det +1 och man riktigt hör hur snön smälter bort. Man kan inte glädjas åten sån sak så här tidigt för man vet att det kommer att bli köldknäpp igen. Det blir bara så snorhalt när det blir så här.
yenny
och så bestämde det sej för att vintern den är absolut inte slut...

-3 grader
*Felix matte*
Brrr så kallt det var bilhjulen kändes fyrkantiga 22.6 minusgrader
renate
CITAT (Felix matte @ 18-01-2006, 15:09)
Brrr så kallt det var bilhjulen kändes fyrkantiga 22.6 minusgrader

Ja brrrrrrrrr så kallt ni har det i norr,här är bara -2,9° med lite blåst och jag tyckte det var kallt när jag cyklade till byn.
ninnisky
.... en göteborgare klagar på kylan när det är -1 biggrin.gif biggrin.gif - för övrigt är det grått och något i luften som liknar snö sad.gif
Anki V
Fy fanken vad det snöar i Sundsvall, och det ska tydligen fortsätt ända till på lördag.

Jag undrar om jag någonsin hittar frösådderna som jag grävt ner i en snödriva wink.gif .
När dom ställdes dit täckte jag dom med ca. 20 cm snö, nu är det minst 70 cm. Det "driver" som sjutton och all snö samlas vid min husvägg.

/Anki
Reserv
CITAT (Anki V @ 18-01-2006, 21:53)
Fy fanken vad det snöar i Sundsvall, och det ska tydligen fortsätt ända till på lördag.

Jag undrar om jag någonsin hittar frösådderna som jag grävt ner i en snödriva wink.gif .
När dom ställdes dit täckte jag dom med ca. 20 cm snö, nu är det minst 70 cm. Det "driver" som sjutton och all snö samlas vid min husvägg.

/Anki

Kan inte annat än instämma. sad.gif Och här som är så öppet driver vägarna igen innan plogbilen passerat. Ingen idé att försöka ta sig ut med bilen, jag har inte ens en aning om vart jag har min egen väg, än mindre den något större ett par hundra meter bort huh.gif Får väl ta ut två semesterdagar, det skulle juh både blåsa och snöa flera dar nu också. sad.gif
Snöflinga
Här har det snöat precis lagom så att snön täcker de förädiska isfläckarna huh.gif Det gäller att ha broddar på bakbenen tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 18-01-2006, 22:09)
Här har det snöat precis lagom så att snön täcker de förädiska isfläckarna huh.gif Det gäller att ha broddar på bakbenen tongue.gif

Men om du inte sätter i hälen först så bör du nog ha broddar även på frambenen tongue.gif
Snöflinga
laugh.gif laugh.gif laugh.gif O.K. ska tänka på det, tack för tipset .......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon