Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
ninnisky
-7 i Göteborg huh.gif sad.gif huh.gif
*Felix matte*
- 4 hos mig. smile.gif
Bee
-9.1 i Sydligaste Bohuslän.
Snöflinga
+ 1 och strålande sol här hos oss i gnällbältet laugh.gif Takdropp och Hindersmässa rolleyes.gif

Livet leker och ljuset viker c:a 16. 30 tongue.gif
ninnisky
Lika dimmigt idag som igår, inte en vindpust och -8 grader. Det får bli en pysseldag inne idag biggrin.gif biggrin.gif
yenny
här är det grått idag... 0 gradigt
Magdis
+2,3 och molnigt.
Anki på Öland
En helt underbar dag på södra Öland!! -5, strålande sol och helt vindstilla! En timmes promix med hundarna (några av dom.....) var toppenskönt. Både mössa och vantar åkte ner i fickan och solen värmde faktiskt rejält. Solen strålar så varmt att det droppar från hustaken.
Anki
andreas i uppsala
delvis soligt och +3C i Uppsala idag smile.gif
Lady Hamilton
Vi har haft VÅR-väder hela dagen, just nu är det +3!! i Januari??
Vi har normalt -15 -20 denna årstid
andreas i uppsala
officiellt +8C i Uppsala idag smile.gif Imorgon kanske vi till och med når upp mot +10C.

Tyvärr ska de bli kallare till helgen igen...
cic
-4C i jönköping just nu. Pratade just med min sambo som befinner sig i Uppsala och han sa att det regnade där.

Jag gillar att det är VINTER. Så att man verkligen känner att det blir riktig vår sen.. wub.gif
andreas i uppsala
officiellt +9 i Uppsala idag, men Lyckliga Gävle nådde tropiska +10 idag! wub.gif
Gossen Ruda
Då är väl inte 2 grader nåt att skryta med som vi haft här i Götet idag men solen sken från en blå himmel. En fantastisk skillnad mot dimman vi haft sen i torsdags.
Gurkan
Skånes västkust

Igår morse var det kallt och allt var täckt av rimfrost + dimma, vi har haft samma dimma som Rudan skulle jag tippa på. Idag har varit klart men nu är det mer dimma än nånsin och min bil, om jag tittar ut, är täckt med ett tunnt lager tårtglasyr igen. Imorrn bitti blir det skrapa - skrapa - skrapa.

Tempen har jag ingen aning om, termometern ligger hos sådderna tongue.gif men det tjocka snölagret säckar ihop mer och mer för var dag som går.
cic
När det var som varmast hade vi omkring +3-4C och solen sken från en klarblå himmel. wub.gif

Nu har vi -2,5C och det är stjärnklart.. wub.gif
Klematis
ca -10 grader i morse och samma nu på kvällen. Under dagen har det varit klart och fint väder.
Gossen Ruda
Nu på morronen är ärtsoppan tillbaka. Kan nämna att det igår var kraftig inversion över Götet med höga föroreningshalter i luften.
Klematis
Här är det kallt idag -13. Men det ser ut att bli fint väder idag. Snön ligger där den ska.
Rossi
Minus 1,1 grad imorse. Men kallare väder är på väg. Det pratas om minus 10 grader till helgen.
Klematis
CITAT (Gossen Ruda @ 01-02-2006, 07:56)
Nu på morronen är ärtsoppan tillbaka. Kan nämna att det igår var kraftig inversion över Götet med höga föroreningshalter i luften.

Har ni + grader. ärtsoppan menar du dimma eller?
Gossen Ruda
Det var någon minus i morse. Jo, dimman kallas ärtsoppa ibland.
Berith
Ärtsoppa ska väl vara på torsdagar? blink.gif

Här hade vi -4 för en stund sen och solen har gått upp. Ska ut och hugga ved snart, solen får gärna komma upp en liiiiiten bit till och värma huggkubben. wink.gif
*Felix matte*
Ärtsoppa kokade jag igår.....1 kg gula ärtor (blötlagda 12 tim) 8 hg rimmat bogfläsk
1 stor gul lök.... löken tas bort när soppan är klar.

- 2.8 just nu
Anki på Öland
Härligt strålande sol och +24 på termometern som sitter rakt i solen biggrin.gif och 3,8 på den andra.
Anki
yenny
här har solen skinit idag... snön droppar sakta bort (fast grannen sa att det blir kallt till helgen igen sad.gif )
+5 grader
andreas i uppsala
tredja dagen i rad med temperaturer över +8 i Uppsala biggrin.gif en riktigt vårig dag, syn bara att det tar slut till helgen sad.gif
*Felix matte*
Strålande sol och + 1 på norrsidan hade vi idag.

Just nu visar termometern -1,2... konstig vinter... vi borde om det vore "normalt" ha det som kallast i jan -febr = 15 - 30 minusgrader.
ninnisky
så roligt för er alla som sett solen idag biggrin.gif biggrin.gif
men vår "ärtsoppa" i Götet består - just nu 0-gradigt sleep.gif
Klematis
Här är det -11. idag har det varit Soligt hela dagen.
andreas i uppsala
+4, regn och åska idag sad.gif riktigt grått..
*Felix matte*
Så snabba vändningar... -2,4 på morgonen sol på förmiddan, sedan började det snöa så smått
termometern kröp neråt och just nu visar den -18.6
Brrr!
Berith
-9,4 för en stund sen... är såååå tacksam för att jag sitter här inne i värmen
*Felix matte*
- 23,6 ute

+ 24 inne smile.gif
Rossi
-3 grader hos mig i Skåne imorse. Det ska bli strålande solsken idag tydligen. Det ser jag fram emot!
stennie
CITAT (Felix matte @ 01-02-2006, 22:13)
Strålande sol och + 1 på norrsidan hade vi idag.

Just nu visar termometern -1,2... konstig vinter... vi borde om det vore "normalt" ha det som kallast i jan -febr = 15 - 30 minusgrader.

Man ska inte ropa hej förrän man är över ån! tongue.gif sleep.gif
Reserv
Efter över en veckas vårväder, ca.7-8 plusgrader, så kom gräsmattorna fram och va´händer? Jo, idag är det vitt och - 5.9 sad.gif
AnnammA
Nordöstra Skåne -6 kl 7.45 i morse. Nu skiner solen och snön gnistrar vit här iallafall. Här är heltäckande snö fortfarande faktiskt...
Fast på somliga ställen, såg jag i går när jag var ute och körde, hade tyvärr snön blivit brungrå...Bläh!

AnnA
Lady Hamilton
Här är det -12*och "snöblister"(=små, små snökorn som blåser i vinden)
Marken är vit med massor av is under. Men på många ställen är det även barmark
Betty
Stråland solsken och -15° i Luleå idag.
cic
-1.5C och strålande sol just nu. Det kommer nog bli varmare under dagen.
Klematis
Idag har det varit jätte fint väder solsken och ca -6.
*Felix matte*
Stoooor SOL och sjutton minusgrader hade vi smile.gif

Alfred Hitchcocks "Fåglarna" såg vi i centrum vid tre - halvfyratiden. Hundratals kråkor som flög ut från ett tak... gled runt en stund och satte sig sedan på taket igen.
Imorron tar vi en tur dit vid samma tid... hoppas få fina bilder. biggrin.gif
Klematis
-12 och solen skiner. Härligt. Det får bli en promenad idag med.
Berith
Strålande sol och just nu -10,0. Kallt... inte ens fåglarna kommer fram och äter.
LadyG
Stålande sol men bara -3 huh.gif

Skulle det inte bli rysligt kallt? Fast det hinns väl med än antar jag.
andreas i uppsala
CITAT (LadyG @ 04-02-2006, 13:00)
Stålande sol men bara -3  :huh:

tja, det är officiellt 7-8 minus i Stockholm just nu..
Gurkan
Stålande sol men bara -3 huh.gif

[....]

Exakt samma som här i Skåneland. smile.gif Underbart !!!
netaave
Minus 10 har vi haft största delen av dan, och här blir det ingen promenad idag. Brr....
LadyG
CITAT (andreas i uppsala @ 04-02-2006, 13:49)
Stålande sol men bara -3  huh.gif

tja, det är officiellt 7-8 minus i Stockholm just nu..

Nu när solen gått i moln blev det plötsligt -9 smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon