Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Alexander-VG-zon3
i natt var här en köldis det kallast vi haft på en å halv månad -9.9c . höll nästann på och frysa ijäl . på kvällen började det med -2c sedn 1-2 på natten var det -7c så jag tror bara det var -9.9c fr några timmar
Alexander-VG-zon3
då frös väl dom nya bladen i sönder i natt som hadde kommit i vår trädgård i veckorna sad.gif sad.gif
andreas i uppsala
+3 och soligt smile.gif
Berith
strålande sol! -11 i natt men bara -4 nu, vete 17 om solen tar på snön när det är så kallt unsure.gif
*Felix matte*
hos oss ... temperatur -2,1
Reserv
-3 grader och strålande sol, för en timme sen så dalade flingorna och det va´inte en öppning i molntäcket unsure.gif Jädra underliga väderskiftningar vi har blink.gif
ninnisky
-0.8 på Hisingen och ett strålande solsken. Fåglarna kvittrar som den finaste vårdag wub.gif wub.gif
Anki på Öland
-3 och strålande sol här med.
Anki
Magdis
När man tittar ut genom fönstret kan man tro att det är jättevarmt ute för solen gassar och himlen är klarblå. -6,2 grader är det dock. Härligt vårvinterväder! smile.gif
Alexander-VG-zon3
1c sen 5c i solen . solen skinner skönt wub.gif wub.gif i natt svinkalt men sen är det skönt att man ser att snön smälter
Allis
Här i sydöstra Hälsingland snöar det lätt och temperaturen ligger på 0 grader sleep.gif
Berith
huh.gif Nu har nån pillat på termostaten igen.

-12,4 just nu men solen är uppe så det kommer säkert att se skönt ut.
Alexander-VG-zon3
-9c i natt och u är det -8.8c igår på dan var det varmt i solen snön smälte för fult hoppas den gör det i da med rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif
andreas i uppsala
strålande sol och nån minusgrad men åtskilliga i den värmande solen smile.gif Snön på gator och stigar är borta och idag såg ja de första blommorna wub.gif

ninnisky
Har plockat bort ljusslingan i trädet utanför idag. Först nu har snön smält bort så att jag kom åt kabeln smile.gif
Nu är det grått och -2. Skulle visst vara snö pg sleep.gif
*Felix matte*
Solen kom på fm biggrin.gif 4 - 5 minusgrader
Berith
Nästan ljust numera när jag hämtar tidningen kl 6. Men det blåste snålkallt idag och minus 5 grader. Fortfarande hutter! huh.gif
*Felix matte*
Solen skiner Termometern visar - 21,3
AnnammA
-2 visade tempen på bilen nyss när jag skjutsade ett av barnen till skolan. Lite varmare än i går. Men det ser ut att bli solsken idag igen wub.gif . Igår eftermiddag var det ett härligt solskensväder, trots minusgraderna, och jag och två av barnen tog en härlig promenad nere vid havet.Jag hittade ett träd med nyss utslagna videkissar, så visst är våren på gång! wub.gif

Hälsn

AnnA, sydöstra Skåne vid havet.
Lars-Olof Arvids
Så har man cyklat in till Stenungsund i snöyra igen. Det är den siste februari och vintern vägrar att ge sig. Är det inte underbart? laugh.gif

Olle
Gossen Ruda
Vågrätt snöfall och precis under 0 i Götet. Fy fagerlund.
yenny
morr.. jag svor faktiskt när jag drog upp persiennerna... det snöar igen!
fast det är +3 och solen lyser lite bakom molnen
Alexander-VG-zon3
CITAT (Felix matte @ 28-02-2006, 07:33)

oj vad kallt så kallt har vi alldrig haft i skåne på vintern sad.gif sad.gif
nu är här typ värsta snöfallet plus blåser det mycket
Inga från Närke
Igår när jag vaknade var det - 15 gr. På kvällen vid 20-tiden var det bara -4 grader.
Idag är det just nu -1,8 och blåser lite gråkallt. Inget väder att stå ute och skvallra i.
Eva i Skåne
Usch ja, vågrätt snöstorm här också i eftermiddags. Det kändes som många minusgrader även om det bara var nån enstaka. Brrrr sad.gif

Men imorgon är det vårmånad wub.gif
så då är det säkert snöfritt och blommande vintergäck när jag vaknar... wink.gif
*Felix matte*
CITAT (flaxss @ 28-02-2006, 17:57)
CITAT (Felix matte @ 28-02-2006, 07:33)

oj vad kallt så kallt har vi alldrig haft i skåne på vintern sad.gif sad.gif
nu är här typ värsta snöfallet plus blåser det mycket

Men temperaturen gick upp till -8 på em... solen sken och det var sååå vackert wub.gif
Hannele
Det varierar snabbt..
Berith
huh.gif smile.gif blink.gif sad.gif rolleyes.gif vet inte riktigt vilken gubbe som passar bäst.... Det har kommit sisådär 5 cm i natt och det snöar fortfarande.
Gillan
Det här, var inte riktigt vad jag ville ha just nu sad.gif
Ok, då, klart att det är kul för dom barn som har sportlov smile.gif

Men, jag klarar mig väldigt bra utan dessa två ( minst)
dm, som kommit det senaste dygnet wub.gif

Bläääää, vart tog den däringa våren vägen ohmy.gif laugh.gif

-4 grader är det och snön vräker fortfarande ner sad.gif

/Gillan
yenny
här snöar det med sad.gif
0 gradigt
Gossen Ruda
Igår snöstorm som efterlämnade ungefär 1 dm snö. Nu idag är det tidvis solsken och nästan 5 plusgrader.
Berith
Vet inte om det går att stödja rent vetenskapligt men från och med nu räknar jag med att det vädret Ruda har ena dan får vi här nästa. rolleyes.gif biggrin.gif
Biggan_
Deprimerande sad.gif Våren dröjer
Nu när ljuset börjar återvända så vill man ha lite värme också.
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 01-03-2006, 11:45)
Vet inte om det går att stödja rent vetenskapligt men från och med nu räknar jag med att det vädret Ruda har ena dan får vi här nästa. rolleyes.gif biggrin.gif

I så fall skall du ha över plus 6 i morron för det har jag nu. laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 01-03-2006, 12:04)

Eftersom trädgården ändå inte grönskar ännu,
så kan det gärna vara vitt; ljust och vackert.
LadyG
CITAT (Birgitta P @ 01-03-2006, 12:04)

Jaa, verkligen. Jag längtar så efter värme och vår!
Eva i Skåne
VÅR vill jag ha nu när det är mars månad!!!

Igår förmiddag hade vi bart på marken, bara gamla vallar kvar. I förmiddags såg det ut så här sad.gif mad.gif .
Säkert är det många som har det mycket värre med snö, men jag är så less på det.
Enda trösten är att det nu är +3 grader.

Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 01-03-2006, 12:10)
Vet inte om det går att stödja rent vetenskapligt men från och med nu räknar jag med att det vädret Ruda har ena dan får vi här nästa.  :rolleyes:  :D

I så fall skall du ha över plus 6 i morron för det har jag nu. laugh.gif laugh.gif

Tackar! laugh.gif

Bondepraktikan, släng dej i väggen! tongue.gif
Snöflinga
Här har det yr-snöat hela natten och da'n .... Burr sad.gif Ibland (fast inte så ofta) är det en fördel att inte ha hund wub.gif Fast det är ett nöje att titta ut på alla fyrfotade vänner som hoppar, rullar runt och finner ett sant nöje i snön ..... medan ägaren kommer ihopkurande efter laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Eva i Skåne @ 01-03-2006, 13:07)
VÅR vill jag ha nu när det är mars månad!!!

Igår förmiddag hade vi bart på marken, bara gamla vallar kvar. I förmiddags såg det ut så här sad.gif mad.gif .
Säkert är det många som har det mycket värre med snö, men jag är så less på det.
Enda trösten är att det nu är +3 grader.

samma här i tisdas så hadde snön smällt fårt väggen var jätte torr å såg sommrig ut .
men från tisda till än så har det snöa dygnet runt å ska kkomma mer
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 01-03-2006, 12:10)
Vet inte om det går att stödja rent vetenskapligt men från och med nu räknar jag med att det vädret Ruda har ena dan får vi här nästa.  :rolleyes:  :D

Det sket sej direkt kan jag meddela. huh.gif -4 och fortfarande snöfall. Det når mej snart till knäna och då sitter inte dom ovanligt långt ner.

Fåglarna äter massor! Får fylla på flera gånger om dan, men så är det ovanligt många fåglar också. Undrar om grannarna har slutat mata så alla måste komma hit för att hitta nåt att äta? unsure.gif Just nu är det ett femtital talgoxar och blåmesar här, alla lika välkomna.
anna_rispan
-5,6 grader här i hos mig (Västra Sörmland) och det snöar jättemycket. Stora flingor, ser ut som en sån där prydnad man kan skaka runt "snö" i.
pejori
2-minus och ett lätt snöfall än så länge mad.gif mad.gif mad.gif
det ska komma mera ....SNÖ!!!! mad.gif wacko.gif blink.gif wink.gif
Alexander-VG-zon3
snö snös snö snö allt är vitt men plus en är ju nåt
AnnammA
-2, tidigare i morse, då barnen fick skjuts till skolan, samma trakt som "flaxx"(?)Nu förtillfället soligt, men snart snöar det väl igen, som för en stund sedan. Stora, feta flingor, som uppmanar mig till att ta en liten skottningsrunda innan jobb.

Hälsn
AnnA
Gossen Ruda
Detta förb----de dj---a snöhe----e, nu kommer det vågrätt snöfall i Götet igen. Snart dags att lära sig hur man går i ide. mad.gif rolleyes.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 02-03-2006, 19:38)
Detta förb----de dj---a snöhe----e, nu kommer det vågrätt snöfall i Götet igen. Snart dags att lära sig hur man går i ide. mad.gif rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
håller med laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 02-03-2006, 19:38)
Detta förb----de dj---a snöhe----e, nu kommer det vågrätt snöfall i Götet igen.

Götet, det finns ingen plats som heter så... huh.gif

Övergöteborgare är folk som kallar Göteborg för Götet.
Säger du Götet är du bakom flötet.

Viveka Lärn
Anki på Öland
Om det skall vara någon tröst så var det likadant förra året. Jag var i England 10-15 mars och min bil stod i Ulricehamn. Det var massor med snö och hade varit ganska många minusgrader under tiden vi var borta.
12 grader kallt 050304 klockan 9

Anki
Hannele

På Hisingen har sonen och jag handskottat den här lilla högen.
Härlig gratis-motion, jag älskar att skotta snö. wub.gif
En anledning, till högen är att jag inte vill förstöra känsliga buskar,
en azalea rök under snömassorna en vinter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon