|
Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Det kom lite muller och endel regn igår kväll, närmare bestämt 10mm.
Idag är det svalare, bara 21 grader och det känns nästan kallt.
Det vräker ner, regn och hagel och åskan mullrar i fjärran.
CITAT (AnitaGg @ 29-07-2006, 13:26) Det vräker ner, regn och hagel och åskan mullrar i fjärran.  Jaaa precis!!! Och nu ska jag passa på att städa! Och kanske baka muffins..
malin72
29-07-2006, 13:45
nu har det slutat att åska och det REGNAR härligt ute barnen springer runt i regnet
aurinko
29-07-2006, 13:53
Idag är det mulet och varmt.
Det är mulet och kvavt här. Mullrar långt borta, men tusan vet om det kommer börja regna idag heller..
Alexander-VG-zon3
29-07-2006, 17:24
här har åskat å det regnar nu elelr regnat en hel del även har dte blåsit ,mina krukväxter har blåst om kull ännu en gång . ger nsart upp
Här har det växlat mellan regn åska och sol.
Flaxss: Lägg ner dina blommor så länge det blåser sådär mycket så slipper de gå sönder i alla fall.
*Felix matte*
29-07-2006, 19:45
Återigen +23 sol från klarblå himmel och helt vindstilla. Grillat och bara njutit av att få ha det så gott
Elisabeth-Västkustkolonisten
29-07-2006, 20:01
Felix matte min gubbe satt här i bakgrunden är jag sc´rollade ner och din bild med allt got tgrillat dök upp. Och vad är det för en eklig typ som visar mig det här ? Han är ju så svag för allt grillat. Älskage att grilla mat, men nu när vi bo ri lägenhet så gör vi det ju inte längre. Hur han hann och se det? fråga int emig, men han gjorde det i alla fall och bara att han ser grillen räcker ju Elisabeth
*Felix matte*
29-07-2006, 20:06
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-07-2006, 21:01) Felix matte min gubbe satt här i bakgrunden är jag sc´rollade ner och din bild med allt got tgrillat dök upp. Och vad är det för en eklig typ som visar mig det här ? Han är ju så svag för allt grillat. Älskage att grilla mat, men nu när vi bo ri lägenhet så gör vi det ju inte längre. Hur han hann och se det? fråga int emig, men han gjorde det i alla fall och bara att han ser grillen räcker ju Elisabeth Vi bor också i lägenhet (markplan) Vi grillar så fort vädret tillåter och så gör också grannar både de som bor som vi och de en trappa upp. Proppmätt blev jag och sen la jag mig och sov i 1,5 tim  Ja du ... karlar har nog en speciell förmåga att inte missa något gott ätbart.
*Felix matte*
30-07-2006, 10:54
Sol och värme idag också
aurinko
30-07-2006, 11:05
Här med:sol och värme
Alexander-VG-zon3
30-07-2006, 17:45
här blixtar å har sig , i med åsk ovädret har det regnat nu i ca en timme å det åskar även än å regnar hårt , verkar håla i sig detta åksovädret ca20c å blåser kraftiga vindar imellan åt
ojoj vad det smällde nu tror dte slåg ner nån stans bloxtarde till å lätta VÄLDIGT mycket å huset vibrerade nu åker datornn av
Igår hade vi 25 grader som varmast, och nu är det bara 20. Känns riktigt svalt till skillnad mot den senaste tidens hetta. Fast...  det kanske är lika bra att man vänjer sej vid hettan, man vet ju inte var man hamnar till slut.
Här har det regnat sedan halv elva i går kväll. Har inte varit ute och kollat regnmätaren ännu, men antar att det kommit cirka tio mm (minst). Just nu regnar det fint och lugnt så det gör gott för trädgården. Det har dessutom åskat och blixtrat som bara den sedan i går. Stod och tittade ut från mitt fönster över havet när det drog närmre och närmre, det var vackert.
Ciczi
CITAT (ciczi @ 02-08-2006, 08:32) Här har det regnat sedan halv elva i går kväll. Har inte varit ute och kollat regnmätaren ännu, men antar att det kommit cirka tio mm (minst). Just nu regnar det fint och lugnt så det gör gott för trädgården. Det har dessutom åskat och blixtrat som bara den sedan i går. Stod och tittade ut från mitt fönster över havet när det drog närmre och närmre, det var vackert.
Ciczi Det stod i tidningen att Trelleborg hade fått 50 mm regn på 1 1/2 timme och att mängder av källare var översvämmade. I vissa källare stod det 2 meter högt vatten! Där jag bor i Skåne kom nu äntligen regnet efter två månaders i princip total torka. Vid tiotiden igårkväll började det regna och åska och det har hållt på hela natten. När jag körde hemifrån vid sjutiden hade vi fått 18 mm. Det regnar fortfarande men åskan upphörde vid halvsju imorse.
Yin o Yang
02-08-2006, 07:42
Ca 20 grader och mulet hos mig idag. Började jobba i måndags  , men det är lite lättare när vädret inte är kanonfint  . Kom i förra veckan hem från en folkdansfestival i Ungern. Där var det varmt  särskilt när man var tvungen att bära folkdräkt  . Termometern pendlade mellan 35 och 40 grader  och dessutom var det helt vindstilla hela tiden . Men roligt hade vi ändå, även om man ibland kände sig som en trasig vattenflaska. Det porlade, rann och läckte överallt  hemifrån fick vi rapporter om ett rejält skyfall - 60 mm på 2 timmar
Alexander-VG-zon3
02-08-2006, 17:07
wow vilket väder i da vaknade kl 06.05 av att himlen exploderade å huset vibrerade vet intte hur många blixtra jag har sett i da vilken åska lösupp himlen flera gånger å det har verkligen tat i i da . å regnet har ju varit skyfall hela dan här har säkert kommit ca60mm om inte mer känns det som
Vilken otrolig tur med vädret jag har haft! Varmt och soligt hela semestern...när jag bara kunde bada och lata mej!!! Och så idag...första arbetsdagen..mycket svalare...lite regnskurar! Det gjorde det mycket enklare att orka jobba igen(även om jag självklart hellre ville vara ledig alltid)!
När jag kom hem igår så visade det sig att vi hade fått totalt 43 mm regn. Inte illa! Idag skiner solen!
Idag skiner solen här också. Gårdagen var ingen höjdare då jag stod och sanerade en brunn utanför källardörren först. Allt regnandet hade dragit med sig massor av smått skit som kleggade igen brunnen vilket gjorde att källaren blev våt. Men inget förstört  . Bara lilla jag blev genomblöt av bpåde regn och svett när jag jobbade för att rensa brunnen och sedan få ut vattnet, som stod fotknölshögt i källaren. Ciczi
Och nu regnar det så det står härliga till. Det har vräkt ner hela dagen. Så allt som hade behövts i juli kommer på en enda dag Aldrig är det riktigt bra
aurinko
03-08-2006, 13:33
Här blåser det så starkt att vovvarna och jag nästan åkte med!
Anki på Öland
03-08-2006, 16:07
Strålande solsken och varmt igen. Fick 8 mm igår. Anki
Yin o Yang
04-08-2006, 08:48
Klarblå himmel, lite vind och lagom varmt  Perfekt, fast inte om man sitter på jobbet och längtar ut
Inga från Närke
04-08-2006, 08:54
CITAT (Yin o Yang @ 04-08-2006, 09:48) Klarblå himmel, lite vind och lagom varmt  Perfekt, fast inte om man sitter på jobbet och längtar ut  Vi bor ju inte så långt ifrån varandra men här finns ingen blå himmel utan den är helt grå med lite ljusare inslag. Det blåser lite men inte så farligt. Tur att man jobbar fast nu är det trist händer ingenting så dagen blir lång, är helt ensam på kontoret, telefonen är tyst. Har bara lite musik som spelar i bakgrunden när jag sitter och rättar fel i vårt Inköp/Förrådssytem.
22° , vindstilla och sol, bara små molntussar på himlen. Ännu en fin sommardag.
+ 21 och klarblå himmel. Regn har vi haft tre korta stunder på fyra veckor. Gräset har jag inte klippt sen skiftet Juni/Juli. Jag säger bara, vilken sommar! Helt otroligt underbar. Den kommer att gå till historien ( i mitt huvud ) som den där sommaren när vi trodde att vi bodde vid medelhavet Förutom att jag lider med naturen, så kunde det inte varit bättre Man är ju sig själv närmast och min kropp älskar värme
Alexander-VG-zon3
04-08-2006, 11:11
här är dte nu +20c lite mulet ute i natt var det svinkallt gick ner till +10c . men hoppas det bler värmare i da
Hej Inget regn i Lugnås Växlande molnighet. Varmt när solen är framme! Bra torkväder till tvätten Ikväll blir det grillat och ett glas vin man har ju semester MVH Catarina
En härlig sommardag. Sol och 24 grader.
Alexander-VG-zon3
04-08-2006, 14:11
25,8c här soligt å varmnt men en molnighimmel
Alexander-VG-zon3
04-08-2006, 16:03
nu ska det säkert bli oväder trädne börjar att svaja å himlen är mörk
Fortfarande inget regn Tvätten har hunnit torka! Solen visar sig, har precis ätit grillat nu är de bara vinglaset som fattas  MVh Catarina
Alexander-VG-zon3
05-08-2006, 12:36
känns som om det är alltid oväder här bara åska å regn å blåst , juts nu tar vindarna i i allt å blåser på . fast imellan åt då dte inte kommer hårdavinddar är dte varmnt å skönt nu 24c å molnig himel
Vi har fortfarande runt 30 grader - 28,9 som mest idag. Hur länge ska det hålla på så här? Inte en vindpust... inte en droppe regn... Och det är bara 17 veckor till 1 advent.
Alexander-VG-zon3
05-08-2006, 20:42
CITAT (Berith @ 05-08-2006, 21:41) Vi har fortfarande runt 30 grader - 28,9 som mest idag. Hur länge ska det hålla på så här? Inte en vindpust... inte en droppe regn... Och det är bara 17 veckor till 1 advent.  det ändras snabbt
*Felix matte*
05-08-2006, 20:51
Vi har haft sol och värme utan avbrott sen den 26 juli Igår +25,9 på em.. idag 24 -25. Känns skönt när det fläktar lite ibland, annars orkar man inte ens sitta under parasollen utan att ha fläktarna igång. Jag vattnar gräsmattan i en tim varannan dag. Gräset är inte grönare hos grannen
Lady Hamilton
05-08-2006, 21:01
 Oj! Kan du vattna gräsmattan. Det törs inte vi.......vill inte riskera att bli utan vatten. Här är det så torrt och inget regn i sikte  Nu har bönderna släppt korna på åkrarna som de odlar säd på............det kommer ändå inte att bli någon skörd.
*Felix matte*
05-08-2006, 21:05
CITAT (Hamilton @ 05-08-2006, 22:01)  Oj! Kan du vattna gräsmattan. Det törs inte vi.......vill inte riskera att bli utan vatten. Här är det så torrt och inget regn i sikte  Nu har bönderna släppt korna på åkrarna som de odlar säd på............det kommer ändå inte att bli någon skörd. Kan och kan... har inte frågat om lov Men allvarligt talat så tror jag inte att det råder vattenbrist här i norr. Iaf så har jag varken hört eller läst något sådant... så imorron kväll sätter jag mig igen och vattnar... idag har bara krukorna fått rotblöta.
Lady Hamilton
05-08-2006, 21:10
Här är det så torrt att träden antagit höstfärger och tappar bladen  Och gräsmattorna är brunbrända.................
*Felix matte*
05-08-2006, 21:12
CITAT (Hamilton @ 05-08-2006, 22:10) Här är det så torrt att träden antagit höstfärger och tappar bladen  Och gräsmattorna är brunbrända................. Va trist Sommar och grönska vill vi ju ha lääänge än.
Snöflinga
06-08-2006, 17:26
Här är det 29 grader och vindstilla, strålande sol, PHU  slokande växter så det blir till att slangvattna ordentligt i kväll ... massor med nyckelpigor... inga bladlöss ... många humlor också som lägger sig att dö i solrosorna
Hej sol från en klarblå himmel idag med så underbart härligt. MVH Catarina
Mulet och blåsigt, men inte kallt. med lite tur så kanske vi får regn i kväll, jag håller tummarna så de blånar!
Alexander-VG-zon3
06-08-2006, 18:19
26c blåser lite i mellan men annars soligt å varmnt å blåhimmel
CITAT (Betty @ 06-08-2006, 19:11) Mulet och blåsigt, men inte kallt. med lite tur så kanske vi får regn i kväll, jag håller tummarna så de blånar!  Inte hjälpte det att hålla tummarna och hoppas på regn...  det blev inget regn - och inte blir det idag heller för solen skiner, det är ganska blåsigt och 25° varmt. Såg på vädret på 4:an igår kväll att det inte blir nåt regn de kommande dygnen heller. Så nu ska jag gå ut och fylla vattentunnan med iskallt kranvatten och så blir det till att vattna ikväll igen.
Alla lovande regnmoln som har rört sig österut över Sverige har upplösts då de har nått havet och jag har blivit utan. Torkan är vidrig! JAG VILL HA VATTEN FRÅN HIMLEN!!!!!! Mulle
Ophelia
07-08-2006, 18:20
Här börjar det mulna på minsann Enligt vädergudarna på Svenska Dagbladets vädersida så ska det bli regn i natt. Måste ändrats sedan tidigare idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|