|
Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Alexander-VG-zon3
21-09-2006, 11:35
lite skillande gör det någ men här nu är behaglit väder .hoppas det håller sig så här nu
8 grader och duggregn....kallt o ruggigt!
19,7 grader, soligt och vindstilla. Helt fantastiskt så här i slutet på september
Nämen, jösses?! Och här som det är nästan 20 grader varmt.
Tror jag emigrerar här går gränsen för vad man ska orka med men som vanligt så glömmer man väl fort... solen visar sig och snön försvinner, då minns jag bara fina dagar
CITAT (askar @ 21-09-2006, 18:14) Lite svalka till er som svettats i värmen  vi har +0,6 Så här såg det ut när jag klev upp för en stund sedan (fotat kl 17.50 idag)  :( :(  Jag kan inte med min vildaste fantasi påstå att jag svettas, men jag njuter Men det där Agneta  , tar väl priset  . Om inte annat så påminner det en om vad man inom en kanske snar framtid har att vänta  ( fast jag hoppas att det dröjer )
CITAT (Evgeni @ 21-09-2006, 18:21) Jag kan inte med min vildaste fantasi påstå att jag svettas, men jag njuter Men det där Agneta  , tar väl priset  . Om inte annat så påminner det en om vad man inom en kanske snar framtid har att vänta  ( fast jag hoppas att det dröjer ) Förstår att du njuter... jag ska iaf lägga mej på soffan igen och "låtsas som det regnar"
CITAT (askar @ 21-09-2006, 18:24) CITAT (Evgeni @ 21-09-2006, 18:21) Jag kan inte med min vildaste fantasi påstå att jag svettas, men jag njuter Men det där Agneta  , tar väl priset  :lol: . Om inte annat så påminner det en om vad man inom en kanske snar framtid har att vänta  ( fast jag hoppas att det dröjer ) Förstår att du njuter... jag ska iaf lägga mej på soffan igen och "låtsas som det regnar"  Gör du det, så går jag ut en stund igen ( om man törs säga nåt sånt i det här läget  ). Ha det gott i soffan i alla fall
Alexander-VG-zon3
21-09-2006, 18:14
CITAT (askar @ 21-09-2006, 18:14) jadu tur man bor i skåne vilket väder här i da ppå nord sidan har det var 25,5c . jag ska alldrig bo högre än skåne
Hej Du "askar" varat bor du egentligen, Sibirien eller Skoja bara, så mycket snö redan, phu.. vilken lång vinter ni får. Här har vi underbart väder med sol och varmt, grad antal vert ja inte, men de går att gå med t-shirt, och då svettas man och detta fina väder har vi i lugnås, vid vänern, utanför Mariestad MVH Catarina
andreas i uppsala
21-09-2006, 20:41
har sagt det i flera år Agneta.. vad sjutton gör du där uppe egentligen?!? SMHI "varnar" för hösommarvärme i Syd och mellan-sverige nu i helgen
CITAT (andreas i uppsala @ 21-09-2006, 21:41) har sagt det i flera år Agneta.. vad sjutton gör du där uppe egentligen?!? :blink:
SMHI "varnar" för hösommarvärme i Syd och mellan-sverige nu i helgen :D Ja säg de du Fast allvarligt talat.... jag trivs ju här... för det mesta men inte just nu... det är därför jag håller soffan sällskap mesta delen av dagen  jag ser inte snön därifrån och så har jag feber nu så jag skulle inte kunna vara ute ändå. Pratade med en av syrrorna där på em...hon var ute i bara linne solen sken... jag blundade och kunde se hur fint ni har det.
En olycka kommer sällan ensam brukar man visst säga. Först kom snön och så feber ovanpå det... Stackars dig Agneta, Krya på dig!
CITAT (Betty @ 21-09-2006, 23:14) En olycka kommer sällan ensam brukar man visst säga. Först kom snön och så feber ovanpå det... Stackars dig Agneta, Krya på dig! Tack men feber har jag haft av och till ett tag nu... förkylningstider.
Lady Hamilton
21-09-2006, 22:29
Jag tycker att vi har tur vi som får uppleva 4 årstider  Det är ju det som gör sverige till "sverige"  Evig sommar, usch!..........nä, då kan man lika gärna flytta till något medelhavs land i stället
Alexander-VG-zon3
22-09-2006, 09:17
CITAT (Hamilton @ 21-09-2006, 23:29) Jag tycker att vi har tur vi som får uppleva 4 årstider  Det är ju det som gör sverige till "sverige"  Evig sommar, usch!..........nä, då kan man lika gärna flytta till något medelhavs land i stället medelhavet har inte heller evig sommar men längre å mildare vinter . nu hos mig är det +18c pånord sidan solen skiner från en blå himmmel
Jag är också väldigt glad över att vi har fyra årstider. Jag skulle inte vilja vara utan någon av dem.
Vi har varmt och soligt här idag.
Alexander-VG-zon3
22-09-2006, 09:25
CITAT (Rossi @ 22-09-2006, 10:19) Jag är också väldigt glad över att vi har fyra årstider. Jag skulle inte vilja vara utan någon av dem. jo det är trevligt med sånna men vinter kunde vara lite kortare plus hålla sig runt -5c och -10c som lägsta sen plus snö fritt . då hadde dte varit perfa för mig
Fyra årstider, tja... jag skulle vara nöjd med bara sommar (tror jag) Men inte snö i september fast igår kväll var det riktigt julkortsmysigt ( man måste ju försöka se något positivt också i det trista) Någon som såg fyrans morronprogram, i väderraporten strax före åtta visade de min fina bild.
Norra Norrbottenskusten just nu: Tunnt molntäcke, solen kämpar på och försöker tränga sig igenom - hoppas den lyckas. Ingen värme att tala om här inte, bara +7°.
Lars-Olof Arvids
22-09-2006, 09:58
CITAT (Evgeni @ 21-09-2006, 18:21) Men det där Agneta  , tar väl priset  . Om inte annat så påminner det en om vad man inom en kanske snar framtid har att vänta  ( fast jag hoppas att det dröjer ) Vadå? Vi i södra halvan av Sverige ska väl inte ha någon vinter i år???  Här är ju sommar! (Agneta, du vet väl hur sydsvenskar reagerar när det kommer snö?  ) Olle
CITAT (askar @ 21-09-2006, 18:14) Jisses! Och här nere i Skåne var jag ute och spelade golf i kortärmat igår ...
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-09-2006, 10:58) CITAT (Evgeni @ 21-09-2006, 18:21) Men det där Agneta  , tar väl priset  :lol: . Om inte annat så påminner det en om vad man inom en kanske snar framtid har att vänta  ( fast jag hoppas att det dröjer ) Vadå? Vi i södra halvan av Sverige ska väl inte ha någon vinter i år???  Här är ju sommar! (Agneta, du vet väl hur sydsvenskar reagerar när det kommer snö?  ) Olle Har man ju hört några ggr Jag unnar er verkligen att slippa detta elände.. fick jag välja så hade jag sommar året om eller åtminstone 10 av 12 och precis nu bryter solens strålar fram mellan tjocka moln
CITAT (Rossi @ 22-09-2006, 11:03) Jisses! Och här nere i Skåne var jag ute och spelade golf i kortärmat igår ... Avis är jag  men jag unnar er alla fortsatt fint väder. Pratade med ett par av syrrorna... bor i Uppsala och en bit norr om... de gick ute i bara linne vid sextiden igår kväll samtidigt som det snöade här.
Fast när vi väl får snö här nere så tycker jag att det är jättemysigt! Nu i vintras hade vi ovanligt mycket snö under ovanligt lång period. Den här bilden är från i vintras hemifrån oss.  Fastän vi inte får så mycket snö och även om termometern visar plusgrader så kan här vara kallt som poker. En sån där blöt kyla som går genom märg och ben. Blåsten är inte nådig .....
CITAT (Rossi @ 22-09-2006, 11:15) Fastän vi inte får så mycket snö och även om termometern visar plusgrader så kan här vara kallt som poker. En sån där blöt kyla som går genom märg och ben. Blåsten är inte nådig ..... Motsatsen till vår torra kyla - som inte alls känns så kall trots högre antal minusgrader...
CITAT (Betty @ 22-09-2006, 11:37) CITAT (Rossi @ 22-09-2006, 11:15) Fastän vi inte får så mycket snö och även om termometern visar plusgrader så kan här vara kallt som poker. En sån där blöt kyla som går genom märg och ben. Blåsten är inte nådig ..... Motsatsen till vår torra kyla - som inte alls känns så kall trots högre antal minusgrader... Precis. +10 grader med fuktig blåst känns kallare än -10 grader torr, vindstilla luft.
Visst, Skånsk vinter är en pina emellanåt ... slask o blöta skor, dimma och regn, motvind och snöblandat regn ... om vartannat. Men det känns avlägset idag när solen vräker ner och det är +23 grader !!!
CITAT (Gurkan @ 22-09-2006, 11:49) Visst, Skånsk vinter är en pina emellanåt ... slask o blöta skor, dimma och regn, motvind och snöblandat regn ... om vartannat. Men det känns avlägset idag när solen vräker ner och det är +23 grader !!!  Mmm, det är underbart väder! Imorgon ska vi stiga upp halvsex och åka och spela golf i soluppgången. Igår spelade vi fram till halvåtta på kvällen när solen gick ner. Det är underbart!!!!! Jag hade gärna åkt iväg och spelat ikväll också men vi ska ha gäster imorgon så det måste förberedas lite.
Här är det sol och 20 grader idag, samtidigt som det är frisk luft. Jättehärligt!
Alexander-VG-zon3
22-09-2006, 22:25
har häldre än skånks vinter än ha frost å snö redna nu . här har varit en jätte varm å skön dag i da
kom på en sak jag räknade månaderna rätt här i skåne har vi 3-4månader med frost i norra delen är där 7-8månader med frost om jag har räknat med allt kankse inte ritikgt helt men om man räknar med dom sista järnnätterna så är jag ändå glad att bo här nere fast vi får allt snö sent å barfrost å regn å dimma å rälit . dte är bara tänka tillbaka tiull denna somar och göra det bästa av det
Vaknade för ett par timmar sen till blå himmel och strålande solsken, men -1° ... Ser ut att bli en vacker men kall höstdag idag.
Sol +2,6
nattens lägsta -1,6
Alexander-VG-zon3
25-09-2006, 09:11
himlen blå solen framm +17c i natt 10,4c som lägst
Anki på Öland
25-09-2006, 09:40
Klarblå himmel och +19,6 Anki
17 grader i skuggan, sol från en molnfri himmel underbart. Helgen har vi haft sommar och sol MVH Catarina
20.5, klarblå himmel.. Och jag ska åka och jobba nu.  Men det var ju lika ljuvligt i helgen!
Alexander-VG-zon3
25-09-2006, 19:20
23,5c i da å det har varit soligt och en klar blå himmel men på onsda slutar sommaren för mig känns det som så på onsda bler det höst men kankse ne varmhöst
Första gråa råa höstdagen med bara 14 grader. Wow vilken september det varit, med sol och varmt och runt 23-25 grader hur många dar som helst. Härligt! Men usch så mycket mygg det är, har myggbett på de mest otroliga ställen.
CITAT (Berith @ 26-09-2006, 09:20) Första gråa råa höstdagen med bara 14 grader. Wow vilken september det varit, med sol och varmt och runt 23-25 grader hur många dar som helst. Härligt!
Men usch så mycket mygg det är, har myggbett på de mest otroliga ställen. :huh: Myggbett??? Minns knappt hur såna känns...  Tycker att det under den här kanonfina sommaren och hösten har varit alldeles (eller i alla fall näst intill) myggfritt.  Det har knappt kläckts några mygglarver i denna värme och torka. Om jag skulle summera vädret lite som hastigast så kommer jag fram till att vi hade en enda regndag i juni, likadant var det i juli och augusti - alltså tre regn på tre månader! Vi har haft en ovanligt varm och skön sommar.
CITAT (Betty @ 26-09-2006, 11:34) CITAT (Berith @ 26-09-2006, 09:20) Första gråa råa höstdagen med bara 14 grader. Wow vilken september det varit, med sol och varmt och runt 23-25 grader hur många dar som helst. Härligt! Men usch så mycket mygg det är, har myggbett på de mest otroliga ställen.  Myggbett??? Minns knappt hur såna känns...  Tycker att det under den här kanonfina sommaren och hösten har varit alldeles (eller i alla fall näst intill) myggfritt.  Det har knappt kläckts några mygglarver i denna värme och torka. Om jag skulle summera vädret lite som hastigast så kommer jag fram till att vi hade en enda regndag i juni, likadant var det i juli och augusti - alltså tre regn på tre månader! Vi har haft en ovanligt varm och skön sommar.  Vi har också haft en myggfri sommar, det är nu (ett par veckor) när fukten kommit tillbaka som dom --- fått liv igen.  Myggor är små en och en, men nu ser man dom stora stimmen genom fönstret, som förresten behöver putsas. Solen har kommit fram igen, och med skavigt samvete (usch vilka trådar ni skapar  ) ska jag göra sikten ännu bättre.
Lars-Olof Arvids
26-09-2006, 12:47
CITAT (Betty @ 26-09-2006, 11:34) Myggbett??? Minns knappt hur såna känns...  Tycker att det under den här kanonfina sommaren och hösten har varit alldeles (eller i alla fall näst intill) myggfritt.  Det har knappt kläckts några mygglarver i denna värme och torka.  Nej, det har inte varit lätt att hitta mygglarver att mata akvariefiskarna med denna sommaren! Knappast några myggor heller, men däremot knott på kvällarna. Igår var jag ute i skogen och plockade lingon - jösses vad mycket fästingar det var! De trivs tydligen i detta sommarvädret, för de kröp på händerna hela tiden! Olle
Gossen Ruda
26-09-2006, 19:18
Regnet har nått Götet!!!! Regn och regn förresten, några droppar har fallit. Fortfarande nästan 20 grader varmt och klockan är över 8 och det är den 26 september!!!
Lars-Olof Arvids
27-09-2006, 07:16
Det måste ha varit lokala droppar, för i Stenungsund har jag inte märkt något regn. Men idag kanske det kommer, för det ser ganska mulet ut. Här är 16°C redan vid 8-tiden på morgonen, när det är tre dagar kvar till oktober! Olle
Gossen Ruda
27-09-2006, 07:25
Det kommer, det kommer. Några mer stänk har det kommit under natten men just nu öser det ner här på jobbet. Tur att taket håller tätt.
Lars-Olof Arvids
27-09-2006, 07:56
Ja, nu har regnet nått hit också! Olle
Alexander-VG-zon3
27-09-2006, 08:14
i natt 8c och nu ingen sol å dimma ute nu är det 11c
Alexander-VG-zon3
27-09-2006, 16:09
nu har dte össregnat i över en timme här har kkannske slutat nu men kaltt å ruggit i da nu är tempen på +14c å vithimel å lätt dimma ute
Anki på Öland
27-09-2006, 21:48
Här har solen lyst hela dagen och det är fortfarande 15,4 grader. Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|