Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
stina
Ja ni har väl mesta sommarvädret just nu! Vi har varmt, strax över 20 grader, men det kommer sådana hiskeliga regnskurar emellan så allt flyter! ohmy.gif Gräset står vadhögt på landet, men det hinner inte torka upp så det går inte att klippa. Får väl bli lie så småningom...
malin72
ojojojoj vad åskan går här nu så jag stänger av datorn igen då sad.gif
det har regnat så mycket att husen runt om fått skador vatten i källare mm samma som förra året...en del ska sälja sina affärer mm för dom kan ju inte hålla på och ha stängt 4 månader för vatten skador varje år sad.gif sad.gif helt sjukt vad vatten det kommer när det väl gör det wink.gif
*Felix matte*
SOL idag också och 21,8 plusgrader... luften stod stilla så det kändes som
+40 minst.
Har lovats (hotats med) regn till på onsdag. sad.gif
LadyG
CITAT (stina @ 27-08-2006, 21:29)
Ja ni har väl mesta sommarvädret just nu! Vi har varmt, strax över 20 grader, men det kommer sådana hiskeliga regnskurar emellan så allt flyter! ohmy.gif Gräset står vadhögt på landet, men det hinner inte torka upp så det går inte att klippa. Får väl bli lie så småningom...

Köp en get biggrin.gif

Fast hur man vinterförvarar en sån är mer än jag vet ... får man ha den på balkongen? smile.gif
Hannele
Det har väl regnat närmare 40 mm hos oss, den nya Götatunneln stängd.

Bild: Mikael Kivi
Anki på Öland
Vi hade gråmulet i morse men uppehåll - på eftermiddagen sken solen varmt och gott igen.
Anki
Lady Hamilton
CITAT (LadyG @ 27-08-2006, 21:41)
Fast hur man vinterförvarar en sån är mer än jag vet ... får man ha den på balkongen? smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

(Inget jag skulle rekommendera.......)
Gillan
Den där geten, den skulle jag också behöva nu laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Och ja, jag vet, ....jag lovade att jag skulle förööööööka låta
bli att gnälla om det skulle bli mycket regn sleep.gif . Och jag vet inte
om jag direkt gnäller nu heller, men jag skulle inte gråta om det
slutar regna om jag säger så wink.gif

150 mm regn på två veckor känns som om det räcker för ett tag
unsure.gif tongue.gif
LadyG
Getter är sympatiska, vattenfasta och klipper gräsmattan kort, samtidigt som de tillhandahåller gödsel och rensar rabatterna. smile.gif

Och de är mindre åskrädda än jag, det dundrade duktigt i går kväll men nu är det bara mulet och ser ut som om det skulle kunna spricka upp och bli soligt när som helst. 19,2 grader rapporterar termometern glatt och det är helt perfekt!
Magdis
Idag känns det lite mer som höstsol trots att det är 20,5 grader. Lite blåsigt...höstvindarna kanske.
Alexander-VG-zon3
här är det bara ca15-16c och det blåser å regnar å är molnigt
fruberglund
Regn, regn och åter regn.

Visst, när det var som varmast så ville man ju ha regn men hallåååååå, nu börjar det faktiskt bli löjligt tongue.gif

Vill ha lite sol nu så tomaterna ute hinner mogna, nu är det ju snart faktiskt höst. Kan väl få fint sista veckan i augusti i alla fall wub.gif
yenny
Nu dundrar det på här igen.... ser kolsvart ut så när som hälst kommer nog regnet. +19
Alexander-VG-zon3
CITAT (fruberglund @ 28-08-2006, 11:46)
Regn, regn och åter regn.

Visst, när det var som varmast så ville man ju ha regn men hallåååååå, nu börjar det faktiskt bli löjligt tongue.gif

Vill ha lite sol nu så tomaterna ute hinner mogna, nu är det ju snart faktiskt höst. Kan väl få fint sista veckan i augusti i alla fall wub.gif

säger samma jag vill med att dom sista paprikorna å äggfrukterna ska mogna .
kanns redna som höst nu när björkarna börjar bli gula
Magdis
Och nu vart det hett igen..puh. På med bikinin! smile.gif
Lady Hamilton

i allafall en kortare tur............
yenny
CITAT (yenny @ 28-08-2006, 12:33)
Nu dundrar det på här igen.... ser kolsvart ut så när som hälst kommer nog regnet. +19

Nu har det regnat 22mm på knappt en timma.
LadyG
Ja det var en plötslig skur. Som om någon vänt upp och ner på en spann över stan.
Anki V
Det är tur att man inte är åskrädd! laugh.gif
Nu blixtrar det och smäller samtidigt i Sundsvall.

Det finns nog en stor del häxa i mig eftersom jag tycker det är mysigt laugh.gif laugh.gif

/Anki
Anki på Öland
Här har solen lyst idag men det har blåst lite.
Anki
*Felix matte*
Sol och +20 igår.... vid 16-tiden kom en regnskur som gav 2,5 mm
var jätteskönt eftersom det var absolut vindstilla... nästan som dusch.tongue.gif

Just nu +12 och dimma. smile.gif

(nattens lägsta +9,2)
Gillan
Och jag blev bönhörd igår. Molnen sprack isär och solen lyste
mesta delen av dagen. Och idag ser det ut att fortsätta vara
vackert. Det är bara att tacka och ta emot tongue.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
är det fler än jag som har svin kalla nätter i natt var det ända ner till +7,9c . och nu är det ca+15c och vind stilla
Betty
CITAT (Evgeni @ 29-08-2006, 07:20)
Och jag blev bönhörd igår. Molnen sprack isär och solen lyste
mesta delen av dagen. Och idag ser det ut att fortsätta vara
vackert. Det är bara att tacka och ta emot tongue.gif  :wub:

Tänk så tvärt om det kan vara. Jag känner mig bönhörd idag - för att det regnar här. smile.gif Det är grått, rätt så blåsigt och så duggar regnet på lite så där lagom. Känns riktigt mysigt faktiskt smile.gif

Igår sken solen hela dan - precis som den har gjort med nåt ytterst enstaka undantag hela sommaren här uppe i Norrland. smile.gif
Lady Hamilton
+14* som lägst i natt och REGN! 63mm på 10 timmar. Nu är det +22*i skuggan o sol
Magdis
REGN! Iallafall litegrann. Nu är det mulet och 18,5 grader. Får se om det blir en helt mulen dag eller om solen tittar fram igen. Gör den inte det så tror jag det blir sommarens första dåligt-väderdag här.
Magdis
Haha! nu ser jag solen! Men det blir nog bara en liten glimt...men ändå! biggrin.gif
Anders zon 1
Regn, regn, regn och åter regn utan en enda solglimt idag, plus lite åska också. Börjar bli hjärtligt trött på det här vädret nu. Här har det regnat var och varannan dag hela augusti. Solen har man inte sett mycket av annat än enstaka dagar. Och resten av veckan ska det komma regnskurar och till helgen hotar meteorologerna dessutom med ännu mer regn (till skillnad från nu alltså......) och i nästa vecka RIKTIGT ruskigt väder i samband med ett lågtryck - förstår inte riktigt hur det kan bli mycket värre än nu! Fast det kan naturligtvis börja blåsa också - just nu är det ganska vindstilla......
*Felix matte*
Mulen dag och tidvis regn... sammanlagt 7mm
men vi har ändå just nu +13,8 smile.gif
Anki V
CITAT (Hamilton @ 29-08-2006, 13:56)
+14* som lägst i natt och REGN! 63mm på 10 timmar. Nu är det +22*i skuggan o sol

Äntligen!!
Tack Hamilton för informationen laugh.gif

Från midsommardagen har jag totalt mätt upp 13 mm t.o.m i söndags. Det finns en liten chans att det regnat lite mer men dunstat bort ur regnmätaren.

Mycket efterlängtade 63 mm laugh.gif !!
/Anki
kerstin z5-6
här med .. och varmt på nätterna är det fortfarande ...
men regnet var bra för växterna -nu ska det tydligen bli + 20 resten av veckan igen smile.gif
Pjater
Bara regn och regn i två veckor snart om inte en glimt sol nån gång då och då sad.gif
Men bra för växterna iallafall laugh.gif
Betty
Den första riktiga regnvädersdagen på hela sommaren lät alltså vänta på sig ända till i dag 29:e augusti! biggrin.gif Efter förmiddagens skurar har det varit uppehåll under eftermiddan men för ungefär en timme sen kom det en skur igen. Har fått hela 7 mm i regnmätaren... Fortfarande varmt ute, +16,4° smile.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 29-08-2006, 22:52)
Den första riktiga regnvädersdagen på hela sommaren lät alltså vänta på sig ända till i dag 29:e augusti! biggrin.gif Efter förmiddagens skurar har det varit uppehåll under eftermiddan men för ungefär en timme sen kom det en skur igen. Har fått hela 7 mm i regnmätaren... Fortfarande varmt ute, +16,4° smile.gif

Här fick vi sol frampå kvällen så det har fortfarande inte varit någon hel regnvädersdag här. biggrin.gif
Gillan
Det ska visst vara ganska OK väder de närmsta dagarna
här också. smile.gif

Men flaax, jag håller med dig om kalla nätter blink.gif . Igår
var det + 9 grader när jag kom upp vid 6-tiden.

Idag var det bara +6,2 vid 5.15-tiden blink.gif blink.gif . Hoppas
verkligen att det är tillfälligt. Så inte frosten står bakom
knuten och väntar blink.gif laugh.gif
Magdis
Det har varit som minst 14 grader hos oss inatt, det vet jag eftersom jag varit vaken och jobbat hela natten. På morgonen var det helmulet men när jag steg upp på eftermiddan sken solen igen. smile.gif
Reserv
Här va´det bara 8 grader i natt.....och jag som inte tatt in krukväxterna än blink.gif F.o.m. ikväll så ska dom liksom katterna va´inne nattetid och får bara va´ute på dagarna rolleyes.gif Men dan har vart skön, solig och 23 grader wub.gif
titti49zon6
Igår fick vi liiite regn på em, har inte ens fyllt vattentunnan så det var inte många mm
Idag skiner solen från en klarblå himmel och det är drygt 20 grader varmt
Nu orkar jag snart inte med mer av denna värme,svetten lackar så fort man sticker näsan utanför dörren och växterna ropar efter vatten wub.gif
Lite svalare så att man kan jobba i trädgården vore på sin plats
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 30-08-2006, 16:15)
Här va´det bara 8 grader i natt.....och jag som inte tatt in krukväxterna än blink.gif F.o.m. ikväll så ska dom liksom katterna va´inne nattetid och får bara va´ute på dagarna rolleyes.gif Men dan har vart skön, solig och 23 grader wub.gif

(47)

krukväxterna är inga problem med men i natt var det nere till +12,5c det är ju alltid nåt .
i da molnit å ca 20-18c lite regn i mellan men inte mycket
*Felix matte*
Ingen sol idag 16 -17 plusgrader och en rejäl skur på em som gav 5 mm
Alexander-VG-zon3
hä'r är molnig himel delvis mörka moln plus blåser det så träden svajar temp har jag ingen kolll på men i natt ca +12c
Betty
Solen strålar från en klarblå himmel och det är alldeles vindstilla.
Idag blir det ännu en vacker sensommardag! biggrin.gif
*Felix matte*
Betty... du kan väl skicka lite sol till oss också smile.gif

Helmulet idag +14

Nattens lägsta +11,3....ovanligt i slutet på augusti.
Lady Hamilton
Här är det också sol och just nu är det +20* i skuggan. Vi hade endast regn ett dygn sedan har solen fortsatt att lysa.
Förresten så träffade jag en "skåning" i början på veckan som kommit upp hit samma dag som sa -S**an vad ni är bruna! Har midnattssolen inte börjat gå ner än?? laugh.gif laugh.gif

(983)
Magdis
Soligt i Piteå som vanligt! biggrin.gif Dock inte särskilt varmt, 16,7 grader bara. Det blir nog varmare.
Betty
CITAT (Felix matte @ 31-08-2006, 10:36)
Betty... du kan väl skicka lite sol till oss också  smile.gif

Visst kan jag väl göra det, fast om jag skickar med vanliga "snailmailen" så lär du inte se resultatet förrän om ett par dar... tidigast... rolleyes.gif
Jag gör en liten soldans med för säkerhets skull, då kanske det går lite fortare!

kan inte stava...
Alexander-VG-zon3
jag blåser bort här ,
allt blåser å sitter vid fönstret å tittar känns nästan som om parasolet hadde tänkt flyga å träden svajar det blåser inte hela tiden utan många hårda vindar .
hittade för en stun sen några krukväxter hos grannan blan annat min svärmorstunga o paprikaplanat å min brokbladiga fönsterfikus plus några granatäpplen .
så mulet å blåsigt
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 31-08-2006, 12:15)
CITAT (Felix matte @ 31-08-2006, 10:36)
Betty... du kan väl skicka lite sol till oss också  smile.gif

Visst kan jag väl göra det, fast om jag skickar med vanliga "snailmailen" så lär du inte se desultatet förrän om ett par dar... tidigast... rolleyes.gif
Jag gör en liten soldans med för säkerhets skull, då kanske det går lite fortare!

Tror nog att dansen gjorde lite verkan för solen var framme en stund biggrin.gif
Berith
Hade en härlig sommardag till igår - 24,4 grader som mest - och allt har blivit så grönt igen efter några dagars regn förra veckan. Började reparera en rabatt igår, grävde upp (nästan) alla blommor för att slänga ner en massa ny jord och lägga dit kantsten. Ser ut att bli fint väder idag också. smile.gif
Alexander-VG-zon3
+11c i natt nn runt +17c vithimmel och vindstilla å regn i mellan åt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon