Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Anki på Öland
Här har vi haft grått och trist väder idag. 12,6 grader just nu.
Anki
askar
Minns inte att vi förr haft plusgrader 18 november
just för att min far... om han levat... skulle blivit 103 år idag. wub.gif
Magdis
Nu har det varit plusgrader i flera dagar. Halt och trist blir det...om solen ändå kunde skina!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-11-2006, 21:58)
.om solen ändå kunde skina!

en vacker da så skiner den med all sin stolthet sleep.gif wub.gif sleep.gif
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-11-2006, 22:58)
om solen ändå kunde skina!

Elva på kvällen?? blink.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hannele @ 18-11-2006, 23:29)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-11-2006, 22:58)
om solen ändå kunde skina!

Elva på kvällen?? blink.gif

hahah

är övertrött

snart kommer det massa vackradagar
askar
På plussidan har det varit hela natten
just nu +1 och helt vindstilla. smile.gif
LadyG
Soligt och +8 grader.
ohmy.gif

Ska det inte vara snö och minusgrader?
Alexander-VG-zon3
min termometer måste vara fel .
den visade -6c inatt men jag hade en massa växter ute som tålde -3c å inget skadat så det var kanske bara +1c eller nåt .
nu +6c

rättade stavfel!?!?!
Betty
Ett par plusgrader och dimma just nu. Det regnade tidigare på förmiddan. sad.gif
pejori
här är det halvklart, vindstilla och en massa plusgrader smile.gif smile.gif
Anders zon 1
+ 7 grader nu och ca + 5 som lägst i natt. Din termometer måste visa fel flaxss! Låter otroligt att ni skulle kunna ha haft -6 i natt i dina trakter när det har varit så pass varmt här i sydvästra Skåne.
CarMa
Åska!!!!!! laugh.gif 3 blixtar med tillhörande smällar...
Jag som älskar åska trodde inte det kunde vara sant...som att få en julklapp i förskott!!! wub.gif
F.ö 5 plusgrader och lite regn.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Anders zon 1 @ 19-11-2006, 15:50)
+ 7 grader nu och ca + 5 som lägst i natt. Din termometer måste visa fel flaxss! Låter otroligt att ni skulle kunna ha haft -6 i natt i dina trakter när det har varit så pass varmt här i sydvästra Skåne.

jo jag tror jag ska kasta den för jag litar inte på den .

jag tror jag hadde i natt +2c +1c eller nåt .

nu hos mig +5c .
Betty
Mulet men uppehåll, + 0,4°.
Reserv
+1.1 grad och strålande sol wub.gif
Lars-Olof Arvids
Plusgrader ända uppe hos Agneta och Magdis nu igen! Jag som sitter i ett mörkt och regnigt Bohuslän och drömmer om ljusterapi i ett Norrland med snö och norrsken... Om någon påstår att Norrland i vanliga fall är mörkt på vintern, får ni gärna skicka hit den personen för en jämförelse! wink.gif

Olle
pejori
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-11-2006, 15:15)
Plusgrader ända uppe hos Agneta och Magdis nu igen! Jag som sitter i ett mörkt och regnigt Bohuslän och drömmer om ljusterapi i ett Norrland med snö och norrsken... Om någon påstår att Norrland i vanliga fall är mörkt på vintern, får ni gärna skicka hit den personen för en jämförelse! wink.gif

Olle

finns inget mörkare än västkusten när det duggregnar på hösten smile.gif smile.gif
askar
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-11-2006, 15:15)

Olle

Säg den glädje som varar.
I morse hade vi -14 och mitt på dan -10
fast det har lovats mildare igen.
cic
Riktigt klassiskt (ruggigt, tråkigt) novemberväder. Nån plusgrad och regn.. sad.gif
Gossen Ruda
Det regnade igår kväll, det regnar fortfarande nu på morronen och det skall tydligen regna hela dagen. Jag blir snart mentalt vattenskadad. rolleyes.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 21-11-2006, 07:47)
Det regnade igår kväll, det regnar fortfarande nu på morronen och det skall tydligen regna hela dagen. Jag blir snart mentalt vattenskadad. rolleyes.gif

trösta dej, med att det kunde varit snö laugh.gif laugh.gif
då hade du varit insnöad istället laugh.gif laugh.gif wub.gif
Reserv
Blött på backen och +5 grader....vår eller höst?? blink.gif Det ska juh va´snö nu
askar
Blåser och nollgradigt igen ohmy.gif

Har kommit ett par cm snö under natten.
Betty
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 15:43)
finns inget mörkare än västkusten när det duggregnar på hösten smile.gif  :)
CITAT (pejori @ 21-11-2006, 07:50)
CITAT (Gossen Ruda @ 21-11-2006, 07:47)
Det regnade igår kväll, det regnar fortfarande nu på morronen och det skall tydligen regna hela dagen. Jag blir snart mentalt vattenskadad.  :rolleyes:

trösta dej, med att det kunde varit snö laugh.gif laugh.gif
då hade du varit insnöad istället laugh.gif laugh.gif wub.gif

Men då hade det inte varit så förtvivlat mörkt i alla fall...
rolleyes.gif tongue.gif
Betty
Luleå just nu:
Mulet och blåsigt, +2,5°.
AnitaO
Regnet hänger i luften. Mulet och grått +5 grader.
askar
Håll i hatten... nu blåser det hårt
och snön vräker ner biggrin.gif

Mysigt å sitta inne i värmen. smile.gif
Berith
Lite gråduggigt nu med bara 5 plus, efter flera dagars sol och dubbelt så många grader.
Gossen Ruda
Bättre insnöad än vatten upp på knäna. laugh.gif

Nu börjar det bli högvatten i Göteborg. Mölndalsån/Gullbergsån har invaderad gångbanorna och vattnet går långt in på Stampens kyrkogård. Gräsänderna simmar fritt bland gravarna och har blivit gravänder. biggrin.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 21-11-2006, 09:35)
Bättre insnöad än vatten upp på knäna. laugh.gif

Nu börjar det bli högvatten i Göteborg. Mölndalsån/Gullbergsån har invaderad gångbanorna och vattnet går långt in på Stampens kyrkogård. Gräsänderna simmar fritt bland gravarna och har blivit gravänder. biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Säveån ligger risigt till också just nu...hoppas det sjunker wink.gif wink.gif
askar
+1° smile.gif
Reserv
+5.8 men äntligen uppehåll
stennie
+7 och blå himmel.. biggrin.gif
pejori
här är det favorit i repris...
ösregn och plusgrader wub.gif
Eva i Höga
Ja, här i Göteborgstrakten är det ösregn och mörkt. Vatten står överallt och våra små bäckar har utvecklats till floder.
Lars-Olof Arvids
Ja, men för någon timme sedan bröt solen igenom fantastiskt vackert - mitt favoritväder för landskapsfotografering när träd, hus m m riktigt framhävs mot mörka regnmoln. Hade jag varit ledig hade det absolut blivit en promenad med regnställ och kamera! smile.gif

Olle
Magdis
Regn, regn! Har varit plusgrader i ett par veckor nu...fy säger jag bara! Det blir livsfarligt halt och stenhårt på marken, särskilt på dagis lekplats. I våras blev det ett akutbesök med ett sprucket ögonbryn p.g.a det. sad.gif
Betty
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 10:55)
här är det favorit i repris...
ösregn och plusgrader wub.gif

Samma som här då... rolleyes.gif
askar
+1,5 och duggregn på em när vi var på stan.
Sedan kom lite snö... men fortfarande nollgradigt.
askar
Riktigt vårväder har vi idag smile.gif
+ 2° och det rinner vatten från taket... snön som kom igår kväll
Reserv
+1.1 och gråmulet som vanligt.....svinhalt på dom våta vägarna kan jag bara säga blink.gif wacko.gif
Fialotta
Inget regn här i dag...putsa fönster väder alltså. smile.gif
Alexander-VG-zon3
i natt ca +5c nu ca 6c och halv mulet
Betty
Luleå: Regn, + 3,5°
Snön smälter bort allt mer... har bara ett decimetertjockt täcke kvar av den halvmeter vi hade. Börjar så smått oroa mig för att rabatterna ska tina fram. Vill för allt i världen inte ha barfrost sen när kylan kommer tillbaka - för det gör den väl...? huh.gif
Magdis
Piteå: Regn, +3 grader. Snart ingen snö kvar. sad.gif
pejori
favorit igen ...vått och grått smile.gif
Gossen Ruda
Regnet har nått Västkusten. Knappast behövligt, enligt mina anteckningar har vi hittills i november fått 170 mm. 190 mm under oktober dessutom. sad.gif
Lars-Olof Arvids
"Regnet har nått Västkusten" - menar du att det har varit borta? Ja, en stund på förmiddagen då... wink.gif

Olle
Gossen Ruda
Jo, det har inträffat en sensation idag. JAG HAR SETT SOLEN!!!!!!!!!! Inte länge dock men jag såg den. Den är kvar. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon