Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
ninnisky
och hos mig på Hisingen har det redan slutat regna:)
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (ninnisky @ 30-10-2006, 16:08)
och hos mig på Hisingen har det redan slutat regna:)

Här, också Hisingen, ösregnar det just nu

Elisabeth
Betty
I Luleå har vi haft solsken hela dan och det är ganska kallt, - 8,8° just nu. smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-10-2006, 16:11)
CITAT (ninnisky @ 30-10-2006, 16:08)
och hos mig på Hisingen har det redan slutat  regna:)

Här, också Hisingen, ösregnar det just nu

Elisabeth

Det är med andra ord skurväder. laugh.gif

Glömde skriva att just nu regnar det hos mig, också på Hisingen. Fast jag var ute och promenerade för nån timme sen och då var det uppehåll.
Lars-Olof Arvids
Här i Stenungsund är det riktigt höstrusk idag. Regn och blåst!

Olle
Betty
Mulet i Luleå idag, - 11,6°
Gillan
Här är det rena rama skitvädret! det vräker ner nån blandning mellan snö och regn, +2,5 grader.

Nu har vädret vart så här eländigt blött i flera veckor och mitt halvårsmörker börjar inträda. Fast det har tagit lång tid i år. Vilket säkert beror på denna fantastiska sommar wub.gif

Ja,ja, vi får väl se om det övergår till att enbart bestå av snö. Det ser i alla fall bättre ut då rolleyes.gif tongue.gif
+12 Grader på balkongen men regn och rusk ändå. En regnskur efter den andra, otrevlig med andra ord.

Elisabeth
Reserv
Tvi vale!!! blink.gif wacko.gif Nu är det här, det där vita kalla som ligger alldeles för länge på backen. Kör försiktigt alla som ska ut på vägarna, det är varning för halka i nästan hela sverige, kram på er alla wub.gif
Lars-Olof Arvids
Här är det definitivt varning för halka i morgon om man får tro prognoserna. Det ska bli noll till minus fem grader - efter regnet som öser ner idag!

Olle
askar
Snöar ymnigt, solens strålar tränger sig genom det vita,
11 minusgrader och ändå är jag sååå glad. biggrin.gif

Blåmesarna som vi hade här för första gången i fjol
har kommit till matbordet.
Där samsas de med talgoxar, talltitor, pilfinkar,
grönfinkar och gråsiskor.
Alexander-VG-zon3
hos mig blåser det med hårda vindar iblan elelr imellanåt . temp +12c i natt +7cc molnig himmel
Gossen Ruda
Raindrops keep falling on my head....

Fast för en stund sen bröt solen kortvarit igenom.
Tezzla
Regn här också. Mulet, småtrist. Men mina Rudbeckior blommar fortfarande laugh.gif
Anki på Öland
Blåsigt, grått och regnigt men 13 plussgrader.
Anki
Castea
CITAT (askar @ 31-10-2006, 11:27)
Snöar ymnigt, solens strålar tränger sig genom det vita,
11 minusgrader och ändå är jag sååå glad. biggrin.gif

wub.gif Jag skulle också vara glad då!

Västerås har + 5 grader och regn, regn, regn.

Inte ett spår av den utlovade snön. mad.gif

Såg nåt regnblandat snöblask i natt, men det var det enda hittills.
Och nu skiner solen på Hisingen men det börjar redan bli lite svart igen.

Elisabeth
askar
Aktuell temperatur - 20 och mörkt är det redan. sad.gif
Lars-Olof Arvids
Mörkt är det här också. Och regnigt förstås. Men det var faktiskt uppehåll och ett par solglimtar mitt på dagen...

Olle
Lady Hamilton
Här är det -10* och snö storm
AnitaO
I natt har vi fått snö ohmy.gif
Bara lite iofs, men ändå. Det är i alla fall vitt på marken.
Gillan
Vi har också fått nåt puderliknande i natt. -3,5 grader är det och det blåser som satan. Det är riktigt mysigt. smile.gif
Gossen Ruda
Vintern har kommit till Västsverige i form av snöstorm. Mer storm än snö visserligen men det har lagt sig en knapp cm på gräsmattor och liknande. Inga trafikproblem dock, lite isigt på gångbanor dock. Knappt under 0:an.
Även här i Göteborg/Hisingen är det vit ute och det blåser och snöar fortfarande. - 2 grader ute på balkongen

Elisabeth
Reserv
Några decimeter snö kom igår, idag lyser solen från klarblå himmel och ca. -8 grader.
Lars-Olof Arvids
Här är det likadant som hos Ruda, Elisabeth m fl - ett par cm snö och någon minusgrad. Jag är glad att jag tog bussen till jobbet, för det hade inte varit roligt att cykla på de glashala vägarna. Men visst är det mysigt med snö som lyser upp när det är grått och trist väder! Det stormade ordentligt i natt, men nu är det på väg att avta verkar det som.

Olle
netaave
Vaknade till en vit värld i morse, snöstorm, trafikkaos, och nerblåsta träd.
Gick 60 km/tim på E4 in till jobbet.
askar
Strålande sol, 13 minusgrader. Skogen är sååå vacker nu. smile.gif
Berith
4 minusgrader nu, några cm snö, snålblåst... unsure.gif Och vitsen med detta är....?

----------
Glömde... sleep.gif

Ser att några börjat mata småfåglarna, funderar på hur jag ska göra. Nu är det ju matafåglarnaväder, men om det sen blir några veckor till med plusgrader, är det då dumt att mata nu och vänja dom med service?
Inga från Närke
CITAT (netaave @ 01-11-2006, 08:19)
Vaknade till en vit värld i morse, snöstorm, trafikkaos, och nerblåsta träd.
Gick 60 km/tim på E4 in till jobbet.

Vad duktig du var netaave, att gå i 60 km/tim det skulle jag inte orka. laugh.gif
Var tvungen att skoja till det hoppas du inte tar illa upp. Förstod att du åkte bil men men.

Här är det väldigt blåsigt så idag är jag lite glad att jag är sjuk och inte behöver ge mig ut. Det är bara -0,9 grader. Snö är det inte mer än några mm. Tågtrafiken är inställd förbi här så många har nog inte tagit sig till jobbet. Men tur att man inte bor i Gävletrakten som TV visade lite bilder från.
Lars-Olof Arvids
CITAT (Berith @ 01-11-2006, 09:54)
Ser att några börjat mata småfåglarna, funderar på hur jag ska göra. Nu är det ju matafåglarnaväder, men om det sen blir några veckor till med plusgrader, är det då dumt att mata nu och vänja dom med service?

Det går alldeles utmärkt att mata fåglarna nu. Du kan gärna fortsätta även om det blir plusgrader, för de uppskattar det säkert ändå! Har du matat dem en längre tid bör du inte sluta, såvida inte någon annan i området också matar dem för då hittar de säkert dit när det är slut hos dig. I ett villaområde finns det nästan alltid några som matar fåglar på vintern, så där är det ingen fara.

Olle
afrodite
Ja glöm för allt i värden inte av de små vingburna vännerna nu!
Förra vintern gick det åt 250 kg solrosfrö här och an oräknad mängd talgbollar, havre till sparvarna och annat smått och gott.
I år tänker jag inte räkna. wink.gif

Idag är det riktigt busväder med ordentlig blåst, snö som yr och naturligtvis inga vinterdäck på bilen. Typiskt oss! sad.gif

Afrodite
som måste ut och köra bil ändå, blä!
netaave
CITAT (Inga från Närke @ 01-11-2006, 09:57)
Vad duktig du var netaave, att gå i 60 km/tim det skulle jag inte orka. laugh.gif

Men tur att man inte bor i Gävletrakten som TV visade lite bilder från.

Jo man får pinna på vet du!!! biggrin.gif

Har bara 7 mil till Gävle, det börjar likna som där här nu.
Börjar bli orolig för om det kommer att gå att köra E4 sen.
Eva i Höga
Ojdå, första dagen i november med strömavbrott, minusgrader, ett par cm snö och BLÅST. Tycker om allt väder utom blåst, det gör mig irriterad. Fick slänga på vinterdäcken imorse och skynda mig att ta in alla pelargoner från glasverandan. Nu är det bara änglatrumpeterna och granatäpplen som står kvar i verandan, kan nog stå där lite till. Nu har jag många pelargoner att ta hand om när jag kommer från jobbet, de ska ställas undan för vintervila. Känns lite tråkigt för de har blommat så frodigt i verandan hela hösten. Men nu är det ju november...
Betty
Luleå: Strålande sol från blå himmel och -12°.
faith
CITAT (Eva i Höga @ 01-11-2006, 09:44)
och BLÅST. Tycker om allt väder utom blåst, det gör mig irriterad.

Ja, blåst är jobbigt, svårt att skydda sig från den. Här blåser det också - rejält. huh.gif Det är blankis ute. -2,6 grader. Som tur är har jag vinterdäcken på, vis av erfarenhet brukar jag få på dem tidigt. rolleyes.gif wink.gif
askar
CITAT (Betty @ 01-11-2006, 09:44)
Luleå: Strålande sol från blå himmel och -12°.

Då har ni lika fint som vi biggrin.gif
temp just nu -11,2
pejori
Här är det -3 grader, och full storm just nu, snöar lite lätt och är glashalt sad.gif sad.gif
Castea
Jippie! biggrin.gif

- 1 grader och vitt på marken. wub.gif
Alba
Klarblå himmel - lugnt - sol och -6,6.
En underbar dag att vakna till.
thomaswahlqvist
Här är det blåst och snöblandat, men i går var det 9 grader och full aktivitet i trädgården.
Biggan_
...och nu har skiten kommit hit! sad.gif
Snöar rejält och blåser hårt. Snön lägger sig så det är vitt nu, men det kommer att töa bort när det lugnat sig för det är strax över nollan just nu.
Tezzla
SNÖ i Gbg wacko.gif
yenny
här blåser det som bara den (jag tror nästan den där stormen tog en extresväng hit) Snöat har det gjort i natt, fast den är nästan borta nu. +1 grad.
Orvar
Har väl aldig längtat så efter kaffe.Strömlöst i fyra timmar. Snö och blåst från alla håll dock bara -2. Att man kan frysa så inne. Har det varit vår har man gladeligen tagit kaffekoppen med sig ut. Det väntar jag med. wacko.gif
Alexander-VG-zon3
snön täcker marken . bara ett tunlager och dte täckerinte överallt . temp -0,7c i natt +7c . nu snöar dte ochbllåser kraftigt från norr
olgak
Jäsingen. Nu snöar det här i Stockholm. Jag var INTE mentalt förberedd på detta, trots artiklar i tidningarna om snökaos i andra delar av landet blink.gif . Det kändes som att det inte angick mig över huvud taget ohmy.gif .
Berith
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-11-2006, 10:29)
CITAT (Berith @ 01-11-2006, 09:54)

Det går alldeles utmärkt att mata fåglarna nu. Du kan gärna fortsätta även om det blir plusgrader, för de uppskattar det säkert ändå! Har du matat dem en längre tid bör du inte sluta, såvida inte någon annan i området också matar dem för då hittar de säkert dit när det är slut hos dig. I ett villaområde finns det nästan alltid några som matar fåglar på vintern, så där är det ingen fara.

Olle

Ok, ska kanske börja idag då. Och joodå, jag fortsätter att mata när jag börjat. Det blir ett rör med jordnötter, en halv kokosnöt med kokosfett och ett hus med solrosfrön, alltihop lika uppskattat.
Gossen Ruda
Klart och kallt i Götet nu på morgonen, -6. Fröautomaten påfylld men inga matgäster uppenbarade sig under gårdagen.
netaave
Blå himmel, strålande sol -8gr smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon