Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Klematis
Nää nu är jag trött på regnet. Som tur var håll det upp en stund igår så vi hann klippa gräseset. Var är solen??
Alexander-VG-zon3
här blåser det rejält . inte storm men fårtsätetr det nära till det .
solen tittade fram inann i da men nu är det mulet å kommer säkert regna snart med
Anki på Öland
Här på ön har solen skinit både igår och idag. Blåst har det dock gjort rejält, pelargonkrukorna ute faller som käglor.....
Anki
Alexander-VG-zon3
CITAT (Anki på Öland @ 23-05-2006, 20:00)
Här på ön har solen skinit både igår och idag. Blåst har det dock gjort rejält, pelargonkrukorna ute faller som käglor.....
Anki

jag har inte pelargoner men käner igen det med käglor laugh.gif min pradisträd tog det hårt helt sönder mad.gif å min fina potatist blast är helt sönder slagen mad.gif sad.gif men men vi bygger om så jag kunde inte ut å rädda nåt heller från vinden
så har har verkligen blåst rejält å strömmen har hålt på å det har både halgat å regnat . nu blåser det men inte så hysterikst solen tittar fram sluat regna ca 5-10c wub.gif
*Felix matte*
Vi har väder idag tongue.gif ...ingen idé att slösa energi... deppa eller vara arg
på sånt vi ändå inte kan påverka. smile.gif Tror jag ska sätta mig vid orgeln en stund...
Idas sommarvisa startar jag me...
kanske drar jag upp volymen så högt att grannarna också vaknar och får se det rena landskapet. tongue.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
mer snö vad synd om er sad.gif
själ flö jag uppp ur sängen å vaknade av att det haglade som bara den .
det kanske bler åska i da . har inte mycket att berätta om vädret vaknade bara för en stun sen wub.gif
hellen99
Hos oss på gotland regnar det idag och blåser, bara 8,3 grader....burr!
Alexander-VG-zon3
här är nu +8,6c regnet piskar ner wink.gif
yenny
jag som hade planer på att klippa gräsmattan... nu regnar det sad.gif
+14
ninnisky
+10 grader i Götet och än så länge inget regn. Bäst att skynda sig ut till trädgården. Ogräset frodas sad.gif sad.gif
Magdis
12,5 grader men regnigt. Snart får jag gå ut och gräva ner pionen fast det regnar. mad.gif
Alexander-VG-zon3
här är runt 10-12c har össregnat nästan hela dan uppehåll nu å åskat med
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (ninnisky @ 25-05-2006, 12:12)
+10 grader i Götet och än så länge inget regn. Bäst att skynda sig ut till trädgården. Ogräset frodas sad.gif sad.gif

Här har det regnat redan på förmiddagen. Gubben hann precis ut på sin runda när det började.
Sol - regn - sol - skurar - Sol osv så ser det här ut.

Jag är trött på detta nu, jag vill ha lite värme och sol

Elisabeth
Berith
Vädret jaa... Det började regna den 17 maj (kom just på att det måste vara norrmännens fel! ohmy.gif dom dansade säkert fel dans) och sen har det regnat precis varje dag (det var uppehåll i onsdags) och totalt har det kommit 3+2+8+12+12+7+5+ nu på morron som jag inte mätt än = runt 50 mm! huh.gif Och tempen har inte kommit upp i 10 grader än... huh.gif

Men sjutton vad grönt och grannt det är! rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
i natt var det +4c och det blåser än å regn,åska i mellan åt mer regn än åksa nu . +12c och solen tittar fram lite när som helst mellan blåsten å regnet
Alexander-VG-zon3
om det inte snöar så ska det regna istället
cic
CITAT (Berith @ 26-05-2006, 10:47)
Vädret jaa... Det började regna den 17 maj (kom just på att det måste vara norrmännens fel!  :o  dom dansade säkert fel dans) och sen har det regnat precis varje dag (det var uppehåll i onsdags) och totalt har det kommit 3+2+8+12+12+7+5+ nu på morron som jag inte mätt än = runt 50 mm! huh.gif  Och tempen har inte kommit upp i 10 grader än...  :huh:

Men sjutton vad grönt och grannt det är!  :rolleyes:

BERITH!! DÄR är du.. Jag började tro att du hade försvunnit.. unsure.gif

Gillar din teori att skylla på norrmännen. (Hade egentligen dugit med vem som helst, bara man får skylla på någon)

Tja, ömsom regn ösom sol.. NU skiner solen, men säg den lycka som varar.. 15 grader typ.
Berith
Jaaa! HÄR är jag biggrin.gif fast det har jag ju varit hela tiden... unsure.gif

Idag är det strålande sol, tempen visar 10 grader redan och jag hoppas hoppas hoppas att det inte blir nåt regn idag. wub.gif
Klematis
Äntligen blå himmel och sol. Det blir en dag i trädgården med fika på terassen!
kristina_tj
Hmm, var bor du? Här (Uppsala) var det sol när jag vaknade, men nu är det mulet. Hoppas det inte blir regn bara, för jag ska på vårbal och har köpt vita skor smile.gif. Undrar vilken färg de har imorrn? biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
jätte skönt när jag vaknade 'nu'
så är det jätte soligt å tempen 15c och himlen blå några sdtora vitmoln wub.gif
Snöflinga
Deppar snart ihop sad.gif 12 grader och visst har solen visat sig... men denna j...a blåst mad.gif Morr...
Alexander-VG-zon3
nu är det här klart väder +11c
Betty
Här uppe har det varit en fin dag idag igen, både fikat och ätit middag ute på altanen idag. smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Betty @ 27-05-2006, 22:26)
Här uppe har det varit en fin dag idag igen, både fikat och ätit middag ute på altanen idag. smile.gif

det har jag med gjort jätte skönt i da wub.gif
Snöflinga
Nu är jag så himla trött på detta jädrans väder mad.gif Om några veckor är det midsommar och då har halva sommarn gått ohmy.gif

I dag lovade "de" 18 grader, men sa inget om BLÅSTEN sad.gif Parasollet blåste åt fanders och jag har massor kvar att plantera men ...

Nu deppar jag snart ihop wacko.gif
Alexander-VG-zon3
usch låter inte roligt väder.
här är rätt fint nu +12c ute , och i da 16c i skuggan . ingen blåst eller nåt eller kankse lite så där vindigt eller vad amn ska säga men inte så det blåste hela tiden rätt så bra väder . bra för mina växter som inte kommit igån wub.gif
hoppas det fårtsätter i morron skulle dte bli +17c . 13c nu
ullislerum
När vi flyttade in i vårt hus för två år sedan fanns det en "vanlig" altan och en pensionärskuvös, alltså en inglasad. Jag hånfnissade.. och tänkte jaja, den kan man väl riva.. det var dessutom infravärme installerad och det fnissade jag ännu mer åt.. NU, har jag förstått att det är paradiset på jorden wub.gif Man kan sitta ute i vilket väder som helst! Tidiga mornar, sena kvällar, kalla april och ända in i september -oktober.. SÅ DÄR FCK JAG!! tongue.gif rolleyes.gif wub.gif Jag älskar min pensionärskuvös!! wub.gif
Stintan
Här i Holland har det inte blivit sommar än. Vi har haft ungefär samma väder som i Sverige. Det är inte klokt när termometern fortfarande visar på mellan +10°- +12° och oftast blåser det.
Fast idag har den orkat upp till +20° men jag hörde att det skulle gå ner igen.
Synd, för månaderna rullar iväg och rätt som det är, är det höst.
Alexander-VG-zon3
i natt +3c men vid när jag la mig vid var det +12c .men ida kallt å blåsiugt å mulety
yenny
Här har solen skinit idag... och det var +18 en skön dag! smile.gif
Alexander-VG-zon3
+17c i skuggan i dag . jätte skönt wub.gif
Betty
På väderleksrapporten igår kväll hotade de med mulet och 10 grader sad.gif
Men nu är det 15° och solen skiner, trädgården väntar! biggrin.gif
cic
21.5 grader i skuggan! wub.gif Underbart.

(Hunden gillar det inte såklart.. Flämtar i ett hörn..)
ninnisky
+18,6 får räcka för oss i Götet! biggrin.gif
Gossen Ruda
Ca 20 hos mig och nu börjar jag svettas. Finns det ingen kallfront i sikte? rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 08-06-2006, 12:19)
Ca 20 hos mig och nu börjar jag svettas. Finns det ingen kallfront i sikte?  :rolleyes:

Kallfront? blink.gif blink.gif
Tänk inte tanken bara! ohmy.gif sad.gif
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 08-06-2006, 12:19)
Ca 20 hos mig och nu börjar jag svettas. Finns det ingen kallfront i sikte? rolleyes.gif

Du blir då aldrig nöjd.. rolleyes.gif

(Fast jag tror att du skojjar aprillo med oss en smula.. sleep.gif )
Alexander-VG-zon3
älskar varmen vad skönt dte är .
ca20c nu tror jag i skuggan och solen skiner å allt är stekvarmnt
cic
Här har det ta mig tusan klättrat upp till 24 grader i skuggan på norrsidan.

(Och jag som snart ska sätta mig i en minibuss och fara upp till Väsby..)
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och hur blir vädret i Norrland dom närmaste 2 veckorna?

Måste man packa vinterkläder eller sommarkläder eller något mitt emellan?

Litar inte på väderrapporten på TV, folk som bor där kanm det mycket bättre.

Elisabeth
Betty
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-06-2006, 15:36)
Och hur blir vädret i Norrland dom närmaste 2 veckorna?

Måste man packa vinterkläder eller sommarkläder eller något mitt emellan?

Litar inte på väderrapporten på TV, folk som bor där kanm det mycket bättre.

Elisabeth

Nu kommer sommaren till Norrbotten! biggrin.gif Såg just på den lokala väderprognosen att värmen kommer, äntligen!
Blev lite sur när jag strax efter det tittade på TV4-riksvädret och de visade bilder från Umeå (30 mil söder om Luleå där jag bor)
Meterologen sa: -"Notera att träden fortfarande är kala." ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Herregud, de visade ett par döda björkar...! mad.gif
Så här ser det ut just nu här i min trädgård:

Både granar, körsbär och häggarna blommar nu.

Här är för övrigt en bild på min körsbärshägg.
Alexander-VG-zon3
här har varit ritikgt stekhett alltså .
fy vad skönt har solat å blivit brun som bara den *nästan*
solen har stekt på å himlen knallblå
Anki på Öland
CITAT (cic @ 08-06-2006, 14:13)
(Och jag som snart ska sätta mig i en minibuss och fara upp till Väsby..)

Det gör jag i morgonbitti, fast i min egen bil, vi kanske ses där! biggrin.gif
Anki
Berith
Ännu en strålande het sommardag, 24 grader just nu (på norrgaveln, som mest 29,7 där igår). Pust!
Alexander-VG-zon3
hett i da 26c nu i skuggan och solen skiner som bara den bränd emig på bältet i da i bilen . å inte ett moln syns den blåaste himlen har vi så blå .
ska ut å pressa
andreas i uppsala
Grattis Falun som idag noterade årets högst uppmätta i Sverige smile.gif 31.2C blev det.

Grattis Falun! smile.gif
*Felix matte*
+ 18 har vi haft idag... helmulet fram till 18-tiden sad.gif
Alexander-VG-zon3
vi har +17c nu , skönt å i da har det stekt på ordentligt. var 13c nyss varför bler det värmare nu +15c wink.gif wink.gif konstigt väder
sov gott alla
Alexander-VG-zon3
nu är det 20c här klart ute i da uppp i mot 27c å klart .
wub.gif om nån vill veta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon