|
Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
+0,8 just nu Strålande sol och +8,5 som mest på dan.
Alexander-VG-zon3
28-09-2006, 16:43
vit himmel med dimma hela dan å små regnat i mellan åt ca +17c i da . lite bilder från mig som jag tog vid 06.50 
Här började dagen med ett alldeles vanligt duggregn, det ökade på till ett alldeles vanligt regn men bortåt eftermiddan blev konsistensen på regndropparna något fastare... Jo, alldeles rätt gissat... - snöblandat regn! Dessutom har det varit ordentligt blåsigt hela dan. Bara några enstaka plusgrader på dan och just nu på gränsen till frost, +0,6°. Mina pellisar har fått komma in i värmen idag och de sista ampeltomaterna är skördade. Synd på alla blommor som fortfarande blommar där ute, dax att ställa in utemöblerna för säsongen.
När jag såg på väderrapporterna på TV såg det ut som vi skulle haft snö redan i morse. Sanningen är att vi haft en mulen dag med bara 3 -4 plusgrader men tack o lov ingen nederbörd... vare sig regn eller äcklig snö Just nu -1,8
Alexander-VG-zon3
28-09-2006, 21:31
CITAT (askar @ 28-09-2006, 22:07) När jag såg på väderrapporterna på TV såg det ut som vi skulle haft snö redan i morse. Sanningen är att vi haft en mulen dag med bara 3 -4 plusgrader men tack o lov ingen nederbörd... vare sig regn eller äcklig snö Just nu -1,8 kallt
Alexander-VG-zon3
29-09-2006, 10:27
i morse va det ännu mer dimmit   i natt +12c som läsgts nu +18c
Jag gick och la mej vid 11.30, då var det barmark... nu när jag vaknade är marken vit, snöar ymnigt -0,8 Maken gick till garaget å byta till vinterdäck. Ingen risk att jordgubbarna tar fel och börjar blomma här inte.
CITAT (askar @ 29-09-2006, 13:36) Jag gick och la mej vid 11.30, då var det barmark... nu när jag vaknade är marken vit, snöar ymnigt -0,8 Maken gick till garaget å byta till vinterdäck. Ingen risk att jordgubbarna tar fel och börjar blomma här inte.  Men visst är det väl ändå lite väl tidigt med snö - även för er där högst upp..? Luleå just nu: Mulet, +4,1°, den här helgen "gör vi vinter" i trädgården (ställer in möbler, grillen , skottkärror m.m.) sen är det bara att vänta in nästa vår...
CITAT (Betty @ 29-09-2006, 14:56) CITAT (askar @ 29-09-2006, 13:36) Jag gick och la mej vid 11.30, då var det barmark... nu när jag vaknade är marken vit, snöar ymnigt -0,8 Maken gick till garaget å byta till vinterdäck. Ingen risk att jordgubbarna tar fel och börjar blomma här inte.  Men visst är det väl ändå lite väl tidigt med snö - även för er där högst upp..? Luleå just nu: Mulet, +4,1°, den här helgen "gör vi vinter" i trädgården (ställer in möbler, grillen , skottkärror m.m.) sen är det bara att vänta in nästa vår...  Nog är det tidigt i år... men kanske försvinner det lilla som kom idag...det täcker inte längre marken helt och bara en minusgrad nu på kvällen. Vi tog också in grillen idag... grillade senast för bara en vecka sedan. Ljust blev det iaf
Alexander-VG-zon3
30-09-2006, 17:31
hos mig mullara åksan lite ca 19c å lite dimmit
Dimma har vi haft idag... just nu +2 och bara små fläckar kvar av snön.
Idag är det lite varmare än tidigare i veckan, +8 har vi haft idag. Mulet. Hoppas det blir nån härligt solig dag snart så man får lust att vara ute och göra höst i trädgården.
Alexander-VG-zon3
30-09-2006, 19:41
vilken magisk kväll blixt å dunder plus dimma och +17c ute . har gått en runda å tittat på blixtranarn dte lyste upp flera gånger med blå,orange,vitt sken
jahopp nu kommer åskan tillbaka igen men nu har den ett skyfall med sig plus så var där ne blixt som lös upp med lila vilket konstigt väder temp nu +15c
En grå dag har det varit här vid Stockholmskusten. Temperaturen nådde 13-15 grader.. Några droppar regn föll mitt på dagen.. såg några droppar på altandäcket.. mer än så blev det inte. Tog bort taket från hamocken.. börjar nog bli dax att fundera på att röja i Friggan för att få plats med sommarmöblerna. I övrigt har jag i dag tillbringat nästan hela dagen i trädgården.. klippt gräset och samlat frö från Rosenskära och Nävor.
Saxat från www.aftonbladet.se kl 23.00. Åska lamslog Sydsverige Teleavbrott, översvämningar och brandlarm i kväll
Hela Sydsverige drabbades på lördagskvällen av ett kraftigt åskväder med regn. - Det är oerhört mycket åska just nu ända upp till Mälardalen, säger SMHI. Ovädret drar österut under natten.
Tusentals åsknedslag I Småland slogs strömmen ut i bland annat Vetlanda, Hillerstorp och Bondstorp. I Jönköping slutade trafikljusen att fungera, med trafikkaos som följd. – Vi hade blixtnedslag i elcentraler och en mängd översvämningar i källare att brottas med eftersom dagvattnet inte hann rinna undan, sade Torbjörn Eek, räddningschef i beredskap till TT. Ett kulturhus i Gnosjö började brinna efter ett åsknedslag och även boningshus hotades. Strax före klockan 22.30 hade ovädret nått ända upp till Mälardalen.
- Det är väldigt mycket åska just nu och det täcker hela Skåne och Småland , säger Stefan Flodin, meteorolog vid SMHI i Sundsvall. Hur många nedslag som registrerats under kvällen är oklart - men det handlar om tusentals. Ovädret fortsätter österut under natten och försvinner ut över Östersjön. - Framåt morgontimmarna blir det grått och dimma på många håll i södra delen av landet, säger Flodin. - Men frampå dagen blir det fint väder på många håll främst i västra delarna av Götaland och Svealand. Under lördagen var temperaturen i Skåne uppe i över 20 grader. Drygt 22 grader uppmättes mitt i Skåne. Det varma milda vädret fortsätter även på söndag i södra halvan av landet.
Första oktoberdagen, får se hur månaden artar sej. Senaste veckan har det varit sol och över 20 grader varje dag, den 22 sep till och med 25,4. Sen har det sjunkit men aldrig varit under 20. Igår fick vi 20 mm regn också, varav 15 på en kort stund på kvällen tillsammans med åska och strömavbrott.
Alexander-VG-zon3
01-10-2006, 11:06
here gud va det åskade i natt va länge sen jag upplevde så här kraftig åska ljuset sken upp med vitljuse som på dan å iblan kom där 5blixtra på raken som lös upp å ljudet lätt som atombomder var uppe hela natten å tittade å där kom blixtra utmed himlen å ner i helgeå å strömmen gick först så blinkade strömen med blixtrande en gång sen puff så blev dte mörkt men det kom sen igen tempen som lägst i natt +14,9
Alexander-VG-zon3
01-10-2006, 15:22
lite åskbilder från mig som är tagna imellan 22-00    den sitsa blixten va inte dne första dte var många sånna å dte lät som bara det allt lös upp
Ja det var grymt häftig åska inatt
Alexander-VG-zon3
02-10-2006, 15:27
temp i natt +12c i morse vid 11tiden kom där in ett ordentligt skyfall och med stormvindar trode taket skulle blåsa av nästan kändes som det sennär regnet försvann så försvan blåsten å allt . sen i da halvmulet å småregnat till å från temp nu +16c
Alexander-VG-zon3
02-10-2006, 16:01
nu börjar här åska ordentligt bäst ¨å stänga va datan
6,8 plusgrader på dan gjorde att all snö försvann. Just nu +0,3... men åska och T-shirtväder är låååångt borta.
CITAT (Berith @ 01-10-2006, 08:21) Första oktoberdagen, får se hur månaden artar sej. Senaste veckan har det varit sol och över 20 grader varje dag, den 22 sep till och med 25,4. Sen har det sjunkit men aldrig varit under 20. Igår fick vi 20 mm regn också, varav 15 på en kort stund på kvällen tillsammans med åska och strömavbrott. Hutter! Var ute alldeles nyss, tömde regnmätaren från gårdagens små skurar mellan solglimtarna (4 mm) och det var bara 6 plus! Oj så fort det gått sen senast jag skrev.
Luleå just nu: Grått och trist, +4°, duggregn...
Senast jag stack ut nosen var det fortfarande full sommar. Då slet jag så att svetten lackade med en massa nya rabatter och vad hände? Jo, all mylla, grus och sten resluterade i både ryggskott och dunderförkylning... Jag har inte ens klarat av att sitta vid datorn någon längre stund. Nu är jag på benen men ute är det höst! Mulle
Lars-Olof Arvids
04-10-2006, 12:06
Mulle, krya på dig! Sommaren är nog slut här också, men 16°C och halvklart kan man knappast klaga på i oktober tycker jag. Knappast något T-shirtväder, men att man ännu kan luncha utomhus med tröjan på har jag nyss bevisat... Olle
Här i Sthlm började det ösregna rejält för en halvtimma sen. Strax efter så blixtrade det till, snabbt följt av ett rejält dunder - vilket åskväder!! Några minuter senare så var det dags igen för nästa attack, blixtar snabbt följt av åskdunder.........och så hördes brandkårens sirener....
Alexander-VG-zon3
04-10-2006, 18:05
+21,9c i da som max på nord . i natt var det +10,6c nu +13c
Alexander-VG-zon3
05-10-2006, 18:11
fy vad kallt dte är +10c . hoppas det håller sig över +5c i natt
Här har varit mulet idag, men inget regn för en gångs skull... Ingen värme i luften heller, bara några få +grader, rätt så blåsigt. Och alla träden har så underbara höstfärger nu.
Alexander-VG-zon3
06-10-2006, 16:34
i natt va det +6,7c nu +18c
Just nu kl 20.44 - duggregn - 5,7 grader.
CITAT (Alba @ 06-10-2006, 20:43) Just nu kl 20.44 - duggregn - 5,7 grader.  Bor du i Sibirien? Vi har +2 i Kiruna
- 5,7 och duggregn !!!!  snacka om duggande isnålar  alltså jag har inte det vädret, jag syftade på Alba's inlägg
Alexander-VG-zon3
06-10-2006, 20:14
+16c här å det setr ut<att bli en mildate natt än +6c-+7c .
nu är det 12 grader och regn.
Gossen Ruda
06-10-2006, 21:10
Hela förmiddagen och en bit av eftermiddagen regnade det här. Kom 15 mm. Sen klarnade det upp och solen visade sig men nu är det mulet igen. 16 grader just nu.
Alexander-VG-zon3
07-10-2006, 12:54
blåser en del men solen är framm tqmp +20,9c i natt +13nåtingC
Gossen Ruda
07-10-2006, 15:42
Jäklar!!!!  Lät bli att åka till landet idag för att jobba på huset, håller på med att fixa till vid fönstren. Var alldeles nu klar med ramarna runtomkring, jag har tilläggsisolerat så det behövs förlängas lite. Då börjar det mulna betänkligt och sen kommer det världens regnskur. Vinden piskar dessutom regnet in mot väggen. Allting blir vått vått vått. Ingen grundmålning idag då alltså. Morrrrrrrr.
Alexander-VG-zon3
09-10-2006, 15:50
i natt +5,4c dags att ta in fikusarna , i da halvmolingit solen framme iblan ca+15c inget reng
Lars-Olof Arvids
10-10-2006, 11:53
Det är ungefär likadant här. Igår morse var det inte långt ifrån frost, men idag gör sommaren ett nytt tappert försök att hålla ställningen. Eller vad säger ni om 17°C i skuggan den 10 oktober?
Olle
En halvsolig höstdag här, 5.3 grader varmt. Borde nog passa på med trädgårdsarbete nu för det lär knappast bli bättre väder än så här.
I ABC-nytt igår kväll var det en stor sol över den här delen av världen. Jag har då inte sett den idag - har ni? Mulle
Här uppe hos mig är den!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-10-2006, 16:20) Här uppe hos mig är den!  Skicka hit den då! Jag ska trädgårdspyssla hela dagen i morgon och vill ha sol! Mulle
kristerh
12-10-2006, 15:46
CITAT (mulle @ 12-10-2006, 16:18) I ABC-nytt igår kväll var det en stor sol över den här delen av världen. Jag har då inte sett den idag - har ni? Mulle Dem ska man inte tro på  deras meteorologer har sällan rätt
Jag brukar kolla på Aftonbladets hemsida, de stämmer för det mesta. Börjar dra mot lite kallare fronter nu i söder, snart kommer vinter kanske
kristerh
12-10-2006, 15:51
CITAT (Pjater @ 12-10-2006, 16:49) Börjar dra mot lite kallare fronter nu i söder, snart kommer vinter kanske  Hoppas den inte kommer innan helgen, jag har allt ute och det är inte lite
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|