Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Alexander-VG-zon3
22c nu .
blåser i mellan .
fukt 67%
molnig himel .
i natt +12c .
inget regn .
varmt

änrade från 21 till 22
Gillan
För en timme sen såg det ut så här

Och nu kommer det faktiskt nåt vått där uppifrån laugh.gif
Rossi
Otroligt varmt .... Tydligen skulle vi få uppemot 32 grader i eftermiddag. Puh!
kristerh
Vi fick en LITEN regnskvätt alldeles nyss wub.gif vill ha mer!
krister
Rossi
CITAT (kristerh @ 20-07-2006, 12:10)
Vi fick en LITEN regnskvätt alldeles nyss wub.gif vill ha mer!
krister

Oh, jag blir avundsjuk!!! Vi har fått 3 mm på de senaste 6-7 veckorna. På radion imorse sa de att vi där jag bor skulle få det varmt och soligt hela nästa vecka också.
Anki på Öland
Samma här! Det är så varmt och så fruktansvärt torrt.
Anki
malin72
här kommer det små löjliga droppar sad.gif får gärna regna i ett par dagar nu skulle ut och svalka mig i regnet men dom dropparna......ja sad.gif
Inga från Närke
Här var det mulet hela förmiddagen och sambon sa att det kom några droppar regn vid 10,30 -tiden.
På eftermiddagen har det sedan blivit varmare och solen kom fram igen.
Just nu är det +25,7 gr i skuggan.
Gossen Ruda
Just nu har jag nånstans omkring 28-29 grader, det är vidrigt varmt. Inte blåser det något heller. Frågan är hur det skall gå att få ner tempen till natten? Hoppas väderprofeterna håller vad dom hotar med, regnskurar till i morgon.
Rossi
Vi hade runt 30 grader igår. Olidligt varmt. Idag är det något svalare - men fortfarande varmt. Dock är det mulet och vi har fått några enstaka regnstänk men knappt märkbart.
kristerh
inatt fick vi hela 1 mm wink.gif alltid något unsure.gif
Alexander-VG-zon3
Here comes the rain again
Falling on my head like a memory

wieeeee vakande upp nu av att det regnar jippi inget duggregn eller nåt sånt det regnar biggrin.gif laugh.gif
kristerh
Grattis, undrade just om ni hade fått något, kommer det mycket?
Rossi
I min del av Skåne har vi fått lite regn nu under förmiddagen (inte så mycket dock) men det är fortfarande varmt och solen har precis börjat att titta fram. Regnet gjorde inte det hela mer uppfriskande som jag hade hoppats på utan det blev snarare mer tryckande.
cic
Här har det också regnat, men inte så mycket som jag skulle vilja. Det har liksom bara lagt sig på toppen. Nu ser det ut att klarna..
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 21-07-2006, 11:25)
Grattis, undrade just om ni hade fått något, kommer det mycket?

kom en regn . men sen under dagen bara små regnat å duggat å här är mulet nu ca22c å fukt på 79% å iblan regnar det mer å iblan bara lite duggregn . men mycket kan jag inte säga att det kommer men hoppas dte kommer mer
kristerh
CITAT (flaxss @ 21-07-2006, 11:57)
kom en regn . men sen under dagen bara små regnat å duggat å här är mulet nu ca22c å fukt på 79% å iblan regnar det mer å iblan bara lite duggregn . men mycket kan jag inte säga att det kommer men hoppas dte kommer mer

De har ju pratat om att ni skulle få åskregn under dagen, så det kanske kommer mer, det är väl bara bra om det kommer i småportioner så kan jorden suga i sig fukten.
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 21-07-2006, 12:06)
CITAT (flaxss @ 21-07-2006, 11:57)
kom en regn  . men sen under dagen bara små regnat å duggat å här är mulet nu ca22c å fukt på 79% å iblan regnar det mer å iblan bara lite duggregn . men mycket kan jag inte säga att det kommer men hoppas dte kommer mer

De har ju pratat om att ni skulle få åskregn under dagen, så det kanske kommer mer, det är väl bara bra om det kommer i småportioner så kan jorden suga i sig fukten.

nu össer regnet ner som bara den biggrin.gif biggrin.gif hör hur det låter

regnar på bra nu
malin72
vad underbart det ser ut.... härlig känsla. här regnade det i natt och jag vaknade kl 9 av att det åskade.... men nu- sol så klart mad.gif vill ha mera regn och mulet
Ciczi
Dagen har i Trelleborg bjudit på, först en gnutta regn, som fick oss att ställa oss i shorts och t-shirt med armarna utsträckta och bara njuta av svalkan. Sedan kom hettan tillbaka, med besked. Det blir ofantligt hett mellan hus där det är lä och ingen skugga.

mvh Ciczi
Alexander-VG-zon3
hr kom en rejäl skur 14tiden sen bara molningt å ingget regn
Anki på Öland
Här droppade det lite smått på förmiddagen men regnmätaren blev inte ens bottenfylld........ hoppas på lite skurar under natten!
Anki
Alexander-VG-zon3
jaha inget regn denna veckan . 28c nu sad.gif
kunde det inte har regnat mer .
Anki på Öland
Hipp hurra! En skur på 3 mm i natt och en nu på förmiddagen på ytterligare 7mm!! Det är friskt ute och luften luktar gott !! Och snart skiner solen igen!! biggrin.gif
Anki
AnitaO
CITAT (Anki på Öland @ 24-07-2006, 12:22)
Hipp hurra! En skur på 3 mm i natt och en nu på förmiddagen på ytterligare 7mm!! Det är friskt ute och luften luktar gott !! Och snart skiner solen igen!! biggrin.gif
Anki

Avundsjuk ... tänk om vi kunde få lite regn.
Vi var på Öland förra veckan, och även om det var varmt så var det mycket skönare än här i inlandet.
Havet gör ju att det ändå blir liiiite svalka i vinden.

Nu är vi tillbaka i Östergötland och svettas rolleyes.gif
aurinko
Igår var det en härlig dundrande åskväder och så som det regnade!!!!
Idag är det åter igen varmt och kvavt här i Strängnäs.
Alexander-VG-zon3
CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 12:33)
Igår var det en härlig dundrande åskväder och så som det regnade!!!!
Idag är det åter igen varmt och kvavt här i Strängnäs.

lyllos det vill jag med ha
Pinglan
hej på er usch här är det kvavt och äckligt... längtar efter regn
yenny
Det är kvavt här med idag... skulle faktiskt inte vara helt fel med åska så det tunga lättar lite.
29 grader i skuggan.
malin72
nej snart ställer jag min i vattenspridaren sad.gif om inte annat blir jag sval och grannarna får sig ett skratt laugh.gif laugh.gif
det har börjat blåsa upp och jag sitter och tittar på min åsk sida och vill att det ska börja här.......
Betty
Igår drog ett kraftigt åskväder förbi och spillde ur sig ca 4 mm i regnmätaren men vattentunnorna blev i alla fall fyllda igen. biggrin.gif Idag skiner solen från en klarblå himmel igen. smile.gif
kristerh
Det mullrade som attan omkring mig igår, men nåt regn kom inte wink.gif
meteorologerna har hotat med kraftig åska här i östra svealand i em så vi får hoppas på det.
krister
yenny
Okej... nu är det lite väl varmt tycker tillockmed jag... +33 grader i skuggan och klibbigt som bara den blink.gif
Skulle inte skada med lite regn.
*Felix matte*
Faktiskt så tycker jag att ingen ska gnälla och klaga över värme...
vi har haft nätter med bara 2,4 plusgrader och dagar med max +13
Idag hade vi riktig mysvärme +15 i skuggan på solsidan wink.gif men i lä (mot nordan) och sol var det riktigt varmt och skönt biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Felix matte @ 25-07-2006, 23:24)

nu på sommaren huh.gif ohmy.gif
det är ju nästan höst/vinter grader för mig elelr fram till november med plus på natten än

vädret hos mig nu
23c
fukt nåt på 70%
vind stilla
Berith
Igår hade vi 35 grader (igen!! eller fortfarande eller vad man ska säga...) och stekande sol ända till 18-tiden då åskan brakade loss med en regnskur på 19 mm. Välbehövliga millimetrar men det fattas ändå nån meter regn för att gräsmattan ska komma tillbaka och buskar och andra växter ska återuppstå igen.

Jag vill egentligen inte klaga på värmen - för visst är det härligt när det är sol och varmt på sommaren - men nu har tempen legat på mellan 25 och 35 grader sen första veckan i juni. Man tappar totalt lusten att vara ute och snart är sommaren slut... sad.gif
Gillan
Ja här har vi i flera dagar lyssnat på åskan som ivrigt gått runt oss,
men lämnat oss åt vårt öde.

Hur mycket jag än älskar sol och värme så börjar jag tro att vi bor
på " platsen som Gud glömde " blink.gif .

Här är så torrt att det dammar när man rör sig. Vi kan ju inte vattna hur mycket som helst eftersom vi har egen brunn och grundvattennivån sjunker sakta men säkert. Fast det finns väl inte många som kan vattna hur mycketsom helst i dessa torrtider sleep.gif
Alexander-VG-zon3
nu regnar det här inte mycket men dte regnar ca23c
Rossi
Nu har äntligen vi också fått lite regn men det räcker inte till .... Vi hade behövt ett riktigt skyfall. Men det kommer kanske. Sen får det gärna bli fint igen.

Men varmt har vi fortfarande så det är riktigt tropiskt.
cic
Regn? Det duggregnade i typ 5 minuter i går kväll. Sen blev det inget mer. Nu är det 27-28 grader och kvavt som tusan.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Rossi @ 28-07-2006, 13:51)
Nu har äntligen vi också fått lite regn men det räcker inte till .... Vi hade behövt ett riktigt skyfall. Men det kommer kanske. Sen får det gärna bli fint igen.

Men varmt har vi fortfarande så det är riktigt tropiskt.

hoppas dte kommer mer imed det skyfallet vi hadde med åskovädret var marken fårtfarand eblöt tvådagar effter å nu regnar det lite igen så det plusas på.

hopaas dte kommer mer hos dig
Zanna
I går och i dag har det åskat lite på håll. Det vore skönt med riktigt åskväder så luften blev lite friskare - men jag klagar inte, det är ändå härligt med värmen biggrin.gif

Senaste året har jag fått en hemsk huvudvärk när det är kraftigt väderomslag. Konstigt huh.gif . Jag har aldrig känt av vädret förut.
Zanna
Idag hade vi riktig mysvärme +15 i skuggan på solsidan wink.gif men i lä (mot nordan) och sol var det riktigt varmt och skönt biggrin.gif

Det lät inte som någon skön sommar, mer som tidig vår. Jag trodde ni också haft det varmt.
aurinko
För en stund sen åskade och blixtrade det som bara den.
Zanna
Här har ett kraftigt åskväder precis dragit förbi. Det började väldigt försiktigt och sedan kom regnet och så jätte smällar.
*Felix matte*
CITAT (Zanna @ 28-07-2006, 17:19)

Det lät inte som någon skön sommar, mer som tidig vår. Jag trodde ni också haft det varmt.

Visst har vi haft sol och värme också
men just när övriga delar av landet fick rekordvärme så hade vi
max 13 plus på dagarna och 2 - 4 plusgrader på nätterna i några dygn.
Igår och idag har vi igen haft sol på klarblå himmel
och +25 på skuggsidan wub.gif

Jag har legat på solsäng med parasoll som skuggat mot den värsta hettan
Snöflinga
laugh.gif två parasoller ... ja det gäller att gardera sig wub.gif Här har det varit nästan +30, men sedan kom det befriande regnet och lite asamuller, så temperaturen sjönk med avsevärda grader ... har suttit nere i trägår'n i kväll med tända ljuslyktor, vänner och snackvin wub.gif
Pirum
16C nu...så skööööööööönt. smile.gif
Inga från Närke
Idag är det lite gråmulet men det är +16,5 ute i alla fall. Igår kväll kom det lite regn men det blev knappast blött i gräset. i hörde åskan på avstånd och hoppades det skulle komma lite regn men icke sa nicke.
Fick häva mig ut och vattna i alla fall.
Gillan
Just nu är det 19,3 grader och dom sa faktiskt från
SMHI igår att det skulle bli svalare, så kanske att det
stannar vid 20-gradersstrecket blink.gif

Men vi fick faktiskt 3mm regn igår! Min man säger att
det var minst 5mm, men det tror jag inte ett ögonblick
wub.gif laugh.gif laugh.gif ( regnmätaren är trasig, tom den i koppar ). biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon