Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Eva i Skåne
Grått, nollgradigt och ett tunt snöfall. sad.gif
ninnisky
+0,8 och grått, några ynka snöflingor i luften - annars är det mest näsan som droppar sad.gif sad.gif

Skicka hit lite sol från Öland, Anki wub.gif snälla..... har inte sett den sedan i lördags!
Eva i Skåne
USCH! sad.gif Nu är det alldeles vitt ute igen. Inte så många centimeter har det kommit, men dock så det täcker.
Jag är så trött på det unsure.gif
Berith
Nu igen... Låter ju som om ni har haft barmark? Jag inbillade mej att hela landet var vitt nu. rolleyes.gif

Här har vi flera dm snö och ett par cm till är på väg tydligen. Fast dom har kanske fel igen. Snön kommer!! har dom ropat två gånger utan att det blivit det kaos dom utlovat. Den här gången kanske det blir tvärtom? unsure.gif
Eva i Skåne
Njä, förra fredagen såg det ut så här

och under veckoslutet försvann lite till, så vi hade nästan barmark
men nu är det vitt igen.
Dimmigt, tungt, grått väder, runt nollan.

Jag vill ha vår, jag vill ha vår........
Berith
Ååh det där ser ju nästan ut som vår! wub.gif Här dröjer det nog ett tag till, men fåglarna kvittrar vårligt.
Klematis
Snö snö snö och det ser ut att kommer mer.
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 16-02-2006, 15:20)
Njä, förra fredagen såg det ut så här

och under veckoslutet försvann lite till, så vi hade nästan barmark
men nu är det vitt igen.
Dimmigt, tungt, grått väder, runt nollan.

Jag vill ha vår, jag vill ha vår........

ohmy.gif .... sad.gif

önskar att vi hade det inom räckhåll... men vet att det dröjer fram till mitten av Maj innan...
Berith
Vem vet, vi kanske också får vänta på våren till maj. unsure.gif Nu har det börjat snö igen, fast vi inte har slitit ut den gamla än. -3,7 grader och det blåser svinkallt. Hutter! huh.gif
pejori
CITAT (Berith @ 17-02-2006, 08:04)
-3,7 grader och det blåser svinkallt. Hutter! huh.gif

samma väder här i Göteborg sad.gif sad.gif sad.gif
här snöar ordentiligt och kastvindarna driver ihop den till jättehögar wub.gif wub.gif
får lära vovvarna att kissa på toaletten snart biggrin.gif
Gillan
Här är det defenitivt "Hutter" också wub.gif
Det är -3,7 0ch det blåser "snålvindar". Det är
inte ett dugg skönt kan jag tala om sad.gif

Men ljuset och solen är på gång smile.gif . Det känner
jag på mig wub.gif

/Gillan
pejori
nu har här snöat hela natten mad.gif mad.gif
känner mej som en eskimå snart. sad.gif sad.gif
hela tre dm. kom det laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
-3,5* Snö och blåst Hutter!
sad.gif Nu är jag less på detta eviga snöande.............
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 18-02-2006, 10:28)
nu har här snöat hela natten mad.gif  :angry:
känner mej som en eskimå snart. sad.gif  :(
hela tre dm. kom det laugh.gif  :lol:  :lol:

Då klarade vi oss bättre på Hising Island, blev "bara" ca 8 cm. Men nu när jag skottat undan eländet SÅ BÖRJAR DET SNÖA IGEN!!!!!!! mad.gif sad.gif Hur mobbar man kung bore så han försvinner?
Anki på Öland
Även här har det snöat nån decimeter men eftersom det nu har hunnit bli +4 så har snön "krympit" och blivit väldigt slabbig.
Anki
ninnisky
CITAT (Gossen Ruda @ 18-02-2006, 10:48)
Då klarade vi oss bättre på Hising Island, blev "bara" ca 8 cm. Men nu när jag skottat undan eländet SÅ BÖRJAR DET SNÖA IGEN!!!!!!! mad.gif  :(  Hur mobbar man kung bore så han försvinner?

... och inte ser det ut att sluta snöa i första taget heller sad.gif sad.gif mad.gif
*Felix matte*
-20,4
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 18-02-2006, 10:48)
Hur mobbar man kung bore så han försvinner?

Flirtar med Gumman Tö..? rolleyes.gif tongue.gif

Någon måste ha gjort det här i alla fall. Snöade som tusan i natt, skottade i morse, sen har det varit plusgrader och duggregn resten av dagen.. wacko.gif
Snöflinga
Nej CD snöar tongue.gif och har så gjort några dagar .... kan inte minnas att vi haft så mycket snö sedan ... jag vet inte när smile.gif och nu börjar sportlovet här i Närke, väl unt till alla ungar
rolleyes.gif
*Felix matte*
Svinkallt! - 28,4 just nu sad.gif
Anki på Öland
CITAT (Felix matte @ 19-02-2006, 23:03)
Svinkallt! - 28,4 just nu sad.gif

Åh fy, här har vi +2,2 nu - 30 grader varmare ohmy.gif
Anki
*Felix matte*
Inte mycket mildare idag... just nu -22,8
Berith
Huvvaligen! Men visst sa dom på TV att det skulle bli plusgrader uppe hos er om några dar? Och fortsatt minus här nere...

En halv minus nu och lite flingigt i luften. Men va 17, det är ju vinter!
AnnammA
Inte sååå kallt: c:a -1, och lite slabbigt/halt och snöflingor i luften. Det har varit en lååång vinterperiod här i sydöstra Skåne. Det har varit mer eller mindre snötäcke sedan Annandag jul, och det är inte helt vanligt...Det är skönt för blommorna med lite värmande/täckande snötäcke när det fryser till.(Här har varit närmare -20, när det var som kallast...Brrr!)
Annars är det ju vanligt att växterna(läs:rosorna) tar skada av den isande blåsten och barfrosten här nere i Skåne...
Hälsn
AnnA
Lady Hamilton
-1,8 o lite disigt smile.gif Lagom för en sparktur.....
ninnisky
runt 0 på Hising Island och dags för en ny skottning efter nattens snöfall sad.gif
*Felix matte*
Solen skiner +1 biggrin.gif
*Felix matte*
Aprilväder...takdropp +6 biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Nämen, är Sverige uppochnervänt igen? ohmy.gif I morse var det ca -7°C och nu snöar det fint i Stenungsund. Leve vintern! biggrin.gif

Olle
*Felix matte*
Lite upponervänt är det allt ibland.
Nu är temperaturen +3... ovanligt så här års
eftersom jan-febr ska vbara årets kallaste månader.
Berith
Vi hade -13,4 som kallast inatt, just nu -2,4 och det har kommit ett par cm dasslockstora flingor. Igen!! huh.gif
yenny
det snör.. snöar o snöar...

+2 grader
Gossen Ruda
Det har varit hoppfullt några dagar med sol och några plusgrader men nu är det kallare, och SNÖAR!!!!! sad.gif mad.gif

"En dag skall det varda sommar, har visorna spått.

Men visorna äro klena sibyllor. "
AnnammA
-1 eller 0-gradigt idag, och solen var faktiskt framme och blänkte på snön, som fortfarande ligger kvar här i sydöstra Skåne...
Hälsn
AnnA
Magdis
Vi har haft +4 i Piteå idag, det droppade från taken när jag gick ifrån jobbet 7 imorse. Morgonen före var det -20 grader. Konstigt klimat!
Snöflinga
På väderprognosen sas det att det varit +8 i norr och - grader i Skåne, var skall detta sluta

wub.gif
*Felix matte*
Fotade nyss... snart har vi ljust dygnet runt:) nollgradigt just nu

Gossen Ruda
Nu är det +5 i Götet. Snön som föll i natt har försvunnit och nu går det snabbt utför med det gamla snötäcket. Det kommer nog att bli vår nån gång. laugh.gif
Magdis
+3,9 och strålande sol!
*Felix matte*
En sååå otroligt solig och fin dag vi haft 3 plusgrader och takdropp biggrin.gif
Solen värmer redan... +8 på solsidan

rumsfönstrena tvättades. smile.gif
Alexander-VG-zon3
här har med varit jätte fint i da +10c i den strakaste solen sen så inte sol 3c . wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Sol från absolut klarblå himmel... blåser 22m/sek i byarna temperatur +3 ...fotade kl 09.05

ninnisky
Göteborg meddelar -1.6 och ett strålande solksken. Maken ska just ut på skidorna biggrin.gif biggrin.gif
Berith
Om det där är mindre än två dm snö Agneta så ha vi faktiskt mer än ni. wink.gif Vi har ett fantastiskt vinterväder idag, strålande sol och -1,3 grader just nu, -7,9 som kallast inatt.

Sitter så till att jag ser alla fåglarna som äter, och bland dom i snön under en rosenbuske kilar en liten mus. Såg den igår också, den äter väl lite spill från fåglarnas "nöt-rör". smile.gif

----------
ohmy.gif Det är två möss där nu! Och när fåglarna kommer för nära kryper dom ner i hål i snön.
*Felix matte*
Vi har nog ca 30 cm snö och nattens lägsta temperatur var ...hör o häpna +0,8

Inga fåglar på besök idag sad.gif
Alexander-VG-zon3
jag såg några gäs eller hur det satvas men sånna men jag vet inte var dom skulle om dom skulle längre ner i skåne
*Felix matte*
Solen skiner idag också.. tralalaaa
temperatur -6
ninnisky
0-gradigt hos mig - lite grått, men nånting säger att solen kommer senare under dagen smile.gif smile.gif
ninnisky
CITAT (ninnisky @ 25-02-2006, 10:41)
0-gradigt hos mig - lite grått, men nånting säger att solen kommer senare under dagen smile.gif  :)

... och den är här nuuuuuu - SOLEN! wub.gif wub.gif
yenny
sol här med! så jag måste nog ta mej ut lite!
+5 grader
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon