Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Gillan
- 2,3 är det här just nu.Och i samma land bor vi unsure.gif

Men jag måste ändå få säga att jag tycker det är knasigt med sommar/vinter-tid. Nu är det ju liiiite ljusare på morgonen, men totalt kolsvart på kvällen. Har vi inte större nytta av ljus på kvällen wink.gif

Och jag tänker inte disskutera med korna om det här rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Anki på Öland
10.2 grader och halvsoligt.
Anki
pejori
strålande sol...vindstilla och 7 grader...helt underbart väder här laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (askar @ 09-11-2006, 07:05)
-11,1

Här håller vi liv i det gamla tongue.gif
Floppy
+4,8 grader och strålande sooool
Magdis
Burr...jag fryser näsan av mig. -15 grader.
Alexander-VG-zon3
underbar i da där solen lyser ca +12c nu ca 9c
Gossen Ruda
Undrar om det nuvarande vädret är naturens hämnd för den långa sommaren? Igår kväll började det regna lite, sen har det regnat hela natten. Det är hittills kommit 25 mm och det fortsätter. Blåser gör det också. En tröst i bedrövelsen är dock att jag nu är klar med den mest utsatta husväggen. Det för regna och blåsa hur mycket som helst, den klarar det numera. biggrin.gif
AnitaO
Regn, rusk och blåsigt sad.gif
stina
Regn, grått och trist i Stockholm! sad.gif
Reserv
Växlande väderlek.... blink.gif är nog närmaste beskrivningen här unsure.gif snö ena stunde för att i nästa spöregna, en stund senare så är det några minuters uppehåll sen kommer snöblandat regn.......summan av kardemumman = slask. +2.5 grader
Gossen Ruda
Efter regn kommer solsken heter det och det stämmer, solen har lyst över Västkusten nu. 28 mm blev det i regnmätaren.
Alexander-VG-zon3
i natt +2c vid halv 7 i morse +6c nu ca runt +5c ocg regn .
Betty
Skittrist väder i Luleå, underkylt regn, blåsigt +0,4° sad.gif
Alexander-VG-zon3
läst i början av tråden fy vad deppig jag blev wink.gif
hemska hemska vintern 2005/2006

sad.gif wink.gif

jaja snart mars om man avrundar lite

hos mig nu +6c och randigt väder
askar
Småsnöar... har kommit ca 10cm under natten
solen kikar fram stundvis 11,4 minusgrader.
Alexander-VG-zon3
sol och skurar i da
max i temp i da ha varit 6,5c . va ute för ne stund sen å dte kom en sån psikande hagel skkur på mig usch vilket bäder
Betty
Kring 0° idag precis som igår. Igår regnade det och snöade det om vartannat under dan och på kvällen och natten vräkte snön ner. Idag har det snöat största delen av dagen. Det har väl kommit ett par tre decimeter blötsnö - än så länge... det snöat fortfarande...
Jag har varit ut och skakat bort den tunga snön ur mina unga träd och buskar flera gånger de senaste dagarna.

Kan inte påminna mig om att vi nånsin haft så här mycket snö redan före mitten av november... klimatförändringar?
Betty
Lätt snöfall, +0,4°.
Betty
Luleå: Mulet men uppehåll, - 0,1°

Snöade lite mitt på dan och så kom det plötsligt en kort hagelskur! Det är ingen ordning på vädret... wacko.gif
askar
Har blåst en del idag och också kommit lite snö -2,5
Alexander-VG-zon3
i da +11c som max regn skurar och lite blåst
cic
Hur mycket kan det regna? Egentligen? blink.gif
askar
- 5,3 pyttelätt snöande... har kommit kanske 2 mm
under natten och morgonen.
malin72
strålande sol och + grader är det verkligen november??????
Reserv
Himmlen och 4:ans väderrapport är inte riktigt överens....men jag hade röstat på 4:an om man fått önska, dom utlovade full sol. Himmlen däremot har bestämt sig för att det faktiskt finns mer regn.....eller är det så lokakt så det bara är på just mig? blink.gif
AnitaO
Underbart höstväder (enligt mig rolleyes.gif )
Frisk luft, doften av ruttna löv i skogen, klarblå himmel och sol.
Ca 5 plusgrader.

pejori
här är det grått, grått och stor risk för regn...8 plus wub.gif
Betty
Blötsnöar lite idag med, nollgradigt.
Jag har träningsvärk efter gårdagens promenad i halkan...
sad.gif
Kathy
Strålande sol, tussiga, vita moln på himlen och 5,8 plusgrader. biggrin.gif
Yin o Yang
Regnet det bara öser ner ... sad.gif . Det var på gränsen till vadarstövlar idag, när jag skulle ta mig till jobbet mad.gif . Marken måste vara oerhört mättad vid det här laget, för vattnet rinner helt enkelt inte undan. Och termometern visar +8 blink.gif i mitten på november
Betty
Mulet, nollgradigt = novembertrist...
Reserv
CITAT (Betty @ 16-11-2006, 09:47)
Mulet, nollgradigt = novembertrist...

Som här då, man känner sig som vädret
askar
Lätt snöfall -2,5
AnitaO
Gråmulet men 7 grader varmt.
Inget regn i alla fall. Man får vara glad för det lilla smile.gif
Alexander-VG-zon3
nu ca 7c . i natt +6,8c och som max i da +12,9c . riktikgt skönt i da när solen lyste på kändes nästan som vår
Rossi
Ja, sol och ca. 10 grader idag. Jättefint väder. Till helgen ska vi få ca. 15 grader. Rena våren.

Gräset växer. Suck! Jag som trodde att vi hade klippt det för sista gången i år ... Men det är så blött i mattan så det går nog inte att klippa mer i år ändå.
Lars-Olof Arvids
Här småregnar det och har varit +11°C sedan 6-tiden i morse. I mitten av november! Jag får nog rensa ogräs i trappan och stenpartiet i helgen, för jag ser att det börjar komma en del igen. På Göteborgs biologiska förening igår påstod en medlem att klimatet har ändrats så mycket att det är dags att rita om zonkartan - är det det vi ser nu? ohmy.gif

Olle
Gillan
Jag tror helt enkelt att vi får igen för den fantastiska sommaren som var wink.gif
Nu har det regnat så mycket att det säger slurp och klafs om vartannat om man försöker gå på gården. Ibland sugs man tom fast. Nej, nu får det allt bli vinter om man ska överleva tills det blir vår igen wub.gif

Här är det också 11 grader förresten blink.gif
Reserv
Jag vill nog ha några soliga dar med plusgrader innan det fryser på nu, iskana åkte jag på i måndags i träskmarkerna så det räcker för den här vintern...snö ska man helst ha på bar och torr backe.

Vet inte för vilken dag i ordningen det är grått och regn nu......fast utomhus och inombords går i harmoni med varann just nu i alla fall huh.gif
Betty
Samma skitväder i Luleå idag igen... sad.gif
askar
-1,5 snöar och blåser = skitväder här också. sad.gif
askar
Nu har blåsten tilltagit = riktigt oväder, sånt gillar jag smile.gif

Ska strax iväg och gossa med barnbarnen. wub.gif
Betty
CITAT (askar @ 17-11-2006, 10:06)

Blåsigt och regn här nere vid kusten, + 1°. Mina leder lider i sånt här väder...

Ta det försiktigt ute på vägarna. smile.gif
Hannele
CITAT (askar @ 17-11-2006, 08:36)

Underbart med rapport varje timme från de nordliga breddgraderna. laugh.gif biggrin.gif
askar
CITAT (Betty @ 17-11-2006, 10:16)

Blåsigt och regn här nere vid kusten, + 1°. Mina leder lider i sånt här väder...

Ta det försiktigt ute på vägarna. smile.gif

Samma här... lederna gillar inte busväder
men jag har pågående antibiotikakur och det känns
som det lättar lite.

Vägen till alla barnbarn är bara ca 1km...gick bra trots
drivsnö här o där. smile.gif
askar
CITAT (Hannele @ 17-11-2006, 10:22)
CITAT (askar @ 17-11-2006, 08:36)

Underbart med rapport varje timme från de nordliga breddgraderna. laugh.gif biggrin.gif

Åh förlåt... nu har ju 4,5 tim gått utan rapport sad.gif

Men nu är jag hemma igen och kan meddela
att den härliga halvstormen är över...
nästan vindstilla och lätt snöfall temperatur -2°
mulle
Här är mjuk dimma, + 5 grader. En novemberkväll...
Jag har varit ute flera timmar och hittat massor med svamp.
Och så har jag beundrat rosorna som ännu blommar.
wub.gif wub.gif wub.gif
Jag hoppas vintern aldrig kommer hit i år! T.o.m. julen får vara grön för min del!
Mulle
askar
Ingen som haft väder idag ohmy.gif

Här har vi iaf +1° just nu smile.gif
Alexander-VG-zon3
i da som max +11,3c
nu +7,c
i da mulet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon