Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Kathy

Här skiner solen nu!
Gossen Ruda
CITAT (Kathy @ 10-01-2008, 11:05) *
Här skiner solen nu!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
MariaS
Vi bjuder på "underbart" thumbdown.gif regnväder. +3 och blåsigt.
Sailor Pluto
Idag är vintern försvunnen här. Klafs, klafs, klafs säger ganska väl hur det ser ut på gatorna
andreas i uppsala
Soligt och 3 grader. Känns riktigt vårigt nu när solen lyser på grönt gräs. Hoppas det fortsätter så länge som möjligt. Idag var det inte svårt att komma upp!
Piccante
Snö under förmiddagen som övergick till regn och blåst sad.gif
Bettis
I går kväll haglade det som bara attan och blixtrade samt ett par ordentliga smällar. Idag började dagen med blixthalka, öppehåll, regna, snö sedan regn och en himla blåst crazy.gif helt otroligt. Nu regnardet på tvären.
Gossen Ruda
Lite uppehåll på em men nu har det börjat regna igen.
Alexander-VG-zon3
+7,7c ute just nu blink.gif
Lars-Olof Arvids
Nu har jag klarat dagens kraftprov - att cykla den dryga milen till jobbet i fruktansvärd motvind! ohmy.gif För en gångs skull regnar det i alla fall inte.

Olle
Berith
Man får fantastiskt snygga benmuskler av sånt Olle. flirting.gif

Här stormar det som attans, hoppas vi får behålla strömmen.... sad.gif 4,5 plus och all snön är borta.
titti49zon6
+1,5° blåser lite och den snö som föll igår smälter bort, det droppar från taken...känns som vår, vart tar vintern vägen?????
skogstroll
ja det var fasligt vad det blåste i morse, trodde huset skulle blåsa iväg (huvudsaken inte växthuset blåser bort....) whistling.gif
Bee
Hurra! Det regnar INTE just nu! Wow! Man får vara glad för det lilla...
tettan
falköping: 5 grader varmt, regn o blåst... det är så mysigt så sad.gif
mamamaggan
Mälardalen: drygt 5+ , uppehåll men grått och blåsigt.
Alba
+ 1,8 och grått och trist
Marina i Hällekis

Solig morgon idag igen, hoppas inte solen mulnar bort som igår
+5,8o och lite friska vindar, men inga stora "gäss" på sjön.
Betty
CITAT (titti49zon6 @ 11-01-2008, 08:52) *
+1,5° blåser lite och den snö som föll igår smälter bort, det droppar från taken...känns som vår, vart tar vintern vägen?????

Samma trista väder här, några mil söderöver... +1 grad och blött och slaskigt.
Magdis
+0,7° och duggsnö (regn) sad.gif
Alexander-VG-zon3
mulet +8c och uppehåll
MariaS
yahoo.gif Dagen började med sol och 20 sekundmeter sydvästvindar. Termometern visade på +6,2. Sen gick strömmen! Solen fortsätter att lysa och vindarna börjar mojna nu +8,3 och bara 11 sekundmeter. Strömen åter.
MariaS
Tillbaka till vardagen... GRÅTT, REGN +4,4 och nästan vindstilla.
Alba
-3,6° - idag kom solen för första gången på läääänge[attachment=11576:Solar.gif]
Bettis
+4,8 men nu börjar jag bli less på allt regn.
Aqvakul
Hör och häpna - solen tittar fram.
Lund hade 8 timmar sol i december. Värst var det tydligen i Växjö - bara 20 minuter.
Betty
Sol även i Luleå, - 0,9 grader.
Alexander-VG-zon3
soligt och fint runt 5-6c
ylvahi
Vadå sol?

Regnet vräker ner Ibland med snö i

BRRRR!!
Sailor Pluto
Här är det regn, blåst och plusgrader sleep.gif . Jag vill ha mer vinterväder!

P.S Vilken söt bild du har skaffat, Gossen Ruda smile.gif . Magdis också!
Marina i Hällekis

Kommunalgrått väder idag +6,5o och 7mm regn
Alexander-VG-zon3
konstigt väder här

pendlar mellan +5,5c och +6c . och rätt som det är kommer där in kraftiga stormvindar som röjer fram och det dunsar och har sig och huset skakar och träden svajar kraftigt . sedan är det totalt vindstilla i sådär 60-15min och PUFF kommer en vind
Netha
Småsnöande under fm -2,5°

just nu -4,9°
Gossen Ruda
CITAT (Sailor Pluto @ 12-01-2008, 13:46) *
Här är det regn, blåst och plusgrader sleep.gif . Jag vill ha mer vinterväder!

P.S Vilken söt bild du har skaffat, Gossen Ruda smile.gif . Magdis också!

Jag var otroligt söt på den tiden. rolleyes.gif

Här har det regnat i stort sett hela dagen. Några plusgrader.
Alexander-VG-zon3
runt 4-5c och utvecklas nu till en storm ute , dönar mycket i väggar och tak
Alba
-2,8. Idag vaknade vi upp till en vintervärld. Det har kommit minst 2 dm snö inatt och träden är tunga av snö........jättevackert.

tycker jag som inte behöver skotta
Alexander-VG-zon3
blåst kraftiga vindar i natt , det mesta som var löst ute har blåst omkull eller blåst iväg en bit , nåt träd i skogen har med åkt ner i natt . nu runt +4c +5c
MariaS
yahoo.gif Strålande solsken väckte oss i morse. Och den lyser fortfarande. bravo.gif Relativt vindstilla och +7,2. VAr inte ens under nollan som kallast inatt. Vågar man hoppas på våren nu?
Sailor Pluto
CITAT (Gossen Ruda @ 12-01-2008, 21:53) *
Jag var otroligt söt på den tiden. rolleyes.gif

giggle.gif

Här har det faktiskt varit Soligt med stort S hela dagen! Jag tänkte nästan gå ut och gräva lite i trädgården, men så kom jag på att det fortfarande är tjäle... Man blir förvirrad av det här lustiga vädret!
Gossen Ruda
Raindrops keep falling on my head... eller skulle åtminstone göra det om jag stack ut skallen. Dvs, nästa regnväder har nått Västkusten.
Betty
Det kom ca 5 cm nysnö inatt. Solsken och ett par tre minusgrader på promenaden i eftermiddags, vintrigt och vackert - fast lite blåsigt.
MariaS
Nu har solen i o för sig gått ner, men den sken från uppgång till nedgång. Massor har blivit gjort ute. yahoo.gif Tänk vad lite sol kan göra för arbetslusten...
Netha
ca 5 - 7 minusgrader idag
inte sett solen sen dec
Tosan
Här har det kommit ca 25 cm snö sen igår. Snöyra på förmiddan, ca -4,5 sen klarnade det upp och är nu -13 grader.
MariaS
yahoo.gif Åter en dag med sol. +5,4 och nästan vindstilla. Helt i min smak. Fast nu börjar tom SMHI reagera på den ovanligt milda och mulna vintern. Även småfåglarna verkar ha försvunnit enligt ornitologer.
Gossen Ruda
Det var lite onormalt i förmiddags med solsken men nu är ordningen återställd. Först höga dimmoln och nu ett kyligt dis med blåst.
Betty
Ingen sol idag, det snöar lite smått. - 9 grader.
skogstroll
ja här tittade den där gula (vad heter den nu igen?) fram... känns lite mysko, och det börjar klia så hemskt i så-fingrarna happy.gif
MariaS
Så var det med den glädjen crying.gif Mulet och +4,7. -cry-.gif
Sailor Pluto
Här har det varit sol, plusgrader och lite regn smile.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon