Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Betty
Igår klagade jag högljutt över att vi inte haft sol på sex dagar - idag är jag bönhörd!
Solen skiner, jippie! yahoo.gif
termometern visar på -8,4 grader.
ylvahi
+ 2 grader, grått och snöslask
Alexander-VG-zon3
+6c ute nu i dag som varmast +9,6c och soligt i mellan åt
Aqvakul
Lund: DIMMA - JÄTTEDIMMIGT, man ser knappt något alls + 2 grader
MariaS
+0,8 och dimma! Sedermera vindstilla.
skogstroll
för tillfället lite luckor i molnen men rätt kallt sådär +1, men det skulle bli runt +6 smile.gif
Alexander-VG-zon3
mulet runt 7-8c i morse fram till 10 var det blå himmel och soligt och 9c
ylvahi
+ 6 grader, mulet men inte genomgrått som det varit. Finns en ljusning i horisonten.
ninnisky
Solsken och några enstaka moln här hos mig i Götet, + 7.9.
Underbart väder för trädgårdsjobb biggrin.gif
skogstroll
Vilket härligt vårväder det blev! smile.gif Soligt och vårigt
Netha
Mulet + 3,1°
Irene_L
Sol yahoo.gif +5 grader
Aqvakul
Blev sol och drygt 10 grader mitt på dan, nu mulnar det på igen...
Noak
Nu kommer solen fram!!!!!
Är det så den ser ut? Hade nästan glömt...
Bettis
Sol +9 hela dagen yahoo.gif yahoo.gif
MariaS
Temperaturen har jag ingen närmare koll på, men det har varit skönt de gånger man stuckit näsan utanför dörren i alla fall och solen har visat sig på samma tider, så jag förutsätter att det varit så hela dagen....
Alexander-VG-zon3
i dag soligt och varmt i skuggan som varmast +11c .
Berith
Nollgradigt och snö!! fear.gif Och dom varnar för att det kan komma 1-2 dm snö i vänerlandskapen!

Vafför gör dom på detta viset?? -cry-.gif
Aqvakul
Lund: + 2 grader sol
Boxer
snö och blåst på västkusten mad.gif
mamamaggan
EFter två dagar med sol och ingen blåst så har vi i dag grått och nordliga vindar. Minus 2-3 grader har det varit i natt och nu är det snart 3 plus. Kan faktiskt vara bra med lite kallare nu så att växtligheten stannar upp lite fast snö vill vi inte ha.
skogstroll
usch usch jag vill inte ha snö help.gif
Gossen Ruda
Vilken scenförändring! Igår solsken, svag vind och ca 7-8 grader. Idag vaknar man till strax under 0, hård nordlig vind och snöbyar. Trots att SMHI har varnat togs väghållare och bilister som vanligt på sängen med stora trafikproblem som följd. Jag vaknade med huvudvärk men körde ändå till jobbet. Kom ner i Lyndbytunneln och möttes av tvärstopp, några bilar hade smällt på andra sidan tunneln. Det tog nära en timme att krypköra igenom tunneln men bullret, avgaserna och kanske stressen hade gjort sitt. Körde ner i tunneln med huvudvärk, kom ut med migrän så det var bara att vända och köra hem igen och uppsöka sängen.
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 17-03-2008, 09:45) *
usch usch jag vill inte ha snö help.gif

Man borde få välja väder, åtminstone på sin födelsedag.... giggle.gif
Eva i Höga
Stackars Gossen Ruda som har migrän, vet hur jäkligt det är. Detta vädret är inte kul, såg alla bilköer och elände när jag åkte till jobbet men som tur är åker jag åt motsatt håll så jag slapp alla köer. Skönt att inte jobba i Göteborg om man måste åka bil!
Noak
-1,2
lätt snöfall
illgrått
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 09:50) *
Man borde få välja väder, åtminstone på sin födelsedag.... giggle.gif

ja vill mena det giggle.gif
Aqvakul
Satt här och mös i den skånska vårsolens glans och lyssnade på hemska snöhistorier då....

det blåste upp av bara den och började snöa/hagla .......

Nu skiner solen igen, vinden har mojnat lite, men bara 3 grader

Har städat lite och nu står tippen på programmet, men då får det inte blåsa upp igen....
Biggan_
Här är aprilväder! Snöstorm och vårsol omvartannat!
Magdis
-0,2. Har snöat inatt. Det är så mycket snö redan så jag märkte det inte förrän jag såg att det var en massa snö på skuggväven jag just satt över rosorna.
Betty
Fick ett par centimeter snö i natt. nu är det molningt och med lite tur kan kanske solen lyckas kika fram en stund, temp. -0,1 grader.
Bettis
I GBG snöar det fortfarande på tvären ranting.gif vill inte ha snö!! hoppas det börjar regna istället giggle.gif
Alexander-VG-zon3
herre gud ,, vaknade i morse å det snöade hur mycket som helst och har snöat fram till 11 mycket ,, nu smälter det fort jippi
Aqvakul
snöar och blåser runt, men lägger sig nog inte...
Alexander-VG-zon3
nu +1c i ad +4c som max och snön som kom är borta ,, smälte fortare än jag hinner pissa
Aqvakul
CITAT (flaxss @ 17-03-2008, 18:05) *
nu +1c i ad +4c som max och snön som kom är borta ,, smälte fortare än jag hinner pissa

Det är inte mkt snö här i Lund, men det ligger kvar....
Krolliljan
Nu blåser det igen i o f s inte mer än 16 m/s men en kall rackarvind.
Först snö i morse, sen tö, nu lite snö och just nu ligger temperaturen på nollan. Säkert jättehalt i morgon bitti. sad.gif
Netha
Snöat sen igår kväll - 1,7° på em
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 18:09) *
Det är inte mkt snö här i Lund, men det ligger kvar....

fast nu snöar det på rätt bra - mesta snön i vinter......
Alexander-VG-zon3
ingen snö här ca +1c .
Alexander-VG-zon3
jahopp än runt +1c men snöar som bara den .
Aqvakul
Lund: ett vackert vitt snötäcke - temperaturen är stigande och på väg att passera nollan
Betty
Det snöar idag, -2,9 grader.
Alexander-VG-zon3
i natt som lägst strax under 0c ,, hela natten och morgonen snöfall och lite blåsigt men nu stiger tempen till +3c +4c och det smälter återigen , så det mesta är borta .
Magdis
Isch vad det snöar nu igen sad.gif
Alexander-VG-zon3
+4c och solglimtar .
Aqvakul
9 grader och mest sol - snön smälter undan snabbt nu
skogstroll
här snöar det än lite fjuttflingor
Tosan
0-gradigt och mulet, men ljust. Hade trots det + 5,2 i växthuset vid lunchtid...
ylvahi
0 gradigt just nu och har snöat, varit sol, regnat under dagen. I Gävle vräkte snön ner när jag åkte hem men bara i typ 3 km sen var det fint igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon