Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Betty
Luleå: Strålande solsken här med, 25,2 grader. coolgleam.gif
Gossen Ruda
Just nu visar mina termometrar mellan 30 & 31 grader. Var finns kallfronterna när man behöver dom?
Lady Hamilton
+24° i skuggan sweatingbullets.gif coolgleam.gif ..........men det får gärna komma lite regn på natten
Betty
Vi kom upp i hela 27,4 när det var som varmast här vid 19.30-tiden. Äntligen riktig sommarvärme! biggrin.gif Det är fortfarande riktigt varmt där ute, ca 23 grader.
DragonLady
Sommar idag också bravo.gif
Nordost 4 m/s 23 grader, Ca:18 grader i vattnet.
Betty
Efter några dagra med riktig högsommarvärme så har vi i dag en betydligt svalade dag. Det är en hel del små molntussar på himlen, rätt så blåsigt och bara 13,1 grader just nu.
Aqvakul
Lund (på snabbvisit) 26 grader hett!
Bettis
Göteborg: 28 grader hett sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif

Alphaville
Sommar och sol men en aning för varm för mig. Närmare 30 grader... Pust!! Och jag är kattvakt och vågar inte vädra framår kvällskanten, vill ju inte riskera att lillkisse går ut och aldrig kommer tillbaka... Katten bor hos mig och är "ny" i området, stackarn.
Noak
15 grader men varmt och klibbigt i luften, lätt regn omväxlande med solglimtar. Skumt väder...
Aqvakul
Lund: En synnerligen lovande morgon - 19 grader och sol
Gillan
Skönt för er Aqvakul yes.gif . Jag är ofta avundsjuk på er där nere i "södern".

Här har vi 12,3 grader och jämngrått, men jämfört vad vi hade igår kväll ska man inte klaga. Då hade vi ett åskväder som heter duga i flera timmar, och det slipper vi gärna crying.gif
Platinum
13 grader och grått i Gästrikland.
Krolliljan
18 grader och sol nu.
Vilken tur. unsure.gif laugh.gif Jag lovade en granne fint väder idag trots prognosen.
Alphaville
Den kvalmiga värmen försvann under natten och är utbytt mot regn och 13,8 grader. Lite skönt med luftombyte. Aningen jobbigt med klibbig värme... unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 06-07-2008, 06:45) *
Lund: En synnerligen lovande morgon - 19 grader och sol

"Omväxling förnöjer"!?

Nu öser det ner - 18 grader.....
Noak
Mulet, 8mm regn senaste dygnet, 8,9 grader när jag klev upp i morse. Plusgrader i alla fall.Nordlig vind som tjuter genom alla myggfönster...
Aqvakul
CITAT (NIKEN @ 06-07-2008, 10:21) *
Mulet, 8mm regn senaste dygnet, 8,9 grader när jag klev upp i morse. Plusgrader i alla fall.Nordlig vind som tjuter genom alla myggfönster...

och myggen har blåst bort....???
Noak
Tror att myggen bara vilar sig lite...
Aqvakul
CITAT (NIKEN @ 06-07-2008, 10:25) *
Tror att myggen bara vilar sig lite...
a0a.gif
Alexander-VG-zon3
här hos mig var det i natt lägst +17c .
Aqvakul
samma här - döpte det till "semitropisk natt" - "Tropisk natt" är ju över 20 grader.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Aqvakul @ 06-07-2008, 10:10) *
samma här - döpte det till "semitropisk natt" - "Tropsik natt" är ju över 20 grader.

vad har du haft som varmast och kallast i veckan ? pratade med mormor i går och hon sa det hade varit uppemot +30c i skuggan i kristianstad-trakten .
ylvahi
+ 15 grader, solen tittar fram mellan molnen ibland

det blåser en kall nordan.
DragonLady
Ett lätt soldis håller på att försvinna..24 grader och en sydlig vind på 5 m/s, badtempen håller idag ca; 20 grader tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (flaxss @ 06-07-2008, 11:28) *
vad har du haft som varmast och kallast i veckan ? pratade med mormor i går och hon sa det hade varit uppemot +30c i skuggan i kristianstad-trakten .

I Blekinges kustland så har det hållit sig kring 21 - 23 grader på dagarna och runt 10 grader på nätterna. Fast i går blev det varmare - runt 26 grader.
Väldigt mkt morgondagg, lite "augustiaktigt"
Betty
Mulet, blåsigt och kallt idag med... tur att man inte har semester... rolleyes.gif
Temp. 12,5 grader just nu.
Noak
Minst sagt svalt( +13) i Norra Hälsingland just nu, men en och annan solglimt tränger igenom. Kall nordanvind härjar bland mina pelargoner.
Betty
Äntligen en dag med sol och lite värme! Och så skönt att inte riskera att blåsa bort när man sticker ut huvudet utanför dörren... Just nu 17,5 grader.
Krolliljan
Nu har det regnat, och åskat.[attachment=20798:axemdo.gif] Åskan har nog dragit förbi men hoppas att det regnar lite till. Det är så torrt i marken
Temperaturen sjönk från 21,3 till 15,8.
ylvahi
Noruppland: + 13 grader.

Himlen skiftar, i alla möjliga grå nyanser och det blåser isvindar wacko.gif

Platinum
13,5 grader, mulet men regnfritt i Norra Gästrikland.
Lady Hamilton
Sol hela dagen Just nu är det ca +15° o solsken
Krolliljan
Dagen började helgrått och 13,3 grader. Nu är det 19 grader och växlande molnighet, en riktigt fin dag. Men de har lovat regn senare sad.gif .
DragonLady
Igår kväll åskade det.. nu är det molnigt med solglimtar ibland.
Nordostlig vind på 6 m/s, 18 grader i luften och vattnet.
Anders zon 1
CITAT (Krolliljan @ 08-07-2008, 11:47) *
Dagen började helgrått och 13,3 grader. Nu är det 19 grader och växlande molnighet, en riktigt fin dag. Men de har lovat regn senare sad.gif .

Skicka hit regnet! :-) Katastrofalt torr här. Behöver komma rejäla mängder nu. Har småskvätt lite under dagen men bara 1 mm så här långt. 20 grader nu och soligt efter en kort skur.
Krolliljan
CITAT (Anders zon 1 @ 08-07-2008, 14:53) *
Skicka hit regnet! :-) Katastrofalt torr här. Behöver komma rejäla mängder nu. Har småskvätt lite under dagen men bara 1 mm så här långt. 20 grader nu och soligt efter en kort skur.

Då skickar jag det till dig. flirting.gif
Betty
Växlande molnighet och 17,5 grader i Luleå just nu.
Aqvakul
Sölvesborg 18 grader och växlande molnighet - regnskurar är prognostiserade....
DragonLady
Efter ännu en kväll o natt med regn o åska klarnar det nu..
Nordvästlig vind på obefintliga 2 m/s och 17 grader, i vattnet är det varmare med sina 19 grader giggle.gif
Krolliljan
17 grader och ett väder som inte riktigt vill sig. Mulet? Sol? Regn? Åska?Men nog är det badväder.
Betty
Grått, duggregn, 13,4 grader.
Noak
CITAT (Betty @ 09-07-2008, 13:03) *
Grått, duggregn, 13,4 grader.

Som här i hudiktrakten. Precis...
Alba
13,2° och ösregn hela dagen.
ylvahi
Efter gårdagens +6 på morgonen så är ju +15 rena högsommaren.

Solen skiner från en blåå himmel.
Betty
Mulet men uppehåll, 15 grader.
Platinum
Regnfritt och 18 grader, solen börja krypa fram genom molnen.
Gossen Ruda
Har varit soligt här idag och över 20 grader men nu har regnet nått Götet. Jag hann dock plocka 2 kg svarta vinbär innan det började.
Platinum
16grader och solen är framme, bådar gott inför dagen.
Alba
Regn...regn och mera regn. Var tog solen vägen angry.gif
Idag 16°.......tur att det är på pluss i alla fall. :
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon