Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Pia L
Det regnar!!!!!
Inte mycket, men det ser ut att kunna hålla i sig en stund, vilket kan behövas för växtligheten, 13.8 grader och lite blåsigt

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Lady Hamilton
+15° och REGN!!! yahoo.gif Yuippie! Hoppas att det kommer mera Än så länge har vi fått 12mm Men vi vill GÄRNA ha mångdubbelt eller mer För då är vi säkra på att skogsbranden definitivt är släckt bravo.gif
DragonLady
Sydväst 12 m/s och 17 grader.
Skogsbrand.. -fear-.gif låter ju mindre bra.. hoppas den släcker sig med regnet nu då.
Pia L
Det har regnat konstant nu i mer än 4 timmar, gräsmattorna var så torra att dom inte klarar av att ta emot vattnet ännu, det är stora vattenpölar överallt i gräsmattan, men blommorna hoppas jag får en ordentlig rotblöta i den torra lerjorden.
Fortfarande 13,8 grader, det är så att man får höstkänning

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alba
17° och molnigt men med lite tur så kommer vi att få se solen.
Betty
Luleå just nu: Växlande molnighet och ca 15 grader.
Aqvakul
Lund: 16 grader, vx molninghet, kom en skur nyss
Aqvakul
en underbart solig kväll, vinden har lagt sig! ca 21 grader
Noak
Höstkänsla:Regn/sol/dimma/13grader.
HelenJ
Har varit ca 20 grader och sol mesta delen av dagen, perfekt trädgårdsväder. Men inte just mellan kl 17 och 18 när jag gick med hunden - det kom 7 mm på en halvtimme! Jag var totalt dyblöt och fick hälla vatten ur skorna när jag kom hem. Och en stund senare sken solen igen... flirting.gif
skogstroll
ja det är lite skumt väder... nu skiner solen här men inåt land var det regn för ett tag sen
Pia L
17,4 grader och mulet, regnet bara vräkte ner mellan ca. 05.00 och 13.30, sen kom solen fram och det blev behagligt varmt igen.

skogstroll, behåll solen där i Tyresö till helgen för då kommer vi ner och vill ha lite sommarvärme
Pia L
10.5 grader, strålande sol och vindstilla

ca. 2 mil söder om Ö-vik
DragonLady
Syd 3 m/s och 19 grader..
Aqvakul
16 grader, ösregn (dessutom har jag skitont i ryggen och skolan börjar i morgon) crying.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 12-08-2008, 10:31) *
16 grader, ösregn (dessutom har jag skitont i ryggen och skolan börjar i morgon) crying.gif

Livet är fullt av glädjeämnen. biggrin.gif Så säger åtminstone dom som vet, det gäller att hitta dom små ämnena bara. Regnet har precis nått Götet nu. Jag håller på att byta olja på bilen, hur kul som helst när det regnar. Har kört fram bilen ända till carporten, som är full med prylar mm så inte bilen får plats, så att kroppsdelarna som sticker fram utanför bilen har regnskydd. I morgon bär det söderut för mosterbesök. Alla Malmöbor varnas härmed.
Aqvakul
tummenupp.gif
Betty
Luleå: Molnigt och 17,1 grader.

CITAT (Gossen Ruda @ 12-08-2008, 10:57) *
Livet är fullt av glädjeämnen. biggrin.gif Så säger åtminstone dom som vet, det gäller att hitta dom små ämnena bara. Regnet har precis nått Götet nu. Jag håller på att byta olja på bilen, hur kul som helst när det regnar. Har kört fram bilen ända till carporten, som är full med prylar mm så inte bilen får plats, så att kroppsdelarna som sticker fram utanför bilen har regnskydd. I morgon bär det söderut för mosterbesök. Alla Malmöbor varnas härmed.

rotfl.gif Skrattar gott - på betryggande avstånd... angel_not.gif
skogstroll
soligt och skönt smile.gif
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 12-08-2008, 11:02) *
soligt och skönt smile.gif

tummenupp.gif kompiskram.gif
Alba
19° och mulet. Solen tittar fram då och då men den verkar ha svårt att konkurrera med molnen.
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 11-08-2008, 19:08) *
ja det är lite skumt väder... nu skiner solen här men inåt land var det regn för ett tag sen

joo du...
skogstroll
gick nån gräns vid T-torp igår ... där började ösregnet... mysko... vad olika det kan va
Aqvakul
Lund: Klarnat upp, 18 grader
Krolliljan
regn, regn mad.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 12-08-2008, 18:53) *
regn, regn mad.gif

"kom inte hit, kom inte hit...." -fear-.gif
Ramred
Regn här också
Betty
Efter en regnig natt och en molnig morron så blev det en riktigt solig och fin dag idag med en temp kring 20-gradersstrecket. Det utlovede regnet lyser med sin frånvaro... smile.gif
MayaLisa
Ja men tror du inte att det börjar regna nu ....Joho da...det gör det ...
Pia L
15,3 grader, helmulet och duggregn

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund: 18 grader, svarta moln, ingen vind
Noak
Hudiksvall: HÄLLREGN
Ramred
Strömstad: En hel del moln, men solen tittar igenom ibland. 17,5 grader och det blåser.
DragonLady
Syd 13 m/s och 17 grader.
Alba
14° och en grå himmel.
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 12-08-2008, 11:35) *
gick nån gräns vid T-torp igår ... där började ösregnet... mysko... vad olika det kan va

Japp
Betty
Luleå: 16 °C 2 m/s
Platinum
Var fint fram till 15.58 sen kom hällregnet. Precis bara att jag hann få in den nymålade spaljen under tak, håller tummarna att det inte blivit supermycket rinningar i färgen så jag måste slipa innan nästa lager.
Aqvakul
Härlig dag, 20 - 22 grader och mkt sol
Aqvakul
Lund: Värsta åskvädret
Betty
...och vid 16-tiden började det [attachment=22660:umbrella_050.gif]
CITAT (Betty @ 13-08-2008, 11:20) *
Luleå: 16 °C 2 m/s
Alexander-VG-zon3
här i Mark så åskar det som bara den . blixtrar med ca 1-3sek imellan och kraftiga smällar och gör än .
Pia L
13,3 grader, strålande sol och vindstilla

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Lars-Olof Arvids
Här i Stenungsundstrakten åskade det också rejält igår kväll. Idag är det riktigt höstväder, regn och storm! thumbdown.gif

Olle
Aqvakul
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-08-2008, 07:57) *
Här i Stenungsundstrakten åskade det också rejält igår kväll. Idag är det riktigt höstväder, regn och storm! thumbdown.gif

Olle

samma här i Lund thumbdown.gif
Betty
Den riktigt tidiga morgonens solsken är nu borta och det har mulnat ihop en hel del, temp knappa 16 grader.

skogstroll
Lite likadant här, sol i morse men nu mest moln... blåsigt är det oxå
Myosotis
CITAT (flaxss @ 13-08-2008, 22:54) *
här i Mark så åskar det som bara den . blixtrar med ca 1-3sek imellan och kraftiga smällar och gör än .

Och så har du datorn på?!!
skogstroll
med facit i hand hade jag dragit ur alla kontakter... blev ett dyrt misstag (för mig) och TV-löst...
Alba
18° och mest mulet men solen verkar vara på gång. Men det blåser som bara den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon