Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Betty
Har slutat snöa i Luleå med. Gråmulet och drygt en plusgrad just nu, önskar det skulle bli ett par minus i stället så man slipper snömodden...
Magdis
+2,1 just nu. Snacka om att det är blött och moddigt efter gårdagens toksnöande. sad.gif Måtte det inte komma mer snö närmaste dagarna nu bara för maken är borta på kurs i 3 dagar och jag är ensam med barnen. Orkar inte skotta en massa tung blötsnö då till råga på allt.
Noak
Regn, +4 och snorhalt överallt, till och med på täkterna...
rolf i re
Pluss 5,2 og regn. Ingen vind å snakke om. All right med regn nå. Er en stund siden det har kommet noe av betydning. Er meldt regn i dag, tirsdag og onsdag. Resten av uken bare sol. Da skal jeg ut i hagen igjen å rote i bedene. Gleder meg.
Netha
+ 3,2° har vi haft idag ... vid 16.30 kom en snöby men inte mer. smile.gif
Alexander-VG-zon3
vädret under helgen -- max +13,5c ( i skuggan på norr ) yahoo.gif och lägst +2c

i dag +11c som varmast och nu +5c .
Aqvakul
Lund: regnig fm avlöstes av solig em - nu knappt 7 grader och klart väder
Noak
Nu fryser det på, en kall och klar natt verkar det bli.
Hoppas att de hinner sanda tills imorron då man ska smyga till jobbet ...
ylvahi
Grått, otäckt och duggregn hela dagen crying.gif + 6 grader nu.
Betty
CITAT (Betty @ 10-03-2008, 10:12) *
Har slutat snöa i Luleå med. Gråmulet och drygt en plusgrad just nu, önskar det skulle bli ett par minus i stället så man slipper snömodden...

Efter en grådaskig dag med som högst +2,6 grader så har nu himlen öppnat sig och vi har en slaskväderskväll. Regnet slår mot fönsterrutorna och det är fortfarande ett par plusgrader där ute. I morgon ska vi få kring 4 plusgrader sa nyss meterologen på TV:n... sad.gif Gissa om det är svårt att ta sig fram torrskodd bland alla stora isbottnade vattenpölar och snömodd..?
Krolliljan
+7 grader just nu. smile.gif
Aqvakul
Redan 8 grader, halvklart - kan nog bli en ganska varm dag
Bettis
Gbg +7,5 molnigt, lite blåst
Magdis
4 plus är det här och det enorma snöfallet som kom i helgen är nu förvandlat till en blaskig sörja. Just idag har jäntan heldagsutflykt med skolan i pulkabacken med matsäck o allt. En enda vurpa så är de blöta in på bara skinnet.
Bettis
Gbg +8 och solen börjar titta fram
Netha
Strålande sol, temperatur + 1,2°
Betty
Mulet och slaskigt, +3 grader.
Netha
Kikade på termometern på solsidan + 18,3° ohmy.gif
maken sitter ute och njuter av vårvärme ... på backen ligger ca 1 m snö.
rolf i re
5 varmegrader, regn og vindstille. Ganske så blødt på bakken.
Tosan
+5,9 och sol... Nu blir det vår verkar det som smile.gif
mamamaggan
Grått och disigt , diset hänger enda ner på marken , 8-9 grader varmt.
Aqvakul
Strålande sol och 11 grader - vår i luften wub.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 11-03-2008, 15:49) *
Strålande sol och 11 grader - vår i luften wub.gif

Strålande sol och 9 grader - vår i luften. tummenupp.gif
skogstroll
I morse var det härligt disigt och ett mysko rosa skimmer längs horisonten/kusten smile.gif Men nu bara moln...
MariaS
De gånger jag kommit utanför dörren idag, har solen skinit, fast det har blåst.
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 11-03-2008, 17:40) *
De gånger jag kommit utanför dörren idag, har solen skinit, fast det har blåst.

Vi har också haft en del blåst i Skåne....
Alexander-VG-zon3
soligt å fint idag max +11c nu +7c
Noak
Gråare än så här kan det inte bli. Kalldimman hänger i ögonbrynen.
Aqvakul
CITAT (NIKEN @ 11-03-2008, 18:17) *
Gråare än så här kan det inte bli. Kalldimman hänger i ögonbrynen.

Härligt uttryck! rotfl.gif
Netha
- 7,4° och det småsnöar igen. sad.gif

Aqvakul
4 grader och ihållande regn - dystra prognoser för de närmsta dagarna
Magdis
SLAAAAAAAAAAAASK!!!! Jag har svårt att glädja mig åt att man kan ta det som ett vårtecken eftersom jag vet att det lika gärna kan frysa på och börja snöa igen och så får vi ta om allt från början igen om nån månad.
Pia L
Hemresan från höga kusten till sundsvall nu på morgonen bjöd på ett minst sagt varierande väder, regn, snö och hagelskurar hela vägen, det var bara solen som lyste med sin frånvaro, annars hade alla väder visat sig under resan.
Här i sundsvall så är det bara regn och hällregn som gäller tillsammans med några plusgrader.
Betty
CITAT (Magdis @ 12-03-2008, 10:49) *
SLAAAAAAAAAAAASK!!!! Jag har svårt att glädja mig åt att man kan ta det som ett vårtecken eftersom jag vet att det lika gärna kan frysa på och börja snöa igen och så får vi ta om allt från början igen om nån månad.

Samma skitväder här. Molnen ligger ända nere på marknivå, som om de har ramlat ner... Just nu +0,7 grader. Hinner de inte hyvla bort modden från gatorna innan det fryser på igen så blir det himla knöligt och svårt att gå på...
Jag stukade foten på en iskant för en månad sen och är så sakta på bättringsvägen. Jag vill inte ha nån repris på det... sad.gif
Cathis
Regn, regn och regn cirka 4 grader i sydvästra småland crying.gif
Noak
[attachment=14859:gråväder_006.jpg]

Behövs inga kommentarer eller...
Netha
- 0,6° snöar, vindstilla
mamamaggan
2 plusgrader , regn , regn , regn......................... Har regnat hela natten också. Just nu nordliga vindar.
Aqvakul
regn och 4 grader
Betty
Lika grått och trist som igår - men ingen nederbörd i alla fall. Temp. 0,7 grader.
ninnisky
Grått med en liten "ljusning" norröver mot Kungälv, +6,2 grader.
Aqvakul
Lund: Riktigt skitväder idag igen, regnigt och 4 grader thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2008, 14:32) *
Lund: Riktigt skitväder idag igen, regnigt och 4 grader thumbdown.gif

Jag hann knappt börja gnälla förrän solen tittade fram - flera dar sen sist.....
skogstroll
I morse SNÖ och nu grått å trist sad.gif
Betty
Sjätte dagen på raken med mulet/regnigt/slaskigt gråväder. Temp. just nu -0,9.
Jag längtar efter sooool!!!! -cry-.gif
rolf i re
I dag har vi nydelig vårvær. Har vært ute i hagen å gravd ned en svetteslange. Får håpe vi får samme været nå i påskeferien. Da blir det nok gjort litt i hagen håper jeg. tummenupp.gif
Netha
+ 2° dagen började med dimma, mitt på dan kom solen.
Aqvakul
Lund: Väldigt grått, dock inget regn just nu - 5 grader...
Netha
Sol - 3,1° takdropp, kommer nog att gå på plussidan senare
Magdis
Ett par minusgrader och SOOOOL!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon