Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
niklaswik
-13,7 nu. Brrrrr... Börjar allt bli lite kallt inne också nu.
Netha
- 19,1° visar utetermometern just nu.

Inne har vi det varmt och gott + 25° smile.gif
Netha
Morgonsolen redan strålar
Högt på blåa himmelen,
Lilla fågeln glättigt sjunger
Från sin gren igen.

- 17,1°
Krolliljan
"En morgon när jag vaknar är hela världen vit,
och jag förstår att vintern har kommit hit. ... "

confused.gif wacko.gif 24:e mars
skogstroll
CITAT (mamamaggan @ 23-03-2008, 21:24) *
Här hade vi 13 grader kallt i natt och på dan gick det inte över noll någon gång. Nu har vi c:a 8 - 9 grader så det kan nog bli lika kallt i natt.

jag vågar inte ens titta på termometern utan sticker huvet i sanden och hoppas att allt klarar sig därute. Tulpanerna ser ut som de huttrar iaf sad.gif
Noak
Minus 15 i natt igen,
nu är det strålande sol. 2-3 minusgrader, snön gnistrar...
Men blombladen och knopparna som kommit upp ser ut lite som vissen sallad...
Aqvakul
Lund: fyra plusgrader och halvklart, knappt någon vind
niklaswik
Den här natten blev som jag misstänkte den här vinterns kallaste.

-16,8°C.

Det var fortfarande ungefär -12 när jag klev upp vid halv åtta men har redan stigit till -1.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 24-03-2008, 10:57) *
Lund: fyra plusgrader och halvklart, knappt någon vind

Temperaturen har sjunkit ner mot nollan, vinden (ostlig) har tilltagit ordentligt och det snöar ymnigt thumbdown.gif ranting.gif
Lady Hamilton
-21.1° i natt

Nu är det ca -2°
Betty
Solsken -5.4°C
vind: 3.6m/s
köldfaktor: -10.3 °C
Noak
När jag hade diskat tänkte jag gå ut i det strålande solskenet, och ta den där promenaden med hundarna som inte blivit av på flera dagar.

Då kom snön. Det snöar så man inte kan se handen framför sig.
Nu är jag LESS på snö.
ninnisky
-2 i natt och nu +2. Det har slutat snöa och det syns något enstaka blått i det grå molntäcket!
Betty
Soligt och vackert idag med, - 2,4 grader. smile.gif
Alba
Mulet och just nu 0.5°
Aqvakul
Lund: härligt väder 4 grader sol och svag vind
Bettis
Gbg snöat mer eller mindre sedan i går, just nu helmulet och lätt snö i luften och -0,2 (skitväder ranting.gif ranting.gif )
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 25-03-2008, 15:48) *
Gbg snöat mer eller mindre sedan i går, just nu helmulet och lätt snö i luften och -0,2 (skitväder ranting.gif ranting.gif )

Älskar Göteborg - men inte Göteborgsvädret..... giggle.gif
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 25-03-2008, 16:03) *
Älskar Göteborg - men inte Göteborgsvädret..... giggle.gif

Vad är det för fel på vårat väder confused.gif confused.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Aqvakul @ 25-03-2008, 15:35) *
Lund: härligt väder 4 grader sol och svag vind

samma här fast ca +5c +6c i skuggan enligt dom där hemma . var i Göteborg i dag som det snöa !!
Netha
Strålande sol och bara 3,6 minusgrader hade vi idag. smile.gif
Krolliljan
-6,4 som kallast i natt. -3,2 nu och sol.
Aqvakul
Lund-Eslöv. rejält med snö och klart jobbigt att ta sig fram med bilen temperaturen kring nollan
Betty
Sol och -7,6 grader.
Berith
När vi vaknade i går morse hade det kommit 1 dm snö - jag har fortfarande inte kommit på vitsen med det g.gif - men sen var solen framme och packade ihop det till ungefär hälften. Solen strålar i dag också, snön ligger kvar och just nu är det strax under nollan.
Noak
Sol, -4 och en isande nordan.
Alba
-2,3° mulet och en isande vind från norr.
Vippan
Strålande solsken fortfarande, ligger lite nordvästliga molngubbar ifrån nordväst, bäst att försöka ta sig ut och få lite sol på den bleka vinternunan.
rolf i re
2,3 pluss og sol. Ingen vind.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 26-03-2008, 08:17) *
Lund-Eslöv. rejält med snö och klart jobbigt att ta sig fram med bilen temperaturen kring nollan

Precis som igår så är det härligt vårsoligt väder nu på em. tummenupp.gif
ylvahi
plus 2,5, solen har lyst från en blå himmel hela dagen, men det har blåst en iskall nordan.
Krolliljan
-8,5 som kallast i natt och nu -3,8. Nu får det ge sig. ranting.gif Stackars min kaprifol. crying.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 27-03-2008, 08:14) *
-8,5 som kallast i natt och nu -3,8. Nu får det ge sig. ranting.gif Stackars min kaprifol. crying.gif

och mina agapanthus - annars underbart vinterväder här, soligt 4 grader kallt och nästan vindstilla
skogstroll
lite kallt i morse minus 3, men solen värmde skönt smile.gif nu kommer våren tillbaks
Betty
Soligt men blåsigt, -0,2 grader
Alba
Snö...snö...och mera snö. I natt har de snöat rejält.
Mulet och 0.8° och en isande nordlig vidn.

När kommer våren ?
rolf i re
3 varmegrader og strålende solskinn. Helt vindstille. Håper det smelter en masse snø i dag.
Aqvakul
Lund: fantastisk vårvinterdag med full sol och ingen vind och cirka 5 grader i skuggan
Noak
Mulet och minus.
Netha
Strålande sol och 2 minusgrader har vi haft idag.

Nu på kvällen har temp sjunkit till -12,2°
Netha
Inte ett moln så långt ögat kan nå ..... sol och fem minusgrader...
går nog upp mot nollan senare på dan.
skogstroll
toppenväder här (Sthlm). I morse var det minus men nu är det (visst) plus har jag hört sittandes vid mitt skrivbord smile.gif
Gossen Ruda
Nu börjar det tydligen töa på allvar. Jag sitter på jobbet högst upp på 5:e våningen i ett kontorshus. Ett stort parti av taket är platt glastak. Ur detta sticker det upp ytterligare en våning med ett sammanträdesrum. Detta har ett svagt sluttande tak där det samlats snö och is. Nu glider detta sakta neråt och ramlar ner med stora brak på glastaket. Jag avskyr att bli hastigt väckt på det här sättet.rolleyes.gif
Aqvakul
soligt och plusgrader..... wub.gif
Noak
SOL plusgrader och tulpanerna (bladen) sträcker på sig efter att ha varit insnöade så länge....
rolf i re
4,4 varmegrader og grått. Håper på regn. Vi har masse snø som skulle vært borte.
Gossen Ruda
6-7 plusgrader, kraftig sydlig vind och nu kommer det några regnstänk. Den utrotningshotade snön ligger på marken och gråter.
Berith
Ruda är ju en riktig poet. biggrin.gif

Här skiner solen och det blir mer och mer barmark, snöfläckarna gråter inte men dom blir mindre. Åtta starka plusgrader har vi också.
Aqvakul
Uppemot 15 grader i södra Sverige är utlovat i början på nästa vecka.... tummenupp.gif
Netha
Huvvaligen, nu småsnöar det igen ... vi som skulle grilla:(
Men men ... det kanske hinner bli sol innan det är middagsdags.

Aktuell temperatur - 9,4°
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon