Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Bettis
CITAT (Gossen Ruda @ 18-11-2008, 10:00) *
Saxat från SMHI nu:

Station: Vinga
Vindriktning: Sydväst
Vindhastighet: 22 m/s
Byvindhastighet: 26 m/s
Lufttemperatur: 6.6 °C
Sikt: 2.2 km

Göteborg hade fått 11 mm sammanlagt men det låter för lite.

Göteborg: enligt min regnmätare 17mm.
Betty
CITAT (Alba @ 18-11-2008, 10:02) *
0° mulet och lugnt.
Vi har fått lite snö, bara så pass att marken är lite pudrad.

Samma som här...
Aqvakul
Lund/Eslöv: 3 grader och molnen börjar torna upp sig (regn?)
Ramred
Strömstad: 1,8 minusgrader men stiger sakta. Halvmulet. Stilla.
Betty
Luleå: Ljusblå himmel och strålande solsken, - 4 grader.
Alba
-3,7° och klar himmel.
Bettis
Göteborg: det var så härligt väder i morse när jag var ute med hundarna, solen sken och det var så skönt. Nu ösregnar det på tvären igen, +4.8 regn och grått ute.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 19-11-2008, 07:37) *
Lund/Eslöv: 3 grader och molnen börjar torna upp sig (regn?)

Idag har det varit mycket väder, först en massa regn och i kväll västlig kuling och 10 grader....
Aqvakul
Eslöv/Lund: 8 grader, kraftig västlig vind och svarta moln
Lars-Olof Arvids
I Stenungsundstrakten är det ett par plusgrader och bitvis halt på vägarna efter gårdagens regn. Jag lät cykeln stå och tog bussen till jobbet. Men det är ganska klart och ser ut att bli en fin, solig dag!

Olle
Alba
-4° och klar himmel. Den lilla snö som vi fått ligegr kvar än.
Betty
Sol och - 7 grader i Luleå.
Eva i Höga
På morgonen +3 grader, stilla och en ljuvlig soluppgång. Tydligen hade det haglat på natten och det var halkigt när jag tog min tidiga morgonpromenad. Nu tittar solen fram mellan STORA MÖRKA moln och det känns riktigt råkallt.
Myosotis
Nu haglar det!
Alexander-VG-zon3
runt +1c 0c och snöra för fullt ! första snön .

Gossen Ruda
Över Göteborg faller nu nån slags regnblandad snö som trots nån plusgrad fryser till knagglig is på olika föremål. Troligen får jag använda ishacka till bilen i morgon.
Zidane
CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2008, 22:58) *
Över Göteborg faller nu nån slags regnblandad snö som trots nån plusgrad fryser till knagglig is på olika föremål. Troligen får jag använda ishacka till bilen i morgon.

Nej , det fryser inte.....än.............men kanske inatt.

CITAT (flaxss @ 20-11-2008, 21:29) *
runt +1c 0c och snöra för fullt ! första snön .

Härligt !

Mina barn väntar på den !!!
Aqvakul
Lund: nollgradigt och ett stort svart moln täcker nästan hela himlen
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 21-11-2008, 07:24) *
Lund: nollgradigt och ett stort svart moln täcker nästan hela himlen

Hallå nu snöar det!

Vinterns första snö!
Ramred
Strömstad: -3 grader och klar himmel.
Gossen Ruda
Behövde inte ishackan, gick ut en halvtimme innan avfärd och placerade en värmefläkt i bilen. Helt isfri när jag skulle åka. Fö är det ca 2 minusgrader och klar himmel, ser ut att bli en fin dag.
Lars-Olof Arvids
Igår kväll föll vinterns första snöflingor över mina marker. Nu är det lätt vitpudrat, klart och ca 0°C.

Olle
Alba
-3° mulet -- det snöar rejält.
Morbid
Norrtälje:
Klart, -5, 4-5 m/s nordlig vind.
Betty
Ganska molnigt men inte helmulet, - 4,5 grader. Det har kommit lite pudersnö inatt så nu är det nästan lite julstämning där ute. santa.gif
Eva i Höga
Göteborg: Igår kom den första snön, bara lite puder men det är så vackert. -5,2 grader och vindstilla och strålande solsken. Det är så vackert!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Zidane @ 20-11-2008, 23:28) *
Härligt !
Mina barn väntar på den !!!

visst är det välkomnat . min stora Rosmarinbuske är ehlt täckt av snö . marken är täckt av ca 2-5cm nysnö och nu är det ca -3c ute i natt som lägst -8c -fear-.gif
Zidane
CITAT (Eva i Höga @ 21-11-2008, 10:32) *
Göteborg: Igår kom den första snön, bara lite puder men det är så vackert. -5,2 grader och vindstilla och strålande solsken. Det är så vackert!

Väldigt lite snö !!! ,

Likt pudret på en semla....
Nostalgia
-5 grader och snön vräker ner yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
klar blå himmel och soligt -1c -2c ute . snön verkar smälta för det är mindre nu än innan

[attachment=27540:Bild_107.jpg]
Aqvakul
Lund: minus 2½ grad - snön vräker ner. eller virvlar kring
- lite snöstorm är det allt...

"SNÖKAOS I SKÅNE"? unsure.gif
Alexander-VG-zon3
ca -2c -3c ute . ingen mer snö har kommit .
Aqvakul
Lund: minus 5 grader, vitt på marken och blå himmel
Alba
Idag är det kallt om näsan ...-12°....nästan klar himmel.
Pia L
-5,2 grader, nästan vindstilla och halvklart

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
-7c här i Mark ( västragötaland ) nu skiner solen och blå himmel och ca 0c +1c .
skogstroll
här i Tyresö (iaf där jag bor) är det vitt och kommer snö emellanåt, ca 0 grader. Solen tittar fram vid kusten smile.gif
Aqvakul
Lund. 5 minusgrader och allt är fortfarande vitt, klarblå himmel
Alexander-VG-zon3
-10c i natt ohmy.gif
Alba
-5,6° mulet
skogstroll
här är det lite sol då och då o massa vit snö, det sägs det ska bli storm inatt sad.gif
Pia L
-3,5 grader, mulet och snöfall till och från

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Chamomille
Storm och snöyra -4 ute.
25 grader inne och svag bris från takfläkten. sweatingbullets.gif Får nog ta av mig raggsockorna och mössan nu.
Pia L
-1,4 grader, det har blåst kraftigt inatt men det verkar som att både vind och snöfall håller på att avta

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Ramred
Strömstad: 1 minusgrad och hård nordlig vind.
Aqvakul
Lund/Eslöv: fem kallgrader, vindstilla och fortfarande ett tunt snötäcke
Lars-Olof Arvids
I Stenungsund är det -2°C, vilket räcker för att man ska frysa ganska ordentligt i den fuktiga västkustluften. I natt har det varit åtminstone -7°C, så nu lägger sig isen alltmer på sjön hemma. Är detta en tillfällig köldknäpp eller början på en lång, kall vinter?

Olle
Eva i Höga
Ca 3 grader kallt och nordlig vind när jag tog min morgonpromenad. Liksom Olle undrar jag också om det är början på en lång kall vinter men håller det sig över 5 minusgrader är det bara skönt. Det värsta är blåsten!
Betty
Blåser fortfarande ca 11 m/s efter nattens stormbyar. Yrsnö och -2,4 grader.
Alba
-1° och mulet och väldigt blåsigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon