Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Betty
Molnigt mest hela dan igår men idag skiner solen igen. smile.gif
Alba
Ännu en dag med strålande sol-- +8°
Calypso_bulbosa
Sol hela dagen! Toppnotering på 12,5 mitt på dagen vid Högakustenbron
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 24-04-2008, 08:34) *
Lund: Soligt och härligt idag oxå. Hoppas på runt 14 grader idag med....... smile.gif

det blev t.o.m. 16 grader och helt underbart..... wub.gif
Netha
har vi haft också idag ... graderna har jag inte kollat.
Aqvakul
Lund: Lite molnigt idag, men redan 8 grader.....
Krolliljan
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 07:23) *
Lund: Lite molnigt idag, men redan 8 grader.....

Samma väder här. tummenupp.gif
Netha
+ 0,3° från himlen faller stora lappvantar.
Aqvakul
CITAT (Netha @ 25-04-2008, 08:53) *
+ 0,3° från himlen faller stora lappvantar.

SHIT! Förstår nu varför ingen kom på idén att bo i Kiruna innan gruvan kom till....
Betty
Växlande molnighet, +5,4 grader.
Snöflinga
Åker kustvägen opp mot Västerbotten ... var någonstans möter vinterväglaget mig confused.gif Skuleberget, Sandöbron eller högre opp ändå ?
Betty
Du kommer inte att "möta vinterväglaget" på din resa. biggrin.gif
Läget på vägarna - Vägverkets sida.
Tosan
CITAT (Snöflinga @ 25-04-2008, 09:56) *
Åker kustvägen opp mot Västerbotten ... var någonstans möter vinterväglaget mig confused.gif Skuleberget, Sandöbron eller högre opp ändå ?

Efter E4 tror jag du slipper vintern helt... Möjligen norr om Piteå kanske...
Ska du se snö får du ta en tur inåt landet.

+6,3 Och strålande sol smile.gif
Betty
CITAT (Tosan @ 25-04-2008, 10:41) *
Efter E4 tror jag du slipper vintern helt... Möjligen norr om Piteå kanske...
/....

Nej, det är ingen vinterväg norr om Piteå heller.

Rapporten skapad 2008-04-25 13:56:38

Vägverket

________________________________________________________________________________

Norrbottens län

Översikt: De större vägarna är mestadels bara. Övriga vägar är fläckvis isiga. Dyngsvariationer med fläckvis våta vägar dagtid som fryser på kvällen och torkar upp. Risk för fläckvis halka när våta vägar fryser till under kvällen och natten.

Kust: Torra vägbanor.

Inland: Torra vägbanor.

Fjäll: Torra vägbanor.

Prognos: Inga större förändringar förväntas de närmaste timmarna som påverkar väglaget.

Snöflinga
thanks.gif alla för svar. Då är det bara svängen, Skellefteå och mot Glommersträsk som kan bli lite snöig wink.gif
Aqvakul
Lund: 11 grader så här sent på kvällen, inte illa....
Tosan
CITAT (Snöflinga @ 25-04-2008, 18:15) *
thanks.gif alla för svar. Då är det bara svängen, Skellefteå och mot Glommersträsk som kan bli lite snöig wink.gif

Möjligen, men den är såpass vältrafikerad så den brukar va bar. Enda risken är väl att den kan bli blöt på dagen och att det fryser på på kvällen...
Netha
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 09:19) *
SHIT! Förstår nu varför ingen kom på idén att bo i Kiruna innan gruvan kom till....

och jag undrar varför så många Skåningar flyttar hit g.gif laugh.gif

Snöandet slutade men ingen sol idag ... bara några ... kanske 4 -5 plusgrader
Aqvakul
CITAT (Netha @ 25-04-2008, 22:15) *
och jag undrar varför så många Skåningar flyttar hit g.gif laugh.gif

Har förstått att det är mkt inflyttat folk i Kiruna. Jag har kompisar i Luleå som tycker att Kiruna är rena främlingslegionen....
Netha
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 22:24) *
Har förstått att det är mkt inflyttat folk i Kiruna. Jag har kompisar i Luleå som tycker att Kiruna är rena främlingslegionen....

Aha ... storebrorssyndromet ... som jag kan skratta sååå gott åt. rotfl.gif Jag har en hel del släkt i Luleå.

Tror nog att alla orter/boplatser, var de än ligger, har sin speciella charm som lockar. wub.gif
Annars skulle väl ingen bosätta sig i små byar eller i en skogsglänta (en av mina kusiner har egen unik adress/bynamn där bara hans fam bor)

Jag bor här fastän jag börjat ogilla snö och eg inte ser en rimlig anledning till att inte flytta härifrån.
Men när jag tänker/känner efter, så är detta hemma och hemmet vill jag inte lämna...
även om jag fick gratis flytt och fin bostad på ny ort.
Sån är jag.smile.gif och så älskar jag stan ... fast ofta glömmer jag det. biggrin.gif
som nu t.ex när jag ser hur det ser ut i södra delarna av landet.
Aqvakul
CITAT (Netha @ 25-04-2008, 22:36) *
Aha ... storebrorssyndromet ... som jag kan skratta sååå gott åt. rotfl.gif Jag har en hel del släkt i Luleå.

Tror nog att alla orter/boplatser, var de än ligger, har sin speciella charm som lockar. wub.gif
Annars skulle väl ingen bosätta sig i små byar eller i en skogsglänta (en av mina kusiner har egen unik adress/bynamn där bara hans fam bor)

Jag bor här fastän jag börjat ogilla snö och eg inte ser en rimlig anledning till att inte flytta härifrån.
Men när jag tänker/känner efter, så är detta hemma och hemmet vill jag inte lämna...
även om jag fick gratis flytt och fin bostad på ny ort.
Sån är jag.smile.gif och så älskar jag stan ... fast ofta glömmer jag det. biggrin.gif
som nu t.ex när jag ser hur det ser ut i södra delarna av landet.

kompiskram.gif
Netha
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 22:39) *
kompiskram.gif

kompiskram.gif
Aqvakul
Lund. Disigt men redan hela 14 grader!!!
Noak
Från 0 till +7 på 5 minuter, sol , men moln i antågande.
Aqvakul
Lund: Shortsväder - helt underbart
ylvahi
Gävle: + 17 nu. solen skiner från en blå himmel
varit ute och krattat hela dagen
Aqvakul
Lund: grått, men redan över 12 grader
Noak
Norrhälsingland: Grått , +12 .
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 27-04-2008, 07:56) *
Lund: grått, men redan över 12 grader

Nu: 18 grader!!!!
Netha
Mulet +8,3°
Krolliljan
Min termometer har varit uppe i 20 grader. w00t.gif Just nu är det 18. bravo.gif
Allt bara exploderar. Oh så vackert med alla ljusgröna blad. Det är lika vackert och otroligt varje år. wub.gif
Betty
Bara 5 - 6 grader varmt idag och mulet. Vid middagstid kom en regnskur.
Aqvakul
Lund: Redan 13 grader- och solen "gassar" - kanske blir över 20 grader idag.....
Betty
Luleå: Dimma, +5 grader. Det var 0-gradigt i natt...
Magdis
Här i Piteå skiner solen från en molnfri himmel men det är än så länge bara +3 grader. Igår kväll regnade det och var dimmigt.
Noak
Varmt och grått, tre regnstänk. Skulle vara bra med en rejäl regnskur så jag slapp vattna i rabatterna...
Tosan
+12,1 och strålande sol biggrin.gif
Noak
19,6 grader, molnigt med någon solglimt. Ångbastu! Måste vara en extrem luftfuktighet.
Aqvakul
CITAT (Tosan @ 28-04-2008, 11:30) *
+12,1 och strålande sol biggrin.gif

Ska jag tolka det som att snön har smält? flirting.gif
Lars-Olof Arvids
Idag tycks sommaren har kommit till Stenungsund. Visserligen är det blåsigt och halvmulet, men hela 21 grader i skuggan. Träd och buskar spricker ut och snart är det grönt överallt.

Olle
Gossen Ruda
Fortfarande över 22 grader och kraftig varm vind från söder. Då frågar jag mig bara: Trots värmen och att det över en månad sen vi såg snö, varför kör en del 5-stjärniga idioter fortfarande omkring med dubbdäck????????? duh.gif confused.gif dunno.gif
Krolliljan
22 grader som varmast. wub.gif
Jag kör genom en björkallé hem. Hälften av björklarna var gröna idag.. wink.gif
ninnisky
ja, så finns det några andra idioter som inte kört med dubbdäck på hela vintern yahoo.gif
Gossen Ruda
CITAT (ninnisky @ 28-04-2008, 17:28) *
ja, så finns det några andra idioter som inte kört med dubbdäck på hela vintern yahoo.gif

Såna idioter är fullt tillåtna, jag tillhör dom också. Fast jag har ju odubbade friktionsdäck, det räcker här på Västkusten.
Netha
+ 25° på solsidan
ute nästan hela dan.
Tosan
Vi har haft runt 15 grader här idag smile.gif Fortfarande är det 6,9 grader...
Men dubbdäcken får sitta på ett tag till
Aqvakul
Lund: Sol och redan 15 grader.... wub.gif
Betty
Luleå: Molnigt och 8,2 grader. Snart snöfrtt i trädgården...
Vinterdäcken åkte av i söndags, nu får det lov att vara vår!
Netha
Mulet + 11,8°
Alba
17° och mulet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon