Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Gossen Ruda
Då vaknar man upp till en vit värld. Visserligen bara ett par cm snö men det känns iaf som vinter. Lätt snöfall och strax över noll. Men mycket svag vind, tack för det.
Berith
Här har det slutat blåsa nu efter ett par dagar med närapå storm. Och det har kommit massor med snö inatt, dryga 5 cm skulle jag tro. 1,5 minus så då kanske den ligger kvar ett tag.

Tänk dom som har stora marker, vad mycket snö dom fått!
Marina i Hällekis
Ingen blåst -1,5o och det snöar thumbdown.gif hittils ca: 5cm
Igår kom det underkylt regn som ligger under snön, glashalt
*Ulrica*
Här vräker snön ner, det är -1 och blåser inte nåt särskilt. Det ligger väl en 5-10 cm på marken.
Sally borderterrier, idag 10 veckor ute i snön:
[attachment=11300:sno1.jpg]

Vill ni se mer av underverket så har jag förärat henne en egen hemsida: Sallyborder
Aqvakul
Lund: Igår kväll kom vinterns första snö. Men nu är det + 2 grader, så det blir nog inte kvar så länge. Blåsten har mojnat, skönt!
Krolliljan
Det är inte lönt att det snöar här. angry.gif Nu regnar det igen. (2007 kom det 1,17 m nederbörd här fear.gif )
Det är +2 grader och måtte det fortsätta att vara +grader annars blir det till att kana sig fram.
Alba
-16,6 och klar himmel och solen kämpar så sakta över horisonten.[attachment=11301:sol.gif]
Inga från Närke
+0,2 grader och det har snöat i natt och på morgonen ca 5-10 cm har vi nu hos mig i alla fall. Hur övriga Närke har vet jag inte.
Skickar med ett bildbevis på vår egen snögubbe. Tyvärr lite mörk bild men har inget redigeringsprogram.
[attachment=11302:2008_01_..._m_husse.JPG]
MariaS
yahoo.gif +0,5 grader, 4 sekundmeter och 9cm snö! Det är altså inte grått, fast det är mulet och snöar fortfarande. T.o.m. dammen börjar få ett litet täcke (På det som är kvar...)

[attachment=11310:vinter.jpg]
Inga från Närke
+0,6 grader och det har kommit STOOORA snöflingor en stund så nu är det nog ca 10 cm om inte mer. Snöandet har stillat sig lite just nu.
Gossen Ruda
Normalt vinterväder för Göteborg, 3 plus och regn. Snön ligger på marken och gråter.
Betty
Soligt men isande kall blåst, -5 grader ungefär mitt på dan. Fortfarande sgs snöfritt, har bara en tunn isskorpan som ligger som ett halt pansar fläckvist i trädgården... Lite avis på er som fått nysnö - sån har vi inte haft på eeeevigheter!
ylvahi
-1 snöat på fm, nu är det kolsvart så jag ser inte mer idea.gif
estet
CITAT (Betty @ 06-01-2008, 15:50) *
Soligt men isande kall blåst, -5 grader ungefär mitt på dan. Fortfarande sgs snöfritt, har bara en tunn isskorpan som ligger som ett halt pansar fläckvist i trädgården... Lite avis på er som fått nysnö - sån har vi inte haft på eeeevigheter!

Men nuu äntligen snöar det lite rejälare så vi slipper halka omkring! tongue.gif Ändå -10.
Aqvakul
Lund: +2 grader, snön har smält bort -var kanske årets vinter!
MariaS
Grått. -cry-.gif +2, vindstilla och som sagt GRÅTT!!!
Betty
Jaaaa, det snöar! yahoo.gif Bara en enda minusgrad, men världen är äntligen vit!

CITAT (MariaS @ 07-01-2008, 10:57) *
Grått. -cry-.gif +2, vindstilla och som sagt GRÅTT!!!

trostar.gif
MariaS
CITAT (Betty @ 07-01-2008, 11:28) *
Jaaaa, det snöar! yahoo.gif Bara en enda minusgrad, men världen är äntligen vit!
trostar.gif

Snyft, Tack. Vi fick ju 10cm snö igår, men nu är allt borta Snyft.
Magdis
CITAT (Betty @ 07-01-2008, 11:28) *
trostar.gif

Precis samma väder här. Fast -1,1° kanske....biggrin.gif
silos
I Strängnäs är det idag grått och den fina gnistrande snön har blivit smutsigt och blöt;snart regnar det nog.
Marina i Hällekis
+ 2 o ljusgrå himmel, snön har sjunkit undan rejält och det ôfsar ordentligt, men fortfarande ett litet snötäcke, det gröna som syns på gräsmattan är de plantor som hjortarna dragit upp under natten mad.gif .

Netha
Just nu - 4,1°
Alexander-VG-zon3
har ju inte varit hemma på två veckor men nu är jag hemma och kallast dom här 2veckorna va -4c och varmast va +6,9c . nu +20c och dimma och regnar och dom 5cm snön som kom , smälter fort bort nu .
Netha
CITAT (flaxss @ 07-01-2008, 22:41) *
har ju inte varit hemma på två veckor men nu är jag hemma och kallast dom här 2veckorna va -4c och varmast va +6,9c . nu +20c och dimma och regnar och dom 5cm snön som kom , smälter fort bort nu .

Nämen... inte kan du väl ha + 20 nu!?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Netha @ 07-01-2008, 23:02) *
Nämen... inte kan du väl ha + 20 nu!?

uops biggrin.gif +2c ska det va
Eva i Skåne
+5 och småregnigt i Lund.
Skönt att all isbeläggning regnat bort!
Betty
Mulet och +0,3 grader just nu, hoppas nu bara att de där ynkliga 4 centimetrarna nysnö som vi fick igår får ligga kvar... unsure.gif
titti49zon6
+0,4° och fortfarande vitt på backen.....helt underbart väder även om det är gråmulet tummenupp.gif
MariaS
+2,8, småregnigt och ingen snö. Vilken vinter...
Magdis
CITAT (Betty @ 08-01-2008, 10:09) *
Mulet och +0,3 grader just nu, hoppas nu bara att de där ynkliga 4 centimetrarna nysnö som vi fick igår får ligga kvar... unsure.gif

Jag läste om Gumman Tö igår kväll för jäntan (ur boken Olles skidfärd) Vi får gå ut och ropa: Gumman Tö, Gumman Tö, låt bli att slaska bort vår snö!!! biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
nu +3,5c i dag som varmast +5,7c
Marina i Hällekis
+2 och spöregn thumbdown.gif
MariaS
+4,7 grått och mulet (Som denna vintern tydligen kommer bli...)
skogstroll
+3 grader och ett uppfriskande regn... thumbdown.gif
Sailor Pluto
1,4 plusgrader och massivt snöfall, ganska trevligt smile.gif . Fast det blir nog kallare längre fram på dagen och säkert blåsigare också. Mindre trevligt om man måste gå ut sos.gif .
Alba
-1° och lika mulet och grått idag.
ylvahi
+2 snöat lite, regnat lite grått och trist sad.gif
Gossen Ruda
Blixt och dunder, det åskade över Götet för en stund sen. Att det blåser, regnar och haglar som vanligt visste ni väl...
Aqvakul
Lund: +3 grader, grått och trist, regn och rusk - längtar till vår och sol (hur ska jag stå ut till dess?)
aldo
Som sagt .....regnigt o grått .Det har regnat på tvären idag och tempen är o har varit runt +4 no.gif

Mitt område : Västkusten .
Krolliljan
En grå dag. sad.gif
Netha
- 2,7°
Inga från Närke
Har regnat nästan hela dagen och den snö som kom för några dagar sedan är nästan borta tyvärr. Mörkt, tråkigt och smutsigt igen nu när man ska släcka julpynten i helgen ute och innne.
Betty
Har kommit lite till av det där vita, så nu har vi ca 5-6 cm ny och fin snö. Mulet och kring 0 grader idag.
Marina i Hällekis

SOL!!!!!!!! ljusblåhimmel och + 3o

Alba
+ 1,3 och grått och mulet.......som vanligt.

Jag drömmer om den dagen jag får skriva SOL.
Marina i Hällekis
Säg den glädje som varar, nu mulnar det på igen thumbdown.gif

skogstroll
I stockholm ser det nästan ut som att den där solen (har hört talas om den) kan kanske titta fram... lite halt var det allt i morse rose.gif
Gossen Ruda
Då har nästa regnväder i raden kommit in över Västkusten.
Gossen Ruda
Nu är det snöblandat, alltid nån förändring...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon