Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Aqvakul
Lund: minusgrader i natt, halt i morse, eländigt gråväder med några plusgrader under dagen
Gossen Ruda
Nu börjar jag känna igen vädret, det har börjat regna. Fast det ändå skönt att det kommer som regn, tänk om det varit snö. 60 cm bara i år.
Magdis
Har haft ungefär -9° idag och lite snöfall. Vi har ganska mycket snö nu men jag hörde att det skulle bli plusgrader resten av veckan nu. sad.gif
Netha
Idag hade vi sol ett tag men också rejäl kyla just nu - 15,6°
Betty
Jättekonstigt väder idag... I morse var det - 13 grader när jag vaknade. Sen har det blivit varmare och varmare under dagens gång. Nu är det + 0,5 grader alltså 13,5 graders temperaturhöjning under en och samma dag! ohmy.gif
titti49zon6
Men vilket konstigt väder och här hos mig var det -15° igår...såg norrskenet iförgårkväll......nu på morgonen kl 6 var det+2,3° och det droppar från taken och snön smälter
Konstigt att ni hade så kallt i Luleå på morgonen
Magdis
Nu är det +1,1° här. Har hört att det ska regna. sad.gif Det är verkligen inte kul när det håller på och fryser och slaskar om vartannat hela vintern.
Betty
CITAT (titti49zon6 @ 15-01-2008, 09:33) *
Konstigt att ni hade så kallt i Luleå på morgonen

Det var ju igår morse. Idag har vi +2,4.
MariaS
Här vaknade vi till en blåsvart himmel. Nu vräker regnet ner! +5,4.
Bettis
CITAT (MariaS @ 15-01-2008, 10:36) *
Här vaknade vi till en blåsvart himmel. Nu vräker regnet ner! +5,4.

Samma här fast regnet kommer på tvären eftersom det blåser som 17.
MariaS
DAgen har som sagt var varit rå och mulen. Det vräkte ner 1mm regn på några minuter och ... inget mer. Vid tretiden såg det nääästan ut som om solen skulle orka fram, men ICKE. Nu kollade jag väderprognosen för det närmaste dygnet. 10-15mm regn och blåsigt!
Tänk om man kunde sappa mellan vädertyperna, så att man hittade en bra som passade mig för dagen.
Netha
Gårdagens lägsta - 19.2°

Idag lätt duggregn på em +0,6° just nu. ohmy.gif
titti49zon6
+3° och blött,blött,blött
skogstroll
I morse vid halvsjutiden +4 grader, tur man hann till bussen innan de började regna... Känns som att våren kan komma nu... såhär kan man ju inte ha det confused.gif
Betty
Jag gnolar på "Regnet det bara öser ner..." Termometern visar på +2,8 grader. Hopplöst att ta sig fram utomhus utan broddar eller grushink... sad.gif
Alba
+3°. Regn och blött och glashalt ute.
Alexander-VG-zon3
i natt blåsigt och som lägst +4c nu runt +5c +6c och mulet
Sailor Pluto
+5 och blött efter morgonens spöregn...
Marina i Hällekis
Runt +8 grader, lite sprickor i molntäcket och uppehåll.
Koltrasten och bofink sjunger i snåren, som ser ut att att slå ut vilken dag som helst.

Eftersom det är så varmt ute, tittade jag i pallkrageodlingarna efter sniglar, vi har inte haft några "mördarsniglar" än, men risken är stor att vi snart har dem här, eftersom de finns i dikena en bit från trädgården.
Hittade inga som tur är, men däremot hittade jag fina morötter, som antagligen var försmå att skörda i höstas, men som växt till sig denna milda vinter.
Goda var de också.

[attachment=11733:Jan16814.JPG]
MariaS
Just nu är det +7,2 grader varm och solen lyser nästan. Inatt kom det hela 3mm regn. Smhi hade lovat 10-15mm. JA nu får det lova tt bli vår eller vinter på riktigt, för det här veliga vädret kan vi ju inte ha...
Aqvakul
Lund: Även här ca 7 grader voch lite vårlikt, med ganska klar himmel
Längtar till våren............
Gossen Ruda
Regn under natten och morgonen, 19 mm. På dan klarnade det upp och ett konstigt lysande föremål kunde ses men nu har det mulnat igen. Och blåser som satan.
Alexander-VG-zon3
+7,5c och halv mulet , innan i kväll va det en jätte vacker solnedgång
Netha
+ 1° på em
estet
Regn och ca 2-3 plus hela dan tills nu då det börjat snöa lapphandskar och temp -1.
Alexander-VG-zon3
runt 7-8 och storm ute
Betty
CITAT (estet @ 16-01-2008, 21:37) *
Regn och ca 2-3 plus hela dan tills nu då det börjat snöa lapphandskar och temp -1.

Och här, bara några mil bort, står regnet som spön i backen, +2,6 grader just nu.
Bettis
+3,3 blåst som 17 hela natten och det fortsätter tydligen idag också, regnat, regnat, regnat
MariaS
Här har vi femminutersväder idag. 5 minuter sol, 5 minuter regn, 5 minuter blåst,5 minuter hagel och så börjar det om igen. TEmperaturen pendlar mellan +4,8 och +6,2.
Betty
Regnet öser ner idag med, precis som igår och hela natten, nu är snart all snö ett minne blott... temp. + 3,1 grader.
Magdis
CITAT (Betty @ 17-01-2008, 14:27) *
Regnet öser ner idag med, precis som igår och hela natten, nu är snart all snö ett minne blott... temp. + 3,1 grader.

Samma här i Piteå o det blir ju så fruktansvärt halt och ungarna blir blöta in på bara skinnet. Jag blir toooookig på det här!
Netha
Blåst, snöat - 6,2°
Kathy

Här har det varit vårväder idag.
Sol, torrt ute och +5.
Tosan
Stod å kollade genom fönstret idag och visste inte riktigt vad jag skulle kalla väderleken, kanske hällsnö eller möjligtvis regnade det lapphandskar confused.gif och ett par plusgrader...Gatorna som inte plogats så ofta i vinter hade slaskat upp så det var himla trevligt att köra bil. Nu har tempen gått under nollan så det blir väl ännu trevligare crazy.gif
ylvahi
spöregnade i morse men sen lyckades jag se lite blå himmel mellan molnen + 5
Betty
Efter ett par trista dagar med hällregn och glashala vägar så har vi idag äntligen fått riktigt vinterväder: Det snöar! - Vi har hittills fått nästan 5 centimeter och det ser inte ut som att det har tänkt sluta i första taget. De stora gräsytorna som kom fram igen efter allt regnande är nu täckta med snö igen biggrin.gif
Termometern visar på - 0,5 grader.
Alba
10,7° i natt fick vi rejält med snö. Efter 2 dagar av regn hoppas jag nu att snön får vara kvar. Nu är det så vitt och fint ute.
titti49zon6
+ 0,5° och det har kommit ca 1,5 cm snö i natt men eftersom det snöar i Luleå så lär väl Betty blåsa iväg några snömoln hitåt så vi får lite skoterföre här med naughty.gif
Betty
CITAT (titti49zon6 @ 18-01-2008, 12:50) *
+ 0,5° och det har kommit ca 1,5 cm snö i natt men eftersom det snöar i Luleå så lär väl Betty blåsa iväg några snömoln hitåt så vi får lite skoterföre här med naughty.gif

Absolut! Här får ni: yaay.gif (tänk bort den där röda saken...)
aanderss
de är jannuari men ute är de 10 +
MariaS
Strålande solsken. +8,2 och stormvindar på mellan 25 och 28 sekundmeter.
Sailor Pluto
+3,6, regnigt, blött och grått. När jag somnade runt tre på morgonen så spöregnade det fortfarande (började någon gång vid elva).
Netha
Snöat sen igår och fortsätter så ... minst 10 cm nysnö har vi fått
Temperaturen just nu -2,1°

Betty
Snöblandat regn, slaskigt och eländigt spårigt på vägarna, några +grader tidigare idag nu endast +0,6.
MariaS
Igår hade de uppmätt 30,2 sekundmeter bara någon km bort och när som jag misstänkte, under elavbrottet.
Nu till dagen. Det blåser fortfarande hårda vindar, men solen skiner från klarblå himmel och termometern visar +9,9.
Sailor Pluto
Idag har det varit fint här, sol och plusgrader smile.gif . Fast nu börjar det se lite mörkt ut på himlen, blir säkert mera regn...
mamamaggan
Likadant här .Molnen kom snabbt in över oss och nu ligger de som ett lock över landskapet. Suck! Stora , tunga och mörkt blygrå. Snart börjar de nog att släppa ner vatten , vatten och åter vatten.

När vi var vid stugan i dag såg vi att bäckarna nästan svämmar över och det står vatten i stora sjöar på åkrar och ängar. DET RÄCKER NU !!!!!!!!! VEM SJUTTON ÄR DET SOM HAR BESTÄLLT DET HÄR VÄDRET?
Sailor Pluto
CITAT (mamamaggan @ 20-01-2008, 15:20) *
Likadant här .Molnen kom snabbt in över oss och nu ligger de som ett lock över landskapet. Suck! Stora , tunga och mörkt blygrå. Snart börjar de nog att släppa ner vatten , vatten och åter vatten.

När vi var vid stugan i dag såg vi att bäckarna nästan svämmar över och det står vatten i stora sjöar på åkrar och ängar. DET RÄCKER NU !!!!!!!!! VEM SJUTTON ÄR DET SOM HAR BESTÄLLT DET HÄR VÄDRET?

Varenda Odlait trampade på en spindel alldeles innan det här vädret satte igång flirting.gif . Därför har det hållt i sig så länge!

(hoppas att alla vet att om man dödar en spindel så blir det regn)
freddie
Sol HELA dagen igår och +8 grader. Gött! Första gångenpå mycklet länge en hel soldag här nere på sydkusten! Idag +5 och sol förmiddag, därefter mulet och mörkt sad.gif
Netha
Fortsatt snöa även idag ... några till cm nysnö temp - 1,7°
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon