Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
MariaS
Nollgradigt och snön VRÄKER ner. SMHI har inte lovat någon snö idag, så det är väl därför den kommer.
[attachment=12659:P2020008.JPG]
gunvor
Noll o snöstorm - riktigt motbjudande på västgötaslätten
Tosan
Rejält med snö på förmiddan och strax över nollan.
Nu har det krupit ner under noll, ökat med snö igen och börjat blåsa.
MariaS
Här norr om Lidköping, kom det totalt tre cm snö. Dessutom har temperaturen krupit ner under nollan. Så vi får väl njuta av snön i lite mer än ett par timmar denna gången.
Krolliljan
Nu har det snöat här. w00t.gif ( en cm kanske)

[attachment=12677:julehygge003_01.gif]
Netha
Fortsatte snöa fram till em temperatur -2°
mamamaggan
Här har vi just nu -5,8. Snötäcket är 10- 15 cm och all blötsnö har frusit till . Vi kanske får ha snön kvar några dagar då .
Krolliljan
Och när jag vaknade var snön borta igen.
Gossen Ruda
Igår på em kom det en skur med nånting mellan hagel och kornsnö så det blev lite vitt på marken. På natten vid ett-tiden var det snöstorm men nu på morgonen är det bara hård vind och allt vitt är borta. Fyra plus, (o)ordningen är återställd.
Inga från Närke
Det är kl.10,25 -0,9 grader och det har vräkt ner stora flingor nästan hela förmiddagen och håller på fortfarande. Det är nog ca 5 cm blötsnö just nu. Väglaget är mycket besvärligt med halka och oplogade vägar.
Men en som är lycklig är Nemo, fick in en liten snögubbe efter morgonpromenaden med husse. Var bara direkt in i duchen och spola av och på med hårfönen.
MariaS
Det var den snön det! runt +4, regn och kulingvindar och GRÅTT!
Alexander-VG-zon3
+5c och skinande solsken ute med kraftiga vindar i natt -2,9c
mamamaggan
Snö, snö , snö . Det snöar för fullt och tillsammans med den snö vi fick igår så har vi nog minst 20 cm nu. Temperaturen håller sig kring nollan men snön ligger kvar.
mamamaggan
CITAT (mamamaggan @ 03-02-2008, 12:11) *
Snö, snö , snö . Det snöar för fullt och tillsammans med den snö vi fick igår så har vi nog minst 20 cm nu. Temperaturen håller sig kring nollan men snön ligger kvar.

Regn, regn,regn!!!!!!!! Fy vad tråkigt , snön kunde väl få ligga kvar ett tag.
Krolliljan
Strålande sol Ett och annat litet moln..[attachment=12711:ecureuil_espiegle.gif]
skogstroll
Väder? ja jag vet inte vad jag ska kalla det, efter gårkvällens snöelände börjar det nu smälta och så blåser det som fasen wacko.gif
Lillja
Vackert vinterväder sol massor av snö -8
Krolliljan
Ja så vackert. smile.gif
MariaS
+2 och SOOOOL. Nästan vindstilla. VÅÅÅÅR! -känslorna svallar
Magdis
Här har vi -18 och sol.
Aqvakul
Här kontrar vi snabbt med plusgrader och gråmulet - typisk Skånevinter
mamamaggan
Snö, plusgrader , blå himmel och STRÅLANDE SOOOOOOOOOOOOOOOOOOL! yahoo.gif
Bettis
Ingen snö yahoo.gif plusgrader och en strålande SOL!!!! yahoo.gif
Aqvakul
orättvist att alla andra verkar ha så fint väder

Det påminner mig om Enok Sarris spådomar av typ:

"det blir en fiiin sommar i norra Sverige, men söderut blir det bara skiiit" crazy.gif
Tosan
Mulet och -17
rolf i re
Null grader og overskyet oppholdsvær. Litt snø igjen på bakken.
Betty
Soligt men kallt, - 11,6 grader
Aqvakul
ta mig f*n om inte en blek liten februarisol visar sig här i Lund också. Möjligen handllar det om att den kommit vilse... coolgleam.gif
Felicia
Här var det -31 grader i morse, garanterat myggfritt med andra ord tongue.gif
Konstigt nog så har det inte varit soligt idag utan nåt konstigt fuktigt väder, som duggregn fast det var så kallt. Jag var ute och promenerade på lunchen och när jag kom tillbaka så såg jag ut som jag hade glaserats, som en isglass ungefär giggle.gif
Nu är det bara -16 grader, känns ju riktigt bra, som värsta vårvärmen mot i morse crazy.gif
Alexander-VG-zon3
i natt -1c och max idag +5c och blå himmel å solsken nu runt +2c +3c .
Tosan
Vi hade 23,9 som kallast inatt, efter Vindelälven hade det visst varit ännu kallare i morse...
Netha
Strålande sol -9° på dan

just nu - 20,4°
estet
Sol och -20 idag, just nu -18.
MariaS
Natten har varit både stjärnklar och har bjudit på ett tunt skikt med snö. Som kallast +0,4.
Under förmiddagen har det varit växelvis sol och gråmulet, men ingen nederbörd +3,4. Vindstilla.
Aqvakul
3-4 plusgrader och gråmulet - det skånska standardvädret så här års crying.gif

edit stavfel
Betty
Några enstaka snöflingor i luften och -0,6 grader
rolf i re
Tre plussgrader og tåkete. Litt snø igjen på bakken, men den smelter fort nå. Ikke vind.
Netha
Mulet , småsnöat fram till em - 11 - 12°
Betty
Lätt snöfall, lite blåsigt och temp. - 0,8° .
Aqvakul
lite varmare idag ca 6 grader, annars gråmulet som vanligt.... thumbdown.gif
Alexander-VG-zon3
i natt +3,3c nu +8c och mulet
Alba
+1,4° och dimma som börjar skingras. Helmulet.
MariaS
+3,4. REgn och mulet!
Alexander-VG-zon3
+7c och mulet
Netha
Småsnöat mest hela dan -8.6° ... fotot taget kl 09.55 idag

Magdis
Här är det 0-gradigt just nu, har snöat lite lätt idag. Vi har ungefär lika mycket snö som Netha.
Ramred
SOL och 2,7+ och väldigt lite vind. Skönt
Aqvakul
[attachment=13001:sol.jpg]

7 grader varmt och sol!
Lars-Olof Arvids
Strålande sol och rena våren här också! smile.gif

Olle
Bettis
Underbar dag idag fåglarna kvittrar och solen skiner
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon