Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
mamamaggan
Full sol , c:a 7 grader varmt men nu blåser det ganska bra från NORR ? unsure.gif
Netha
- 20,6° ohmy.gif sad.gif
MariaS
Här har dagen börjat med +8,2. Kraftiga sydvästvindar och GRÅTT!
Bettis
+6.9, mulet, duggregn, ostliga vindar 4,1 m/s
Betty
Idag snöar det och blåser, -3,2 grader.
Netha
snön vräker ner - 8,5°
Aqvakul
CITAT (Netha @ 24-02-2008, 14:08) *
snön vräker ner - 8,5°

21 grader och straalande sol....
embees
Var då? sick.gif I solariet? a0a.gif biggrin.gif
embees
CITAT (aq42 @ 24-02-2008, 15:00) *
21 grader och straalande sol....

...skämt åsido. Jag har sett nu att du är på Madeira och njuter av våren så där lite i förväg.

Njut av det!
mamamaggan
Här har det varit blåsigt men varmt , 7 - 8 grader , hela långa gråa dagen. Nu i kväll har vinden tilltagit och är numera västlig i st f nordlig.
Alexander-VG-zon3
nu regn och +7c , summering av veckans väder som varit hos mig max +10,5c och min -9,4c
Bettis
Jaha då var det så igen, blåst och ösregn
Betty
Solsken idag. Temp.: började med +2 i morse, nu -3.
skogstroll
ganska soligt men lite kyligt idag smile.gif
aldo
Här är det coolgleam.gif dags för mörka glas och tvätten hänger ute tummenupp.gif
MariaS
Dagens första notering +4,4. Sen steg temperaturen snabbt med solen till +9,1 i norr. Har varit ute och gått i snålblåsten och konstaterat att myrorna har kommit i full gång.
Netha
- 1,6° blåste friskt ett tag på kvällen
Alexander-VG-zon3
max idag +9,9c kallast i natt +4,5c och idag halv mulet med solsken i mellan molnen och blåsten . nu ca +5c +6c
mamamaggan
Soligt och 7 - 8 plusgrader , blåsigt och isande kallt trots så många plusgrader.
Lillja
Soligt -2,5, måste bara visa de hade den årliga tävlingen i att göra snöskulpturer,
temat var Astrid Lindgren, jag undrar hur länge de står kvar, de senaste dagarna
har det varit blidväder.
Ramred
Så fina skulpturer! Här hade dom inte klarat sig iallafall. Vi har +5 grader, ösregn och blåst.
Bettis
CITAT (Ramred @ 26-02-2008, 09:11) *
Vi har +5 grader, ösregn och blåst.

Som sagt så var det regn och blåst igen
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 26-02-2008, 09:41) *
Som sagt så var det regn och blåst igen

ösregn och 7 grader...
MariaS
+5,5, kraftiga sydvindar, regn, mulet -cry-.gif
rolf i re
Litt regn, 5 plussgrader og ingen vind. Lenge siden vi har hatt regn nå. Kansje det hjelper litt på telen i bakken.
Betty
Jättevackert väder idag! Strålande solsken från en klarblå himmel, temp. kring 0. coolgleam.gif
Aqvakul
CITAT (Betty @ 26-02-2008, 12:43) *
Jättevackert väder idag! Strålande solsken från en klarblå himmel, temp. kring 0. coolgleam.gif

byter gärna bort mitt regn och 8 grader......
Betty
CITAT (aq42 @ 26-02-2008, 13:10) *
byter gärna bort mitt regn och 8 grader......

Tror jag det! Nu har du ju nyss haft "semesterväder" så nu är det dax för lite sk*tväder... Summan är konstant vet du... flirting.gif
moriana
Här är det varken sol eller blåst, här snöar det och är runt nollan.
Netha
Fantastiskt fin solig dag -3° på norrsidan
+ 13° på solsidan på em.

Men nu på kvällen sjönk temperaturen hastigt till - 12,1°
Aqvakul
kraftiga kulingvindar, 6 grader och ösregn sad.gif
Ramred
Alldeles stilla, solsken och +5.
MariaS
Gråmulet, halvblåsigt från sydväst och +7,2
Alexander-VG-zon3
ca +6c +7c ute och blåst( med kraftiga vindbyar) , regnar piskar hårt och mulet väder .
TEZZ
Regn och blåst. 7,1 grad. Helt grått ute.
Blåst hör till dagsrutinen i Helsingborg.
Felicia
Snö, snö och åter snö crying.gif
Aqvakul
CITAT (Felicia @ 27-02-2008, 12:16) *
Snö, snö och åter snö crying.gif

blåst, blåst och åter blåst crying.gif
skogstroll
I morse var det ju ingen hit direkt. Nu är det klart (tror jag, svårt att se från min krypta), men lite kyligt...
Alexander-VG-zon3
full storm styrka hos mig ,, blåser väldigt kraftigt och det slutar inte,, hela dagen har varit en gigantiskt lång vind pust .

nya träd i skogen hos mig har dukat under i dag ,, och det tar hårt tag i huset så det knakar och smäller .
Aqvakul
CITAT (flaxss @ 27-02-2008, 18:51) *
full storm styrka hos mig ,, blåser väldigt kraftigt och det slutar inte,, hela dagen har varit en gigantiskt lång vind pust .

nya träd i skogen hos mig har dukat under i dag ,, och det tar hårt tag i huset så det knakar och smäller .

HAR DU MÄTT UPP NÅGON VINDSTYRKA? Här i Lund blåser dert på rätt bra oxå, uppskattar det till 17-20m/s
Alexander-VG-zon3
CITAT (aq42 @ 27-02-2008, 19:12) *
HAR DU MÄTT UPP NÅGON VINDSTYRKA? Här i Lund blåser dert på rätt bra oxå, uppskattar det till 17-20m/s

det är nog mer än så ,, här blåser verkligen på bra . har inte varit lung än min ens under dagen . enligt tv-vädret och smhi ska det vara 20-25m/s öbver skånbe
Alexander-VG-zon3
jaha kraftiga vindar än ,, vindarna slog nyss ut telefonen och nätet-(innan) ( nätet är dock tillbaka som ni märker )
embees
CITAT (flaxss @ 27-02-2008, 19:18) *
det är nog mer än så ,, här blåser verkligen på bra . har inte varit lung än min ens under dagen . enligt tv-vädret och smhi ska det vara 20-25m/s öbver skånbe

Det märks att det är stormbyar emellanåt. Hammocken (utan tak) blåste omkull tidigare i eftermiddags. Den är tung i massivt trä!

Alexander-VG-zon3
woho nu äntligen är nätet och telefonen tillbaka igen . stormar än
Aqvakul
Lastbil blåst "omkull" på E6:an utanför Landskrona!
Aqvakul
Idag har det stillat sig betydligt, blåser nog bara 7-10; ca 5 grader
Alexander-VG-zon3
vindstilla och soligt ca +4c +5c
skogstroll
blä vad kallt det är, isiga vindar här idag, men det kanske är för att jag är krasslig. Var klantigt att åka till jobbet med feber o huvudvärk unsure.gif
ylvahi
Soligt och fint men isvindar och + 1 BRRR!
moriana
Strålande sol och klarblå himmel -2,7
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon