Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
ylvahi
Gävle: Dimman låg som bomull i går kväll. Nu skiner solen från en klarblå himmel och det ser häärligt ut. + 5 än så länge.
Tur att jag är ledig idag yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2008, 07:55) *
Lund: gråmulet - 7 grader

Nu kommer solen och temperaturen segar sig över 10 grader! tummenupp.gif
Betty
Solsken även över Luleå idag och redan +6 grader, det blir en härlig dag idag. biggrin.gif
Alba
+5.7° och klar himmel. Ännu en underbar vårdag.
Krolliljan
Nu är det +10 och sol emellanåt men blåser. ca 13m/s i byarna.
Tosan
+6.6 och strålande sol smile.gif Tror våren kommit till Lycksele åxå
Magdis
+6,2 och strålande sol idag igen. biggrin.gif
Gossen Ruda
Jag skall väl inte vara sämre, + 10 och fullt solsken. Visserligen en kylig nordanvind men å andra sidan har den blåst bort molnen som fanns här tidigare. Tror dom var på väg mot Skåne och Lund.
Biggan_
Kolla,kolla,kolla!!!! yahoo.gif
Kolla
skogstroll
soligt o fint, vill hellre sitta i växthuset o dåsa lite i värmen men nähä man måste jobba. fast ikväll blir det blomsterbindningskurs! smile.gif
Noak
- 4 i morse, men sol och värme på dagen.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 17-04-2008, 11:16) *
Jag skall väl inte vara sämre, + 10 och fullt solsken. Visserligen en kylig nordanvind men å andra sidan har den blåst bort molnen som fanns här tidigare. Tror dom var på väg mot Skåne och Lund.

tror ni inte han fick rätt oxå - men det blev ändå 13 - 14 grader!!!
Krolliljan
Lite under nollan i natt. Nu är det full sol +3 och ser ut att bli en god dag för allt som växer i trädgården. tummenupp.gif
skogstroll
soligt o fint idag med, lite kyligt kanske. hoppas solen stannar över helgen för då ska jag roa mig med att rensa i diket o fixa i trädgårn smile.gif
Aqvakul
Lund 12 grader och soligt - jätteskönt om man hittar lä för en kraftig ostan
Krolliljan
13 grader och full sol. Ingen direkt blåst. tummenupp.gif
Alba
Ännu en dag med strålande sol.
Betty
Kanonväder även i Luleå idag, +11,4 just nu. coolgleam.gif
MariaS
Vårväder! +14,3 och grillen väntar
rahmat2
Färska mandlar brukar vara tecken på sommar i Göteborg. De sköljs ordentligt sedan saltas de lite och käkas. De hittar man hos torghandlare som säljer frukt(tror att de kommer från Turkiet/Spanien). De är mycket goa. Kilot kostar 89 kr. Men det räcket med ett par hekton för en grupp som tilltugg till brännvin.
skogstroll
tilltugg till brännvin jojagtackar jag giggle.gif
rahmat2
smile.gif Man behöver inte ta lika stora mängder av verje, utan lite Brännvin och mycket förska Mandlar. Pröva det! det är bara gött.
ylvahi
Gävle: Här är det nu + 8 och solen har strålat på oss hela dagen.
Netha
Fotade när jag satt vid köksbordet i morse ... snön har slungats under vintern och döljer nu hela bottenvåningen i huset mittemot.
Soligt idag och plus 7,2° på skuggsidan
[attachment=16989:18_april_2008_b.JPG]
Betty
Strålande solsken idag med, +8 grader. De här dagarna med sol och värme tär ordentligt på snön, nu har vi ett snödjup på bara ca 30 - 40 cm i trädgården. happy.gif
[attachment=16991:2008_04_19_020.jpg]
Alba
+5° och sol.
Krolliljan
13 grader varmt just nu och strålande sol

Gick och tog ett foto från ena köksfönstret jag med för att visa hur långt landet är.

[attachment=17013:IMG_0001_42.JPG]
Ja, det är en solstol som kommit fram
Netha
Sol + 6,6° på skuggsidan har vi haft idag.

Just nu - 6,0°
Netha
CITAT (Betty @ 19-04-2008, 11:07) *
Strålande solsken idag med, +8 grader. De här dagarna med sol och värme tär ordentligt på snön, nu har vi ett snödjup på bara ca 30 - 40 cm i trädgården. happy.gif
[attachment=16991:2008_04_19_020.jpg]

Dotter som just nu är i Luletrakten, skickade bilder där de har bara några centimeter snö.
Tydligen kan det skilja jättemycket beroende på var i kommunen man befinner sig.

Betty
CITAT (Netha @ 19-04-2008, 23:02) *
Dotter som just nu är i Luletrakten, skickade bilder där de har bara några centimeter snö.
Tydligen kan det skilja jättemycket beroende på var i kommunen man befinner sig.

Ja visst skiljer det sig från plats till plats. Bara ett par hundra meter från vår tomt, nere vid strandpromenaden, där är det snöfritt under träden och även på slänterna ner mot vattnet. Det är öppet läge där jämfört med hos mig där husen står tätare och hindrar vinden att bearbeta snön.
Krolliljan
13 grader varmt och växlande molnighet.[attachment=17051:ecureuil_espiegle.gif]
skogstroll
inget att klaga på här, toksoligt och 11 i skuggan
Betty
CITAT (Krolliljan @ 19-04-2008, 16:15) *
13 grader varmt just nu och strålande sol

Gick och tog ett foto från ena köksfönstret jag med för att visa hur långt landet är.

[attachment=17013:IMG_0001_42.JPG]
Ja, det är en solstol som kommit fram

Vilken härlig bild! tummenupp.gif Det är såna där jämförelser som får mig att undra varför jag bor ända här uppe egentligen... whist.gif
Aqvakul
Sölvesborg: kanonfint hela helgen, sol och över 10 grader!!!!! yahoo.gif
Netha
och + 19° på solsidan

satt ute i flera timmar och nu ser jag ut som en kokt kräfta i ansiktet ohmy.gif laugh.gif
Aqvakul
Lund: kall (2 grader) men klar och solig morgon - blir säkert en helt underbar dag idag med
Tosan
Lycksele, +5,3 och soldis... +0,5 som kallast inatt smile.gif
Alba
+8° och sol. Yippiiiiii.
Betty
Växlande molnighet idag, just nu sol och 8 grader varmt hos mig.

Krolliljan
Idag har det varit 18 grader varmt här . smile.gif
Netha
lite svalare idag, bara + 15° på solsidan.
Aqvakul
Lund: 6 grader och strålande sol, en snål ostan kyler - ser grymt lovande ut!!!!
Betty
Luleå: Solsken, +4 i skuggan på norrsidan och +10 i skuggan på södersidan, jag håller mig på solsidan idag... yes.gif
Krolliljan
+ 14 grader just nu. Full sol men lite kall vind. smile.gif
Noak
Sol och varmt och lärkan drillar högt i skyn...
Aqvakul
Lund: Soligt och härligt idag oxå. Hoppas på runt 14 grader idag med....... smile.gif
skogstroll
soligt å fint i Stockholm med smile.gif hoppas det håller i sig i helgen
ylvahi
Gävle: Soligt och blå himmel +10 just nu
Noak
Sol och varmt!
Vippan
[attachment=17236:images.jpeg]

Härligt vårväder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon