Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Krolliljan
15,5 grader nu . Vilken härlig dag detta blir. rolleyes.gif Måste ut och vattna några krukor. yes.gif
Berith
sweatingbullets.gif Efter dom senaste dagarna med över 28 grader toppade gårdagen med 32!! Ser ut att bli en likasamma dag idag också. Visst är det härligt med sommar men när den kommit så här tidigt i år så tror inte jag att den räcker ända till september. crying.gif

Gräsmattan är brun, stora fantastiska rosenbusken ser hängig ut och det mesta blommar i tidigaste laget...
Betty
Kring 20 grader idag med, en svag bris svalkar skönt där jag sitter på altanen (rakt söderläge med väggar både mot öst och väst som effektiva vindskydd, annars bastuvarning där...) coolgleam.gif

Misströsta inte Berith, vet du, här uppe är det helt normalt att i princip alltihopa blommar samtidigt. Och värmen räcker säkert hela sommaren lång. Jag kommer ihåg förra sommaren - den tog ju inte slut förrän oktober. flirting.gif
Berith
CITAT (Betty @ 31-05-2008, 13:28) *
---

Misströsta inte Berith, vet du, här uppe är det helt normalt att i princip alltihopa blommar samtidigt. Och värmen räcker säkert hela sommaren lång. Jag kommer ihåg förra sommaren - den tog ju inte slut förrän oktober. flirting.gif

crying.gif Jag kommer också ihåg förra sommaren, den var inte för rolig. Början var väl ok, men sen var det inte mer. Kollade trädgårdsdagboken och anteckningarna för mm regn: maj - 50,5... juni - 131... juli - 178... augusti - 52... september - 100... Hur kul är det??
Betty
CITAT (Berith @ 31-05-2008, 15:15) *
crying.gif Jag kommer också ihåg förra sommaren, den var inte för rolig. Början var väl ok, men sen var det inte mer. Kollade trädgårdsdagboken och anteckningarna för mm regn: maj - 50,5... juni - 131... juli - 178... augusti - 52... september - 100... Hur kul är det??

Ojdå, tänkte inte på att förra sommaren ju var en onödigt blöt historia för er sörlänningar...
Här uppe var det en ganska normal sommar vädermässigt. Det stod i tidningen att det var "en ovanligt vanlig sommar" hos oss. Fast jag minns att efter en kort höst så gjorde vintern ett ganska bordust intåg här uppe - med en halvmeter snö redan i mitten på oktober... det du... fear.gif Fast den tinade bort i början på december så vi höll nästan på att åka dit på en grön jul... Det är ingen ordning på årstiderna numera tycker jag. g.gif
Krolliljan
28 grader som varmast idag. 26,3 just nu. sweatingbullets.gif cool.gif
Bettis
Tittade just +28 sweatingbullets.gif

ylvahi
+ 21 i skuggan just nu ,solen skiner från en blå himmel.
Berith
CITAT (Betty @ 31-05-2008, 16:47) *
Ojdå, tänkte inte på att förra sommaren ju var en onödigt blöt historia för er sörlänningar...
Här uppe var det en ganska normal sommar vädermässigt. Det stod i tidningen att det var "en ovanligt vanlig sommar" hos oss. Fast jag minns att efter en kort höst så gjorde vintern ett ganska bordust intåg här uppe - med en halvmeter snö redan i mitten på oktober... det du... fear.gif Fast den tinade bort i början på december så vi höll nästan på att åka dit på en grön jul... Det är ingen ordning på årstiderna numera tycker jag. g.gif

Neej det är ingen ordning. Jag tycker att det borde finnas ett forumlär man får fylla i med önskemål om hur vädret ska bli för olika perioder. Och sen får det baske mej bli så. rtfm.gif
Betty
CITAT (Berith @ 01-06-2008, 07:54) *
Neej det är ingen ordning. Jag tycker att det borde finnas ett forumlär man får fylla i med önskemål om hur vädret ska bli för olika perioder. Och sen får det baske mej bli så. rtfm.gif

Ja det skulle just se ut det... knasfia där! giggle.gif

Idag regnar det! biggrin.gif Ett lagom strilande försommarregn - finns ingen doft som slår det! wub.gif
Skönt med regn, rabatterna såg torra och dana ut igår och jag orkar ju inte lyfta vattenkannan ännu...
ylvahi
VARMT!!!!

+30 grader och sydliga varma vindar.
Alba
Efter en underbar dag har det nu blivit mulet och verkar som om vi ska få lite regn......tack gärna.
23° just nu.
Krolliljan
24 grader just nu. Det har varit en härlig sommardag. tummenupp.gif
Noak
ute +28 inne +28, jag städar i källaren. Där är det svalt...
Aqvakul
Härligt helgväder i Blekinge ca 22 grader och en stilla havsbris - tyvärr hade regnet vi fick i Skåne i måndags helt lyckats missa Listerlandet. Vattnat mer hysteriskt än någonsin!!!
Bettis
fortfarande +25 i skuggan jag förmodar att alla läser av i skuggan, jösses inte i solen g.gif
Aqvakul
Inte gnälla över för varmt väder......... nono.gif
Noak
Lite svalare nu tack och lov, men det blåser.
Betty
Det har varit en gråmulen blåsig morgon. Blåser gör det fortfarande, men inga hårda vindar direkt och nu ser man blå himlafläckar mellan molnen och solen kikar fram då och då. Termometern står på låga 15,4 grader, men den stiger nog fram på dan allteftersom solskensvädret tar över. smile.gif
Aqvakul
Eslöv: 19 grader och stigande - vindstilla och full sol......
Alba
18° ...växlar mellan sol och moln men blåsigt......nordlig kuling.
Bettis
+28,5 lite sjöbris i Göteborg.
Betty
CITAT (Betty @ 02-06-2008, 09:07) *
Det har varit en gråmulen blåsig morgon. Blåser gör det fortfarande, men inga hårda vindar direkt och nu ser man blå himlafläckar mellan molnen och solen kikar fram då och då. Termometern står på låga 15,4 grader, men den stiger nog fram på dan allteftersom solskensvädret tar över. smile.gif

...och så blev det, varmare alltså - just nu 19,5 grader. Blåser måttligt och är riktigt skönt när solen tittar fram en stund emellanåt. yes.gif
Bettis
+29,5 i skuggan, Göteborg sweatingbullets.gif
Aqvakul
28 grader drygt i Lund!!!!
Noak
Här är det "bara" 22,5, och det har blåst upp.
Bettis
CITAT (NIKEN @ 02-06-2008, 17:33) *
Här är det "bara" 22,5, och det har blåst upp.

Var du glad för det, här har varit 30,4, Göteborg, som varmast och det är inte skönt crying.gif
Noak
CITAT (Bettis @ 02-06-2008, 17:45) *
Var du glad för det, här har varit 30,4, Göteborg, som varmast och det är inte skönt crying.gif

Jag vet, så var det här igår...Det var därför jag höll till i källaren igår. Vi hade 30,9 på eftermiddagen... sweatingbullets.gif
Aqvakul
Nu har ni klagat på kyla hela våren, så sluta gnäll på värmen när den äntligen kommer nono.gif........
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2008, 18:17) *
Nu har ni klagat på kyla hela våren, så sluta gnäll på värmen när den äntligen kommer nono.gif ........

Nu får du allt ta och kamma dig Aqvakul naughty.gif jag har aldrig klagat på kylan, jag gillar när det är kallt, kanske inte -20 men några minusgrader är det bästa jag vet. Men värme gillar jag inte, alltså när det är så här varmt flirting.gif så jag fortsätter att gnälla på värmen och det gör mina hundar också, sådetså whist.gif
Noak
Instämmer med föregående talare, även om jag vet med mig att jag gnällde över snön som föll i tulpanerna...
Bettis
CITAT (NIKEN @ 02-06-2008, 18:44) *
Instämmer med föregående talare, även om jag vet med mig att jag gnällde över snön som föll i tulpanerna...

Det var väl för att du var rädd om tulpanerna shy.gif inte för att det var härlig snö som kom ninja.gif giggle.gif
Krolliljan
Åtta på kvällen och 25 grader. Oh vilken underbar sommarkväll det blir tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 02-06-2008, 20:16) *
Åtta på kvällen och 25 grader. Oh vilken underbar sommarkväll det blir tummenupp.gif

dito!!!
Netha
Mest mulet men det ser ut att klarna upp + 17,6°
Alba
Klar himmel och 21° [attachment=19150:sol_leende.jpg][attachment=19150:sol_leende.jpg]
Betty
CITAT (Alba @ 03-06-2008, 10:11) *
Klar himmel och 21° [attachment=19150:sol_leende.jpg][attachment=19150:sol_leende.jpg]

Samma här!
Aqvakul
CITAT (Alba @ 03-06-2008, 10:11) *

samma här, om möjligt ännu varmare.......
Noak
22 grader varmt på dagen, men nu på kvällskvisten blåser en isande vind - från sydost.
Krolliljan
21 grader kl 21.00 laugh.gif g.gif sweatingbullets.gif
Netha
Strålande sol, helt vindstilla + 22° biggrin.gif

motsvarar minst 30 plus neråt landet
Aqvakul
Lund: Idag blåser det på ordentligt, liksom igår. Det innebär nog att temperaturen stannar vid drygt 20 grader och att vinden svalkar ytterligare. Risken för värmeslag verkar vara avvärjd.
Krolliljan
20 grader redan. Ingen direkt blåst som svalkar. Det blir säkert en riktigt varm dag. sweatingbullets.gif
Betty
Blir en fin dag idag med, 20,3 grader redan och strålande solsken. coolgleam.gif
Tosan
Idag blir det varmt!
18,6 nu
Gillan
Vilket fantastiskt väder vi har! Jag njuter och njuter och njuter wub.gif . Är ute från tidig morgon till sen kväll varje dag. Det här kan jag aldrig tröttna på smiley_small_hug.gif ( jo, jag vet att växtligheten behöver vatten och vattnar gör jag dagarna i ända så länge vattnet räcker, men jag behöver solen och värmen )

Just nu är här 20,7 grader i skuggan.......i poolen är det 28 whistling.gif

Ha det gott där ute alla odlaiter, hoppas ni njuter av sommaren, man vet aldrig hur länge den varar smiley_small_hug.gif
Alba
Klar himmel och 21° [attachment=19203:Svettas_i_sol.gif]
Noak
26,5 i skuggan...Puh. Blåser nån slags het ökenvind också.
Aqvakul
Skönt här med typ 23 grader och en svalkande vind!!!
Betty
CITAT (Betty @ 04-06-2008, 09:06) *
Blir en fin dag idag med, 20,3 grader redan och strålande solsken. coolgleam.gif

Det blev en kanonfin dag, tempen kom upp i [attachment=19235:sol_och_24_grader.gif] och till i morgon har de lovat 30 grader...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon